Lapsiperheille ja yksineläville/hyvin käyttäytyville pariskunnille omat ruokakaupat
Olisi järkevintä. Lapsiperheet ja muuten vain kärrynsä kaiken eteen jättävät hidastelijat voisivat mennä lapsiperheiden kauppoihin, ja hyvin käyttäytyvät yksinasuvat sekä pariskunnat voisivat mennä yksineläjien kauppoihin. Mielestäni tämä olisi oiva ratkaisu ja tekisi kaupassa käymisestä paljon mukavampaa. :)
Kommentit (39)
Vain lapsiperheet ovat kannattavia asiakkaita. Noin paasasi mulle yksi kauppias kerran. Vanhuksilla ja yksinelävillä ei tienaa. Lapsiperheitä täytyy saada asiakkaaksi ja paljon.
(Varmaan on totta. Työtönkin lapsiperhe kuluttaa aika lailla verrattuna joka pennin laskevaan vanhukseen)
Pienissä kaupoissa ja kauppahalleissa on yleensä aika vähän lapsiperheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vain lapsiperheet ovat kannattavia asiakkaita. Noin paasasi mulle yksi kauppias kerran. Vanhuksilla ja yksinelävillä ei tienaa. Lapsiperheitä täytyy saada asiakkaaksi ja paljon.
(Varmaan on totta. Työtönkin lapsiperhe kuluttaa aika lailla verrattuna joka pennin laskevaan vanhukseen)
Yksinasuvia/pariskuntia kuitenkin on enemmän kun lapsiperheitä (teinit, aikuiset, pariskunnat), että eiköhän kaikki asiakkaat niitä kannattavia ole. Pointti vaan oli se, että muille olisi helpompaa käydä kaupassa, jos olisi lapsiparkki tai yksineläjille omat kaupat. Toki se ei olisi yritykselle hyvää mainontaa.
Kieltämättä idea olisi houkutteleva. Tänään viimeksi pieni poika juoksi kaupassa minua päin, kun ei katsonut eteensä ja äitinsä ei ilmeisesti komentanut. En itsekään voinut väistää kun tuli takaapäin. Toki ekana tuli mieleen, että ei kai lapsi satuttanut itseään, eli en ole kuitenkaan lastenvihaaja.
Jos nyt vaan koitettais elää yhdessä, niinkuin sivistyneet? Ei mulla ole ollut kaupassakäynti mitenkään yltiöraskasta. Enemmän säälittää vanhempi, joka saa kuunnella lapsensa rääkymistä _joka_ päivä.
T. Vela
Vierailija kirjoitti:
Joo ja ei. Todennäköisesti yksinelävä ostaa kuitenkin kilohinnaltaa arvokkaampia tuotteita, kuin suurisuinen lapsiperhe. Tietty eihän sillä ole kauppiaalle väliä, mistä se raha tulee, kunhan tulee.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt vaan koitettais elää yhdessä, niinkuin sivistyneet? Ei mulla ole ollut kaupassakäynti mitenkään yltiöraskasta. Enemmän säälittää vanhempi, joka saa kuunnella lapsensa rääkymistä _joka_ päivä.
T. Vela
tiiätkö, ei ne lapsetkaan "rääy" joka päivä..
huooh.... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Vela
tiiätkö, ei ne lapsetkaan "rääy" joka päivä..
Arvasin että tuohon pitää jonkun puutteellisen tarttua 😄 juu ei varmaan, mutta enemmän mamitsukka sitä kirkumista ja rääkymistä kuuntelee kotona ja joka paikassa, kuin minä tulen ikinä kuulemaan ihmisten ilmoilla. Ja on se varmaan lopulta hieno tunne, kun lapsi oppii, että keskustelulla saadaan enemmän aikaiseksi, kuin rääkymisellä.
Kokemusta on, itse olin tuollainen manipuloiva rääkijähirviö ja aivan kamala lapsenkasvoinen piru, kun sille päälle satuin. Enemmän mun vanhemmat tarvi hermoja, kuin satunnaiset ohikulkijat 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintoloissa pitäisi olla ääni eristetty aikuisten puoli missä lapsettomat saisivat syödä rauhassa. Kamalaa mennä ravintolaan kun lapset juoksevat ja huutavat siellä. Miten vanhemmat edes ite jakavat syödä siinä hirveässä melussa?
Kannattaa käydä muuallakin kuin Hesessä tai Mäkkärissä.
Paikka kuin paikka, niin piltit on revitty sinne mukaan vastentahtoisesti syömään jotain mitä he eivät halua. Sitten joutuu kuuntelemaan huutoa JA SINÄHÄN SYÖT, KAIKKEA PITÄÄÄ MAISTAA, mutta vässykkävanhemmat antavat rääkyville lapsille periksi ja kohta pennut juoksevat pitkin toisten pöytiä itkien tai kiljuen ja vanhemmat syövät omaa jäähtynyttä annostaan. Se ei paljon auta, että on prinsessamekko tai hienot vaatteet lapsella, kun annetaan käyttäytyä eläimellisesti.
Minusta on myös kurjaa kuunnella kaupoissa jatkuvaa huutoa ja kiukuttelua. Sama toistuu erilaisissa ruokapaikoissa. Olisi mukavaa, kun voisi työpäivän jälkeen hoitaa asiansa ilman kimeitä papukaijamaisia kiljahduksia yms.
Itsellä myös neljä lasta, jotka jo aikuisia. Hoidettiin aikoinaan kauppa-asiat niin, että mies odotti lasten kanssa autossa ja minä kävin tekemässä ostokset. Jos lapset joskus olivat mukana, niin käytäntö oli, että jos alkavat kiukutella, toinen vanhemmista lähtee heidän kanssaan autoon.
Tietysti tuo ei onnistu, jos vain yksi vanhempi lasten kanssa kaupassa.
Tuntuu nyt tässä iässä, että huudon kuuntelu- kiintiö on täynnä, vaikka kyllä silloin nuorena äitinäkin oli ihanaa tehdä ostokset rauhassa ilman turhia kitinöitä.
Portsari ovelle? Mieluiten kyllä kävisin kaupassa jossa tuohon ei käytetä rahaa ainakaan niin että se näkyy hinnoissa, epäilen kuitenkin että myynti olisi sen verran vähäistä että kävisi päinvastoin hintoihin tulisi lisäystä vielä palkkakustannuksiakin enemmän.
Oon 26-vuotias nainen, joka on asunut aina yksin tai miesystävän kanssa. En ole perheihminen enkä varsinaisesti pidä lapsista. Ei mua kuitenkaan koskaan oo haitannu ne lapsiperheet kaupassa siinä määrin, että näkisin tarvetta tällaselle erottelulle. Tai mitkään muutkaan ihmisryhmät. Asioin enimmäkseen Citymarketissa ja pienessä S-marketissa, jos sillä on jollekin jotain merkitystä.
Jos nyt joudun 10 sekuntia odottamaan, että joku siirtyy pois edestä kun tarvitsen jotain samalta hyllyltä, niin aikatauluni ei tästä juuri kärsi... Ja hyllyn edessä yksinään seisovat olevat kärryt voin siirtää itsekin. Kiukutteleviin lapsiin en taida vain kiinnittää huomiota, koska en muista häiriintyneeni niistä koskaan? En myöskään joudu väistelemään juoksevia lapsia sen enempää kuin keskellä käytävää puhelintaan näpytteleviä aikuisiakaan. Molempia sattuu kohdalle melko harvoin, ja koska olen normaali liikuntakykyinen ihminen, ei pieni väistöliike näissä tapauksissa tuota ongelmia.
Eniten mua kaupoissa ärsyttää kassalla jonottaminen, mikä taas ratkeaisi sillä, että kaupalla olisi mahdollisuus palkata enemmän henkilökuntaa tai että pääsisin itse kauppaan silloin, kun jonoja ei ole.
Ei ne lapset normaalisti haittaa, mutta irtikarkkihyllyllä niitä seurattuani tein päätöksen, että en koskaan osta alimmista laatikoista karkkeja. Niitä kun käydään taaperoiden toimesta välillä hipelöimässä (kerran jopa nuolaisemassa), ja pistetään takaisin. Nami nami.
Lapsiperheet ovat tuottoisimpia asiakkaita, joten heitä kohtaan on turha odotella tehtävän mitään rajoituksia.:)
Onhan nykyään nettiruokakauppojakin. Niitä voi käyttää sellainen, joka ei erilaisuutta siedä. Itse käyn kaupassa omalla tavallani. Minulla on oikeus elää elämääni, ilman että ahdistuneet kohdistaa turhautuneisiutensa minuun.
Terveisin. Mummo lasten kanssa kaupassa.
Menee nyt vähän asian vierestä, mutta mua aina naurattaa kun Cittarissa on sellainen oma "tällä kassalla asioidaan hitaasti" -kassa ja sitten joku herra erehtyy parin ostoksensa kanssa tällä kassalle huomaamatta kylttiä. Siinä se pihisee ja puhisee naama punasena kun mummot jää kassan kanssa lärpättämään :D Vahingonilo paras ilo...
Missä te käytte kaupassa, jos noin kiristää? Kyllä minuakin vituttaa kaupassa ryysis, mutta nykyään en koskaan käy kaupassa ruuhka-aikoihin eli silloin kun töistä palaavat ovat siellä lapsineen. Illalla klo 20-23 on paras aika käydä. En myöskään käy koskaan lauantaisin kaupassa muuten kuin illalla. Vähän kun suunnittelee niin ei tule juurikaan tarvetta mennä sinne pahimman ryysiksen aikaan. Ajoitan yleensä kaupassakäynnin niin että käyn iltalenkillä samassa yhteydessä. En muista koska olisin viimeksi nähnyt kiukuttelevia lapsia kaupassa, irtokarkkien lähmimistä en koskaan.
Mutta jos sinne kauppaan kuitenkin joutuu ruuhka-aikaan niin suosittelen laittamaan kuulokkeet korviin ja jotain hyvää musaa. Sulkee pois metelin ja stressitaso ei nouse läheskään niin korkeaksi.
Joo, ap voi perustaa sen kaupan ja katsoa kauanko pysyy pystyssä asiakkaita valikoimalla. Lapsiperheet on juurikin hyviä asiakkaita, ostavat paljon ja muutakin kuin ruokaa esim. vaatteita lasten kasvun mukaan.