Paremmissa piireissä ei lisäännytä 20-vuotiaana.
Vain köyhä ja kouluttamaton roskasakki hankkii lapsia, kun on itsekin vielä lapsi. Ei voisi vauvalle olla kurjempaa kohtaloa kuin nuori äiti. Parikymppisellä ei ole mitään mahdollisuutta elättää lasta saati henkistä pääomaa olla hyvä vanhempi.
Itse ainakin raivostuisin ja vaatisin aborttia, jos tyttäreni tulisi raskaaksi 20-vuotiaana. Sen ikäisestä nyt ei vain ole äidiksi. Jotenkin tuo teiniäitiys pitäisi kitkeä ihan kokonaan pois.
Kommentit (17)
Kaverin siskolla on 2 poikaa. Kaverini 19v hoitaa vauvan ja 2 vuotiaan, kun isosisko ryyppää, tappelee ja notkuu poikkiksen ja kavereitten kanssa kylillä, lasten isä linnassa. Harmittaa kaverin puolesta, vaikka tykkää lapsista ja poitsut on helppoja hoidettavia. Ei se silti siskolle kuulu hoitaa.
Kyseessä matalan elintason perhe. Sossun asiakas ja valtaosin tuilla elävä. Käyvät kuitenkin töissä paitsi juuri tuo isosisko.
Ps. Kyllä, tiedän miten heidän arki pyörii. Olen paljon heidän elämässä mukana.
Mikä sun agenda on kun tehtailet näitä aloituksia? Haluatko että sinut tunnistetaan kuuluvaksi parempiin piireihin? Haluatko nostaa ensisynnyttäjien ikää? Vai haluatko vain ärsyttää?
Paremmissa piireissä😂😂 kuule paremmissa piireissä ei vaadita aborttia:)
Tulin raskaaksi 20 vuotiaana ja k.o. esikoiseni on ensi vuoden verokalenterissa Suomen parhaiten tienaavien 150 ihmisen joukossa. Hänellä ei ole perittyä omaisuutta.
Lisättävää?
T. Paskasakkilainen
Vierailija kirjoitti:
Paremmissa piireissä😂😂 kuule paremmissa piireissä ei vaadita aborttia:)
Eipä niin ei, kun siihen ei ole tarvetta. Paremmissa piireissä on elämänhallinta kunnossa siten, että sellaiseen tilanteeseen ei jouduta.
Öö. Aika moni kuule rikkaan suvun vesa tekee ihan muuta kuin opiskelee kaksikymppisenä. Opiskella voi myöhemminkin kun on rahaa. Vanha totuus on se että parhaat viedään heti päältä eli kauneimmat ja himoittavammat yksilöt viedään heti päältä toisen samanlaisen toimesta. Sitten on ne muut.
Mikä diagnoosi sinulla on? Vai pakkomielle tähän? En edes jaksa kertoa niistä kolme-nelikymppisistä pubiruusuista joita työssäni näen. Ja niistä kunnollisista parikymppisistä äideistä.
Ylänuoli, jos vanhempasi olivat yli 30v sinut saatuasi.
Alanuoli, jos alle 30v.
Minun oli 25v & 26v.
Mä en ole paremmista piireistä, mutta kyllä mulla 21-vuotiaana oli fiksu pää ja lapsen olen saanut ruoassa pidettyä ja kasvatettua. En sano, että olisi kahden yliopisto-opiskelijan perheessä ollut rahaa liiaksi, mutta pärjättiin ja onneksi siirryttiin työelämään ennen kuin lapsi kasvoi kovin isoksi. Meille ei materia ollut silloin niin tärkeitä, ja vieläkin koitetaan muita arvoja lapselle opettaa. Uskon lapsesta kasvavan hienon aikuisen, joka ymmärtää ahkeruuden merkityksen, osaa ajatella itse, ei arvostele muiden valintoja ja tekee omat ratkaisunsa.
Äitini oli juuri täyttänyt 19 kun sai minut ja isoveljeni ollessaan 17. Hyvin taittui elämän alku omakotilasossa ja ei puutetta ole mistään ikinä ollut. Vaatteet olleet parempaa seppälää ja viikkoraha oli 5 kertainen kavereihin verrattuna. Äitini on kouluttautunut ja aina tehnyt juuri sitä työtä mitä halunnut. En koe kärsineeni siitä sitten lainkaan että nuorena äiti minut sai. Hän oli valmis äidiksi nuorena, siinä missä monet "paremmasta piireistä" ei tule ikinä olemaan.
Sorry ap, mutta se sun keskiluokka ja siihen kuuluva köyhänä opiskelu, penninvenytys-nuoruus ja epäyhteisöllisyys sukupolvien välillä eivät ole mitään "parempia piirejä".
Oikeasti yläluokassa lapsen voi tehdä milloin huvittaa, sillä taloudellisesta pärjäämisestä ja tulevaisuudesta ei tarvitse kantaa huolta ja perhe sekä suku+tuttavapiiri on laaja sekä yhteisöllinen, eli "apua" lapsen kanssa saa paljon ja pyytämättä.
Ei mikään kurja nuoruus ja lapsella huono lapsuus syntyä "parempiin piireihin" parikymppisille vanhemmille.
Keskiluokka on vain joukko sopuleita valjastettuna palvelemaan ylempää luokkaa ja rahoittamaan suhteessa eniten koko infrastruktuuria.
Tavallaan viihdyttävää, kun joku em. ryhmään kuuluva kuvittelee olevansa jotain Parempaa Porukkaa, vaikka on oikeasti aivan tavan aivopesty rahvas.:)
Totta tämähän on että korkeammin koulutetut lisääntyy harvemmin ja vanhempana.
On täysin kiistaton totuus, että koulutetummat ja muualta muuttaneet lisääntyvät moninkertaisesti harvemmin nuorella iällä kuin koko elämänsä samassa kaupungissa asuneet.
http://yle.fi/uutiset/muuttoliike_tuo_kaupunkeihin_menestyvia_nuoria/87…
Muualta suuriin kaupunkeihin muuttaneet ovat koulutetumpia, terveempiä ja syyllistyvät harvemmin rikoksiin. Tämä on nähtävissä kaikissa Suomen suurimmissa kaupungeissa.
Oulussa teiniraskaudet paljasjalkaisilla 2,6-kertaisia muualta muuttaneisiin verrattuna.
http://yle.fi/plus/2016/03_87-syntyneet/img/desktop/87-syntyneet-grafii…
Turussa paljasjalkaisilla teiniraskaudet jopa 4,6-kertaisia muualta muuttaneisiin verrattuna.
http://yle.fi/plus/2016/03_87-syntyneet_2/img/desktop/87-syntyneet-graf…
Helsingissä paljasjalkaisilla teiniraskaudet jopa 8 kertaa yleisempiä, kuin muualta Helsinkiin muuttaneilla.
http://yle.fi/plus/2016/03_87-syntyneet_3/img/desktop/87-syntyneet-graf…
Eli on täysin kiistaton totuus, että paremmissa piireissä ei lisäännytä 20-vuotiaana tai muutenkaan nuorina läheskään samaan malliin, kuin mitä lisäännytään vähemmän kouluttautuneiden ja vähemmän varakkaiden keskuudessa.
Just