Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nelihenkinen perhe kaksiossa

Vierailija
21.08.2016 |

Meitä on nyt siis neljä henkilöä kaksiossa, jossa on avokeittiö ja lapset ovat suhteellisen villejä ja vielä pieniä. He eivät suostu menemään nukkumaan enää ilman, että koko asunto pimennetään, joten nyt aikuisillakin on "hiljaisuus" & valot pois päältä noin klo 21.

Avioliittomme on lisäksi riitaisa ja mies monesti on sellaisella tuulella, ettei halua nähdä minua silmissään ja en saa esim. istua hänen sänkynsä reunalle edes (meillä ei ole sohvia tai nojatuoleja, vain aikuisille molemmille omat vuoteet, lasten sängyt sekä kaksi ruokapöytää + tuolit. Vaatteille mulla on varattuna kolme hyllyä komerosta ja mä en saisi omistaa oikeastaan mitään muuta kuin omat muutamat käyttövaatteeni tilanpuutteen vuoksi. Suurin osa säilytystilasta on varattu lasten vaatteille ja leluille.

Alkaa kyllä kyllästyttää tämä tilanne jo pahemman kerran. Mies ei anna ostaa huonekaluja tai pimennysverhoja ja olen itse hommannut perheelle ison asunnon, joka arviolta valmistuu noin vuoden päästä (mies ei suostunut hankkimaan perheasuntoa, joten minun oli pakko hankkia sellainen yksin). Olisiko vinkkejä tilanteeseemme?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsikö tämä on?

Vierailija
2/28 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi naapuri :/. Miksei miehesi muuten käy töissä? On mietitty, että onko eläkkeellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyisi vielä siis kärvistellä noin vuoden päivät ja varakas mies ei suostu edes vuokraamaan kanssani puoliksi asuntoa siihen saakka. Lisäksi mies pakottaa mua viemään loppuja tavaroitanikin jo valmiiksi säilytykseen siten, että olen "siskonpetimajoituksessa" kohta kokonaan. Miehen mielestä noin vuosi kärvistelyä on lyhyt aika, mutta mä en jaksaisi tällaista enää kovinkaan pitkään. Se voi tietenkin olla jonkinlaista "psykologista sodankäyntiä" mieheltä (ts. haluaa ajaa mut kokonaan pois tms.), mutta hän ei ainakaan myönnä sitäkään. T. Ap

Vierailija
4/28 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vinkkejä sä nyt oikein haluat? Me asutaan myös kaksiossa ja olemme nelihenkinen perhe. Lapset jakavat makkarin, meillä on sänky olkkarissa. Olohuone on iso, joten siitä voi rajata osan nukkumiseen ja loput jää oleskeluun. Ihan hyvin on mahduttu. Silloin tekee tiukkaa, kun lapset riitelevät keskenään.

Vierailija
5/28 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi naapuri :/. Miksei miehesi muuten käy töissä? On mietitty, että onko eläkkeellä. 

Hän käy töissä. Ajoittain tekee jopa kahta työtä ja itsekin käyn normaalipalkkaisessa kokopäivätyössä. Mies haluaa vain kaiken liikenevän "ylimääräisen" rahan talteen osakkeisiinsa, joten sen takia ei liikene rahaa perhettä tai asumista varten ja mun piti hommata se asunto sitten yksin. :/ Miehen mielestä olisi pitänyt odottaa niin kauan, että miehen kuusi vuotta sitten ostamansa kaksio pk-seudulta on *velaton*, ennen kuin hän suostuisi vaihtamaan isompaan asuntoon. T. Ap

Vierailija
6/28 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ota ero ja juokse. Siis mieshän on ihan dorka. Rakastatko sä sitä vai pitääkö alttarilla lausuttu tahdon sua liiman lailla kiinni tuollaisessa hemmossa?

Vierailija
7/28 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vinkkejä sä nyt oikein haluat? Me asutaan myös kaksiossa ja olemme nelihenkinen perhe. Lapset jakavat makkarin, meillä on sänky olkkarissa. Olohuone on iso, joten siitä voi rajata osan nukkumiseen ja loput jää oleskeluun. Ihan hyvin on mahduttu. Silloin tekee tiukkaa, kun lapset riitelevät keskenään.

Tässä on se ongelma, että ei tulla oikein mieheni kanssa toimeen ja hän ei siedä mua silmissään ja pomottaa sekä pakottaa usein toiseen huoneeseen (emme ole nukkuneet pariin vuoteen, emmekä tule enää koskaan nukkumaankaan samassa sängyssä siis). Lapset ovat myös hyvin vilkkaassa iässä, joten meidän kaikkien on pakko elää samassa aikataulussa huoneiden vähäisyyden vuoksi sekä yksityisyyttä ei juurikaan ole enää. Lisäksi mies ei suostu huonekaluhankintoihin tai hommaamaan yhdessä kanssani tilanjakajia tai pimennysverhoja. T. Ap

Vierailija
8/28 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies jo suunnittelee asunnostamme omaa "man cavea" etukäteen, joten kaikki perheen hyvinvointia ja asumista edistävät hankinnat ovat jäissä. Hän ainoastaan suunnittelee, millaisesta kivestä teettää uuden tiskipöydän ym., mutta kirjoituspöytää tai vaikkapa tilanjakajaa/verhoa ei voi hankkia. Kaikki mun tavarat myös pitäisi jo hyvissä ajoin viedä pois. T. Ap

Vierailija
9/28 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olette eroamassa ja sulla on kämppä tulossa vasta vuoden päästä vai mitä tämä nyt tarkoitti?

Vierailija
10/28 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti? Mitä ihmettä? Mikäli teillä on rahaa asua isommassakin, niin miksi kärvistelette kaksiossa?

Ei kovin hääviltä perhe-elämältä kuulosta, mikäli sinun tulee hankkia isompi asunto. Nykyisessä kodissasi et saa edes tavaroitani säilyttää tai sängyn laidalla istua. Ajattelitko muuten ottaa miehen myös sinne hankkimaasi isompaan asuntoon?

Jos raha ei ole ongelma, niin soittaisin saman tien muuttofirmalle ja muuttaisin tuollaisesta ratkaisusta pois. Toki on perheitä, jotka viihtyvät pienessäkin tilassa, mutta ilmeisimmin te ette ole sellainen perhe.

Vierailija
11/28 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset muuta pois? Miksi uhriudut? Onko tuo paras mahdollinen kasvuympäristö sun lapsille?

Vierailija
12/28 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitsikö tämä on?

Ei ole vitsi. Mikä tässä muistuttaa vitsistä? Itse haluaisin valvoa hieman myöhempään sekä jotain yksityisyyttä. Lisäksi olisi kiva tehdä kodista nätin näköinen ja omistaa kirjoja ym., mutta nyt pitää olla mahdollisimman spartalaiset oltavat, kun mitään en saisi omistaa tai uhkana on se, että hän rikkoo tavaroitani tai heittelee niitä roskikseen ollessani esim. töissä tai käymässä jossakin. T. Ap

Vierailija
13/28 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olette eroamassa ja sulla on kämppä tulossa vasta vuoden päästä vai mitä tämä nyt tarkoitti?

Näin juuri. Voitaisiin periaatteessa pysyä yhdessäkin, mutta tilanne on avoin. Vaikka mies muuttaisi kanssani uuteem paikkaan, hän aikoo jättää asuntonsa omaksi "peliluolakseen", jossa aikoo yöpyä osan viikosta ja pelata aikansa kuluksi välillä. T. Ap

Vierailija
14/28 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeasti? Mitä ihmettä? Mikäli teillä on rahaa asua isommassakin, niin miksi kärvistelette kaksiossa?

Ei kovin hääviltä perhe-elämältä kuulosta, mikäli sinun tulee hankkia isompi asunto. Nykyisessä kodissasi et saa edes tavaroitani säilyttää tai sängyn laidalla istua. Ajattelitko muuten ottaa miehen myös sinne hankkimaasi isompaan asuntoon?

Jos raha ei ole ongelma, niin soittaisin saman tien muuttofirmalle ja muuttaisin tuollaisesta ratkaisusta pois. Toki on perheitä, jotka viihtyvät pienessäkin tilassa, mutta ilmeisimmin te ette ole sellainen perhe.

Juu, periaatteessa tilan puute ei olisi ongelma, jos parisuhdedynamiikka olisi toisenlainen. Mies itse vaatii päästä uuteen asuntoon, vaikka eroaisimmekin ja sinne sitten olisi tarkoitus järkätä hänelle oma huone, jossa hän voisi mm. pelata konsolilla rauhassa. T. Ap

Vierailija
15/28 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän käy töissä. Ajoittain tekee jopa kahta työtä ja itsekin käyn normaalipalkkaisessa kokopäivätyössä. Mies haluaa vain kaiken liikenevän "ylimääräisen" rahan talteen osakkeisiinsa, joten sen takia ei liikene rahaa perhettä tai asumista varten ja mun piti hommata se asunto sitten yksin. :/ Miehen mielestä olisi pitänyt odottaa niin kauan, että miehen kuusi vuotta sitten ostamansa kaksio pk-seudulta on *velaton*, ennen kuin hän suostuisi vaihtamaan isompaan asuntoon. T. Ap

Sit et ole naapuri. Muuten tuo kertomasi kävi kyllä lähes täysin yksiin naapurin kanssa. 

Vierailija
16/28 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset muuta pois? Miksi uhriudut? Onko tuo paras mahdollinen kasvuympäristö sun lapsille?

Tässä on aika pitkä ja hankala kokonaisuus taustalla. Tosiaan ero olisi järkevin ratkaisu, mutta mies on niin kova luu, että en voi laskea sen varaan, että pääsisin hänestä eroamaan kovinkaan miellyttävällä tavalla. Aluksi olin niin naiivi, että luulin eron olevan läpihuutojuttu, kunhan en vaadi häneltä mitään rahallista, mutta ei se niin mennytkään. Ainoa vaihtoehto on näillä näkymin jonkinlainen epätavanomainen kompromissi. T. Ap

Vierailija
17/28 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Voitaisiin periaatteessa pysyä yhdessäkin, mutta tilanne on avoin. Vaikka mies muuttaisi kanssani uuteem paikkaan, hän aikoo jättää asuntonsa omaksi "peliluolakseen", jossa aikoo yöpyä osan viikosta ja pelata aikansa kuluksi välillä. T. Ap

Miksi vitussa "tilanne on avoin" tuollasen mulkun kanssa? Eikö sulla ole minkäännäköstä itsekunnioitusta?

Vierailija
18/28 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää voi olla totta. Ei kukaan oikeasti voi olla noin lapanen.

Itse olisin lähtenyt jo aikoja sitten ja ei se mies uuteen asuntoon tulis kun ei sitä omista.

Vierailija
19/28 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit et ole naapuri. Muuten tuo kertomasi kävi kyllä lähes täysin yksiin naapurin kanssa. 

Ok. :) Mieheni on tosin kyllä kotosalla monesti päivät pitkät (tekee osin epäsäännöllistä työtä ja etätyötäkin). Itseäni kyllä hävettää tämä tilanne, jos jotkut naapurit aavistavat tilanteemme oikeaa laitaa. :/ Mun mieheni on muutenkin jotenkin outo käytökseltään (möykkää rappukäytävässä ja on käsittämättömän kovaääninen muutenkin sekä roskaa ympäriinsä mm. parkkipaikalla, vaikka yritän neuvoa häntä huomioimaan muitakin&ympäristöä) ja talossamme on kivantuntuista porukkaa, joten hävettää olla häiriöksi muille. :/ T. Ap

Vierailija
20/28 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vitussa "tilanne on avoin" tuollasen mulkun kanssa? Eikö sulla ole minkäännäköstä itsekunnioitusta?

Olen hieman nössö valitettavasti ja se on osa ongelmaa. Jos olisin ollut itsevarmempi ja osanmut pitää puoleni, niin tilanne ei olisi kriisiytynyt niin pahaksi. Hyväitsetuntoinen nainen olisi jo ottanut eron aikapäiviä sitten. Myönnän sen ja siihenkin vinkit ovat tervetulleita, että miten saan voimia ja rohkeuttaa pitää paremmin puoliani. T. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi