Asunnossani kävi joku
Olin nukkumassa (kuumetta melkein 39 astetta, siksi kotona), kun heräsin oven loksahdukseen ja askeliin. Sitten loksahti taas.
Voiko isännöitsijä tai huoltoyhtiö tulla asuntoon ilmoittamatta?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukot on vaihdettu edellisen asukkaan muutettua pois, ja tuosta ei voi teettää itselle kopiota noin vain, kun patentti on voimassa 2020-luvulle asti. Useamman vuoden oon asunut tässä. Ja on oma kämppä, joten vuokranantajan vierailustakaan ei voi olla kyse.
Ap
Kopion voi teettää kun vaan on se kortti joka tuli lukon mukana.
Ja sen saa vaan isännöitsijän kautta. Ja on muuten pirun vaikea saada. Olisin halunnut teettää vara-avaimen, mutta isännöitsijän mielestä ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Aika sissi olet...39 asteen kuumeessa käyt kaupassa ja kirjoittelet tänne...:)
Ihan asian vierestä,mutta kaikilla ei ole lakeijoita jotka käyvät kaupassa kun ei itse pysty vaan on itse mentävä oli olo mikä hyvänsä .
Ap ota kuva siitä jäljestä ja kysy isännöitsijältä kuka maksaa pesula laskun.
Mä luulin kerran, että joku avasi oven, mutta se olikin siivooja, joka kolautteli siihen.
Kotiini tuli mies päivällä ilmoittamatta etukäteen.
Kysyin s iltä mitä täällä teet.
Mumisi jotain, että asunnon tarkistus ja lähti koht nopsaan pois.
Omituinen tapaus.
Epäselväksi jäi, mitä tarkisti. Tapahtui Matinkylässä.
Vierailija kirjoitti:
Aika sissi olet...39 asteen kuumeessa käyt kaupassa ja kirjoittelet tänne...:)
Olen minäkin käynyt, kauppa oli alakerrassa. En alkanut soitella toisella puolella kaupunkia asuvalle äidilleni, että tuotko mehua ja kissanruokaa kun kauppa käytännössä samassa talossa.. Otin särkylääkkeen, vedin pyjaman päälle takin ja kävelin kauppaan.
Minulle kävi aikoinaan vähän vastaavaa, mies oli töissä ja olin itse jäänyt kotiin potemaan migreeniä. Äkkiä makuuhuoneen ovi aukesi ja miesääni sanoi hiljaa "Tuota.. huoltomies" ja sulki oven. Nousin ymmälläni ja menin katsomaan, ketään ei näkynyt eikä mitään lappuja oltu jätetty. Mitään ei myöskään oltu viety, vaikka mm sohvapöydällä oli läppäri. Ikinä ei selvinnyt kuka kävi ja miten ja miksi.
Oletko vuokralla Ta-yhtiön asunnossa? Siellä on ihan normaalia että vuokranantaja käy vuokralaisen asunnossa luvatta. Jos rupeaa kyselemään että millä oikeudella käytte niin Ta-yhtiö tekee huoli-ilmoituksen vuokralaisesta ja yhtiön lakimiehet tuhoavat yhtiön rekisteristä vuokralaisen viestit!
Mitä ihmeen hiippareita teillä oikein käy?
Ensinnäkin ennen jonkun huoltoukon tulemista annetaan ilmoitus päivästä ja kellonajasta (paitsi jos kiireellinen asia), toiseksi soitetaan ovikelloa, eikä noin vain kävellä ovesta sisälle.
Me asutaan omakotitalossa ja voin tasan tarkkaan sanoa, että kukaan ei tulisi ovesta sisään millään avaimilla tai väkivalloin. Siitä pitää huolen saksanpaimenkoira.
Ruokaa voi muuten tilata kotiin, jos on kuumeessa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko vuokralla Ta-yhtiön asunnossa? Siellä on ihan normaalia että vuokranantaja käy vuokralaisen asunnossa luvatta. Jos rupeaa kyselemään että millä oikeudella käytte niin Ta-yhtiö tekee huoli-ilmoituksen vuokralaisesta ja yhtiön lakimiehet tuhoavat yhtiön rekisteristä vuokralaisen viestit!
Eihän tuo ihme ole. Lakimiesten palkan maksaa Ta-yhtiö, ei vuokralainen. Suojelevat Ta-yhtiötä kotirauhan rikkomiselta!
Klassinen ovihyökkäys. Onneksi selvisit ilman fyysisiä vahinkoja. Oveen kannattaa asentaa ovipönkkä, rohkeammat virittävät jopa sähköansoja.
Kopion voi teettää kun vaan on se kortti joka tuli lukon mukana.