Muistatteko vielä mokkapalat? :D
Kaikkihan noita teki mutta nykyään taitaa sentään olla vähän harvinaisempaa. :)
Kommentit (37)
Luulin että tässä muisteltiinn erästä vanhaa ketjua.
Ap oli laittanut kuorrutukseen 2rkl kahvin puruja(!) ja ihmetteli miksi ne ei liukene sinne :"D
Tietenkin. Eivät ne ole koskaan muistoistani kadonneetkaan. Vasta muutama viikko sitten leivoin pellillisen mokkapaloja. Juuri sellaisia kuin 80-luvun ala-asteen synttärijuhlissa oli aina, päällä runsaasti kuorrutetta ja kolmivärinonparelleja :)
Ihan yleinen leivonnainen edelleen, jos kysyisin tutuilta mikä lempi leivonnainen ois varmaan toppi 3:saa. Tunnen useamman tyypin jotka ei muuten "osaa" leipoo, mutta mokkapalojen teko sujuu.
Mummon mokkapalat olivat suurinta herkkua.
Nykyäänkin leivotaan. Joka synttäreille ja leirikoulua varren leivoin satoja.
Joo ei täällä ole muodissa enää mikään. Sammutetaan koko Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tehnyt mokkapaloja, ikää on 40+.
Sinulla ei urheilujoukkeessa pelaavaa lasta?
Onneksi ei, harrastaa ihan jotain muuta :)
EI vitsi, pitäskö leipoo vkonloppuna näitä, kunnon nostalgia.
Hyviä ovat, vasta leivoin pellillisen, osan pakastin. Maistuu kahvin kanssa vielä vähän kohmeisena. Parhaan kuorrutuksen saa kun tekee vahvan kahvin pikakahvijauheesta nesteeksi tomusokerin sekaan.
Toki muistan, kun kuukausi sitten tein lapsen myyjäisiin. Vaikka suvussa on kyllä muistihäiriötä.
Meillä lapset vihaavat mokkapaloja. Kahvin haju on heistä vastenmielinen.
Leivon mokkapaloja 1-2 kertaa vuodessa itselleni. Ripottelen pinnalle kookoshiutaleita, koska minusta strösselit yms. maistuvat teolliselta. Tiedän, että mokkapaloja pidetään junttimaisena ja vanhanaikaisena, mutta se on hyvä ja helppo leivonnainen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Itse tekisin niitä, mutta pelkään että ahmisin koko pellillisen, kun olen nyt laihduttamassa.
Ai? Minä kun olen antanut itselleni kertoa, että Suomi ja Ruotsi on oikein kyllästetty mokkapaloilla, isoilla sellaisilla? En paremmin tiedä, kun muutin pois niitä karkuun jo aika kauan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä ovat, vasta leivoin pellillisen, osan pakastin. Maistuu kahvin kanssa vielä vähän kohmeisena. Parhaan kuorrutuksen saa kun tekee vahvan kahvin pikakahvijauheesta nesteeksi tomusokerin sekaan.
Ovat kyllä parhaita pakkasesta, juuri siksi erityisen hyvä leivonnainen.
Ap on vieraantunut todellisuudesta. Jokaisessa koulun kahviossa, futisturnauksessa, lätkäturnauksessa, voimistelukisassa...