Onko 26-vuotias vanha?
Kommentit (33)
On liian vanha deittailemaan varhaisnuorta.
Vanhuus on omassa itsessä, on just niin vanha kun itse kokee olevansa. Ihminen voi olla nuorekas vaikka ikää olisi 70 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole ja aikuiset ihmiset ei tarvi tähän mitään perusteita :D Ikä on vain numeroita ja oma asenne ratkaisee.
T: 26v
Ikä ei ole vain numeroita. Iän myötä pitäisi karttua vastuuntuntoa ja malttia. Eikä se ole kiinni omasta asenteesta, sillä ympäröivät ihmiset odottavat eri ikäisiltä erilaisia asioita ja voivat suhtautua hyvinkin nurjasti, jos odotuksia ei täytetä.
Vierailija kirjoitti:
Perustele miksi/miksi ei.
Ei ole vanha. En perustele.
Ei ole vanha, mutta yli 27 vuotias ei ole enää nuori. Nuoruuden ja aikuisuuden raja on juuri tuo 27. Tietysti, jos vertaa satavuotiaaseen, niin joku 70 vuotiaskin on nuori.
Ei, mä olen 25-vuotias ja tuntuu kuin olisin syntynyt uudestaan tässä viimeisen vuoden aikana.
Aikoinaan kun olin esikoulussa niin katsoin ylöspäin ala-asteella olevia, he kun olivat vanhempia ja viisaita. No sitten itse olin ala-asteella ja en minä kokenut itseäni vanhemmaksi tai viisammaksi. Mutta ala-asteella ollessani katsoin ylä-asteella olevia ylöspäin kun he olivat vanhempia ja viisaita. Kas kummaa kun olin ylä-asteella en kokenut itseäni vanhemmaksi tai viisammaksi.
Sitten siellä ylä-asteella katsoi ylöspäin lukiolaisia/ammattikoululaisia kun he ovat vanhempia ja viisaita. Lopulta sitten itse olin amiskassa eikä se olo tuntunut viisaalta tai vanhemmalta. Siinä sitten kävi koulun ja sai todistuksen samalla katsoi miten viisaita ja vanhoja ihmiset ovat ammattikorkeakoulussa/yliopistossa. No tie vei ammattikorkeaan ja sitten yliopistoon, enkä vieläkään tuntenut itseäni vanhaksi tai viisaaksi.
Sitten mietin, että vakituisessa työelämässä olevat ihmiset ovat viisaita ja vanhoja myös. NO en koe itseäni vanhaksi tai viisaaksi.
Nyt sitten ajattelen miten eläkkeellä olevat ovat vanhoja sekä viisaita.
Minun mielestä 70vuotias alkaa olemaan Vanha. 26 vuotias on aikuinen.
No siinä mielessä kyllä, että yli 25-vuotiaat eivät voi ainakaan kutsua itseä nuoreksi. Ovat aikuisia. Itse sain ekat juonteet juurikin 26-vuotiaana. Kriisihän siitä tuli :)
Et ole vanha. Minä olen 51-v. ja vielä ihan nuori. 8-kymppiset alkaa olla vanhoja.
Ei 26-vuotias ole yhtään sen nuorempi tai vanhempi, kuin muutkaan 26-vuotiset ja heitä on sentään koko väestöstä kuitenkin suhteellisen paljon