***Toukotoiveet pe-su***
Aloittelin sit viikonlopuksi uutta pinoa.
Aamukahvit olisi tippumassa ja meinaa olla hieman hätäinen fiilis.
Pitäisi kantaa mattoja ulos ja alkaa tehdä vierashuoneeseen sänkyä tälle miehen tyttökaverille, ku hää olisi 12 jälkeen täällä. Mieskin pitäisi sitä ennen nostaa/saada ylös. Tekemistä olisi mutta missä inspiraatio...
En ymmärrä miten pärjään miehen tyttökaverin kanssa sen jälkeen kun mies on lähtenyt tekeen kaverin yövuoron jonka on aikaa sitten luvannut. Luulen että meillä on kahdeksan jälkeen aika hiljaista mitä nyt lapset vielä kiljuu ellen minä osaa olla äänessä ja kehittää tekemistä sekä juttelemista. Ajattelin illalla lämmittää saunan jos siinä sitten juttu irtoaisi. Onneksi ei kuitenkaan ole kyse kuin yhdestä ainoasta yöstä! =o)
Tytöt kuuluu olevan hereillä ja tappelevan, ja arvatenkin kohta herää poika. Vanhempi tytöistä valitti huonoa oloa koko yön. saapa nähdä mikä tauti siihen on iskemässä. Se raukka kun ei osaa oksentaa vaan pelkää oksentamistä niin paljon ettei se yksinkertaisesti tule ja sitten on niin huono olo ja kurkku kipee oksennuksen alas kakomisesta että pitää mennä lääkäriin. Kivaa.
Tänään olisi neuvolakin mutta siitä tulen kertomaan viimmeistään lauantaina kun olemme oman perheen kesken.
Vielä kyselen pitkien odottajien perään.. Löytyikö teitä? Mistä olette ostaneet niitä äitiysvaatteita?
Kommentit (25)
Olikohan joku kirjoitellut tuohon vanhaan pinoon kun näkyi olevan ylhäällä....
Hui, tuolla Kaksplussan puolella yksi toukokuinen oli jo saanut vauvansa!! Ei se meillä enää kaukana ole, pari kuukautta vielä =)
Ihanaa pääsen tänään kampaajalle. Värjäytän tukan niin vähän saa piristystä. Ei tätä päätä ole värjättykään viimeksi kuin yli vuosi sitten!!
Pitää lähtee tekemään jotain ruokaa että jaksaa istua parturissa about 3 tuntia....
Kristiina rv 29+2
Aloitetaanpa sitten huutelu niin katsotaan miten käy.. Tällä hetkellä meitä olisi ahava,rsna, genoveffa ja minä, dolosa. Genoveffa ehdotti iltapäivätapaamista. Laittakaapa päivä ja aika toiveita niin katsotaan saadaanko kaikille sopimaan. Ja kaikki muutkin innostuneet nimiä listalle niin saadaan tapaaminen kasaan!!!
Dolosa ja sintti 28 tasan
On pitänyt vähän kiirusta töissä, etten ole juurikaan ehtinyt palstailemaan viime aikoina. Sitten keskiviikkona olin jo kirjoittanut pitkät pätkät tarinaa, kunnes kone meni jumiin ja kaikki tekstit siinä mukana. En sitten ehtinyt enää uudelleen alkaa kirjoittamaan. Jospa tänään paremmalla tuurilla.
Ilmeisesti olisi jonkinmoista intoa järjestää tapaaminen Helsingissä. Minä olisin myös tulossa tapaamiseen mukaan, olettaen että se tapahtuu maaliskuussa. Huhtikuun alusta en aio enää paljon Hesassa käydä, kun alkaa äippäloma. Nyt siis käyn vielä Hesassa töissä. Jos ei muita organisaattoreita löydy, niin minä voisin kyllä ilmoittautua vapaaehtoiseksi tapaamisen järjestäjäksi. Asiaa on varmaan helpompi järkkäillä suoraan sähköpostitse. Siispä kaikki, jotka olette kiinnostuneita tulemaan Helsingin tapaamiseen, lähettäkää meiliä mulle osoitteeseen [color=blue]soile05@yahoo.com[/], niin koitetaan saada tapaaminen aikaiseksi.
Maha-asukki jakselee ilmeisen hyvin. Olin viikko sitten torstaina ultrassa ja lääkärin painoarvio silloin oli 1470 grammaa. Mun mielestä se vaikutti isolta, mutta lääkärin mukaan täsmää täysin viikkoja, joita silloin oli 28+5. Olin myös jokin aika sitten sokerirasituksessa ja eka arvo, eli paastoarvo oli rajalla, 5,1. Kaksi muuta arvoa, olivat paremmat. Hävettää ja pelottaa oma tyhmyyteni, kun en ole kuitenkaan mitään erityistä dieettiä noudattanut, vaan olen edelleenkin syönyt herkkuja entiseen malliin. Viikon päästä maanantaina on neuvola, jolloin katsotaan uudelleen paastosokeri. Arvatkaa jännitääkö. Tänään sentään ostin lounaslähetiltä salaatin!
soile ja papu 29+6
Laittakaa mulle meiliin (soile05@yahoo.com) ehdotuksia tapaamisajankohdaksi ja toiveita tapaamispaikaksi.
Itse ehdottaisin tapaamista maaliskuussa, arki-iltana klo 17 jälkeen, Hesan keskustassa jossakin mukavassa ravintolassa.
soile
Täällä myös aamukahvin keitossa;) Juu, heräsin vasta, tosin olen ollut yön töissä. Ohjelmassa ois tänään kaupassa ja kirpparilla käyntiä, niin ja se pikku autokin pitäisi hakea kotiin:)
Kamala ajatella että synnytys voi alkaa milloin tahansa. En osaa vielä edes ajatella että pakkaisin sairaalakassin...
Omassa päässä ei liiku vielä herätyksen jälkeen mitään, napa kyllä pitää aamujumppaa. Taidan lähteä kahville.
Onko muilla sormenpäät halkeillu? Kutominen alkaa olla tuskaisaa ja mietin onko minulla jonkun puutos vai johtuuko vain kutomisesta?
t. Nasu + Touko-masu 28+5
Soile: Olisin kiinnostunut myös tapaamisesta mutta en ole enää sähköpostin päässä sillä työt on minun osaltani tehty. Eli mut voisi laittaa listalle.
Aminalle tsemppiä miehen tyttöystävän kanssa. Toivottavasti saatte jotain juttua aikaiseksi.
Itse en ole taas vähään aikaan kirjoitellut sillä aina ei jaksa kovin päiväkirjanomaisesti kirjoitella. Itsellä tosiaan todettiin tässä viikko sitten lievä raskausmyrkytys, joten omalta osaltani työt on nyt sitten tehty. Lääkkeeksi lepoa, lepoa, lepoa ja paljon nesteitä ja suolatonta sapuskaa. Naistenklinikalta kuitenkin sanottiin että on hyvinkin mahdollista että tilanteeni normalisoituu kun saan nyt mennä ihan vaan omaan tahtiin. Toivotaan siis näin!
Vauvalla kuitenkin kaikki hyvin ja on kasvanut ihan normaalisti. Painoarviossa rv 29 +3 kätilö arvioi vauvan painoksi 1,5 kg. Olisi mukava kuulla millaisia muiden arviot ovat olleet.
Soile: Mä kauhistelin myös vähän tuota mun arviota ja varasinkin itselleni vielä ajan Brunolta rv 34+3 jossa voidaan kuulemma antaa hyvinkin tarkka painoarvio. Mulla meinaa hieman pelkoa vauvan koon suhteen sillä yhdelle ystävälleni meinasi käydä hieman köpelösti kun tulokas oli 4700gr. syntyessään eikä kukaan ollut tajunnut tilannetta ennakkoon.
Eipä sitten muuta kuin viikonloppuja minunkin puolestani!
Emmi ja prinsessa 31+6
Muutama päivä sitten kävin neuvolassa ja vähän lukemia:
Rv: 29+5
Paino: -400g (yhteistulos jo 9,6kg!!)
Rr: 118/68
hemog.: 100 (ja lisää rautaa...)
Sf: huikeat 29 (2 viikkoa aikasemmin 24,5!!)
ja kaikki muukin ihan ok.
Oon käyny viikolla 16+5 sokerirasituksessa ja nippa nappa selvisin, nyt halusivat mut sit uudestaa.... kahden viikon päästä se sit taas selviää :S
Aikasemmissa raskauksissa ollu molemmissa diabetes ja vauvat ollu yli 4 kg, niin varulta mua hyppyyttävät sielä testissä.
Neuvolatäti kyl oli sitä mieltä et mun kroppa on vaan sellanen et sieltä tulee yli 4kg lapsia, ilman mitään sokeri juttujaki, saa nyt sit nähä... vaikka mielellään yhes lisä ultrassa kävisinkin ;)
Maha kasvaa vauhdilla ja meinaa olla tiellä joka asiassa. Vauva vielä tod.ylhäällä (lääkärin mielestä mun " sylissä" ) ja tykkää potkutella tonne kylkiluihin. Yöt tuskallisia ku alkaa lonkat oleen tosi kipeet kylellään nukkumisesta (rakastan nukkua mahallaan) ja välillä vessareissut valvottaa.
Muuten sitte suht koht hyvä fiilis, yritän ainaki ajatella niin ku näillä näkymin meidän viimonen lapsi ja haluisin nyt sit viimistä kertaa raskaana fiilistellä (vaikka olo suurelta osin ollu päinvastanen).
Noh, jätänpä muillekki tilaa kirjotella!
Tätä se sit meinaa ku kirjottelee kuukauden-kahden välein ;)
Perjantaita toukomasut!
Anselmiina 30+1
Mites jotenkin tuntuu että on kovin hiljaista pinossa.. vai kuvittelenko vaan.
Ihana lukea teidän neuvola käynneistä, kun oma on vasta tiistaina ja jotenkin tuntuu että sinne on vielä niiiiiiiiin pitkä aika.
Enää kaks viikkoa töitä ja sitten alkaa loma!! Otin sitten kesäloman tuohon äippäloman eteen kun työ motivaatio alkaa olee pahasti pakkasen puolella ja aamu ylösnousut tuntuu aina vain raskaammilta. Jos nyt sitten lomalla saisi tehtyä niitä asioita mitä nyt vain ajattelee että pitäisi tehdä kun tulee töistä.
Sähikäinen pitää omaa myllerrystään omaan tahtiinsa, mutta mitään äärettömän kipeitä potkuja en oo vielä joutunut kokemaan kuten myös supparit ovat pysyneet harvinaisina ilmiöinä. eiköhän niitä vielä kerkiä tulla kun eteenpäin päästään.. Närästys on ruvennut vaivaamaan ja mikään ei oo tuskasempaa kuin närästys ja huomata ettei talossa ole maitotuotteen maitotuotetta saatika yhden yhtäkään samariinia. ja arvatkaa oonko jo niin lahopää etten muista koskaan sitä asiaa päivällä kun ei närästä (siis sitä samariinin ostoa...)
Masu on ottanut kasvuspurtin ja kohta joutuu kyllä oikeasti miettimään että mitäs sitä päällensä laittas - yritän kovasti sinnitellä etten ostas äitiys vaatteita. Elättelen toivoa että riittää kun ostan suoraan imetys paitoja ym. pihiys iskee just siinä kohtaa kun mun mielestä äitiysvaatteiden hinnat vs. käyttöikä on vähän liian korkeet. Tosin nyt vasta se vatsan kasvu tosiaan on lähtenyt käyntiin joten voi olla että joudun nöyrtymään asiassa...
asiasta toiseen - ootteko varautuneet siihen mahdolliseen kuljetuslakkoon? siis harrastatteko hamstrausta esim. wc-paperi tms.?
pienenä galluppina: Mikä on se tuote jota ilman juuri nyt näillä raskausviikoilla et pärjäisi ilman? Mulla se taitais olla juuri nyt sen vessapaperin lisäksi varmaankin Maroc-appelsiinit. tai suomalaiset tomaatit. ihan pakollista tavaraa joka ei saa missään nimessä loppua tai ei hyvä heilu. ;D
ei mutta tulihan sepustus, ei muuta kuin hyvää perjantain jatkoa..
Shendea & Sähikäinen 28+2
Informoisitteko päätetystä Helsingin tapaamisesta myös täällä palstalla. Olen vielä maaliskuun sen verran kiireinen, että katson sitten tilanteen mukaan, pääsenkö tapaamiseen. Kovasti tietysti haluaisin tulla. Huhtikuussa sitten on aikaa, jos joku tapaaminen päätetään sinne järkätä. Aiemmin joku toinenkin taisi huudella huhtikuun perään.
Liinanen
Ilmoitellaan ilman muuta tälläkin palstalla Hesan tapaamisen ajankohta. Ajattelin vaan, että pysyy helpommin hanskassa immeisten ilmoittautumiset, jos ne tulis mun (tai jonkun muun) sähköpostiin. Mä kun en ainakaan ihan joka päivä ehdi lukea tätä palstaa, niin menee pian sitten jonkun halukkaan ilmoitus ohi...
Emmi979: Sinut olen nyt laittanut ylös, että olisit ainakin tulossa tapaamiseen.
Tulin käymään vanhemmillani netissä kun pitikin hoitaa pankkiasioita... Muutto saatiin eilen tehtyä ja viime yö menikin sitten ihan ketuille kun jalkoja särki niin paljon. Ihanaa kuitenkin, että päästiin uuteen kotiin ja paikat alkaa olla suurinpiirtein järjestyksessä. Viimeiset tavarat pitää vielä purkaa ja vähän siivoilla niin sitten saakin alkaa keskittyä odotukseen ja alkaa pestä vauvanvaatteita. :)
Tänään ajattelin ottaa ihan rennosti. Mies lähti koko viikonlopun kestäviin polttareihin ja mulle tulee illalla sitten kaveri kylään saunomaan. Huomenna pääsen sitten itsekin polttareihin. Kiva viikonloppu siis tiedossa. Ja polttareistakaan ei tule mitkään hirmuiset rymyjuhlat kun meitä on siellä kolme raskaana =)
Neuvolassa kävin tänään ja siellä oli kaikki hyvin. Olin ekaa kertaa nyt uudessa neuvolassa ja tosi mukava kätilö siellä oli. Ensi kerralla vaan on sitten eri ihminen kun tämän alueen neuvolassa vuorottelee kaksi. Ja päivän strategiset mitat... jos oikein muistan =)
rv 32+0!!!! APUVA
painon lisäys viikossa: 700g
alusta painoa tullut yhteensä: 9,7kg
sf-mitta: 29,5cm
RR: 102/72
pissa puhdas
tarjonnan kohdalle laitettiin pt? Ei osannut kätilö sanoa onko paco perätilassa vaiko ei... moneen kertaan sitä tunnusteli.
jeps, johan oli taas omanapaista... palailen varmaankin ensi viikolla.
[color=red]pikku-milli & paco 32+0[/color]
Ei oo tää päivä ollut kiva ollekaan. Mieskin ottaa oikein tosissaan loman kannalta, heräskin vasta joskus kahen jälkeen! Vihaks välillä pistää, kun ite joudun koko ajan raatamaan ja joitamaan ipanaa:( Sitte ku pyysin vaihtamaan kakkavaipan (mulle toi nostelu ja pyllypesu, on tuskaa) niin ukko vaan sanoo jookohta, ihakohta. Oli pakko ite vaihtaa, kun vartin oli jo nälkänen tyttö ootellu:(
Joo vali-valihan tästä tuli, mutta kun ottaa välillä niin kovasti pannuun. Seuraavalla viikolla aion kyllä olla paljon poissa kotoa, saapi mies hoitaa tyttöä ihan yksinään!
Parempaa illan jatkoa muille!
pricilla
Minkähänlainen olo sitä on parin kuukauden kuluttua kun nyt jo alkaa tuntua niin raskaalta. Vatsa on tiellä ja varsinkin iltaisin närästää TOSI pahasti. No, pysyyåä kaidalla teillä syömisten suhteen. Mitään kovin rasvaista ei kertakaikkiaan saa syötyä.
Painoarviota joku kyseli. Meillä oli kontrollikäynti äitipolilla eilen aiemmin havaittujen lisälyöntien takia ja 1.5 kg oli painoarvio (viikkoja siis 29+6). Eli sitä kokoluokkaa näyttävät näillä viikoilla olevan nuo toukat. Muutkin mitat asettuivat ihan keskikäyrälle. Ottivat myös sikiön sykekäyrää eikä siinä näkynyt yhden yhtä lisälyöntiä!!!! Eli me siirrytään takaisin ihan neuvolaseurantoihin.
Muut " kriittiset" mitat:
-verenpaine 107/68
- paino +700 gr/vk (!!!!!!!!!), yhteensä 9 kg tullut.
- Sf 27.5
- pissa puhdas
Jaksamisia kaikille!!!
Aurina 30+0
hyvät illat vaan kaikille! rankka viikonvaihde tulossa, kun on koko viikon ollut hankalan tuntuisesti supisteluja, olin 3 pvä " unisaikulla" , että saisin levättyä ja nukuttua, kun keskiviikkona neuvolassa terkkari huomasi mun olevan aikast väsynyt. lääkäriaikaa täytyy odotella maanantaihin asti, ja sinne tuntuu olevan älytön matka.pelottaa olla viikonloppu töissä jos kovasti supisteleeviikot kun on vasta 31+0.
no pääseehän sitä päivystykseen jos oikein tiukkaa tekee, vaan kun ei viitsisi turhista valittaa, tulee aina sellanen valivali olo.ja terkkarikin varmaan vaan luuli et saikkuja kalastelen.vielä kuitenkin pitäisi 3vkoa jaksaa töissä.no, toivotaan et paikat ei ole pehmenneet ja " veeti" pysyy viel sisuksissa.
mittoja ke neuvolareissulta(30+5)
paino+365/vko
121/77
hb 121
pissa puhas
vauvan syke 130
ja raivotarjonta
sf 28,5cm
painoa tullut 9kg raskauden aikana,
masun koko tuntuu jotenkin pysähtyneen omasta mielestä vaikka keskikäyrällä mennäänkin.
no eipä muuta kuin hyvät viikonloput ja pitäkää peukkuja mulle et kaikki hyvin maanantain lääkärin tarkastuksessa.
Jospa nyt olisi jo mieli rauhoittunut maanantaisen neuvolan jälkeen... siis marinaa ja valitusta luvassa. Oma neuvolatätimme oli lomalla ja jouduin käymään toisen alueen tädillä... Noh, ensimmäiseksi mulla oli proteiinia pissassa, mut paineet oli ok (mullahan oli siis ekassa raskaudessa raskausmyrkytys), sitten hemoglobiini oli laskenut sain rautakuurin, täti passitti mut sokerirasitustestiin ja sano että mun sf-mitta on liian iso, pitää seurata tilannetta ja käydä keskusneuvolassa lääkärillä. Ton neuvolan jälkeen tuli niin paha olo, itkin koko matkan kotiin ja oon pillittänyt koko viikon. Eihän tässä oo viä mitään ikävää todettu mutta kaikki merkit on ilmassa. Viikkoja on kuiteskin viä liian vähä synnytykseen ja sairaalaan en haluis lähtee makaan, kun on toi 2v. poika kotona. Pelottaa vaan ihan hullunlailla.
eiköhän siinä ollut valitusta kerrakseen... kiitos jos joku jakso lukee kaiken. On jotenkin kumma tää pesänrakennus vietti... kaikkee pitäs tehdä, ostaa, askarrelle ja ommella, vaikka ilman niitä tulee vallanmainiosti toimeen.
Mihinhän meppe81 on kadonnut?? Vai onko hän mahdollisesti lomailemassa?
Voimia kaikille vaivojen ja masujen kanssa. Kyllä tämä vielä iloksi muuttuu. nyt käperryn sohvan nurkkaan miehen kainaloon.
onnin-äiti ja masu 30+6
Näin sitä ollaan taas hereillä vaikka kello ei ole vielä mitään ja töihinkin mennään vasta puolilta päivin. No kunhan kello pärähtää kahdeksan niin uskaltaa laittaa pesukoneen pyörimään. Aiemmin ei taida viitsiä kun normaalit ihmiset viettävät ansaittua vapaata!!!
Vilperi06, raudan pitäisi purra aika pian tuohon väsymykseen. Itselläni ainakin auttoi paljon. Meinasin jo kertaalleen lopettaa syönnin mutta viikossa väsymys iski takaisin. Toivottavasti supparit hellittävät!
Onnin äiti, tsemppiä myös sinulle. Josko kaikki oireet menisivät lepäämällä ohi ja myrkytystä ei tulisi. Eli koeta nyt levätä mahdollisimman paljon.
Soile05, laitanpa postia tulemaan ja mukaudun tapaamiseen. Kiitos kun otit asian hoitaaksesi. Yleisesti minulla ei juurikaan ole päivällä ja ajalla kauheasti väliä. Vuorotyötä teen ja vapaatkin pääsääntöisesti viikolla. Katsastellaan mitä tarjotaan!
Kovasti on tuota pesänrakennusviettiä ilmassa. Itselläni taas on sellainen kausi että PITÄISI tehdä, mutta siirtyy useinmiten huomiselle...Vauvanvaatteita en ole aloittanut pesemään, vasta kun joskus hamassa tulevaisuudessa saisin sen äitiyspakkauksen. Järjestystä sain jo vaihdettua että saan pinnasängyn hyvin makkariin. Ja äitini kertoi eilen että hänen veljensä on tekemässä meille kaikille " raskaille" sukulaisille kehtoa! Siinä on ihana lahja jonka arvo vaan paranee vanhetessaan. En muista olenko kertonut mutta pitkän yrittämisen jälkeen pikkuveljelleni kihlattunsa kanssa on tulossa vauva! Asumme tosiaan seinänaapurina ja pikkuisille serkuksille tulee ikäeroa tuollainen 3 kk. Onpahan sitten lähellä seuraa toisilleen.
Sitten tyhmä kysymys...Miten tehdään tuo vauvan koko arvio??? Minulla ei ole aavistustakaan!
Dolosa ja sintti 28+1
Ai niin, minäkin peräänkuulutan HEKUSTIA??!! Säännöllinen kirjoittaja hävisi. Toivottavasti kaikki on hyvin, liekö tuo rakennnus vienyt ajan.
Hei!!
Olenkin ollut reilun kuukauden kirjoittamatta. Täällä sitä masun kanssa ollaan. Maha on tosi TODELLA pieni. Viikkoja nyt 26+4. Liikkeitä tunnen ja niitä kumautuksia aika harvaseltaan, joten mietin aina välillä että onko sieltä edes kukaan tulossa... =) Taitaa olla muuten vain niin rauhallinen yksilö tulossa. =) ja ihmettelen sitä kun muut valittaa että vauva pitää hereillä kun potkii niin kovasti. kait se on niin yksillöllistä. Maanantaina neuvola ja silloin saan ajan ultraan. Jes.... Painoa oli viime neuvola käynnissä kuukausi sitten tullut kilo per viikko... huh..huh. No en vaivu synkkyyteen. Viikon päästä päästään muuttamaan omaan taloon. Nyt asennetaan keittiö kalusteita. Tänään olisi ilta vuoroon meno ja huomenna heti aamuun. No rahaahan se tietää. Sain reilu viikko sitten äitiyspakkauksenkin, mutta sitä en ole kamalasti vielä levitellyt ennen kun vasta sitten, kun on talo valmis ja siivottu niin saa ruveta niitä suoraan laittelemaan paikalleen. Pitäisi kait sitä laittaa makaronilaatikko uuniin ja ruveta telkun katsomiseen ennen kun täytyy ruveta orjentoitumaan töihin lähtöön.
Heidi 26+4
Kirjoitan taas sitten maanataina neuvola kuulumisia. olo on mitä mainioin. Lonkat ei vaan tahdo kestää kävelyä kun kipeytyy niin pirusti. Ja yöllä sängyssä kun vaihtaa asentoa niin koskee joka paikkaan ja alapäähän. Viimeksi muuten neuvolassa hemppa oli noussu 130 takaisin 147. Joten tuskin tarvii ruveta rautaa syömään. =) Terkkuja kaikille! Kirjoittelen taas!
Heidi 26+4
täällä taas kukutaan . Eipä oo uni tullut muutamaan yöhön kunnolla. Ihan hirveetä pyörimistä vaan ja selkää ja lonkkia kivistää:( Toivottavasti en joudu koko loppuraskautta kärsimään näistä uniongelmista, enhän mä muuten jaksa enää päivisin tehä mitään!
Onnin_äiti, toivotaan, ettei ole raskausmyrkytyksestä kyse! Mut eikö se oo yleensä vaan ekassa raskaudessa, ja jos vanhemmat on samat, ei pitäisi enää seuraavissa tulla??? Ja proteiiniahan voi olla muutenkin pissassa. Mulla oli eka raskaudessa suunnilleen joka toinen kerta valkuaiset plussalla ja vasta viikko la:n jälkeen nousi paineet pikkasen..
Tervetuloa takasin Hekusti! Sua on täällä muutaman kertaa huudeltu, mutta pitää varmaan kiirettä rakennuksen kanssa:)
Dolosa, painoarvio ultrassa tehdään mittailemalla päänympäryksiä ja reisiluumittoja. Jotkut kätilöt tekevät arvion myös vatsan päältä ihan vaan tunnustelemalla vauvan kokoa. Turha kai sanoakaan, että monesti noi arviot saattaa heittää paljonkin! Meidän tytöstä ootettiin alakäyrillä kasvavaa pientä sinttiä, kun tyttö parka omaa vaan äitinsä lyhyet raajat:)
No nyt aamupuurolle!
pricilla 26+4
Ihan pikasesti pinoudun tässä, ennen ku menen keittelemään aamupuuroja.
Voi kamala, nyt tuli muisti katkos nimimerkissä, mutta toivottaisin kuitenkin tsemppiä miehen tyttökaverin kanssa pärjäämiseen. Niinhän se vain on, ettei kaikkien kanssa kemiat pelaa, ja silloin kyllä jutut jäävät melko vähiin:( Mulla ei kemiat pelaa miehen toisen siskon kanssa yhtään! Puhutaan kyllä paljon, mutta on koko ajan sellasta paskan jauhantaa!
No nyt aamupuuron keittoon, että pääsee kirjastoon ja kirpparille:)
pricilla 26+3