Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(.) TAMMIMASUJEN ti-to (.)

19.08.2008 |

Päivitin Salaman, tervetuloa!

29.12.tjw-----------------28v--------eka-------------Jorvi

1.1.kimmi----------------33v--------viides----------K-SKS

1.1.ninette---------------30v--------toinen----------TYKS

3.1.noffetus--------------26v-------eka-------------TAYS

5.1.jasper08-------------26v-------kolmas--------kättäri

6.1.trio---------------------38v-------kolmas--------kättäri

7.1.Eno-Elmeri---------35v--------toinen---------Jorvi

8.1.döner78-------------30v--------toinen---------hyvinkää

9.1. Tii75-----------------33v--------toinen----------KOS

12.1.tepa84--------------24v-------eka-------------TAYS

13.1.mae3---------------27v-------kolmas--------kättäri

13.1.ela-------------------26v-------eka-------------TYKS

13.1.minnikki-----------24v-------neljäs----------SatKs

13.1.puhkarhu----------31v-------toinen---------LKS

14.1.pineli----------------37v-------toinen---------kättäri

14.1.Ronjakasperi-----32v-------eka-------------Oys

14.1.Anni09--------------31v-------eka-------------?

14.1.Niinanii-------------34v-------toinen---------naistenklinikka?

15.1.3xäippä74---------33v-------viides----------Seks

15.1.footprint74---------34v-------seitsemäs---?

15.1.äitiliini2004--------24v-------kolmas-------kättäri

15.1.amelie--------------21v-------eka-------------Oulu

15.1.Charlie-------------32 v------toinen----------ulkomaa

15.1.Sipis----------------41v.--------eka------------Porvoo

17.1.Pinkspinks--------26v-------toinen---------?

17.1.Kohka--------------31v-------toinen---------Seks

17.1.Laura 1981-------26v-------kolmas-------tammisaari

18.1.kesämamma83-24v-------toinen---------SAS

18.1.winterangel-------31v-------eka-------------?

19.1.Nasu----------------28v-------kuudes-------Jorvi

19.1.lootuskukkanen-27v-------kolmas-------jorvi

19.1.Dazka--------------31v-------kolmas-------VKS

19.1. Littlestar----------31v-------eka------------ulkomaat

19.1.MOELPA----------??v--------toinen---------?

20.1.Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS

20.1.Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS

20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL

20.1penelope77-------??v-------?----------------SatKs

20.1.basilika5----------32v-------neljäs---------kättäri

20.1. Salsatar----------27v-------toinen----------OYS

20.1.Maaju--------------33v-------toinen----------K-SKS

21.1.Peregriina--------25v-------eka-------------TAYS

21.1.krista_81----------27v-------eka-------------Lohja

21.1. mamti81----------27v-------neljäs---------KOS

21.1. Salama-78-------29v-------eka------------KOKS

22.1. TiiaMariia---------26v-------eka-------------?

22.1. Sinnuli-------------31v-------eka-------------Naistenklinikka

22.1. maimu-------------24v-------toinen---------PKKS

22.1. Ahemo-------------??v-------kolmas-------Hys

23.1. Vauhtiviuhti-------23v-------eka-------------Hys

23.1. Ama-riia-----------27v-------toinen---------K-SKS

24.1. eikkuli80----------28v-------kolmas--------SEKS

25.1. milo84-------------23v-------eka-------------kättäri?

25.1. jonna-78----------29v-------seitsemäs---PKKS

25.1. Blomma-76------32v-------toinen---------Lohja

25.1. raisa78------------29v-------toinen---------PKKS

25.1. Mittu-maari-------26 v------toinen----------TAYS

25.1. kerveli-------------33 v--------eka-----------Jorvi

26.1. aino-maaria------23v-------eka-------------Tays

26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas--------pkks

26.1. Marie1981-------27v-------eka-------------Hys tai Tays ?

27.1. pibii-----------------33v-------toinen---------TYKS

28.1. Emmuli81--------26v-------toinen---------TAYS

28.1. pumpuli85--------23v-------eka-------------Seks

28.1. Stiina--------------31v-------toinen----------NKL

28.1. Shei----------------22v-------kolmas--------ulkomailla

29.1. ukku---------------34v-------kolmas--------TAYS

29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS

29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL

29.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS

30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS

30.1. Minna_J----------30v-------kolmas--------Hyvinkään sair.

30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS

30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?

31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS

31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HK

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen pino: http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

29.12.tjw

1.1.kimmi, ninette

2.1

3.1.noffetus

4.1

5.1.jasper08

6.1.trio

7.1.Eno-Elmeri

8.1.döner78

9.1. Tii75

10.1

11.1

12.1.tepa84

13.1.mae3, ela, minnikki, puhkarhu

14.1.pineli, Ronjakasperi, Anni09, Niinanii

15.1.3xäippä74, footprint74, Äitiliini2004, Amelie, Charlie, Sipis

16.1

17.1.Pinkspinks, Kohka, Laura 1981

18.1.kesämamma83, Winterangel

19.1.Nasu, Lootuskaukkanen, Dazka, Littlestar, MOELPA

20.1.Thilia-thalia, Peppi_82, Lila82, Penelope77, basilika5, Salsatar, Maaju

21.1.Peregriina, krista_81, mamti81,Salama-78

22.1. TiiaMariia, Sinnuli, maimu, Ahemo

23.1. Vauhtiviuhti,Ama-riia

24.1. eikkuli80

25.1. milo84, jonna-78, Blomma-76, raisa78, Mittu-maari, kerveli

26.1. aino-maaria, vilivilijonkka, Marie1981

27.1. pibii

28.1. Emmuli81, pumpuli85, Stiina,Shei

29.1. ukku, curious, Pantsa, miuwau,

30.1. hömppä82, Minna_J, Hiirulainen, KainoElvi

31.1. Jaffa76, JB72

Vierailija
2/29 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut hormooneista puhetta! Tuli mieleen se ohjelma missä morsiammet sekoaa ihan totaalisesti, mä oon varmaan sit sellanen joka raskauden aikan tulee hulluksi :) Eilen suutuin ihan pienistä asioista monta kertaa,Ja oikeestaan asioilla ei ollut mitään merkitystä. Kamalaa mitä kaikkee ukon täytyy kestää ku kaikki ihan sekasin...

Minulta eilen kysyi minun isän kihlattu että jos haluasin lunastaa osan hänen omaisuudestaan ( naisella syöpä) en vaan oikein ymmärtänyt asiaa, Nainen ei halua että isäni jää ilman omaisuutta jos nainen kuolee!!! Sekin varmaan taas nosti tunteet pintaan...

Mulla selkää taas pakottaa mut se oli sen takia kun olin eilen tekemässä siskoni puutarhaa, pihalla 10 kuutiota kuoorihaketta ja sit piti vähäsen kaivaa pensaita pois ja osan siirtää.Tiesin kyllä että kostautuu mutta tosi mukavaa oli kun sai tehdä kaikkee kivaa pihalla.

Olen alkanut kutomaan pieniä erivärisiä neliötä jotka sit pitäisi jossain vaiheessa alkaa liittämään yhteen päiväpeitoksi. En vaan viellä ole saanut päähäni että miten??? Osaako joku neuvoa??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kantaisin korteni kekoon ja kirjottaisin jotain.. pitkästä aikaa ;)

Täällä hiljasta, mut kaikki taitaa olla ulkona, kun täällä ei ainakaan sada.. kerrankin, mutta me ei olla ulkona, kun poitsulla nenä vuotaa. Katselee sitten Autot-leffaa ja mä surffailen.. Nukuttiin tosi huonosti, varmaan melkein kymmenen kertaa ravasin pojan huoneessa silittelemässä, näki unia ja oli varmaan jo hiukan kurja olo, ja aamulla nenä sitten vuosi.. kerhokin jäi väliin, no kerkeehän sinne.

Eilen olin kaverin kaa kaupoilla ja voi jessus, mun selkää särki kaupoissa kiertelyn jälkeen.. mitenköhän käy, kun tää maha oikeesti kasvaa! Kääk :/

Ja joku oli kirjotellut olotilasta (taisi olla Salama), että välillä energinen ja välillä vaan tekee mieli lepäillä.. täällä samanmoinen olo! Eilen olin energinen, nyt en oo saanut mitään aikaseks.. enkä varmaan saakkaan, kun pojun kaa kotona..

Ei mulla muuta kuin päivänjatkoa! Odottelen innolla huomista neuvolaa ja sydänäänien kuuntelua! Huomenna vaihtuu taas (!?! ..miten sen nyt ottaa ;D) viikotkin, jee!

Emmuli ja Pikkarainen rv 16+6 sekä kipeä esikoinen :(

Vierailija
4/29 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielen ailahteluista... on kyllä tullut oltua hieman lyhytpinnainen ja ihme hepuleitakin tulee välillä, heh... toivotaan että tämä tästä laantuu. Jotenkin sitä vaan odottaa mieheltä enemmän tukea ja "lellimistä"...

Tänään neuvola, kivaa :) Olo alkaa pikkuhiljaa tuntua oikeasti siltä että on "siunatussa tilassa". Happi meinaa loppua välillä, hengästyttää, masu alkaa näkyä enemmän jne... Saa nähdä kuinka pitkä syksy tästä tulee...

Mukavata viikon jatkoa!

Dazka 18+1

Vierailija
5/29 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimmi, onnittelut sinulle hyvin menneestä ultrasta!!

Emmuli, vointini onkin jo paljon parempi, kiitos!

Jaffa, mielialavaihteluja on täälläkin. Itse en niitä aina edes huomaa, mutta mieheni kyllä on asian huomannut ja asiasta MUUTAMAN kerran maininnut!

Marie, Mä en myöskään pysty nukkumaan mahallani. Tosin selälläänkin nukkuminen on välillä vaikeata. Paras asento nukkua tällä hetkellä on kyljellään. Silloin ei selkäkään vihottele. Tosin asennon vaihtaminen tuottaa välillä aikamoista tuskaa selässä. Selässä mulla on kyllä muutenkin vikaa, ja tiesin että selän kanssa tulee vaikeata myös tässä raskaudessa.

hömppä, tänne on todella hyvä purkaa paskaa oloa! Niin mäkin teen kun siltä tuntuu. Mua alko ihan naurattamaan tuo sun kirjoitus naaman kukkimisesta. Siis mulla on meinaan ihan sama tilanne. Naama on kun teinillä!! Siis ihan järkkyä miten noita finnejä taas tuleekin. Emmä jaksa enää edes välittää noista näppylöistä, siinähän kukkii! :)

Salama, Tervetuloa joukkoon!

Olikohan siinä nyt kaikki asiat mitä piti sanoa....jatkan sitten myöhemmin jos jotain unohdin.

rv18+1

Vierailija
6/29 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin viikonlopun ketjun lapi mutta unohdin jo mita piti kommentoida (taitaa olla tuttu tilanne meille monelle etta asiat unohtuu :-) )

Taalla pahoinvointi on pikkuisen helpottanut ja jaksoin olla toissa koko paivan eilen ja jatkoin viela ylitoita iltaan (meilla saa vapaana ylityot niin yritan kasata muutaman paivan lisaa viela silleen niin vois jaada sitten pois toista viela aikasemmin) kun mies oli kerrankin ajoissa hakemassa paivakodista.

Mielialat menee mullakin ihan melkein laidasta laitaan - ja vasymyksella on kylla varmaan vaikutus koska vasyneena tuntuu ettei mitaan jaksa ja mieskin muka tekee kaiken vaarin (vaikka ei varmaan niin oikeasti olekaan).

Aurinko nakyy taas pilvien lomasta niin paivaunien jalkeen pitaa paasta pihalle kunnolla (taidan minakin lahtea paivaunille kun neiti nyt nukkuu)

Charlie rv 18+4

Vierailija
7/29 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia taas pitkästä aikaa, yritin pari päivää sitten laittaa viestiä, mutta ilmoitti palvelin virheestä ja jäi yrittäminen sitten siihen kun tuli taas muuta tekemistä.

Tällä viikolla edessä taas pojan kanssa sairaala viikko. jospa perjantaina pääsisi pois ja lauantaina olisi tarkoitus mennä lintsille lasten kanssa ja ottaa mukaan myös kummipoika.

Omaan napaan ei kummoisia kuulu, vielä en tunne liikkeitä ja se saa välillä mielen ailahtelemaan ja miettii että onko masussa kaikki ok?!

Vuotoja ei onneksi enää ole tullut.

Makuuhuoneen puolella ei juuri kehumista minun osaltani, ei oikein uskalla, mutta onneksi mies on tosi ymmärtäväinen.

Mites teillä muilla kenelle tulee kolmas lapsi pitääkö hankkia isompi auto? Meillä on edessä sellaisen hankinta.

T: Minna ja masu 16+4

Vierailija
8/29 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis ihan koukussa näihin sivuihin grrr...

Minna: Meille tuossa kolmas muksu ja meillä on Toyota Avensis farmarimallinen auto, ollaan suunniteltu että esikoinen saa sit matkustaa etupenkillä omassa recaro penkissä ja sit kakkonen ja kolmonen takana, just ja just mahdun mukaan :)) Noh ehkä siinä vaiheessa on ihan oikeesti pakko alkaan laihduttaa.Lihota en ainakaan saa.

Olen tehnyt välillä keikkaa yhdellä kartanolla tarjoilijana ja nyt taas tuli viesti että tulenko la töihin, en vielä vastannut!Kokeilin valkoista paitaani jota olen käyttänyt siellä ja se menee just ja just kiinni ja housuista vaan yksi nappi menee kiinni :) En tiedä viellä menenkö tavallaan olisi taas ihan kivaa päästä hommiin kun lasten kanssa koko ajan, mut sit taas kun ajattelen mun selkää niin en osaa päättää.....

Haluaisin jo mennä ostamaan vaunut..kauhee hinku siis.

Mut ukko on sitä mieltä' että odotellaan nyt viellä hetki :)

T:Lootuskukkanen ja FrankAada 18+1

Vierailija
9/29 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi pahoittelut että jauhan tässä viestissäni vaan omaa napaa..On sen verran paha olla että ei rahkeet nyt muuhun riitä. Mutta olen kyllä lueskellut täällä taustalla muiden kuulumisia säännöllisesti.

Eli tänään varasin ajan sitten neuvolan kallonkutistajalle :( Ei tästä muuten mitään tule. Olen ahdistunut ja pelottaa. Mulla on taas alkanut sydämen lisälyönnit ja muljaukset joita oli muutama viikko sitten. Nyt en saa mielen rauhaa asiasta ja pelottaa (ihan tosissaan!!!) että mulla on jotain vakavaakin! Menee ihan pilalle odotus ja muukin elämä. Mistään ei jaksa nauttia kun nurkan takaa aina pomppaa muljaus tai lisälyönti.

Eilen kävin lääkärissä ja otettiin kilpirauhas kokeet..Tulokset saan perjantaina. Hemoglobiini oli 141..kesäkuussa oli 150..eli sekin on ihan jees.. Ekg:ssä ei näkynyt poikkeavaa..ainoastaan nopea syke (113)..

Oikeesti en enää jaksa oman pääni kanssa :( :( Ajattelen vaan kokoajan että kohta se sydän tilttaa ja thats it. Miks pitää olla niin vaikeaaaaaaa!!???!

Mamti, alias hullu -- rv 17+6

10/29 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdin tännekin. Pikaisesti oon ehtinyt viikon aikana viestejä lukea, mutta kirjoittaminen on aina jäänyt haaveeksi.

Uusille tervetuloa mukaan!

Ja mamtille voimia! Toivottavasti saat apua vaivoihisi ja huoliisi!

Mitäs teillä olikaan jutun aiheina... Ai niin, petihommat... ;D Meillä on aika ahkeraa toi pölypunkkien hätyyttely, kun ei oo mitään vaivoja ja mieli tekee eikä ehkäisyä tarvi miettiä. Enemmänkin vois mun mielestä olla, mutta kun mies-parka joutuu niin aikaisin aamulla heräämään, niin annan sen välillä illalla nukkuakin. ;-) Kun se oli kesälomalla, niin oli harva se päivä eikä mitään väliä kellonajalla. Yks ilta mentiin jopa telttaan, niin saatiin olla ihan rauhassa, kun muksut nukkui sisällä... (hih) Kai tää on sitä 'varastoon' -tyyliä, kun sitten pari ekaa kk synnytyksen jälkeen jää ihan paitsi väsymyksen ja vuotojen takia. Koskaan (koputan puuta) en oo kärsinyt kuivista limakalvoista edes synnytyksen jälkeen, paremminkin päin vastoin. Ph-suojia saa vaihtaa usein, kun välillä tuntuu että 'ui' valkovuodossa. Yäks!

No joo, pitää mennä laittaan kahvipöytää pihan mullistajille. Veli tuli apuun traktorillaan, kun pitää vähän siirrellä hiekkaa sun muuta.

Voikaa hyvin!

Äippä ja J-5 rv 18+5

Vierailija
11/29 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noita juurikin samoja oireita ja ne on nyt pahentuneet entisestään, tuntuu niin pahalta! Ja sitten mulla on niiden muljahdusten lisäks rytmihäiriöoireita, niin että sydän hakkaa semmosta kahtasataa (oikeesti!) ja siinä pelottaa (!!), että se lakkaa lyömästä kokonaan, sitten kun se palautuu normaaliks taas, niin hetkeks pysähtyy!

Eli tiedän pelon tunteen ja se on kauheeta. Mut toivottavasti saat helpotusta tilanteeseesi! Hyvä, että olet päässyt tutkimuksiin ja pääset asiasta puhuun, että helpottaa! Jaksuja!

Mulla on noita nopeita rytmihäiriöitä ollut aina ja öisinkin herään siihen, et se voi ruveta hakkaan, se on KAUHEETA! Mutta ne on todettu "normaaleiks"... *MUTTA* siis nyt on lisääntynyt ja noi muljahdukset tullut riesaks, kait ne on näitä verimäärä juttuja yms.

Muistan, et oli ekassakin raskaudessa ja tässä vaiheessa pahimmat, joten *yritän* miettiä, et on normaalia.. vaikka pelottaakin! Muistelisin, et ne hieman helpotti loppua kohden, et kait se kroppa on nyt jotenkin kovimmillaan ja totuttelee vielä tähän oloon (*vieläkin..?!?* ..en sit tiiä..)

Mutta jaksuja sinne siis! Nyt laittaan iltapalaa.. Huomenna neuvola, mut silti pizzan paistan iltapalaks, tekee mieli, nam! Vaikkakin toi puntaritilanne pitäis pitää samoissa vielä..... kun se paino kerkee nousta vielä puolenvälin jälkeen rrrrreilusti eli rrrrrunsaasti ;D)

Emmuli

Vierailija
12/29 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanasta viestistä..Mulla on kans ollut tota mieletöntä hakkaamista välillä..Varsinkin nukkumaan mennessä alkaa joskus. Sitten ei pysty nukkumaan ku tuntuu et sydän tulee rinnasta ulos ja vauhti vaan kiihtyy! Mä yritän vaan psyykata itseeni ettei tää kai mitään vakavaa ole..Mutta sydänoireet on niin pelottavia ja inhottavia että ei se mieli rauhotu. Ja kun niitä pelkää ja vahtii, niin tulee kahta kauheammin!

Mullakin on ollut joskus ennen raskauttakin näitä ( ja edellisessä raskaudessa kans)..Lähinnä väsymykseen ja stressiin liittyen..Ja esim kahvia en viitsi juoda melkein ikinä kun oon huomannu että se kans vaikuttaa.

Ehkäpä tää tästä kun pääsee vähän purkamaan sydäntään. Ei tässä nyky-elämässä mitään ole,mutta vanhoja asioita on käsittelemättä..

Sellaista hyvää kyllä kuuluu että vauvan liikkeet alkoi tuntumaan tasan viikko sitten.. :)

Mamti 17+6

Vierailija
13/29 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minna_J: Meille on tulossa kolmas mutta meinataa pärjätä ilman isompaa autoa. Meillä siis normaali farkku-malli. 5 1/2 v-esikoiselle pitää hommata kapeempi istuinkoroke vaan sitten.

Neuvola oli eilen, oli tosi tomerat sydänäänet, vauva tais nukkua kun ne kuulu niin hyvin samasta paikasta ilman mitään muita ääniä.

Dazka 18+2

Vierailija
14/29 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mulla muuta kun tulin vaan tänne kertomaan että minun ystävä sai viime yönä tytön painoa prinsessalla on 3680g ja 50 cm.Oon niin onnellinen heidän puolesta. Samalla iski outo vauva kuume mulle :) hihi

Vierailija
15/29 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku viikonlopun pinossa joku kirjoitti, että lääkäri kielsi sulkapallon heti aluksi.

En voi edelleenkään käsittää miten eri lääkärit, terkkarit ja kätilöt suhtautuu asioihin niin eri tavalla eri paikoissa. Mulle sanottiin, että seuraavaan lääkärikäyntiin asti eli viikolle 26, saa harrastaa ihan mitä tahansa liikuntaa, vaikka enduroa.

Joskus paljon paljon aiemmin oli puhetta voimakkaista pesuaineista ja kannattaako niillä pestä esim. saunaa, kun on raskaana. Kysäsin sitäkin neuvolassa ja terkkari tuumasi, että kaikkea mitä tavallisista kaupoista saa voi turvallisesti käyttää. Mä kyllä käytin Kloridia vähän huonolla omalla tunnolla, koska musta se haisee ihan järkyttävän voimakkaalle.

Niskat alkaa oleen jumissa ja viikonloppuna olis mahdollisuus mennä hierojalle, siitäkin on ristiriitaista tietoa voiko sinne mennä kun on raskaana. Ainakaan alaselkää ei saisi hieroa. Tarvii vielä miettiä mitä tekee.

Marie 17+2

Vierailija
16/29 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku viikonlopun pinossa joku kirjoitti, että lääkäri kielsi sulkapallon heti aluksi.

En voi edelleenkään käsittää miten eri lääkärit, terkkarit ja kätilöt suhtautuu asioihin niin eri tavalla eri paikoissa. Mulle sanottiin, että seuraavaan lääkärikäyntiin asti eli viikolle 26, saa harrastaa ihan mitä tahansa liikuntaa, vaikka enduroa.

Joskus paljon paljon aiemmin oli puhetta voimakkaista pesuaineista ja kannattaako niillä pestä esim. saunaa, kun on raskaana. Kysäsin sitäkin neuvolassa ja terkkari tuumasi, että kaikkea mitä tavallisista kaupoista saa voi turvallisesti käyttää. Mä kyllä käytin Kloridia vähän huonolla omalla tunnolla, koska musta se haisee ihan järkyttävän voimakkaalle.

Niskat alkaa oleen jumissa ja viikonloppuna olis mahdollisuus mennä hierojalle, siitäkin on ristiriitaista tietoa voiko sinne mennä kun on raskaana. Ainakaan alaselkää ei saisi hieroa. Tarvii vielä miettiä mitä tekee.

Marie 17+2

Vierailija
17/29 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen en päässyt koneelle ollenkaan ja sitten en enään myöhemmin ehtinyt, nyt näyttäisi taas pelittävän.

Lootuskukkanen siitä neliöiden yhdistämisestä, onnistuisiko virkkaamalla? Tuolla SFT:sivuilla Strömsön arkistosta ( en nyt muista osoitetta) löytyy ainakin sellaisen isoäidin neliöistä tehdyn peiton teko ohjeet. Siellä on muitakin kivoja askartelu vinkkejä kannattaa käydä katsomassa.

Omaa napaa; mullakin alavatsa ja selkä olivat iltasisella kovin kipeät, ostin sellaisen housuliivin "läskiliivin" ;) joka nousee ihan rintojen alle. On tosi hyvä, se sellainen mamabelt kun on vielä liian iso. Tämä tukee selkää ja vatsaa tosi hyvin eikä enään ole ollut särkyjä....ja plussaa se että vaatteet istuvat tosi hyvin päälle ei jenkka kahvat hölly :D

Liikkeet tuntuvat aika ajoin todella selkeästi ja välillä sitten on hiljaisempaa, tänään aamulla oli oikea liikunta spurtti ja pikkuinen möyri ja kieri pidemmän aikaa, ihan selkeästi liikkeisiin on kyllä tullut jo tehoa.

Suonikohju vasemmassa jalassa on ihan kamala ja tosi kipeä, harmi kun on vielä niin "lämmin" ettei pysty laittamaan tukisukkia jalkaan. Illat sitten meneekin melkein vaakatasossa jalat hieman kohotettuina, junjorista nämä vaivat alkoivat vasta loppupuolella mutta nyt kohjut ilmestyvät heti en edes viitsi kertoa missä muualla niitä on :_|

autoasiaa, meidän on vaihdettava autoa, meillä on sellainen 500 sarjan iso farkku bemari siihen kyllä viisi henkeä mahtuu tosi hyvin mutta ei sitten enään kuutta, varsinkin kun täytyy olla vielä kaksi turvaistuinta...mies on tila-autoja katsellut, onneksi hän meillä nämä asiat hoitaa ei tarvitse minun miettiä.

Kaikkea muutakin oli siinä viime pinossa; meillä kestoillaan tämän junjorin kanssa ja uuden vauvan kanssa myös, on kaikkia vaippoja laidasta laitaan Aioista sen verran että vaativat vähän pidemmän kuivausajan kuin koottavat systeemit...mutta on meillä niitäkin muutama... Nyt olen tehnyt ja ostellut niitä ihania pikkiriikkisiä vaippoja (ehdin meinaan jo myymään kaikki pieneksi käyneet) ja ostaa päräytin uuden ompelukoneenkin kyllä nyt kelpaa huristella tuolla kellarissa.

Kaikki muut tarvikkeet löytyvätkin paitsi vaatteet...niitä ajattelin sitten hommata kirppikseltä kunhan ensin selvitetään mitä merkkiä on tulossa. Ehkä sisarusrattaat hommataan ja myyn nuo yksittäiset yhdistelmät pois...mutta en nyt ole vielä niin pitkälle miettinyt.

Kamalaa kun tuli paljon tekstiä...pitäisi varmaan kirjoitella useammin.

Mukavaa päivää kaikille

JB72 & keijokerttu rv 16+jotain (työnimi siitä kun mies sanoo kaikkia tuntemattomia miehiä keijoiksi ja tasapainon vuoksi tuo kerttu )

Vierailija
18/29 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marie: Olen kanssa kuullut että raskaana ei saa hieroa alaselkää mutta onhan sinun mahdollista mennä yläselkä/niskahierontaan!!

Mä olen kyllä käyttänyt kloritea vessan pesussa kun meillä tuo isompi poika tuppaa pissimään pitkin seiniä kun käy vessassa, hajua ei saa pois muulla.Onhan se kloorin haju aika kamalaa.

Tänään olisi sittenb tarkoitus mennä katsomaan kaverin tyttö vauvaa, ihanaa olen niin täpinöissä, hänen kanssa jännitetty että pitääkö sukupuoli paikkansa kun he kysyivät sitä silloin rakenne ultrassa ja piti paikkansa!!

Yhdellä meidän tutulla oli ilmoitettu että oottaa tyttöä ja oli ostellut kaikkee ihanaa tulevalle vauvalle, jopa vaaleanpunaiset vaunut ja kun vauva sit synty niin oliki poika :) Sai sit myydä pois kaikki tavarat.

Viellä olisi kokonaiset 11 pv ultraan ja en malttaisi oikeesti odottaa :) Ihan hullua...Mies aina välillä sanoo et poika tulee niin sit meillä on se karhukopla kasassa...minä kyllä haluaisin tytön kun jo kaks poikaa mutta eihän sillä niin väliä kuitenkaan ole...kunhan on terve.....

Ja sit jos tyttö niin pääsen myymään pois kaikki poikien pienet vaatteet :)

Mukavaa keskiviikkoa kaikille

T:Lootuskukkanen ja FrankAada 18+2

Vierailija
19/29 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakuulumiset: Kaikki ok, painokin jopa tippunut 1,5 kiloa (jes ;D) ja sydänäänet kuului ensin tosi hyvin, mut sitten Pikkarainen väisti tieltä, kun tökittiin, et pikkasen piti välillä hakea.. aika liikkuvainen kaveri on!

Eilen mies laittoi käden alavatsalle ja painoi hiukan lujempaa, niin eikös toi kaveri vaihtanut paikkaa ja mieskin tunsi liikkeen! Ihanalta tuntu, luultavasti miehestäkin :)

Sykkeet oli 150 tienoilla ja mietinkin sitä sykeuskomusta, et 120-140 poika ja 140-160 tyttö eli nyt siis tyttö tulossa? Meillä meinaan pojan sykkeet oli n. 130, et piti paikkansa ;)

Huomenna menen TAYSin äitipolille ja aattelin puhua niistä mun tykytystuntemuksista, vaikka oon jo kokenut sen edellisessä raskaudessa, mut kun se on NIIN kurja tunne!

mamti81: Noi sun tuntemukset kuullostaa niin samalta kuin mun.. Mulla kahvi kans aiheuttaa niitä, mut silti pakko saada aamukahvit ja usein myös myöhemminkin. Nyt taidankin mennä keittään päiväkahvit, tykytyksistä huolimatta.. hölmöö :/

Eipä mulla kait muuta, tuun sit taas jos tulee jotain mieleen tai kommentoitavaa :)

Ai niin... viikot paukkuu, jee!

Emmuli rv 17+0

Vierailija
20/29 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei saa hieroa alaselkää raskaana ollessa??????? Minä juuri viikonloppuna pyysin miestäni hieromaan aivan tuolta pyllyn päältä ja siitä alaselästä ku se on mulla just kipein paikka koko ajan. Liekö jo tuosta mahasta johtuvaa.

Kävin tänään kestovaippainfossa, joka kyllä oli vain sisätäyttö- eli taskuvaippojen info. Mut ostin silti kaksi vaippaa ja pari bambulisäimua.

Kävin taas poimiin mansikoita. Nyt mehuksi laitettiin äidin kaa ja nam ku tuli hyvää. :) Pitää vaan hankkia jo isompi pakastin. :)

Paino on muakin ruennu mietityttään, ku olen nyt noin 2-3kiloa saanut lisää painoa siitä ku aloin odottaan. Siis eihän tuo vielä paljon ole, mut ku oli sitä ylipainoa niin ei sais kauheana tulla muuta ylimääräistä kuin mitä on pakko. Pitää välttää herkkuja ja rasvaa ja suolaa ja koittaa jaksaa liikkua vähän enemmän.

9päivää ultraan!!! :) ja sitte saa joko huokaista kaksoshuolen kans tai sitte huolestua lisää. :D ja sitte sais ehkä jo tietää sen sukupuolen!

Amelie ja Martti Möyrijäinen rv 19+1. (kamalasti möyrii aina ku istun koneella niin tuo maha-asukas.)