Miksi haluatte elokuussa etelän lämpöön?
Elokuun lomat on jo loppuunmyytyjä kauan, hajapaikkoja on. Miksi jengi haluaa matkustaa elokuussa aurinkoon, etenkin näin upean Suomen kesän jälkeen, hellepäiviä oli runsaasti?
Usein kerrotaan syyksi aurinko, mutta elokuussahan paistaa sadepäivistä huolimatta ihan reilusti Suomessakin, d-vitamiinin puutosta ei tule. Lisäksi Välimerellä on niin tolkuttoman kuuma vielä nyt, että kun pohjoismainen pinkki ihminen sinne menee, palaa varmasti.
Eikös järkevintä olisi varata matka pimeimpään aikaan eli loka-marraskuulle ?Ja sitten taas talvella, syys-ja hiihtolomat eivät nykyisin edes ole sen kalliimpia ajankohtia matkustaa, kun varaa ennakkoon.
Paras hyöty auringosta olisi elimistön kannalta jos kaamosaikana kävisi lataamassa akkuja auringossa.
Elokuussa ihmiset suuntaavat etenkin Kreikkaan/Kreetalle lomakeitaisiin makaamaan ja missaavat tieten tahtoen vielä Suomessa paistavan auringon.
Kertokaa joku mulle, miksi matkustatte elokuussa, en ole vielä itse motiivia löytänyt? Finnamatkat myy kahden viikon all inclusive paketteja Kreikkaan elokuulle, olivat melkein loppuunmyytyjä, mitä ihmettelen suuresti. Eli kyllä jengi siellä käy. :O
Kommentit (42)
Piti ihan katsoa heti, milloin viestisi oli kirjoitettu. Ettei pari vuotta sitten... meinaan ei tänä kesänä ole ainakaan stadissa helle hellinyt.
Muutenkin hupaisa ajatus, että etelään mentäisiin vain ravitsemustarkoituksessa. Jos matkailu on sinulle ap pelkkää d-vitamiinin hommailua, niin kannattaa mieluummin piipahtaa apteekissa tai luontaistuotekaupassa ostamassa niitä purkissa.
Minä lomailen yleensä kesäkuussa, tänäkin vuonna. Eli en lähde elokuussa minnekään. JOS lomani olisi elokuussa, niin totta kai silloin matkustaisin silloin. Syksyllä/talvella minulla ja teineilläni ei ole vapaata kuin syysloman ja joulun aikaan, ja silloin matkat vasta kalliita ovatkin. Lisäksi koska en piittaa pelkistä rantalomista ja koska haluan lomailla Euroopassa, sellaiset kohteet ovat vähissä, joissa voi yhdistää nähtävyydet, kulttuurin ja mukavan kelin.
Ihmiset hakevat siis lomiltaan eri asioita. Harva haluaa pelkästään lämmintä. Loman ajankohta asettaa rajoituksia.
Ja lisäksi kuka sanoo, että elokuussa lomailevat eivät voisi matkustella MYÖS talvella...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en matkusta, koska koulut alkoivat jo, mutta muuten ymmärrän täysin! Minusta tämäkin kesä oli huonohko, ainakin siellä, missä itse olin. Rakastan lämpöä, aurinkoa ja hellettä ja sitä, että voi luottaa siihen, että sitä on joka päivä! Ja että illat on lämpimiä! Meillä on tänäänkin 18C ja vesisadetta - ei oikein täytä kriteerejä. Välimeren maihin ei voi lämmön puolesta enää matkustaa syyslomalla - ei ole hellettä enää silloin siellä. Syyslomalla ainoat vaihtoehdot on Kanariansaaret tai Dubai, muut kohteet liian kaukana, jos vain viikon loma. Kaiken lisäksi mun iho ei ole perinteinen suomalainen, vaan koko perhe kestää vallan hyvin aurinkolomia. Tuliko nyt yllätyksenä, ettei kaikki ole sellaisia, kuin sinä?
Kreikassa on lokakuussa vielä ihan lämmin, mutta ei Kreetalla. Ixias/Rhodos/Faliraki.
Ihan aidosti tätä kysyin ja ihmettelin, en itse lähtisi elokuussa mihinkään kun se on paras kuukausi Suomessa, sateesta huolimatta. Jos mua ei kiinnostaisi tietää syitä miksi ihmiset matkustaa elokuussa etelään, en kait olisi kysynyt täällä. :D Eli ei tullut yllätyksenä että ihmiset on erilaisia, siksi juuri aloitukseni tein.
ap
Kreeta on kyllä yksi Kreikan lämpimimmistä paikoista, joten en ymmärrä miten siellä ei olisi lokakuussa lämmintä. Rodoksen ilmasto on samaa luokkaa Kreetan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo123 kirjoitti:
Kyllä se syksy ja talvi siellä lomakohteissakin tulee ajallaan. Itse oltiin syyslomalla, eli lokakuun lopulla, Kreikassa, eikä siellä kovin kummoista ollut. Viikon puolivälissä alkoi syysmyrsky, tuuli, satoi ja oli ankeaa. Pitkähihaiset päälle ja uimisen sai unohtaa.
Jos sinne lomalle lähtee, niin kivahan se on päästä lämmöstä nauttimaan.
Juuri tämä. Suomen kesässä saa jo hyväksyä sen, että aina voi tulla kylmiä jaksoja. Syysloman tarkoitus on meillä usein ainoastaan auringosta ja rantaelämästä nauttiminen - silloin ei ole mitään järkeä maksaa viisihenkisen perheen ulkomaanmatka, jos keli on kovin epävarmaa. Ja 20 astetta ja tuulista ei nyt vaan riitä rantalomalle. Jos haluan tehdä lomalla jotain muuta, kuin ottaa aurinkoa, niin en lähde Kreikkaan.
No tämän takuuvarman Kreetan sääennuste lupaa viikonlopulle nyt ukonilmaa ja sadetta. Mites sitten kun hellekiimassa matkustat sinne viikoksi ja puolet siitä ajasta ukkostaa? Jos haluaa takuuaurinkoa niin sitä ei ole missään, luonto on arvaamaton. Jos koko loman rakentaa sille ajatukselle että pakko on olla lämmintä ja hellettä, niin pettymys voi olla suuri. Ihmisethän on valittaneet matkatoimistoihin kun Alanyassa oli satanut. :D Suomalaiset on niin tyhmiä turisteja, oikeasti.
Itse olin heinäkuussa Pariisissa ja siellä oli jumalaton helle, 30 astetta, mutta aivan sama vaikka olisi satanut kun en matkusta lomalla makaamaan paikoillani.
Enkä tajua miksi kukaan haluaa viikoksi makaamaan altaalle ja grillaamaan nahkaa ja syömään seisovasta pöydästä JOKA PÄIVÄ, aika irstasta.. :P Lomalaiset sitten palaavat Suomeen naamat punaisena ja turvonneina buffetin oluesta ja ylensyönnistä. Suomalaiset ei vaan osaa matkustella hyvinvoinnin kannalta, palvotaan vaan jotain exhibitionistista mielihyvää ja laiskotellaan.
Uskoisin, että suomalaisilla matkanjärjestäjillä on elokuussa pienemmät kiintiöt hotelleissa, joten matkan on nopeammin loppuunmyytyjä kuin kesä-heinäkuussa.
Hellepäiviä oli tasan kaksi siellä missä minä olin Suomessa kesän. En pidä erityisesti 40 asteen lämmöstä, mutta (reilu) 30 on mielestäni sopivin, joten pakkohan se on mennä etelämmäksi. Tosin menen vasta syyskuussa kun Kreikassakin on jo väljempää (eikä enää 40 astetta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso ulos niin tiedät: 14 astetta, vettä sataa kaatamalla. Eipä siihen muuta tarvita.
Itse matkustan yleensä kesäkuun lopusta 3-4 viikkoa etelässä ihan vain varmistaakseni aurinkoannokseni. Aiempina vuosina elo-syyskuu on olleet aurinkoiset ja kauniit mutta nyt on ollut koko kesä niiiiiiin paska! Hyvin olisin voinut viettää tämän kuukauden jossain muualla!
Lokakuussa jos lähtisin menisin ehdottomasti Kroatiaan, viimeksi kun olin siellä lokakuun lopussa uintikelit oli parhaimmillaan (merivesi 22).
Katsoin ulos, aurinko paistaa ja lämpöasteita 20. Eilen kävin uimassa tuossa 100m päässä olevalla rannalla, vesi oli viileää. Sitten kävin saunassa. Nyt teen töitä ja perustelen täällä netissä, miksi en halua lomalle elokuussa. Ajattelin myös syödä tänään hyvin, samalla hinnalla kuin Välimerellä puputtavat nyt all inclusivessa.
Mutta jos otetaan aika hyppy marraskuulle. Ei ole varmaankaan vielä lunta silloin, on pimeää koko ajan. Uimaan meno on extremeä ja aurinkoa on ikävä. Sade ei ole lempeää vaan pistävää. Silloin tulee ikävä näitä päiviä elokuussa kun kaikki pimeys on vasta edessä. Sen takia matka marraskuussa toimisi suomalaiselle kaamosvihaajalle parhaiten. Miksei lomia voi pitää marraskuussa?? Ei ole ruuhkaa lomakohteissa.
Jos saisin nyt viikon ilmaisen matkan Välimerelle, yrittäisin siirtää sen ensi keväälle, koska siellä luonto on kauneimmillaan toukokuussa, se olisi kiva nähdä! Toukokuussa en ole matkustanut Välimeren maissa, paitsi Turkissa. Elokuussa kesä on kuivattanut siellä luonnon, joten olo on kuin paahtoleivällä.
Ok, et ole ilmeisesti pk seudulta. Tuntuu että täällä on satanut joka päivä ainakin johonkin aikaan. Yhtenäkään aamuna koko kesänä ei ole ollut kahdeksalta 18 astetta mikä enteilisi hellepäivää. Olisin mennyt aamulla pihan altaaseen uimaan (vesi 15) mutta alkoi satamaan eikä enää huvittanutkaan. On pimeää kuin "jouluna pyllyssä".
En matkusta koskaan AI lomilla, aina omatoimisesti kuten viimeiset 26 vuotta. Sitä ennen taisin pari kertaa käydä pakettimatkoilla. Joten myös syön hyvin ravintoloissa. Mutta minäkin syön tänään hyvin kotona, laitan takkaan tulen ja lämmittelen kuten kesään kuuluu.
Itse voisin hyvin lomailla marraskuussa mutta miehelle ja lapselle se ei kävisi, vähän epäreilua heitä kohtaan. Aikoinaan kun lapset olivat pieniä olimme yleensä toukokuusta juhannukseen kiertämässä Eurooppaa ja kesä oli täällä vielä edessä.
Kroatiassa on muuten vihreää ja vehreää näin loppukesästäkin. Samoin Piemontessa missä olemme viettäneet monta vuotta eri aikoihin.
Sekin on ihan tabu, että Pariisi on aivan tukossa heinäkuussa. Kyllä on, jos pönötät Eiffelin alla päivästä toiseen. Eiffelille on jonot joulukuussakin tunnin, jos satut oikeaan aikaan. Ihmiset karttavat näitä suosittuja turistikohteita koska luulevat, että siellä Champsilla on pakko tallata joka päivä. Itse kävelin kerran ko.kadun päästä päähän ja se Pariisi oli mulle ihan vieras, ei siellä paikalliset edes käy.
En törmännyt ruuhkiin missään, koska en oleillut turistien kansoittamissa paikoissa. Louvreenkiin pääsi ilmaiseksi sisään, kun ajoitti käynnin oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo123 kirjoitti:
Kyllä se syksy ja talvi siellä lomakohteissakin tulee ajallaan. Itse oltiin syyslomalla, eli lokakuun lopulla, Kreikassa, eikä siellä kovin kummoista ollut. Viikon puolivälissä alkoi syysmyrsky, tuuli, satoi ja oli ankeaa. Pitkähihaiset päälle ja uimisen sai unohtaa.
Juuri tämä. Suomen kesässä saa jo hyväksyä sen, että aina voi tulla kylmiä jaksoja. Syysloman tarkoitus on meillä usein ainoastaan auringosta ja rantaelämästä nauttiminen - silloin ei ole mitään järkeä maksaa viisihenkisen perheen ulkomaanmatka, jos keli on kovin epävarmaa. Ja 20 astetta ja tuulista ei nyt vaan riitä rantalomalle. Jos haluan tehdä lomalla jotain muuta, kuin ottaa aurinkoa, niin en lähde Kreikkaan.
Ei voi puhua vain Kreikan keleistä, se riippuu missä olet. Sama Kanariallakin, Teneriffa on aina lämmin. Rodoksella on lämmintä lokakuussa. http://www.accuweather.com/fi/gr/rodos/178495/october-weather/178495
Kreetalle eivät edes tee kaikki matkoja lokakuun jälkeen, koska siellä on arvaamatonta. Ei ole Välimeren maita tai Kreikan huonoja kelejä, onhan Suomessakin ihan eri kesäilmasto Vaasassa ja Rovaniemellä, riippuu täysin sijainnista.
Teneriffalla olin lokakuussa myös ja siellä mittari näytti 30 astetta, kun normaalisti kuulema oli 26 astetta. Mutta tämä siis etelä-Teneriffalla, pohjoisessa kylmää sielläkin.
Kanarian Saarilla taas Puerto Rico on pomminvarmasti lämmin, vaikka joskus olisikin ukkosta. Se sijaitsee laakson suojissa ja Las Palmasissa saattaa olla kylmä kun Puerto Ricossa on kuuma.
Tutut oli Thaimaassa ja satoi kaksi viikkoa putkeen, eli sekin riippuu minne siellä menet.
Tuota.... Thaimaassa on sadekausi, siksi varmaan sataa:) Kai sun tutut sen verran selvittivät etukäteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en matkusta, koska koulut alkoivat jo, mutta muuten ymmärrän täysin! Minusta tämäkin kesä oli huonohko, ainakin siellä, missä itse olin. Rakastan lämpöä, aurinkoa ja hellettä ja sitä, että voi luottaa siihen, että sitä on joka päivä! Ja että illat on lämpimiä! Meillä on tänäänkin 18C ja vesisadetta - ei oikein täytä kriteerejä. Välimeren maihin ei voi lämmön puolesta enää matkustaa syyslomalla - ei ole hellettä enää silloin siellä. Syyslomalla ainoat vaihtoehdot on Kanariansaaret tai Dubai, muut kohteet liian kaukana, jos vain viikon loma. Kaiken lisäksi mun iho ei ole perinteinen suomalainen, vaan koko perhe kestää vallan hyvin aurinkolomia. Tuliko nyt yllätyksenä, ettei kaikki ole sellaisia, kuin sinä?
Kreikassa on lokakuussa vielä ihan lämmin, mutta ei Kreetalla. Ixias/Rhodos/Faliraki.
Ihan aidosti tätä kysyin ja ihmettelin, en itse lähtisi elokuussa mihinkään kun se on paras kuukausi Suomessa, sateesta huolimatta. Jos mua ei kiinnostaisi tietää syitä miksi ihmiset matkustaa elokuussa etelään, en kait olisi kysynyt täällä. :D Eli ei tullut yllätyksenä että ihmiset on erilaisia, siksi juuri aloitukseni tein.
ap
Kreeta on kyllä yksi Kreikan lämpimimmistä paikoista, joten en ymmärrä miten siellä ei olisi lokakuussa lämmintä. Rodoksen ilmasto on samaa luokkaa Kreetan kanssa.
Mulle nimenomaan matkatoimiston virkailija sanoi, että Kreeta on epävarma lokakuussa ja sinne ei edes tehdä matkoja kaikista matkatoimistoista lokakuussa. Rhodos kuulema sen sijaan olisi kuulema vähätuulisempi ja lämpimämpi, ei sateita niin paljon.
Terveiset Espanjan aurinkorannikolta! Lämpöä +30 ja öisin myös n. 20+, mutta onneksi on ilmastoitu majoitus. Olemme kierrelleet vuokra-autolla katsomassa nähtävyyksiä ja iltaisin otamme arskaa terassilla tai uima-altaalla. Vaikka en älyttömästi helteestä pidäkään, sen kestää, kun on hyvä kunto (niinkuin joku jo mainitsi). Tällä kertaa tällainen loma. :)
Me oltiin lokakuun lopussa kreetalla viimevuonna eikä lämpöisiä päiviä ollut kuin muutama. Satoi ja oli hyvin tuulista. Uima altaan vedet jo silloin aikas kylmää. Niissähän ei yleensä ole edes lämmitystä.
Mä ainakin tykkään matkustaa jus elokuussa silloin on takuu varma aurinko ja lämpö. Huoneessa ilmastointi niin ei tarvii tuskailla kuumutta öisin toisin kuin suomessa jos on hellettä, eikä tarvii ajatella edes ruuan kokkailua kesäkuumalla.
Jos tykkää yli 30 asteen helteestä, niin on pakko poistua Suomesta. Ainoa kummastuksen aihe on ehkä se, miksi se pitää tehdä juuri elokuussa kun kaikki Välimeren kohteet on täynnä k-eurooppalaisia lomailijoita. Heinä- ja syyskuussa olisi paljon väljempää.
Silti eniten ihmettelen niitä, jotka lähtevät elokuussa Kreikkaan ja toivovat, ettei olisi kovin kuuma! (Yksi työkaveri on kahden viikon lomalla nyt ja sanoi lähtiessään näin - ilmeisesti on pakko mennä kun perhe haluaa)
Vierailija kirjoitti:
Terveiset Espanjan aurinkorannikolta! Lämpöä +30 ja öisin myös n. 20+, mutta onneksi on ilmastoitu majoitus. Olemme kierrelleet vuokra-autolla katsomassa nähtävyyksiä ja iltaisin otamme arskaa terassilla tai uima-altaalla. Vaikka en älyttömästi helteestä pidäkään, sen kestää, kun on hyvä kunto (niinkuin joku jo mainitsi). Tällä kertaa tällainen loma. :)
Kivaa että sinulla on ilmeisen onnistunut loma, mutta pakko sanoa, että hellekestävyydellä ei välttämättä ole mitään tekemistä hyvän kunnon kanssa.
Itse olen suhteellisen sporttinen, pituudelta ja painolta 170/55 etten kai ole kauhean ylipainoinen, mutta hellettä en koskaan ole hyvin kestänyt, vaikkei minussa mitään fyysistä vikaa sinänsä ole. Sellainen 25 astetta on ihan jees, jos varjossa makoilee ja on juotavaa, mutta mitään liikunnallista on turha yrittääkään harrastaa. Auringossa taas palan helposti ja saan päänsärkyä.
Ei minulla ole oikeasti mitään sitä vastaan, että toiset nauttivat lämmöstä ja auringosta, mutta siitä en pidä, jos meidät hiukan viileämmistä keleistä pitävä (eikä siis välttämättä mitenkään järin viileistä - mielestäni 20 astetta on hyvä kesäsää, on lämmintä mutta toimintakyky säilyy) leimataan jotenkin huonoiksi plösöiksi ja sellaisiksi, jotka ovat itse raunioittaneet terveytensä ja hyvinvointinsa eivätkä sen takia kestä aurinkoa ja hellettä niin kuin "normaalit kunnon kansalaiset".
Miksi täytyy olla noin ylimielisen tuomitseva? Mitä se on teiltä pois, jos kaikki eivät pidä aurinkoa autuutena? Miksi sellaiset ihmiset täytyy yrittää lytätä kakkosluokan kansalaisiksi?
Nrolle 33: En siis itsekään ole mikään helleihminen, mutta koska nyt pystyn täällä olemaan, ainakin toivon, että osaltaan hyvä kunto auttaisi. Ymmärrän kuitenkin, ettei pelkästään se auta helteissä. T. Se Espanjan turisti
Mulla ei ole mitään muuta tekemistä nyt, kun uusi työ ei ole vielä alkanut ja rahaa oli sen verta jemmassa, että sama lähteä Kreetalle. Ulkona on +15 ja vettä tulee kuin aisaa tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo123 kirjoitti:
Ei voi puhua vain Kreikan keleistä, se riippuu missä olet. Sama Kanariallakin, Teneriffa on aina lämmin. Rodoksella on lämmintä lokakuussa. http://www.accuweather.com/fi/gr/rodos/178495/october-weather/178495
Kreetalle eivät edes tee kaikki matkoja lokakuun jälkeen, koska siellä on arvaamatonta. Ei ole Välimeren maita tai Kreikan huonoja kelejä, onhan Suomessakin ihan eri kesäilmasto Vaasassa ja Rovaniemellä, riippuu täysin sijainnista.
Teneriffalla olin lokakuussa myös ja siellä mittari näytti 30 astetta, kun normaalisti kuulema oli 26 astetta. Mutta tämä siis etelä-Teneriffalla, pohjoisessa kylmää sielläkin.
Kanarian Saarilla taas Puerto Rico on pomminvarmasti lämmin, vaikka joskus olisikin ukkosta. Se sijaitsee laakson suojissa ja Las Palmasissa saattaa olla kylmä kun Puerto Ricossa on kuuma.
Tutut oli Thaimaassa ja satoi kaksi viikkoa putkeen, eli sekin riippuu minne siellä menet.
Tuota.... Thaimaassa on sadekausi, siksi varmaan sataa:) Kai sun tutut sen verran selvittivät etukäteen?
Eivät olleet sadekautena Thaimaassa. Missään ei ole takuuaurinkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivaa että sinulla on ilmeisen onnistunut loma, mutta pakko sanoa, että hellekestävyydellä ei välttämättä ole mitään tekemistä hyvän kunnon kanssa.
Itse olen suhteellisen sporttinen, pituudelta ja painolta 170/55 etten kai ole kauhean ylipainoinen, mutta hellettä en koskaan ole hyvin kestänyt, vaikkei minussa mitään fyysistä vikaa sinänsä ole. Sellainen 25 astetta on ihan jees, jos varjossa makoilee ja on juotavaa, mutta mitään liikunnallista on turha yrittääkään harrastaa. Auringossa taas palan helposti ja saan päänsärkyä.
Ei minulla ole oikeasti mitään sitä vastaan, että toiset nauttivat lämmöstä ja auringosta, mutta siitä en pidä, jos meidät hiukan viileämmistä keleistä pitävä (eikä siis välttämättä mitenkään järin viileistä - mielestäni 20 astetta on hyvä kesäsää, on lämmintä mutta toimintakyky säilyy) leimataan jotenkin huonoiksi plösöiksi ja sellaisiksi, jotka ovat itse raunioittaneet terveytensä ja hyvinvointinsa eivätkä sen takia kestä aurinkoa ja hellettä niin kuin "normaalit kunnon kansalaiset".
Miksi täytyy olla noin ylimielisen tuomitseva? Mitä se on teiltä pois, jos kaikki eivät pidä aurinkoa autuutena? Miksi sellaiset ihmiset täytyy yrittää lytätä kakkosluokan kansalaisiksi?
Tätähän ei saisi sanoa ilman, että kuulostaa juurikin tuomitsevalta, mutta auringonpalvojat eivät ole välttämättä fiksuimmasta päästä. Kertoohan se oikeasti jotain ihmisestä, jos se haluaa kaksi viikkoa maata paahteessa turistikeitaan altaalla ja ylensyödä buffetissa kolmesti päivässä. Meni tuomitsemisen puolelle, mutta veret seisahtuu kun ihmiset on niin saakelin yksinkertaisia lampaita.
Jos ap asuu Itä-suomessa niin ehkä olikin hyvä kesä mutta täällä Vaasassa oli ihan paska kesä. Ei ollut montaa hellepäivää ja vettä on satanut enemmän kuin tarpeeksi. Nytkin on viileää, märkää ja harmaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes ymmärrä, mitä helteillä on tekemistä hyvien kelien kanssa. Kaikki asiat joita luonnossa teen, ei vaadi helteitä, päinvastoin. Pyöräily on parasta syyskeleillä ja keväällä, ja viileinä kesäpäivinä. Patikoiminen on parasta kun on vähän viileät kelit. Kuntosalilla käyn tietysti säällä kuin säällä. En koskaan jaksa maata etelässä viikkoa jossain altaalla, joten ihan sama vaikka ei olisi tolkuttoman kuuma.
Haaveissa on patikointimatka Vietnamiin, sellainen reppureissumatka. Thaimaahan rannalla makaamaan minua ei saa millään ja Vietnam houkuttelee sen takia, että siellä ei käy samanlaista rannalla löhöäjäsakkia ja lentomatkalla ei ole niin paljoa lapsiperheitä meuhkaamassa ja massaturisteja kailottamassa.
Tuntuu, että nämä auringonpalvojat ovat jotenkin pakkomielteisiä helteiden suhteen, ihan kun millään muulla ei ole väliä, kun sillä polttavan kuumalla auringolla ja ruhon rasvaamisella öljyillä. Inhottaa kaikki auringossa tirisevät turistit, jotka liikkuvat vaan buffetiin ja takaisin ja lapsia opetetaan lomailemaan näissä pohjoismaisissa isoissa riistoturistikeitaissa.
On surullista, että joidenkin käsitys lomasta on oikeasti joku kahden viikon all inclusive loma altailla maaten. :(
En minäkään aikaisemmin ymmärtänyt aurinkolomia, mutta kun itse oli pari viikkoa 30-37 helteessä niin nautin......On jumit lähtenyt lihaksista ja niskoista, tosin kyllä harrastin välillä muutakin kuin rannalla makaamista
Aurinko on tärkeä tekijä lomakohteen valinnassa, mutta on niitä muitakin syitä, miksi haluan matkustaa. Eikä ikinä ole sattunut niin, että sen kahden viikon loman aikana olisi täällä Suomessa ollut pelkkää hyvää säätä. Minulle hyvä sää on +25. Ei mikään +17 ja puolipilvistä eli suomalainen kesäsää.
Talvella jos haluaa aurinkoon, täytyy matkustaa paljon pidemmälle kuin kesäkaudella matkustettaessa. Tykkään myös nimenomaan Kreikan saaristosta. Toukokuussa ja syyskuussa matkustaisin, jos se olisi minusta kiinni. Mutta en voi siihen aikaan yleensä lomailla.