Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Perjantaita Maaliskuiset -05***

03.03.2006 |

Pinoa kehiin=)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippitappi vetää ekoja päikkäreitään jo nyt koska viime yö oli mitä oli, vatsa vaivojaan huuteli ja viideltä istuskeli jo omassa sängyssään ja sieltä viekkuun ja pyöriskeli siinä tunnin verran ja kuudelta oltiinkin jo ylhäällä ja lähetettiin isi töihin=) voi että kyllä väsyttää!!!

Mitähän sitä tänään keksisi kun ei uloskaan varmaan voi mennä kun tuulee, sataa lunta ja on ihan törkeän kylmää!!!!! Mihinkään ei viitsi lähteä kun autokin on jäässä enkä jaksa mennä sitä laittamaan piuhaankaan=) Laiskuuden huippu ehkäpä?

Kai sitä täytyy taas vaikka siivota ja pestä vaatteita ja tylsistyä, vaikka onhan tässä tylsyys kaukana kun saa emman perässä viipottaa kokopäivän ja emma juoksee mun perässä sitten lopun aikaa;)

No niin nyt meillä herättiin kai, pitänee lähteä katsomaan ennenkuin hermostuu=)

KYSYMYS viellä: Joko nukutaan tavan sängyssä? Jos ei niin koska meinasitte siirtyä ja jos nukutaan niin mitenkä homma teillä toimii? =)

Vierailija
2/15 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pari sanaa kirjoittaisi ennen Sydämen asialla -ohjelmaa =)

Meillä ei nukuta vielä tavallisessa sängyssä. Itse asiassa ei ole käynyt mielessäkään. Jenna kun ei kävele vielä, mutta pyörii ja hyörii sängyssään, niin eihän tuota voi tavalliseen sänkyyn laittaa. Mainosposteista olen kyllä katsellut, että minkälaisia sänkyjä olisi tarjolla. Mutta esim paikanpäälle en ole vielä mennyt sänkyjä katsastamaan.

Mutta nyt alkaa meikkiksen lemppari telkusta. Palaan myöhemmin lukemaan kuulumisianne. Mukavaa perjantaipäivää itse kullekin!

Marju ja Jennu - soitan marakasseja vaikka äidiltä pää halkeaisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henri kiittää kaikkia eilisistä onnitteluista!

Juhlapäivää vietettiin mamman ja pappan ja serkkujen perheen kanssa. Kyllä meillä oli aikamoista vilinää kun täällä oli 1v, 1,5v ja 4v. Lapset riehui koko illan ja Henriltäkin jäi iltaunet väliin. Kyllä oli ressukka puhki kun pääsi nukkumaan.

Henri sai eilen maistaa jäätelöä ja se vasta hyvää olikin! Suu aukes itsellään toooosi hyvin ja nuoleskeli vielä huuletkin kun jätski loppui : )

G: ei olla vielä ajateltu siirtää Henriä tavan sänkyyn kun pinniksessä nukkuu hyvin. Ehkä vasta joskus syksyllä kun on 1.5v ja ei putoa enää niin helposti tai sit sängyssä sais olla joku turvakaari.

Nyt lukemaan tenttiin. Mulla on klo 11 bodypump, ihanaa et pääsee pitkästä aikaa jumppaan. Sieltä taas kotiin lukemaan ja kolmeksi töihin.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Kalamami ja Henri

Vierailija
4/15 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas on viikko hurahtanut vauhdilla. Vaikka päivisin on toisinaan tylsää, niin aika kuluu ihan uskomatonta vauhtia. Tänään tiedossa taas tylsä kotipäivä, kun Kaisalla on nuhaa ja illalla on mentävä kuitenkin vielä ruokakauppaan. Ulkona näyttäisi olevan sen verran kylmä, etten ainakaan pitkäksi aikaa viitsi sinne nuhanenän kanssa mennä.

Mä olen kanssa vannoutunut Sydämen asialla -katselija. Tosin mua on alkanut ärsyttää, kun hahmot vaihtuu niin tiuhaan. Tästä uusimmasta Peggy-tädistä en pidä sitten yhtään. Greengrassia on oikein ikävä :)

G: me saadaan serkkujen vähän käytetty sänky, mutta ei olla vielä ajateltu ottaa sitä käyttöön. Kesällä lupasin ottaa sen meille säilytykseen, kunhan saadaan tuo varastokoppi ensin siivottua ja tyhjennettyä. Pitää viedä roppakaupalla vauvatarvikkeita maalle, siellä on enemmän tilaa.

Mua sitten vaan laiskottaa edelleen. Imurointia olen jo lykännyt päivätolkulla ja kohta tuo lapsonen varmaan tukehtuu noihin villakoiriin. Jatkuvasti saa olla kaivamassa mitä milloinkin pois sieltä suusta. Kissanhiekkaa Kaisa nykyään oikein etsii lattioilta - ällöttävää.

Viikonloppusuunnitelmiakin pikkuisen tehtiin. Huomenna on tarkoitus käydä messuilla etsimässä miehelle uusia juoksukenkiä ja fillaria ja sunnuntaina mä menen kirpparikierrokselle. Jos vaikka löytyisi jotain vaatetta Kaisalle, kun alkaa olla vähän pulaa sopivista. Ja sit käydään Kaisan kummien uudessa kodissa, jos vaan remontti on jo kokonaan valmis. Ei mitään huimia seikkailuja siis..

Jep. Kotihommiin mars (epätoivoinen yritys komentaa itseään..)

kua ja Kaisa 25.3

Vierailija
5/15 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sit taas perjantai ja viikonloppu käsillä! :)

Kylmää on täälläkin mutta aurinko helottaa täydeltä terältä. Aamu ei kyl alkanut kovin loistavasti. Neidillä on TAAS vatsa ihan löysällä. Aamulla ensimmäisenä oli hirveet soossit vaipoissa, yökkärikin meni pyykkiin kun oli tulvinu yli. Aamupalan jälkeen pieras kerran niin vaippa oli ihan vesiripulia täynnä. KÄÄKS! No nyt otettiin vähän leipää ja juustoa + vettä niin ainakin toistaiseksi sisällä kesti. Nyt meni nukkumaan......Mistä tää vois johtua? Kun vähän väliä vatsa on tosi löysällä? No parempi kait tääkin kun että ois kovalla. Mut ihan tommosta ripulia ei oo aiemmin ollu, vetelää tavaraa vaan.

Heh, sori meni ihan kakka-aiheiseksi miun horinat. Oisko kellään mitään vinkkejä? Voisko olla että tavan maito ei sovikaan. Ollaan sekoiteltu sitä korvikkeeseen.

Meillä nukutaan pinniksessä varmaan ainakin syksyyn saakka. Samat perustelut kun Marjulla, likka ei vielä kävele joten en tosiaan uskalla laittaa " oikeeseen" sänkyyn. Mennään viel pinniksellä siis hyvän matkaa, katsotaan tilannetta myöhemmin uudestaan. Ystäväni siirsi n. 1.8 vuotiaan lapsen tavalliseen sänkyyn. Muutoin meni hyvin mutta lapsi herätessään lähti aina vaeltelemaan pitkin kämppää...siis yöllä. No siirsivät takas pinnikseen hetkeksi..nyt taas tavan sänkyyn, ikää 2v.

Siskoni 2.5 v poika nukkuu edelleen pinniksessä. On niin tahtojen taistelua tuo nukkumaan käyminen että ei kyl tavan sängyssä kestäisi tuo rasavilli :-D

Mitäs täs oli muuta.....? Nyt en ainakaan galluppeja muista. Plääh...viikonloppuna pitäis tehdä ns. parempi siivous. Kun sit ens la on ne synttäritkin. Lauhtuis nyt nää pakkaset niin vois pestä ikkunat. Meil jäi viime kesänä pesemättä ja on kyl nii hirveen näköset et pitää laittaa välil sälekaihtimet eteen ettei itse näe likoja :)

Likalla oli eilen tosi huono syöntipäivä. En muista millonka viimeeks...söi varmaan 5 lusikallista iltaruokaa. Saman verran meni puuroa illalla mutta annettiin sit jukurttia, leipää jne....niitä likka söis vaikka kilon. Varsinkin juustoa. Eli haluis syödä sitä samaa mitä myökin. Pitäiskö täs sit puurosta kohta jo luopua? En kyl viel haluis.

Jeps, nyt lopetan löpinät! Pirtsakkaa perjantaita kaikille!

Vierailija
6/15 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitihän tulla kirjoittamaan tänne taaperopuolelle vielä viikonlopun kunniax.Me saatiin eilen illalla kotiin oma kannettav tietokone,mut asennusukkeli tulee vasta tänään tai sit alkuviikosta,vielä roikutaan täällä appiukon koneen varassa.

Meillä levottomat yöt jatkuu,Juuso yskii ja nuha vaivaa,heräilee vähän väliä.Välillä kyl herää vaikkei ois mikään hätänäkään kuhan vaan on oppinu heti inisemään niin palvelu pelaa....sillon ottaa kupoliin.Tästäpä päästiinkin galluppiin eli me ei olla vielä siirtämässä Juusoa tavalliseen sänkyyn.Hyörii ja pyörii niin hirveesti öisin et tippui varmasti alas tavallisesta sängystä.Ja meilläkään ei vielä kävellä itse.

Ja ONNEA Henrille täältäkin.Meillä ois juhlapäivä ens keskiviikkona.

NASULINA:lta kysyisin et annatteko jo ihan tavallista jogurttia?Siis ei mitään maustamatonta johon sekoitetaan sosetta?Kun mäkin oon miettinyt et joko uskaltais antaa...

Juups,mutta nyt lähen lykkimään ton maalispojun päikkäreille.Täällä on todella ihana ilma,aurinko paistaa,pakkasta -5 astetta.Ulkoilemaan siis.

Suohomppeli81 ja Juuso 8.3

Vierailija
7/15 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauhdilla kirjoitan,joten sori virheet..On kiirus. Ystäväni tulee kylää,oli parhaimpia ystäviäni opiskeluaikoina, mutta sitten tuli miehet ja sotki mein ystäväyyden=) Nyt sitten ollaan lämmittämässä kaveruuttamme syvemmäksi ja tänään hän tulee meille kylää.Kivaa,mutta samalla jännittää..tuleekohan hiljasia hetkiä yms ;)

Pitää siis vielä laittaa tarjottavaa, sytyttää uunia,siivota vähän..

HENRILLE JA NELLILLE 1V ONNITTELUT minultakin!!

MIUQULLE: minä ainakin luen eilisen pinon,kirjoita vaan ja muutkin ketkä kerkiää illalla koneelle!!

TUTTIPULLO & NESTE:meillä ruoka-aikoina juodaan nokkiksesta, mutta muuten pullosta sylissä köllien.se on ollut sellainen läheisyys-hetki..

Yhteensä maitoa menee sen 5-7dl/vrk.

JOLLA: muistan joten kuten tuon olotilan,usko pois vaikka silloin tuntuu että elämä kaatuu päälle..nyt sitä ei enää meinaa muistakaan ;)

Mimmikin heräs,joten lopettelen..Neiti on ollut känkkis koko viikon,mutta siitä sitten joku toinen kerta.

MAHAKIVUISTA vielä,että nyt on pari päivää mennyt ihan ok. Välillä on tosi kipee olla,mut kyllä se siitä.

ny,moi!!

Tuulia+co

Vierailija
8/15 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan. Oon antanut A jogurttia ja maustamatonta. Nois tavallisissa on niin paljon sokrua etten oo niitä ostellu. Joskus saa kyl äidiltä maistiaisia. Viilistä kyl joskus herkutellaan :) Muista maitotuotteista menee ihan tavallista juustoa ja raejuustoa...ja sit sitä maitoa ollaan miksailtu korvikkeen sekaan.

Vierailija
9/15 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut jo 1v täyttäneille!

G: pinniksessä nukutaan ja aiotaan nukkua vielä ainakin vuoden loppuun saakka. Sen jälkeen taitaa olla aika antaa pinnis pikkusiskolle tai -veljelle (jos kaikki hyvin menee :)), joka siis lokakuun alussa olisi määrä syntyä.

Maitotuotteista taisi joku kysellä eli poika juo maitoa tissistä vielä kerran päivässä, sen lisäksi menee 2dl velliä ja sitten 1-2dl Gefilusmaitoa. Lisäksi syö viiliä, jogurttia, raejuustoa, juustoa. Olen antanut Kidius jogurttia, koska ei suostu maustamatonta syömään, vaikka maustaisikin jollain.

Mitähän muuta oli -eipä kai mitään. Nyt päikkäreille :)

Kati

Vierailija
10/15 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin Santun kanssa Itkisessä hummailemassa. Ostettiin kummitytölle synttärilahja (11v.) ja Santulle uusi paita 1-vuotiskuvaa varten. Katseltiin myös esikolle välikausihaalaria, mutta kyllä ne maksoi. Stockan kantistarjousta käytiin katsomassa, mutta kun se ei pidä juurikaan vettä, niin ei haluta sellaista. Tarttis varmaan satsata kunnon pukuun ja ostaa sellainen unisex -väri. Esikoinen on just siinä iässä, että vaaleanpunaista olla pitää, poikien värit on ihan yök. Olisi kyllä taloudellisempaa, jos olisi samaa sukupuolta nämä lapset. Eipä silti, en vaihtaisi pois kumpaakaan. (Ainakaan kovin usein)

Nasulinalle piti sanoa, että kyllä meillä poika nouseepi pystyyn ja kävelee tukia pitkin, tosin varvistaa aika paljon. Sihtikurkku on kyllä ollut, mutta se on jo vähän helpottamaan päin. 8kk purkkiruoat alkaa jo mennä, tosin välillä vähän haarukalla tilsin niitä.

Meillä viikonloppuna ohjelmassa liukuovikaappien metsästystä. Huhtikuussa alkaa makuuhuoneissa remontti, joten tarttis alkaa etsiä myös tapetteja ja lattioita. Maltan tuskin odottaa, että se on valmis.

Yöt on niin rikkonaisia, että sekoan varmaan joku päivä. Josko Santtu alkaisi nukkua päästyään eri huoneeseen rempan jälkeen *toivoo toivoo sormet ja varpaat ristissä*

Olen yrittänyt vaihtaa mun kädestä pitämisen pupun pitelyyn, mutta pupu raukka on ollut kovilla. Pupu saa osakseen vihaista viskelyä ja kiljuntaa. Ei kelpaa pupu, eikä unirätti. Mammanpoika mikä mammanpoika...

T. lappu & Santtu 22.3.

Vierailija
11/15 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kun olen pitänyt teitä jännityksessä! Heh, heh, no ei vaiskaan. En ole päässyt koneelle nyt pariin päivään, kun oli vieraita, ja kauheesti kaikkee hommaa ja kokoajan joku muu koneella . Minä melkeen kokoajan keittiössä. Se on äidin rooli. Pöh.

Niin, eihän sieltä raskaustestistä tullut kuin yksi viiva elikkäs negative. No joo, osasin tuota odottaakin, mutta hyvä varmistella, että tietää missä mennään. Tosiaan kun ei ole menkkoja kuulunut moneen aikaan ja viime raskaudessa oireet olivat olemattomat. Mutta eletään toivossa, että vielä tulevaisuudessa tärppäisi. Rehellisesti sanottuna mä taidan olla enempi vauvakuumeessa miehen siskon puolesta. Heillä kun yritys alkaa ensi syksynä. Tosin siskolla on ollut mieletön vauvis jo viimeiset pari vuotta. Ja minultakin kokoajan kyselee, että eikö teille jo toista tule. No, yritystä on, mutta ei se kukkokaan käskien laula!

Mä laitoin tänään helmin Tuttelin sekaan ekaa kertaa tavallista maitoa. Tosin olen pikku hippuja antanut esim. jäätelöä ja sen sellaista jo ennemmin. Myös siis hapanmaitotuotteita on testailtu. Tosin en mitenkään aktiivisesti niitä syötä. Aina silloin tällöin kun muistan.

Tavalliseen sänkyn meilläkin siirrytään vasta, kun Helmi on oppinut turvallisesti peruuttamaan alas esim. meidän sängyltä ja oppinut myös kävelemään. Hänkin on kova mylläämään pinniksessä, niin lattiallahan tuo olisi alta aikayksikön, jos tavalliseen sänkyyn hyvinkin pian siirrettäisiin. Ja on tuossa pinniksessä vielä pituutta sen verran, että jatkossakin mahtuu.

Huh, huh, vieraat lähtivät ja mieskin kavereittemme mukana iltaa istumaan ennen kun menevät illalla Femma-gaalaan. On siis metalli/rockmusiikin vastine Emma-gaalalle. Saan siis olla ihan rauhassa kaksin Hemulin kanssa ja lueskella kirjaa, kun ei telsustakaan oikein mitään tunnu tulevan.

Galluppian vielä minultakin, josko joku enää vastaamaan kerkeää. Vaikka viikonloppuna.

Elikkäs, syövätkö teidän mussukat päivittäin tuoreita/raakoja kasviksia (porkkanaa, kurkkua ym.) ja/tai hedelmiä? meillä kun on tuo puoli jäänyt vähän unholaan. Helmi kyllä nakertelee omenan tai banaaninpalaa hetken, jos hänelle annan, muttei varsinaisesti syö sitä. Muutamia murenia ehkä mahaan menee. Ja porkkanaraaste aiheutti yökkökohtauksen. Mietin vain, että mistähän hän saa vitamiineja tarpeeksi? Tuttelia menee raakana eli juotuna n. 3 dl päivässä ja hedelmäsoseita n. puoli purkkia, jos sitäkään.

Nyt ei muuta. Huomiseen, kenties.

lehtovi ja Helmi 28.3.

Vierailija
12/15 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat vaan kaikille!

Mä täällä olen niskalimassa vääntänyt synttäri tarjottavia ja vielä tarttis tehdä kakku loppuun, meillä nimittäin on ne ekat synttärit huomenna ja talo on täys porukkaa :)

Juomisesta: Meillä juodaan yleensä pelkkää vettä, joskus saattaa mennä jotain mehua, mutta maitoa ei ikinä juoda, ei nimittäin kelpaa nokkiksesta eikä pullosta. Kalsiumin tarpeen oon sit päättäny turvata tabletilla ja puuroihin menee maitoa ja jogurtteja syödään pari kertaa päivässä.

Me syödään ihan noita tavallisia jogurtteja kun vertasin esim. kdius jogurttia tai jotain heldelmä sosetta niin eipä niiden sokereissa paljon eroa ollut tai sitten olen ymmärtänyt jotain väärin.

Tavallisesta sängystä: Me ollaan kanssa ajateltu siirtää nekku sitten vasta tavalliseen sänkyyn kun osaa tulla peruuttamalla alas ja kävelee kunnolla.

Tänään käytiin hakemassa valokuvaajalta koevedokset ja aivan loistavia kuvia oli ottanut, nyt on sitten päättämisen sietämätön vaikeus valita niistä kuvia.

No, nyt täytyy mennä rakentamaan tuo kakku loppuun. Hauskaa lauantaita kaikille.

K ja nekku 4.3

Vierailija
13/15 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin en minäkään noita sokereita nyt niin suurennuslasin läpi katso :) Silloin tällöin ostan HIPPin soseita, niihin ei ole lisätty sokrua. Meidän likka nimittäin inhoaa hampaitten pesua joten olen ajatellut että ei kait se sokru hyväksi ole jos likka ei anna niitä pestä!? Kertokaa viisaammat :)

Lehtovi kyseli vitamineista ja kasviksista. Minä en uskalla antaa esim. porkkanaa raakana (sihtikurkku tukehtuis). Keitettynä sit kaikkee kasvista ja onhan noihin hedelmä- ja marjasoseisiin lisätty vitamiinia. Monessa ainakin lukee että lisätty c vitskua. Luotan siis siihen että saa tarvittavat vitamiinit purkkiruoista ja keitetyistä kasviksista. D tipat tietysti annan tippoina. Pakastemarjat on meillä nyt IN. Kiva irvistellä kun saa kylmää marjaa ;)

Vierailija
14/15 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakku on sitten leivottu ja soitin jo isännälle että saavat palata evakosta kotiin, lähetin ne mummilaan kylään siksi aikaan kun itse leivon, ei tulis mitään jos neiti pyöris kokoajan tuossa jaloissa ja isäntä samaten ;)

Vielä ajattelin muutaman lihapasteijan tehdä niin on sitten jotain suolastakin.

Meille on tulossa huomenna oikein lahja röykkiö kun yksi kummitäti on aivan seonnut noissa lahjaostoksissaan, mä oon kyllä itse sitä mieltä että ei aivan hirveästi kannattais ostaa mutta minkäs teet ja onneks omia rahojaan tuhlaan. Onneks myös on ostanut jotain hyödyllistäkin eikä pelkkää krääsää. No, huomenna meidän Neea on sitten jo iso tyttö. Tänään oikein haikeudella miten minkälainen tämä päivä oli viime vuonna kun mentiin sairaalaan sisälle ja odottaan että milloin kertovat leikkaus ajan.

Nyt niitä lihapasteijoita tekemään ja sitten täytyisi vielä ehtiä hiukset värjäämään että olen sitten huomenna nätti ;) ;) ;)

Heipat kaikille.

K ja Neea 4.3

Vierailija
15/15 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri Laurin nukkumaan, joten nyt voin nauttia perjantai-illan surffailusta, ihanaa. Vielä olisi tosin siivouspuuhaakin jäljellä, sillä huomenna on 1-vuotis synttärikemut (virallisesti tuli täyteen eilen).

Sängystä oli ainakin puhetta. Meillä nukutaan vielä pinniksessä, mutta sunnuntaina olen menossa hakemaan naapureilta lastensänkyä, kun myyvät tosi kivan sängyn halvalla pois. En tosin uskalla Lauria siihen varmaan ihan vielä laittaa, vaikka osaakin jo kävellä ja peruuttaa meidän sängystä lattialle. Ehkä siinä voisi yhdet päiväunet nukuttaa ja katsoa olisiko aivan mahdoton ajatus siirtyä jo siihen.

Meillä on juotu tavallista maitoa nyt viikon verran - vielä tosin niin, että puolet nania ja puolet tavallista maitoa. Sitten syödään juustoa, raejuustoa, viiliä ja jugurttia. Ja hedelmistä banaania ja omenaa. Lisäksi annetaan leipää ja näkkäriä, niin että Lauri saa itse syödä.

Nyt tuli mies kotiin viinipullon kera. Taidanpa mennä hakemaan lasillisen. Hauskaa perjantai-iltaa kaikille!!