Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 26-vuotias vanha?

Vierailija
22.08.2016 |

Perustele miksi/miksi ei.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kontekstista.

Vierailija
2/33 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole vanha. Mun mielestä vanhaksi voi sanoa aikaisintaan 40v vaikka ei sekään nyt niin vanha ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Vasta 50-vuotias on vanha.

Vierailija
4/33 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole ja aikuiset ihmiset ei tarvi tähän mitään perusteita :D Ikä on vain numeroita ja oma asenne ratkaisee.

T: 26v

Vierailija
5/33 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän  pitäisi ehdottomasti  jo hoitokotipaikka löytää sellaiselle, niinkin  iäkkäälle seniorikansalaiselle....

Vierailija
6/33 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Jos 18-vuotias on nuori, ja 26-vuotias vanha, niin "kypsää" nuoruutta ei olisi kuin n. 8 vuotta elämästä. Loput olisi lapsuutta ja vanhuutta.

Vierailija
7/33 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, oikein hyvä ikä on se. :) Ikääntyminen ei näy vielä missään, kuitenkin henkistä pääomaa alkaa olla jo hyvin.

N39

Vierailija
8/33 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on niin vanha kuin on.

Vierailija
9/33 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole vanha. Mun mielestä vanhaksi voi sanoa aikaisintaan 40v vaikka ei sekään nyt niin vanha ole.

Tuossakin riippuu missä mielessä vanha. Onko 40-vuotias vanha isovanhemmaksi? Vai pikemminkin nuori?

Vierailija
10/33 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se jonkun 13-vuotiaan mielestä vanha ja nuori 40-vuotiaan mielestä. Itse kuvaisin termillä nuoriaikuinen. Tosi erilaisissa elämäntilanteissa keskenään. Osa bilettää joka viikonloppu, toiset on jo valmistuneet, töissä ja lapsia saaneet.

26 on kuitenkin jo lähempänä 30 niin pikkuhiljaa rauhottuu se meno lopuiltakin. Miinus ne jotka ei perheestä haaveile tai alko on elämän suola.

Itse oon kotihiiri 24v. En jaksa baareja tai valvomista enää.

Vierailija
11/33 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä jos olisi ainakin kypsynyt aikuiseksi. Tarkoitan vastuunkantamista itsestä ja lähimmäisistä.

Vanhuus on suhteellista. Kymmenen vuotta nuoremman silmissä kaikki ovat vanhoja oli ikä mikä tahansa.

Vierailija
12/33 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kontekstista.

Juuri niin. Muuten sellainen termi kuin 'ikääntyvä' on siinä mielessä hieman harhaanjohtava, että koska se tarkoittaa 'iän lisääntymistä' tai 'vuosien tuloa lisää ikään', niin kukapa siitä olisi saanut vapautuksen.

Siinä mielessä jo sylivauvakin on 'ikääntyvä' :tänään 8:n päivän ikäinen on ensiviikolla 12:n päivän ikäinen jne. eli ikää tulee koko aika lisää.

Toisaalta päivässä kukaan ei vanhene kuin päivän.

Vierailija
13/33 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Vasta 50-vuotias on vanha.

Eikä ole muuta kuin heidän omien lastensa ikäisten näkökulmasta. 50-v:t pukeutuvat samoin kuin parikymppiset eli farkkuihin, t-paitoihin ja tennareihin ja monet harrastavat jopa kilpaurheilua kuten maratoneja tai tennistä eri maissa. Mieheni on 50 v ja hänellä on vielä eskari-ikäinen viikonloppulapsi edellisestä suhteestaan eli pienten lasten perhearkea sen ikäisillä. Kun itse olen 50 v 5 vuoden päästä, niin oma lapseni lähestyy teini-ikää.

Ikä on duhteellista. Ihmiset tuntuvat nuorilta kun ovat itseä nuorempia ja vanhoilta, jos ovat monta vuotta itseä vanhempia. Omat vanhempani ovat 75-v ja osallistuivat juuri golfkilpailuun, johon treenasivat aktiivisesti. Sen ikäinen äitini käyttää farkkuja, t-paitoja, nahkatakkia ja... converseja. Osti juuri uudet stadiumista.

Vierailija
14/33 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:) :) mä löysin puolison vasta, kun olin 41 v ja menin ekaa kertaa naimisiin viime vuonna eli 44 v.

Aika monissa viisikymppisten häissäkin on tullut oltua viime vuosina. Lähes kaikilla heillä oli osa lapsista alakouluikäisiä, yhdellä oli päiväkoti-ikäinenkin.

Ei tullut mieleen, että kukaan meistä olisi vanha. Ihan yhtä nuorelta tuntuu kuin 26v. Paremmassa fyysisessä kunnossa tosin, kun nuorena on kuntoillut paljonkaan ja nykyään 6 krt viikossa.

Vierailija
15/33 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ikäloppu.

N-49

Vierailija
16/33 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha on. Siis jos eli kivikaudella. Silloin ihmiset elivät keskimäärin 30-vuotiaiksi.

Vierailija
17/33 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä välillä tekee mieli nipistää itseään että miten sekaisin nettikirjoittelijat keskimäärin on. Miksi näitä typeriä aloituksia tehdään? Miksi mä vastaan näihin. Länsimaiden nousu ja tuho, tuhon aikaansai kapasiteetin tuhlaus aivan käsittämättömän lapsellisten juttujen jauhamiseen. AIKUISET IHMISET. Olen palstaillut täällä 10 vuotta ja tämä aloitus saa laittamaan koneen kiinni.

Vierailija
18/33 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

26v alkaa olemaan liian vanha esim tekstiilien pesuun ja siliävien vaatteiden imurointiin. Jos puhumme koiran iästä, se on aika vanha mutta ei tarpeeksi. Kissoista itse pidän . mutta en hevosista. Viikonloput sujuu mukavasti merkkareita syödessä.

Vierailija
19/33 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vanha. Syy miksi joku 26-vuotias saattaa luulla olevansa vanha, on se, että siinä kohta alkaa olla lähempänä 30 vuotta kuin kahtakymmentä. Se saattaa tuntua pelottavan aikuiselta iältä. Mutta kolmekymppisenä tajuaa, että koko aikuisuus on vain harhaa. Et muutu ihmisenä niin paljon, vaikka tekisit aikuisten asioita. Pari-kolmekymppisenä ihminen on hyvin nuori vielä, sekä fyysisesti että henkisesti. Kysy vaikka joltain kasikymppiseltä.

Vierailija
20/33 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-neuroosin selkeimmin havaittava  oire on huolestuminen äärimmilleen kaikesta johon liittyy käsite 'ikä'.

Pidemmälle edetessään se saattaa syrjäyttää aivoissa jopa kaikki muut ajatukset.

Hoitona tähän käytetään yleensä  läppärin sulkemista kokonaan  joksikin aikaa.

Vaikeammissa tapauksissa pidemmän hoitojakson ajaksi.

Erityisen altistavana tekijänä taudin kehittymiselle pidetään (koko aika mukana kulkevan) älypuhelimen omistamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi