Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sietämätön lemu: päivän mielensäpahoittaja

Vierailija
22.08.2016 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001245054.html

Kylläpä oli kaiken haistattelun jälkeen töykeää jättää traktori pellolle niin, että perhe menetti muutamaksi tunniksi näköalansa. Rikosilmoitus luonnonmukaisesta ja ekologisesta lannoituksesta onkin jotain, mitä kannattaa tehdä.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo nauraa, kun ei paska haise nenään. Nykyään asun turvassa siltä asialta mutta olen sianpaskaakin haistellut sen verran, ettei tuo Iltalehden juttu edes naurattanut. Olen myös käynyt jätevedenpuhdistamolla, enkä sitäkään hajua kotiini toivo.

Lehmänpaska on lempeä haju, miltei jopa tuoksu. Miksei maajussit käytä sitä. Apulantakin on keksitty jo vuosikymmeniä sitten.

Apulanta toimii Heinolassa.

Vierailija
42/49 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole kyllä varmasti ollut mitään paskaa lähellekkään mitä isäntä on pellolle levittänyt. Paskan hajun kyllä tunnistaa eikä kompostoidun puhdistamolietteenkään haju varmasti aivan noin kauhea ole. Veikkaisin "kompostoitua" teurasjätettä ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tää ressu voi hakea matkakorvauksia (aamukahvireissu huoltikselle) ja hajukorvauksia (nenukki ei enää pelitä tän jälkeen niin hyvin)?

Vierailija
44/49 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole kyllä varmasti ollut mitään paskaa lähellekkään mitä isäntä on pellolle levittänyt. Paskan hajun kyllä tunnistaa eikä kompostoidun puhdistamolietteenkään haju varmasti aivan noin kauhea ole. Veikkaisin "kompostoitua" teurasjätettä ?

Nämä naurajat sen tietäisi ihan haistelematta, miltä se heidän nenäänsä tuoksuu.

Vierailija
45/49 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo nauraa, kun ei paska haise nenään. Nykyään asun turvassa siltä asialta mutta olen sianpaskaakin haistellut sen verran, ettei tuo Iltalehden juttu edes naurattanut. Olen myös käynyt jätevedenpuhdistamolla, enkä sitäkään hajua kotiini toivo.

Lehmänpaska on lempeä haju, miltei jopa tuoksu. Miksei maajussit käytä sitä. Apulantakin on keksitty jo vuosikymmeniä sitten.

Siinäpä sulle työsarkaa kun muutat sianpaskan lempeäksi lehmänpaskaksi ;-)

Siinä on maajusseille työtä, kun eivät saastuta joka paikkaa lannoitteillaan. Uikaa te kesäisin levässä ja paskassa jos siitä niin tykkäätte.

Vierailija
46/49 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Varkaudessa on päiviä jolloin koko kaupunki haisee. Paikanvalintakysymys. Pari kolme päivää 365 päivästä on loppujenlopuksi suht vähän, kärsi.

Vierailija
47/49 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla pellollaan saa pitää omaa traktoriaan.

Vierailija
48/49 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynnetään parin kolmen päivän päästä jos jaksetaan. Nitraattidirektiivi velvoittaa kyntämään välittömästi, viimeistään vuorokauden kuluessa, kun levitetään syksyllä ja syksy alkaa 15.8. Eli sanktioita teosta tulee jos ei ole kynnetty ajoissa

Vierailija
49/49 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne käyttääkin sitä lehmänpaskaa, mutta jonnekinhan se sianpaskakin on laitettava. Ei sitä voi varastoida määrättömästi lietelantaloihin. Yksinkertaisinta se on kyntää peltoon. Eikä lehmänpaskaa sitä paitsi ole nykyisin riittävästi, joten taas ollaan sianpaskan varassa.

Apulantaakin käytetään, mutta kuten jo sanoin, sekään ei poista sitä tosiasiaa, että se sianpaska on saatava johonkin. Muutoin on lopetettava koko siankasvatus. Mutta suostuuko suomalaiset siihen? Vai halutaanko me edelleen grillailla possupihvejä? Silläkin uhalla, että maaseudulla haisee sianpaska.

Huomaa muuten kyllä aika helposti kuka on maalainen ja kuka ei :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän