Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sielunkumppanuus?

Vierailija
03.03.2006 |

ollaan naimissa, ja meillä on kaksi lasta. Mutta nyt olen löytänyt tai siis jo 1,5v sitten löysin yhdestä ihmisestä itselleni sellaisen " kuin luotu" minulle tyypin. Mieheni kaveri tämä mies, joten vaikeuttaa tilannetta aivan kamalasti. meillä on tämän miehen kanssa ollut muutamat juttutuokiot ja muutenkin tullaa aivan liiankin hyvin toimeen, kaikki menee aina omalla painollaan ilman mitää stressiä tai vastaavaa. Olen vaan kertakaikkiaan hukassa, että mitä tämä kaikki tarkoittaa ja mihin tämä johtaa?

Olen kotona lasten kanssa ja olen sellainen joka ei koskaan käy misään, eikä vaadi mieheltä mitään kotitöitä tai lastenhoitoa, vaan olen aika pitkälle yh-äiti joka tekee kaiken itse. Mies elää aika paljon ns. omaa elämäänsä, on ulkona ja käväisee ovella ilmoittamassa menen sinne ja sinne... tai perjantaina ilmoittaa lähden huomenna aamuna sinne ja sinne... olen aina yksin, ja saan syyttää siitä kyllä itseäni kun olen antanut miehen mennä, jotenkin mun on paljon mukavampi kuitenkin olla yksin kun miehen kanssa... en tiedä itsekkään mitä oikein oikeasti haluan ja mitä en...

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai suurin syy on lapset (tai vanhempi lapsi, ei tuo vauva siitä mitään vielä tajua).

Ja kun tuntuu että ei ole muka mitään järkevää syytä lähteä. Säälin miestäni jos jäisi yksin, olen luonteeltani sellanen että itellä voi kaikki olla päin persettä kunhan muut voi hyvin, tai olen olllut tähän asti siis viimeset 7 vuotta mutta nyt alkaa tuntuu siltä että laitan itseni toisten hyvinvoinnin edelle.

T:5

Vierailija
22/32 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiintoinen aihe

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on todellakin kotona kolme lasta joista yksi jo sattuu olemaan aikuinen. Ei saa pyykkejään koriin tai koneeseen ei astioita pois pöydästä... kaikki jää siihen mihin ne sattuu tippumaan... jos haluan johonkin mennä ilman lapsia pitää siitä varoittaa viikkoa aikaisemmin, esim nyt parturi. Yleensä vienkin pojat äidilleni jos minulla on menoa, onhan se nyt niin kamalaa olla omien lasten kanssa tunti tai kaksi. yritän kerran kahdessa viikossa olla tunnin pois kotoa, mutta sekin jää aika usein vaan yrittämiseksi, en ole tarpeeksi ajoissa ilmoittanut joten miehellä onkin menoa juuri sille kellon ajalle...

Vierailija
24/32 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksais enkä hyväksyisi tuollaista, että kaikki toimii miehen pillin mukaan. Kyllä miehen tulee ottaa huomioon naisen ja lasten tarpeet ja antaa niillekin tilaa. Vanhanaikaista meininkiä, että mies vie ja nainen vikisee.

Vierailija
25/32 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanon tämän kokemuksesta, siis meillä oli ensin tuollaista, ja sitten kun sanoin lähteväni, niin mies teki täyskäännöksen.

Minäkin olin liian joustava ja uhrautuva ja kiltti. Miehet ottaa siitä kaiken irti. Mitään et saa jos mitään et vaadi, ja jos suostut niin sinun yli kävellään mennen tullen.

Kyllä jos muutosta haluat niin se on otettava, ei se mies sitä taida sinulle ihan vain antaa. Ja jos ero tulee niin mitä menetettävää sinulla tuossa tilanteessa on, hyvä isä ja mies, vai? Ei kumpaakaan. Kaikki voitettavana, ehkä löydät joskus vielä sielunkumppanin. Jos et, niin ainakaan huonompaan ei ole mennyt jos lasten kanssa keskenänne vietätte hyvää elämää.

aiempi tiesmikänumerot vastaaja

Vierailija
26/32 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tässä näin elän? miksi en lähde vaan? En kertakaikkiaan osaa sanoa mitään syytä, en tiedä. Äitini tukee minua nytten ja auttaa niin kuin olisin yh kun kerran lapset sinne pitää viedä jos vaan suinkin äiti ei ole töissä. Lääkärissä käynnit ja kun lapset sairastaa niin toisen kun vien lääkriin niin äitini tulee toisen seuraksi. On jopa ollut toisen lapsemme kanssa osastolla yötä. En kertakaikkiaan tiedä enää mistään mitään... Ero meillä oli todella lähellä viime keväänä, kun olin aivan masentunut ja loppu, mutta oikeastaan kadun sitä miksi en lähtenyt...

-ap-

Vierailija
27/32 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi selvästi tukee sinua jo nyt kuin olisit yh. Sinulla on turvaverkko kunnossa. Olet ollut lisäksi on masentunut, tiedät mitä tapahtuu jos et pidä itsestäsi huolta. Lasten kanssa pärjäät. Saatko asumiset järjestyyn, riittääkö rahat jne.

Kukaan ei sinua voi tuon enempää auttaa. Jos jäät odottaan mieheltäsi jotain lupaa lähteä, niin eihän se nyt hullu ole, häneltä lähtee mukavat oltavat ja alkaa yksinäinen oman talouden hoito ja lapsista ja isyydestä vastuun otto.

Ethän nyt edes pakota häntä ottamaan sinua huomioon, tai lapsia, tai kotitöitä.

Tee itsellesi lista plussista ja miinuksista jos jäät tai jos lähdet. Kirjoita päiväkirjaan mietteitäsi ja lue niitä aina kun epäilys iskee johonkin suuntaan. varaa aika perheneuvojalle ja käy siellä yksin, niin muutkin meistä tekee.

Myös se että sanot lähteväsi, jos mikään ei muutu, on työtä suhteen eteen. Uskomatonta mutta totta, minäkin tajusin sen sitten vasta. se vain tarkoittaa että olet asettanut rajat mitä sinulle voi tehdä ja mihin suostut. Ja suhde ei oikeasti toimi ilman rajoja.

Jos mies ei hyväksy tai kunnioita sinun toiveita ja tarpeita ja rajoja, niin eihän sellainen suhde toimi, ei ole hyväksi sinulle, ja jos se ei ole hyväksi sinulle, se on sinulle pahaksi ja vaarallista. Ja jos se on pahaksi äidille, se pidemmän päälle on pahaksi lapsillekin. Vaikka he näennäisesti eivät oirielisikaan.

ainoa mitä sinulta nyt puuttuu on oma rohkeus sanoa mitä haluat ja myös vaatia sitä, ja sitten tehdä mitä on tehtävä jos ei sinua kuunnella.

Voimia sinulle ja rohkeutta, olet oikealla asialla, mihin se lopulta siitä sitten kääntyykin! Tärkeintä onse että jonkin on muututtava!

Vierailija
28/32 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Äitisi selvästi tukee sinua jo nyt kuin olisit yh. Sinulla on turvaverkko kunnossa. Olet ollut lisäksi on masentunut, tiedät mitä tapahtuu jos et pidä itsestäsi huolta. Lasten kanssa pärjäät. Saatko asumiset järjestyyn, riittääkö rahat jne.

Kukaan ei sinua voi tuon enempää auttaa. Jos jäät odottaan mieheltäsi jotain lupaa lähteä, niin eihän se nyt hullu ole, häneltä lähtee mukavat oltavat ja alkaa yksinäinen oman talouden hoito ja lapsista ja isyydestä vastuun otto.

Ethän nyt edes pakota häntä ottamaan sinua huomioon, tai lapsia, tai kotitöitä.

Tee itsellesi lista plussista ja miinuksista jos jäät tai jos lähdet. Kirjoita päiväkirjaan mietteitäsi ja lue niitä aina kun epäilys iskee johonkin suuntaan. varaa aika perheneuvojalle ja käy siellä yksin, niin muutkin meistä tekee.

Myös se että sanot lähteväsi, jos mikään ei muutu, on työtä suhteen eteen. Uskomatonta mutta totta, minäkin tajusin sen sitten vasta. se vain tarkoittaa että olet asettanut rajat mitä sinulle voi tehdä ja mihin suostut. Ja suhde ei oikeasti toimi ilman rajoja.

Jos mies ei hyväksy tai kunnioita sinun toiveita ja tarpeita ja rajoja, niin eihän sellainen suhde toimi, ei ole hyväksi sinulle, ja jos se ei ole hyväksi sinulle, se on sinulle pahaksi ja vaarallista. Ja jos se on pahaksi äidille, se pidemmän päälle on pahaksi lapsillekin. Vaikka he näennäisesti eivät oirielisikaan.

ainoa mitä sinulta nyt puuttuu on oma rohkeus sanoa mitä haluat ja myös vaatia sitä, ja sitten tehdä mitä on tehtävä jos ei sinua kuunnella.

Voimia sinulle ja rohkeutta, olet oikealla asialla, mihin se lopulta siitä sitten kääntyykin! Tärkeintä onse että jonkin on muututtava!

Olen tällä hetkellä saanut niiltä harvoilta joille olen kertonut aika laidasta laitaan" ehdotuksia" ne on joko " pakkohan sun on jaksaa kun olette naimissa ja teillä on lapsia" tai sitten " lähde heti kiitämään, ei tuosta tule mitään"

Mutta minulta nimenomaan puuttuu rohkeus, vihaan mykkäkoulua ja puhumattomuutta. Mieheni sitä paitsi osaa sen taidon niin hyvin, että huih! Olisikin mykkäkoulua minulle, mutta se menee siihen ettei huomaa edes lapsia. Vanhempi 3v menee näyttämään isille piirrustusta ei mies ole huomaavinaankaan lasta tai piirrustusta, eikä puhu eikä pukahda lapsille. Nuorempi yrittää könytä syliin niin isi nousee ja kävelee tupakalle. Se on yksi syy miksi en avaa suutani, koska sitten täällä on niin paljon vaikeampi olla. Minun tehtäväni on sitten pitää lapset pois " isin tieltä" enkä halua lapsille sellaista tilannetta eihän ne ymmärrä mikä isiä vaivaa, saatika sitä että isin toiminta johtuu vain ja ainoastaan äidistä eikä lapsesta itsestään.

-ap-

Vierailija
29/32 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eihän ne ymmärrä mikä isiä vaivaa, saatika sitä että isin toiminta johtuu vain ja ainoastaan äidistä eikä lapsesta itsestään.

-ap-

Vierailija
30/32 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On avioliittoja ja suhteita joiden eteen kannattaa tehdä töitä. Oikeastaan sinä et tiedä onko teillä kyse sellaisesta ennen kuin pistät miehen seinää vasten. Mutta silloin sinulla täytyy olla rohkeus ja voima lähteä jos mikään ei muutu. Muutenhan miehen ei tarvitse ottaa todesta mitään mitä sanot. Vain jos sinulla on vaihtoehto, eli lähteminen, voit avata suusi. Nythän et voi, koska pelkäät.

Mitä pelkäät? Eroa. Mutta kuitenkin ajattelet sitä. Jos ajattelet oikein, niin sinullahan ei sitten ole suun aukaisemisesta mitään hävittävää, vain voitettavaa. Voittosi on se että tilanne muuttuu. Joko se muuttuu teidän perheessä ja suhteessa - jos mies tajuaa ja hänestä on mihinkään, tai sitten se muuttuu sinun ja lasten elämässä. Sinulla on siis vain voitettavaa sillä että pidät puolesi.

ainoa mitä nyt tarvitset on se että itse oivallat tämän. Että ymmärrät että et voi muuttaa miestäsi, vain itseäsi. Ja vain miehesi voi muuttaa itseään. Jos haluaa! Nyt hän ei halua. Hänen ei tarvitse. Kukaan tai mikään ei pakota. Näin vaan on.

Kukaan ei myöskään voi pakottaa tai auttaa tai muuttaa sinua. Vain sinä. Vain sinä itse voit muuttaa tilanteesi.

Voimia ja paljon miettimistä sinulle. Jos tiedät mitä haluat se on mahdollista saada. Mutta ensin sinun täytyy itse antaa itsellesi oikeus niihin asioihin. Kukaan muu ei voi sanoa onko sinun avioliitto hyvä tai pelastamisen arvoinen, vain sinä.

Vierailija
31/32 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitähän vahinkoa miehesi aiheuttaa omille lapsilleen tuommoisella käytöksellään????? miehesi ei tajua mitä tekee, sinä olet ainut joka lapsianne suojelee!!! mieti vastuusi siinä asiassakin. älä enää salli käveltävän sinun ylitse! voisin kuvitella että huomaat erottuasi, alkujärkytyksen jälkeen, että lapsesikin ovat onnellisempia kahdelleen sinun kanssasi, ilman miehen mukanaoloa. tulet itse olemaan vapautuneempi eikä sinun tartte miettiä joka sanaa tai käytöstäsi miten niihin miehesi reagoi jne.

vaikea on päätös mutta mieti mieti ja saa asiasta varmuus!! juttele äitisi kanssa ja ystäviesi. miehellekin voit sanoa että olet jo melkein muuttamassa poi, josko heräisi unestaan...

Vierailija
32/32 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se sielunkumppani voi hyvin löytyä siitä omastakin miehestä, mutta se vaatii työtä ja aikaa. On hyvin tärkeää, että parisuhteessa tehdään asioita yhdessä ja vietetään toisinaan aikaa myös kumppanin kanssa kahdestaan, ilman lapsia.

Oman sielunkumppanini, siis mieheni, kanssa ajauduimme lapsen saannin jälkeen eron partaalle, mutta nyt ainakin näyttää paremmalta, osittain siksi että olen saanut hoitamatta jääneeseen masennukseeni lopultakin apua. Kiinnostus omaan mieheen vain pikkuhiljaa hiipui ja lopulta emme enää juurikaan viettäneet aikaa yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä