Dealbreakerit - eli mitä seuraavista et voisi sietää miehessä:
Jos mies olisi muuten kaikenpuolin ihana ja hyvä mies, mitkä seuraavista olisivat sinulle kynnyskysymyksiä, jotka aiheuttaisivat eron tai saisivat ainakin pohtimaan miehen vaihtoa. Voit valita max 3 pahinta.
1. perjantaipullo
2. huonot välit omiin lapsiin miehen aiemmasta suhteesta eli mies ei välitä omista lapsistaan sen jälkeen kun löysi sinut
3. liian hyvät välit ex-vaimoon, exän bikinikuvia koneella, auttaa remonttihommissa kun ex soittaa ym.
4. piereskelee paljon eikä pyytele sitä anteeksi vaan pitää luonnollisena ja oikeutenaan töräytellä kun siltä tuntuu
5. kohtelee tylysti vieraita ihmisiä, esim. ravintolassa voi tylyttää tai huutaa tarjoilijalle
6. piheys, säästelee omia rahojaan, ei ole valmis tarjoaamaan koskaan, haluaa "päästä voitolle" joka tilanteessa taloudellisesti
7. liian suosittu naisten parissa (vaikka ei itse mitenkään reagoisi naisten huomioon), esim. julkkis, älyttömän komea, menestynyt, symppis, saisi naisilta huomiota joka paikassa
8.ei osaa tehdä miesten töitä esim. pienet remonttihommat, ei huolehdi autosta, kodinkoneista, laitteista ym.
9. katselisi muita naisia ja kehuisi heitä
10. muu
Kommentit (51)
2. tai oikeastaan jo niiden lasten olemassaolo olisi mulle liikaa. En halua alkaa kenenkään äitipuoleksi (enkä välttämättä halua omiakaan lapsia koskaan).
3. osittain. Exän bikinikuvat koneella olisi vähän liikaa, mutta muuten kyllä hyvät välit exään ei haittaa.
4, 5 ja 6.
9 ehkä. Riippuen miten tuo käytännössä tapahtuisi.
10. muita: tupakointi, rajakki, homofoobikko, huomattavasti minua vanhempi ja pettäjä. Nämä nyt tuli ekana mieleen.
En tajua miten jonkun mielestä 8 (ei osaa tehdä miesten töitä esim. pienet remonttihommat, ei huolehdi autosta, kodinkoneista, laitteista ym.) on dealbreakeri?! Mä en edes tiedä osaako mun mies noita, kun se aina palkkaa jonkun muun hoitamaan ne. Joten saa kaiken hoidettua/korjattua, vaikka ei itse niitä teekään. Mulle on pääsia että asiat hoituu, ja tavarat/asunto/auto korjataan, aivan sama kuka ne tekee (ja mies siis maksaa ne omasta pussistaan - ei mene meidän yhteisistä rahoista).
1, 4, 6, 7, 9 olisivat sellaisia, jotka sietäisin, muut eivät. Nämäkin tietyillä ehdoilla, eli esimerkiksi muiden naisten kehuminen ei haittaa jos muistaa kehua minuakin (:D) ja tietenkin että itsekin saan kehua muita miehiä jos sattuu huvittamaan. Ehdoton no-no olisi, jos miehellä olisi lapsia ylipäätään. Muita deal-breakereita: uskonnollisuus, myös ulkomaalaistaustaisuus tietyissä tapauksissa: en missään nimessä seurustelisi miehen kanssa, joka on kasvatettu kulttuurissa joka alistaa naisia.
10. Tupakointi/muu pultsarius. Kaikkeen muuhun voisin sopeutua.
5, 6 ja 9.
5 ja 6 on ehdottomasti pahoja. Inhoan oykkaroivat huono kaytoksisia miehia ja piheys on noloa. Aivan jarkyttavaa. 9 liittyy lahinna kaytostapoihin. Saa muita naisia katella ja taytyykin (katselen miehia itsekin koko ajan), mutta etta kommentoidaan ni se on vaan huonoa kaytosta.
Vierailija kirjoitti:
En tajua miten jonkun mielestä 8 (ei osaa tehdä miesten töitä esim. pienet remonttihommat, ei huolehdi autosta, kodinkoneista, laitteista ym.) on dealbreakeri?! Mä en edes tiedä osaako mun mies noita, kun se aina palkkaa jonkun muun hoitamaan ne. Joten saa kaiken hoidettua/korjattua, vaikka ei itse niitä teekään. Mulle on pääsia että asiat hoituu, ja tavarat/asunto/auto korjataan, aivan sama kuka ne tekee (ja mies siis maksaa ne omasta pussistaan - ei mene meidän yhteisistä rahoista).
Miksi lompakkoloinen et maksa puolia korjauskuluista? Ja nykyäänhän ei ole miesten töitä olemassakaan, kun tasa-arvo. Vai onko naisten töitä sitten esim. siivous ja ruuanlaitto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lompakkoloinen et maksa puolia korjauskuluista? Ja nykyäänhän ei ole miesten töitä olemassakaan, kun tasa-arvo. Vai onko naisten töitä sitten esim. siivous ja ruuanlaitto?
No koska kyseessä miehen asunto (ja auto). Omassa kodissani kyllä maksan omat korjaukseni :) Mutta siis periaatteena, että ei miehen tarvitse itse osata tiettyjä asioita, jos saa ne muulla tavalla kuitenkin hoidettua! Ihan samalla tavalla mies itse siivoa oman kotinsa (tai siis palkkaa sinne siivoojat), ja minä siivoan oman kotinin, ja toisinaan miehenkin kodissa, kun siellä paljon oleskelen (puoliksi asun). Se on kuule ihan sitä molemminpuolista kunnioitusta ja välittämistä.
2, 5 ja 6 pahimmat. Toi vaimon kanssa pelin pitäminen ja muiden eukkojen kehuminen on myös no-no. Toivoisin, että mies olisi käsistään kätevä, mutta en nyt eroa alkaisi puuhata sen takia että remonttihommat ei suju :D Piereskely on ihan ok, samoin kuin se että on naisten suosiossa. Perjantaipullo ei houkuttele mutta jos on muuten hyvä mies niin menköön.
Piereskely, piheys ja tylytys olisivat pahimmat. Viikoittainen alkoholinkäyttö ei haittaisi, ei myöskään muiden naisten kommentointi (kommentoin itsekin muiden ulkonäköä).
Kohdat 1 ja 6 olisivat ongelmia, kohdat 2,5 ja 10 (esim. liian uskonnollinen, ahdasmielinen) olisivat sitten liikaa. Muut kohdat ihan ok.
No ainakin nämä:
3. liian hyvät välit ex-vaimoon, exän bikinikuvia koneella, auttaa remonttihommissa kun ex soittaa ym.
4. piereskelee paljon eikä pyytele sitä anteeksi vaan pitää luonnollisena ja oikeutenaan töräytellä kun siltä tuntuu
5. kohtelee tylysti vieraita ihmisiä, esim. ravintolassa voi tylyttää tai huutaa tarjoilijalle
6. piheys, säästelee omia rahojaan, ei ole valmis tarjoaamaan koskaan, haluaa "päästä voitolle" joka tilanteessa taloudellisesti
2,3 ja 4. Tuota lapsiasiaa en sulattaisi.
Kaikki muut paitsi 1,7, 8 ja 9. Eli viikonloppujuominen on ok, jos ei ole päissään väkivaltainen ym. Se että on suosittu kertoo tämän ikäisellä ihmisellä mukavasta luonteesta, joten ihan OK. Ei tarvitse osata miesten töitä, osaan suurimman osan itse. Täältä maalta on tosin hankala löytää miestä joka ei hallitse perinteisiä miesten töitä. Ja muita naisia saa kehua se ei ole minulta pois. Kaikki muut ovat ehdottomia ei juttuja.
Pihiys ehkä noista ainoo.
Muita:
- liian vanha, siis esim. yli 5v. itseäni vanhempi
- jos lapsia ed.suhteista
-rasisti, sovinisti, yleensä vaan sivistymätön. Koulutuksella tai ammatilla ei väliä, toki jonkun turkistarhaajan kanssa ois mahdotonta olla.
Vierailija kirjoitti:
6. Säästäväisyys on hyvä, pihiys huono.
Joo just näin av-mammat. Rahaa pitää olla ja siitä pitää riittää myös säästöön mutta tietysti ensin av-mammalle!
Jos mies olisi muuten kaikenpuolin ihana ja hyvä mies, mitkä seuraavista olisivat sinulle kynnyskysymyksiä, jotka aiheuttaisivat eron tai saisivat ainakin pohtimaan miehen vaihtoa. Voit valita max 3 pahinta.
Ei näistä voi valita vain kolmea, nämä ovat melkein kaikki täysin dealbreakereita joita en hyväksyisi missään tapauksessa... Olen jo löytänyt oman puolisoni, mutta vastaan sillä ajatuksella, että olisin sinkku.
1. perjantaipullo
Riippuu täysin siitä, onko pullossa kaljaa vai kossua. Pari olutta viikossa on ok, humaltuminenkin pari kertaa vuodessa ok. Muu on ehdoton ei.
2. huonot välit omiin lapsiin miehen aiemmasta suhteesta eli mies ei välitä omista lapsistaan sen jälkeen kun löysi sinut
Ei missään tapauksessa. Sellaista tekosyytä ei ole, että tämän hyväksyisin. Näin toimiva mies on täyttä roskaa minun silmissäni.
Hyvät välit ovat positiivinen asia ja ehdottomasti autamme, jos kyseessä on miehen lasten äiti. Mutta bikinikuvat yms. peli ei todellakaan liity hyviin väleihin, vaan kieroutuneeseen suhteeseen ja epäkunnioitukseen nykyistä puolisoa kohtaan, joten ei todellakaan jatkoon.
Ei haittaa lainkaan, kunhan nyt osaa kuitenkin tarvittaessa käyttäytyä. Kotona oman perheen kesken ihan ok.
No-no. En pidä ilkeistä, itsekkäistä tai tylyistä ihmisistä.
Ehdoton ei. Piheys on kamala piirre ihmisessä ja todella raskasta läheisille. Vanhemmiten se yleensä menee vielä paljon pahemmaksi. Parisuhteessa pyritään yhteiseen hyvään, ei kilpailla puolison kanssa. Jos mies ei tähän pysty, hän ei ole minua varten.
7. liian suosittu naisten parissa (vaikka ei itse mitenkään reagoisi naisten huomioon), esim. julkkis, älyttömän komea, menestynyt, symppis, saisi naisilta huomiota joka paikassa
Ei haittaa, JOS mies todellakin ohittaa tuon täysin ja varmistaa käytöksellään aina, että minulla on hyvä ja turvallinen olo. Julkkiksen kanssa en voisi seurustella koska yksityisyys on minulle erittäin tärkeää enkä tahdo mitään etäsuhdetta. Myös "menestys" mietityttää, sillä minä arvostan täysin erilaisia asioita mitä 90% muista ihmisistä, ja "menestys" luultavasti viittaa täysin erilaiseen arvomaailmaan mitä itselläni on.
8.ei osaa tehdä miesten töitä esim. pienet remonttihommat, ei huolehdi autosta, kodinkoneista, laitteista ym.
Ehdoton ei. Asun omakotitalossa maalla, minusta ei saa kerrostaloasujaa ikinä. Pidän perinteisistä rooleista ja tahdon samanlaisen miehen. Miehen pitää selviytyä "miesten töistä" mukisematta, muuten yhteiselomme käy vaikeaksi.
9. katselisi muita naisia ja kehuisi heitä
Menee samaan kategoriaan tylyyden ja huonon käytöksen kanssa, eli ehdoton ei.
En tarvitse miestä vain miehen saadakseni, vaan miehen pitäisi tuoda positiivisia asioita mukanaan jotta suhteessa olisi järkeä. Miksi ihmeessä kukaan tahtoisi huonokäytöksisen moukan, joka loukkaa ja satuttaa puolisoaan, läheisiään ja muita ihmisiä?
No siinähän ne ap onkin listannut ihan järjestyksestä ykkönen pahin, loppua kohti menee siedettävämmäksi.
Miten kukaan voi ajatella, että joku noista (no piereskelyä ja remontointia lukuunottamatta) voisi olla hyväksyttävää käytöstä parisuhteessa..???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6. Säästäväisyys on hyvä, pihiys huono.
Joo just näin av-mammat. Rahaa pitää olla ja siitä pitää riittää myös säästöön mutta tietysti ensin av-mammalle!
Ei, vaan olen itse säästäväinen ja todennut, ettei yhteiselo tuhlarimiehen kanssa toimi. Tarjoan silti puolisolleni ravintolassa enkä ole äärimmäisyyksiin menevän pihi. Ap:n esimerkin mukainen jatkuva voitontavoittelu joka asiassa on minusta erittäin vastenmielinen piirre ihmisessä, ja aiheuttaa myös voimakasta myötähäpeää. Siis dealbreaker. -lainattu.
Yllättävää, että 5 on saanut noin monta mainintaa. Seurustelin öykkärin kanssa joka tylytti vastaanottovirkailijoita ym. Mutta pidin sitä vain miehekkäänä ja sai hommat hoitumaan. Erottiin kuitenkin muista syistä.