***ELOkuisten perjantai***
Kommentit (27)
täälläkin se pakkanen paukkuu vaan :( sais tulla jo kevät ja sen myötä kesä:).
mä oon kanssa ollu tuntevinani liikkeitä,kuten just nyt aamulla..
tosta sydämen" tykytyksist" ,mulla on ollu ihan kunnon muljahduksia,jotka on vissiinkin lisälyöntejä ja on vaarattomia,mutta todella epämukavan tuntusia.
kahvista,mä oon juonu nyt se 1,5 kuppia/päivä et enempää ei edes uppois,alkuraskaudessa ei kyllä maittanu ollenkaan joten join teetä.
vaunut pitäs kaivaa jossain vaiheessa pestä ja laittaa valmiix,oon aatelu hommaa uudet renkaat niihin,ilmakennot :).
sitte jossain vaiheessa pitää ostaa matkarattaat,nekin mielummin ilmakumilla on varmaan mukavammat vaavillekkin.
noh,ei tässä kummempaa,lähen likkaa viemään tarhalle että palaillaan taas..
Huomenta kaikille! Muutama muukin on jo valitellut kyllästymistään talveen ja pakkasiin - sama täällä. Saisi jo kevät tulla oikein kunnolla! Muistaakseni viime vuonna tähän aikaan oli ainakin täällä Helsingin seudulla jo paljon keväisempää ja lämpimämpää! Esikoisen synttäripäivä on tänään ja siitä sen muistan. En voi uskoa, että tytön syntymästä on todellakin jo se kaksi vuotta!
PEPPERille kiitokset onnitteluista! Hyvä fiilis kantaa edelleen ja jaksaa tällä hyvällä mielellä tehdä paremmin töitäkin (taitaa olla viisas esimies)! Olitko se sinä, joka mietit noin viikko sitten täällä palstalla oman takesi yhteydessä esimiehellesi kertomista? Jos olit niin ilmeisesti et kertonut. Tämä asia jäi vaivaamaan kun en sitä ketjua päässyt ikinä lukemaan loppuun...Vähän samanlainen kokemus oli mulla edellisessä raskaudessani toisessa työpaikassa: sain hiukan nuivaa suhtautumista kertomiseni jälkeen ja siitä syystä jännitinkin asiaa todella paljon etukäteen ja olin varautunut " pahimpaan" .
Täällä on keskusteltu myös lomien pitämisestä: itse (määräaikaisena) pidän lomat ennen äloman alkua eli jään juhannukselta lomalle, kun äloma alkaa 19.7. Vaikka määräaikaisuuteni jatkuisikin, mistä myös on jo keskusteltu, en voisi ns. vanhoja lomia kai pitääkään enää kesällä 2007, koska täällä myös sääntö, että vanhat lomat täytyy pitää huhtikuun (2006) loppuun mennessä ennen uuden lomakauden alkua. En kyllä tiedä tekisivätkö poikkeuksen äloma-tapauksessa...On kyllä sitten mukava nauttia kesästä lomaille ison massun ja esikoisen kanssa ennen vauvan syntymää. Viimeksi olin loppuun asti (jäin sen 30 vrk:n ennen la:ta ä-lomalle) ja kyllä viime viikot ja päivät olivat raskaita ja työväsymyksestä toipumiseen meni ainakin pari viikkoa. Onneksi esikoinen syntyi vasta viikolla 41, joten oli aikaa levätä. Nyt tilanne onkin toinen, kun on jo tuo tyttö, joka vaatii huomiota ja hoitoa. Olenkin tuntenut itseni nyt koko ajan väsyneemmäksi kuin viimeksi - ja lepomahdollisuuttakin on vähemmän.
Huomenna juhlitaan siis meidän kaksivuotiasta ja porukkkaa on tulossa. Miehen vanhempien kanssa on välit todella viileät johtuen siitä, että he eivät hyväksy minua. Tämä asia kärjistyi vuosi sitten niin ettei olla sen jälkeen heillä kylässä käyty. He eivät tulleet viime vuonna (kutsuttiin kaikesta huolimatta). Appea on tavattu viimeksi viime keväänä tyttömme serkun synttäreillä, anoppi on käynyt pari kertaa kylässä kutsumatta. Ja nyt sitten kutsuttiin taas synttäreille ja ovat tulossa. Halusimme kaikesta huolimatta kutsua, koska ovat kuitenkin tyttäremme isovanhemmat, mutta itse en koskaan pysty unohtamaan tai antamaan anteeksi vuoden takaista. Juhlat varmasti sujuvat kuitenkin hyvin, koska vieraita on paljon ja olen jo etukäteen päättänyt että toivotan heidät tervetulleeksi, mutta seurustelen sitten muiden vieraiden kanssa ja jätän heidät mieheni vastuulle.
Seuraava neuvola on 13. päivä. Seuraavalla viikolla on sitten rakenneultra. Kun ei malttaisi millään odottaa- vaikka aika kuluukin kuin siivillä. Ensi viikko on töissä mahdottoman kiireinen ja sittenhän neuvola jo onkin! Ultran aikaan lähenee jo puolivälin krouvi!
Nyt on palailtava taas töiden pariin! Hyvää viikonloppua kaikille!
emali 15+2
juu, minulla tosiaan oli se tavoitekeskustelu viime viikolla ja pohdin sitä, kertoisinko raskaudestani vai en. Jätin sitten kertomatta. Oikeastaan keskustelumme oli enemmän menneisyyden läpikäyntiä kuin tulevaisuudesta keskustelua, niin eipä tullut sellaista tilannetta, että olisin luotevasti asian kertonut. Ja minulla meni " luukut kiinni" siinä vaiheessa, kun kuulin, että erään ä-lomalla olevan kolleegan sijainen oli vakinaistettu! Tarkoittanee sitä, että kun kolleega palaa äitiyslomalta, hänet ehkä siirretään muihin tehtäviin. Tämä on juuri sellaista äitiyslomalaisten syrjimistä, joka pistää mut kiehumaan!! Itselläni tuskin tuota vaaraa on, mutta jotenkin nuo huonot kokemukset ovat aikaansaaneet sen, että pidän omista oikeuksistani kiinni kynsin hampain. Ja raskaudesta kertominen on yksi niitä asioita, joista haluan itse päättää. Tulipa pitkä paasaus...
Minäkin olen totaalisen kyllästynyt talveen!! Olen enemmän kevät- ja kesäihminen ja odotan innolla lumien sulamista, nurmikon vihertämistä, lämpeneviä säitä ja aurinkoa. Loppuisi jo tuo lumentule ja sulaisi kaikki pois!
Minä olen liikkeitä tuntenut jo tosi pitkään ja nyt ne ovat jo kunnon potkuja. On hauskaa seurata, millainen " päivärytmi" pikkukaverilla on. Nyt masussa on tosi hiljaista, mutta iltapäivään mennessä alkaa taas kunnon rummutus :).
Viikonlopusta on tulossa oikein kiva. Esikoinen menee yökylään mummilaan ja meillä on miehen kanssa tarkoitus tehdä ruokaa pitkän kaavan mukaan, istua iltaa, nukkua pitkät yöunet ja sunnuntaina jatkaa vauvanhuoneen sisustamista. Huomenna menemme myös ihastelemaan sukumme tuoreinta jäsenta, kolmiviikkoista tyttövauvaa!
Mukavaa viikonloppua kaikille masunkasvattajille!!
Pepper (18+1)
Meillä on myös sellainen sääntö, että edellisen lomakauden lomat on pidettävä huhtikuun loppuun mennessä eli ennen uutta kesälomakautta, mutta äitiyslomalaisia tämä ei koske. Lomia voi säästää kun palaa töihin hoitovapaan. Tällöin on mahdollista pitää normaalit lomat. Minulla on vielä 2003 lomia pitämättä pitää ehkä tarkista milloin ne on otettava pois. Lomia voi pitää myös äitiysrahakauden jälkeen ennen hoitovapaalle siirtymistä. Näin meinaan tehdä myös nyt kun se meillä kerta on mahdollista...jää sitten sairaslomalle jos on tarpeen, mutta ainakin aina ennen olen pärjännyt loppuun saakka. Minä tietysti haluankin jatkaa mahdollisimman pitkään kun nyt näiden lapsukaisten välillä puoleksi vuodeksi töihin kiirehdin. Olen kuntatyönantajalla.
Kretu
Täytyy yrittää jotain raapustaa. Joku tossa pohdiskeli, että meitä on aika paljon mutta pinossa vilisee samat nimet päivittäin. Mä käyn aina kyllä vilkuilemassa pikaseen pinon mut ei tahdo olla aikaa kirjottaa.
Mä keskustelin tossa pomoni kanssa ja mulla näyttää elämä siltä, että jään pois töistä jo näin aikaisessa vaiheessa. Nähtävästi 16.3 loppuu mun duunit ja sit vaan kotona oleilua. No katotaan nyt miten tää vointi tässä on, päivä kerrallaan. mut tota mieltä oli mun pomoni. Pomo ilmoitti mulle, että painus sairikselle siitä odottamaan vauvaa kun mulla on niin raskas työ fyysisesti että hekisesti. pomo sanoi et masu ensi, eikä mitään riskejä odotuksen aikana. Olin ihan iloinen pomon sanoista... Joten varmaan tässä loma kohta häämöttää.
Mun vointi ei ole ollut paras mahdollinen mut menee tää kun ei valita. Mut kaikille viikonloppuja...
T:Domi ja Ruttu +18.4
Päiväunilta herännyt, " uudelleen syntynyt" Pantteri täällä : ) Mulla lomia nimittäin kertynyt aikalailla ja jo juhannuksena alkaa äitiysloma, joten olen alkanut nauttia nelipäiväisestä työviikosta. Esikoinen nukkuu ja minä nukuttaessa myös torkahdin. Mulla nuo parikymmenen minuutin päivätorkut tekevät ihmeitä ja nyt on taas hurjasti energiaa. Ajattelin jopa selviytyä tämän viikon ensimmäiseen jumppaankin iltapäivällä! Kuulun ketjuun, jossa on lapsiparkki ja sinne saan mukavasti tytön jumpan ajaksi, kun mies on työmatkalla maanantaihin asti.
Kuulostipa ikävältä Pepper teidän työpaikan menettelyt! Voisitko hiukan paljastaa, millä alalla olet? Tuntuu aika " raa' alta" menolta tuo teidän touhu. Tai oikeastaan sellaiselta uranaisten paikalta, kun kerroit myös, ettei monella ole lapsia.
Meillä oli tänään tytön 3-v neuvola ja senttejä oli tullut vuodessa 9, nyt pituus 89 cm, mutta paino oli vaan 11,2 kg. Tosin energiat on menneet varmasti tuohon pituuskasvuun, joten paino varmaan laahaa perässä. Tuntuu vaan hassulta, kun joskus jo 1-vuotiaatkin painaa melkein 11 kg ja meidän kolmevuotias saman verran. Lapset kyllä on niin yksilöitä, joten en siitä stressiä ota. Kun oli vauva, niin jaksoin stressailla asiasta, jos toisesta ja kaikki oli kuitenkin hyvin. Nyt kakkosen kohdalla tilanne on varmasti toinen.
Maanantaina mulla on jo rakenneultra ja tosi kivaa nähdä taas vauveli. Mies ei pääsekään mukaan, mjutta kyllähän siellä yksinkin pärjää. Toivottavasti kuvia sitten saan mukaan näytettäväksi.
Mukavaa viikonlopun odotusta kaikille ja pidetään perukkuja pystyssä, että se kevät vihdoin ja viimein Suomeen koittaisi ja lumet ja pakkaset väistyisivät.
Pantteri 18+6
Meillä lomien siirtely onnistuu hyvin, joten jään juhannukselta äitiyslomalle ja pidän sitten kesällä 2007 yhteensä 9 viikkoa lomaa (4+4 viikkoa kesälomaa ja 1 viikko talvilomaa) enen töihinpaluuta.
Maha pömpöttää kovaasti ja eilen illalla ihailin somaa vauvamasuani peilistä... ...mutta kun laskettuun aikaan on vielä 5 kk ja 1 päivä, niin kyllä se ehtii varmasti kasvaa vielä liiankin kanssa. (ja jos huonosti menee, niin melkein puoli vuotta pitäisi vielä malttaa! - kuulostaa tosi pitkältä).
Töiden jälkeen lähden kangaskauppaan ja sitten ompelukone esiin ja pöksyjä tekemään. Saas nähdä kehtaako niitä laitta jalkaan...
Valitsin kyllä tosi simppelin kaavan, missä ei ole vetoketjuja, taskuja (paitsi jos innostuu lisäämään), nappeja ollenkaan. Ainoastaan
*2 x etulahje
*2 x takalahje
*1 x trikookaitale masun päälle
*1 pätkä kuminauhaa trikookappaleen reunaan
Eli ei kuullosta kovin hankalalta, mutta kun alan kaavoja muokkaamaan itselleni sopiviksi, niin ei siitä koskaan tiedä!
Mukavaa perjantain jatkoa!
Aika jännä juttu, miten eri tavalla työnantajat suhtautuvat äitiyslomalaisiin ja näiden lomaoikeuksiin. Toisaalla määräaikaisilta loppuu työt ennen ä-lomaa ja toisaalla taas vakinaistetaan " ihan miten sattuu" . Jossain taas lomia saa säästää esim. vanhempainkauden loppuun, ns. normaalisäännöstä poiketen, ja jossain ei moisesta säästämisestä edes keskustella.. Voi voi, en oikein muutakaan osaa sanoa. Toivoisi, että uusien veronmaksajien hankkiminen ja kasvatus olisi edes hieman arvostetumpaa, ja että kaikille olisi edes kutakuinkin samanlaiset säännöt ja oikeudet.
No, mutta neuvolakäynnillä oli kaikki ainakin hyvin. " Rusinan" sydän jumpsutti iloisesti, ja vauhtia tuntui riittävän. Kohtu oli kasvanut oikein kunnolla ja neuvolantäti sanoikin, että ellei tietäisi masussa olevan vaan yhden asukin, epäilisi kyllä kaksosia. Painoa oli tullut reilu kilo kuudessa viikossa, että sekään ei kovin pahalta kuulostanut. Rakenneultraan sain ajan kuukauden päähän.
Monet ovat tunteneet jo liikkeitä, mutta itse en osaa vielä niitä erottaa. Pieniä yksittäisiä kuplia ja muljahduksia on silloin tällöin, mutta voivat olla ihan jotain muutakin. Ehkäpä niitä alkaa tuntua enempi vähitellen.
Nyt menen ottamaan ruuan uunista, joten oikein mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille kasvaville masuille!!
Terveisin Kumkwatti, rv16
No lähtipäs se hätäisesti. Siis terve kaikille =)
Jo kaksi viestiä hävinneet jonnekin mutta sinnikkäästi jatkan kirjoittamista jospa se kolmas kerta onnistuisi.
Emalin tytölle Oikein Suuren Suuret Onnittelut synttäreiden johdosta =) ajattelin kysäistä kun kerroit hankaluuksista appivanhempien kanssa että kuinka teillä on hoidettu tytön ja isovanhempien tapaamiset? Meillä ei varsinaisesti ole riidelty tai välejä laitettu poikki mutta jotenkin tilanne on mennyt siihen, että isäntä ja poika käyvät mummolassa keskenään. Mä en oikein jaksa sitä hössöttämistä ja muiden ihmisten haukkumista ja arvostelemista. Appivanhemmat ja varsinkin anoppi ovat hyvin kapeakatseisia ihmisiä ja ainoa oikea tapa toimia on heidän tapansa. jos jostain uskallan jotain muuta sanoa niin ainakin appi loukkaantuu ja aloittaa mököttämisen. saas nähdä kun vauva syntyy (ja jos hän on vielä tyttö-merkkiä) niin anoppi varmaan odottaa vierailuja joka päivä tai appi ainakin soittaa sen kolme kertaa päivässä. Pojan kohdalla se tahtoi mennä jo puhelinterrorismin puolelle. Taitaa anoppia hiemen harmittaa ettei pieni vauva liiku ilman äitiänsä ja näin ollen hän " pääsee" nauttimaan iki-ihanan miniänsä seurasta =) tällä kertaa psyykkaan itseni hyvin ja mun ylitsseni ei kävellä (miten nää anoppi ja appi-jutut saavatkin verenpaineen aina nousemaan...)
Domi onko sulla mies- vai naispomo kun noin ihanasti suhtautuu odotukseesi? Vau, tuollaiset pomot ovat harvassa.
Saakos Udella Opemammalta, että minkälaisiin kulkupeleihin päädyit?
Itse vielä pähkäilen niiden tuplien kanssa, hankkiakko vai ei. Mies on sitä mieltä, että katsotaan myöhemmin jos tarvetta.. Gamalaa! Miten asian voi jättää myöhemmäksi... Olisi niin kiva päästä hypistelemään vaunuja ja koeajamaan niitä (täähän kuulostaa jo autonhankkimisen veroiselta jutulta ;) ).
Ajatella viikon päästä täällä on jo muutama jotka ovat puolivälin saavuttaneet. Vautsivau. Kyllä tämä aikaa kuluu sittenkin kovin äkkiä. Mutta nyt täytyy rientää päivän askareisiin. Hyvää viikonloppua kaikille.
pubu ja Unski rv16
Hurja viikko takana. Oltiin poikien kanssa mummulassa ja kauppareissulla heitin ympäri auton kanssa. Pelästyin tietysti aivan kamalasti, mutta onneks ei käynyt pahemmin. Pojat ei olleet kyydissä ja mahatyyppi ei saanut osumaa. Pari päivää vatasin liikkeitä enkä tuntenut niitä jokailtaisia potkuja. Helpotuksen huokaus, ne sieltä lopulta tuntuivat!
Mäkin soittelin palkanlaskijalle ja mulla on kesälomaa ennen äippäloman loppua. Oon nyt ollut 3 vuotta pois virastani, enkä totta puhuen ole vielä soittenut pomolleni uudesta raskaudesta...mahtaa taas ratketa riemusta. No, onneksi alallani on totuttu pitkiin hoitovapaisiin, kun olen lto. Mun piti palkanlaskijalta ottaa selvää mm. siitä, saanko normaalisti 3kk:n palkan kuten aiemmin, vaikka nyt olen väliaikastyössä lastenvaateliikkeessä äippäloman alkuun asti. Kuulemma saan, hyvä niin.
Hei lohtuhalit Picapicalle koirasuruun! Meilläkin on noi kaksi karvaista ja kyllä nyt jo riipaisee ajatella, miltä heidän menetys joskus tuntuu. Toinen koirista on todella metsästysviettinen ja päässyt karkuun vainun perässä. Joka kerta olen mielessäni käynyt läpi, että entä jos juoksee auton alle tms. ja aivan karmaisevaa se on. Onneksi metsästysretket on joka kerta päättyneet hyvin.
Mitäpä muuta olittekaan jutellut, en taas muista...Mulla on rakenneultra ens ti ja se jännittää tietty kovasti! Keskiviikkona ajattelin soitella vakkaripomolleni ja kertoa, että olen vielä ainakin neljännen vuoden kotona. Torstaina lennämme sitten Roomaan, joten viikon kuluttua perjantaina tallailemmekin todennäköisesti Vatikaanin katuja ;-) Ihanaa, vaikka kaikki matkavalmistelut on ihan vaiheessa ja paniikki meinaa iskeä!
Vielä HÖPÖHÖPÖÄ: Ootteko muut luoneet jonkinmoista kuvaa mieleenne tutuista nikeistä? Mä oon tällanen mielikuvitusrikas ihminen ja aina mielessäni kuvitan kaikki kirjanhenkilötkin, joten tietty suurin osa teistäkin on saanut kasvot mun mielessä. Jotkut teistä on julkkisten näköisiä ja jotkut taas vanhojen tuttujen näköisiä ;-) Tuli vaan mieleen, kun Emali kyseli Pepperin alaa. Mäkin olen sitä joskus miettinyt ja ajatus siitäkin on mielessä. Samoin kuin monista muista, jotka ovat kertoneet työtehtävistään jne. Niin sitä tulee tutuksi, kun usein kirjoittelee ja vaihtaa kuulumisia. Tässä joku aika sitten selasin tota ELohiirien listaa ja mietin, ettei LEMistä ole kuulunut aikoihin, eikä Domista ja Nikistä. Niinpä ei mennyt kauaa, kun taas sain lukea heidänkin kuulumisiaan ;-)
Nyt kuuluu kutsu vaunuista, hyvät viikonloput kaikille!
Pumpuli ja viikot sekaisin...
Vaikka eipä mitään kummempaa asiaa ole =)
Pakkaseen olen kyllästynyt, niinkuin moni muukin. Tänään on pysynyt noin 10 pakkasasteessa keli, mutta tuulee tosi kovaa. Se kyllä kylmentää nenän heti, kun uskaltautuu työntymään ulos.
Mä olen taas jokusen päivän panikoinut ja saanut itseni ihan varmaksi siitä, että jotain on vialla. Mitään vuotoja ei ole, mutta jotenkin vaan en saa itseäni uskomaan, että kaikki olisi hyvin. Neuvola-aika on mullakin vasta 13. päivä. Oi, odottavan aika on pitkä. Yötkin kuluu valvoessa ja miettiessä kaikkia mahdollisia juttuja, mitkä vielä voi mennä pieleen....
Kiva kuulla, että useimmilla on työasiat alkaneet selviämään. On se niin kurjaa, kun joutuu kynsin ja hampain roikkumaan oikeuksissaan. Mun vanhassa työpaikassa asiat sujuivat suhteellisen hyvin. Mutta kyllä sielläkin yhden äitiyslomalaisen sijainen vakinaistettiin. Tosin tästä keskusteltiin sen alkuper. työntekijän kanssa, ja kun hän ilmoitti, että aikoo jäädä vielä ainakin puoleksi vuodeksi hoitovapaalle, niin se tuntui kaikista paremmalta vaihtoehdolta. Kun hän sitten palasi työhön myöhemmin, hän sai hänelle räätälöidyn työnkuvan ja palkka tietty pysyi samana. Tavallaan se oli myös sijaiselle kiva, kun ei tarvinut miettiä, että milloin sijaisuus loppuu jne. Mä kun silloin samassa paikassa kerroin omasta raskaudestani, niin esimies vaan tokaisi, että kauheeta, olisit kertonut, kyllä me olis maksettu ehkäisy!! Se oli oikeastaan ainoa kommentti. Hän oli mies. Ehkä siinä oli yritystä vitsailuun??? Nykyisin näin opiskelijana ei tarvitse miettiä mitä kertoo ja kenelle. Tosin noihin mun työpaikkoihin, jossa teen sijaisuuksia ja muita, niihin kerroin jo kuukausi sitten, jotta osaavat varautua kesäsijaisiin ja vähän muuhunkin. Mä ajattelin yrittää olla reilu. En sitten tiedä, että palkitaanko siitä millään vai rangaistaanko vaan siten, että ei enää saa ikinä mitään työtä niistä paikoista. Aika sen näyttää.
Mut höpinät sikseen.
Jamssa rv16+6
Pubu: Valitsimme Gesslainin ratasmallistosta sen matalamman ja Pohjoismaihin suunnatun mallin, jossa pidempi sisämitta. Saa nähdä toimiiko!
Pumpuli27: Juu täälläkin on alkanut muodostua mielikuvia nikeistä, joiden kanssa jutustellaan melkein päivittäin. Mielenkiintoista...
Jamssa: Minun pomoni totesi minulle kaikkien työkavereiden kuullen, kun kerroin odottavani neljättä, että toiset ne lisääntyvät kuin punasilmäkanit! Että sillä tavalla...Kyllä se on sitten mukavaa, kun toiset osaavat olla niiiiiiiin ajattelevaisia.... Joten myötätuntoa täältä sinne!
Olikos se Emali, jonka tyttärellä oli kaksivuotis synttärit...Onnea!
Mitäs vielä...Kaikille elomammoille ihanaa viikonvaihdetta ja mukavaa, kun kuljette yhdessä tätä ihanaa aikaa...
Opemamma ja vimpula jälleen kerran palstatilaa viemässä
Nää viikot aivan vilisee silmissä! Kiva sinänsä, mutta toisaalta alkaa kohta pelottaa synnytys! Olettekos muut ajatelleet sitä " ihanuutta" , mikä taas on edessä. Toisilla se toki on vasta ensimmäinen kerta. Taitaa kuitenkinkin olla aina yhtä jännittävää....Vaikka mitä sitä vielä miettimään...
Lomista on turistu. Itse kun olen hoitovapaalla ja tarkoitus oli mennä toukukuussa töihin, niin loma on jemmassa. Olisin pitänyt sen sitten loppukesästä. Nyt otan sen rahana. Mietin jo kuumeisesti mitä kaikkea ostanakaan kun tilille tupsahtaa tähän nykyiseeen tienistiin nähden paaallljon rahaa... :)
Nimimerkkien luomist amielikuvista myös joku mainitsi. Itsellenikin on jonkinlaisia mielikuvia syntynyt... Toisaalta aika jännä kuinka " salamyhkäisiä" näillä palstoilla yleensä ollaankaan. Kun ajattelee, että tässä kirjotellaan aivan viisaita ja kaikkien hyväksymiä juttuja. (ei siis mitään pervoja tai vastaavia..) niin toisaalta vois ajatella, että itsestä paljastettaisiin enemmänkin... Mutta näinhän se on ja on kai aina ollut, että jonkin näköisen suojan itselleen ja henkilöllisyydelleen haluaa. Mutta esim. itse voin paljastaa olevani ammatiltani restonomi, työskentelen asiakaspalvelupäällikön tehtävisssä ravitsemisalalla.
Viikonloppuja kaikille!!!
Katzu & asukki 18+2
No, suuren, kansainvälisen yhtiön pienemmässä tyttäressä asiantuntija-tehtävissä Helsingissä. Enpä viitsi enempää paljastaa. Aika " raaka" meno täällä, vaikka olen kyllä pahempaakin nähnyt. Olen huomannut, että tänne meille ihan selvästi palkataan sellaisia ihmisiä, joilla ei ole minkäänlaisia perheenperustamissuunnitelmia (ihania ihmisiä silti - en yhtään kolleegaani vaihtaisi pois). Ihmettelenkin kovasti, miten ovat minut tänne ottaneet, kun olen kuitenkin ollut silloin pienen lapsen äiti (= erittäin potentiaalinen toisen lapsen tekijä) ja muutenkin perhearvot menevät aina työtä edelle.
Olin jokunen vuosi sitten töissä suuren, tietoliikennealalla toimivan yrityksen palveluksissa, jossa oli hyvinkin tyypillistä, että äitiyslomalaisten sijaiset veivät ä-lomalaisten paikan. Varsinkin, jos äitiyslomalainen sattui olemaan useamman vuoden poissa. Että raakaa se meno välillä on. Päteviä, nuoria ihmisiä tulossa töihin ovista ja ikkunoista ja usein (luonnollisesti) juuri nämä sijaiset tekevät itse ihan mitä vain, että saisivat vakinaisen paikan.
Pantteri:
Kuulostipa ikävältä Pepper teidän työpaikan menettelyt! Voisitko hiukan paljastaa, millä alalla olet? Tuntuu aika " raa' alta" menolta tuo teidän touhu. Tai oikeastaan sellaiselta uranaisten paikalta, kun kerroit myös, ettei monella ole lapsia.
Pantteri 18+6
Sitten vielä nimimerkkien luomista mielikuvista. Kyllä mäkin olen luonnut joistakin niceistä mielikuvia. Varsinkin niistä, jotka enemmän kirjoittelevat, ja jotka ovat elämästään vähän enemmän kertoneet. Varmasti meillä jokaisella on joku syy valita juuri tietty nimimerkki. Esim. omani kertoo paljon pippurisesta/tulisesta luonteestani ja jotain varmaan ulkonäöstänikin :).
on se synnytys tosiaan käynyt mielessä... Mulla on vähän ristiriitaisia ajatuksia koko toimitusta kohtaan. Olen itseasiassa menossa vähän juttelemaan pelkopolille muutamasta jutusta, jotka vaivaa mieltä esikoisen synnytyksestä. En pelkää synnyttämistä, mutta jotenkin ne jutut vain kaihertaa mielessä ja haluan ne jutella selväksi ennen h-hetkeä. Olen vain kuullut, että Kättärin pelkopolilla olisi aika nuiva meininkin (ihan kuin kaikki sinne tulija olisivat siellä vonkaamassa sektiota), joten saas nyt sitten nähdä, onko siitä mitään iloa.
Katzu2:
Nää viikot aivan vilisee silmissä! Kiva sinänsä, mutta toisaalta alkaa kohta pelottaa synnytys! Olettekos muut ajatelleet sitä " ihanuutta" , mikä taas on edessä. Toisilla se toki on vasta ensimmäinen kerta. Taitaa kuitenkinkin olla aina yhtä jännittävää....Vaikka mitä sitä vielä miettimään...
Katzu & asukki 18+2
Hyvän hetken valitsin, kun poika just heräilee päikkäreiltä...
Sukupuolen keromisesta, niin Jorvissa meille kerrottiin viimeksi, kun kysyttiin. Nyt tiedustellaan kans, että jos vaikka selviäisi, mutta jos ei niin jääköön arvoitukseksi.
Emalin lapsukaiselle kovasti onnea 2-vuotispäivänä ja iloista synttärimeininkiä!!!
Hurjalta kuulosti Pumpuli teikäläisen auton pyörähdys. Onneksi ei kuitenkaan sattunut vakavampia.
Juu ja nikeistä minäkin olen mielikuvia muodostanut. Olisikin hauskaa tietää, että pitääkö yhtään paikkaansa ;)
nyt katsomaan pikkumiestä.
Viikonloppuja kaikille!
Air+poitsu12/04+masu14+
EMALI:n tytölle hirmuisen suuret synttärionnittelut!
PUMPULIko oli ajanut auton ympäri? Onneksi selvisitte säikähdyksellä!
Taasen ilta kaksin tyttären kanssa ja me likat haettiin makuunista irttispussit molemmille:) Tyttökin sai ekan kerran oman nyssäkän ja itse valita mitä ottaa. Ihana kun luetteli 5 noita, 3 näitä, 1 tuommosssta, tosin pikku suklaapatukoiden kohdalla tuli erimielisyyttä kun tyttö halusi kymmenen viistoista tuollaista;) On vielä allerginen suklaalle niin oli tyytyminen yhteen minimarsiin.
Nyt sitten osa ei ollutkaan mieluisia niin jakaa ne kahdelle leikkilautaselle hyvät ja väkevät-osioiksi =D Väkevät on kuulemma iskälle kunhan tulee illalla töistä.
APPIVANHEMMISTA: Mullahan ei ole elossa kuin anoppi (appea en ehtinyt ollenkaan tavata) ja tekemisissä ollaan niin harvoin kuin mahdollista. Ei ole koskaan tykännyt minusta ja osoittaa sen hyvin selvästi, jo ennen kuin oltiin edes tavattu niin hällä oli minusta mielipide joka ei ollut niin kovin kaunis:/
Mieskään ei enää jaksa sen nakutusta kuunnella (valittaa sekä minusta että tyttärestämme ja tyttären painosta...millon sitä on liikaa ja millon liian vähän) eli nyt ollaan oltu hyvin vähän tekemisissä. 0-1v. tyttö näki mummoaan ehkä 6 kertaa, 1-2 vuotiaana vissiin 2 kertaa ja nyt ei ole synttäreitten jälkeen nähnyt ollenkaan. Eipä me panosteta kovin noihin tapaamisiin koska tyttö alkaa olla jo siinä iässä että ymmärtää jos mummo puhuu rumasti.
Oli ihme että edes tuli synttäreille... ristiäisiin ja ekoille synttäreille ei tullut ollenkaan vaikka LUPASI eikä edes ilmoittanut ettei tulekaan! Nuo kerrat kun on tavannut niin max ½ tuntia eikä paria kertaa lukuunottamatta ole ottanut edes syliin.
Me ei voida itse sinne mennä kylään kun ollaan eläinallergisia ja siellä on sekä kissa että koira. Ei viitsitä lähteä mihinkään kahvilatapaamiseen kun matkaa on kuitenkin yli 200km suuntaansa. He käyvät täällä suunnalla useemman kerran kuussa (vähintään sen kerran kuitenkin) mutta eivät käy kylässä. Jos anoppi tulee niin mieskaverinsa jää autoon odottamaan... No, onneksi mun vanhempien kanssa ollaan läheisiä ja lapsi tykkää heistä tositosi kovasti ja he rakastaa lasta ehdoitta!
SUKUPUOLESTA: OYS:ssa jotku lääkärit kertoo ja jotku ei. Minä kun oon äitipoliseurannassa niin käyn siellä OYS:n ultraäänitutkimusosastolla. Riippuu ihan siitä kuka lääkäri sattuu olemaan. Kysyn kumminkin, jos en nyt tulevalla kerralla niin ainakin sitten seuraavalla kun viikkoja on jo vähän enemmän.
NIMISTÄ: Onko teillä jo nimiä mietitty? Tuleeko samantyylinen kuin esikoisella/muilla lapsissa (niillä siis joilla on ennestään lapsi/lapsia) vai ihan erilainen? Meillä on ollu pojalle nimi tiedossa jo siitä asti kun tyttöä odotettiin. Molemmat alkaa A-kirjaimella ja on vanhemman sorttisia vaikkakin tytön nimi on nyt viime vuosina ollut " muodissa" . Jos tulee toinen tyttö niin hänellekin vanhahko nimi, tosin ei olla vielä oikeen päästy selvyyteen että mikä se kolmesta vaihtoehdosta olisi. Vielä onneksi on aikaa miettiä ihan rauhassa=)
SYNNYTYKSESTÄ: Mullahan oli kamalat kivut 4 viikkoa ennen synnytystä. Maksassa oli vaivaa, samoin sapessa ja munuaisessa. Supisteli ja olin sairaalassa. Kun viimein pääsin saliin ja tiesin että nyt se viimein syntyy niin olin iha tohkeissani vaikka jännäsinkin toki vauvan kuntoa koska viikkoja oli vasta 35+3 ja vauvan kokoarvio oli n. 2kg. Sitten kun pääsin viimein saliin ja kalvot puhkaistiin niin en muista ollenkaan että oisin kokenu kipua. Ponnistuvaihe ja vauvan ulostulo oli mulle niin suuria helpotuksia että en tuntenut muuta kuin silkkaa iloa! Tikkien laitto sattui enemmän kuin itse synnytys. Puudutusaine kun ei ehtinyt oikeen vaikuttaa. Karjuin sitten ensimmäisen kerran ja sanoin että laitappa vähän lisää ja anna sen vaikuttaa. Sitten meni ihan ok. Synnytyksen jälkeenkään en ollut ollenkaan kipeä vaikka tikkejä oli monessa kerroksessa. Särkylääkettä en tarttenu ollenkaan mikä oli itellenikin suuri yllätys. Toivon että säästysin noilta ennen synnytystä vaivanneilta kivuilta vaikka epäilen suuresti. Synnytyksen koin ihan ihanaksi jutuksi ja siitä jäi hyvät muistot.
Tänään oli palaa proput lopullisesti kun mies tartti entisestä työpaikasta erittelyn palkoista ja lomarahoista. Lappua on pyydetty jo maanantaista asti ja se on luvattu toimittaa. Kuitenkaan mitään ei ole kuulunut, eilen viimeksi luvattiin että lähettävät sähköpostilla vaan p***at. Yks kirje piti saada tänään postiin jossa tuo lappu on mukana.. no minä sitten otin laskimen kauniiseen käteen ja laskin itse nuo tiedot. Ja pistin alle entisen työnantajan nimen ja numeron että voivat soittaa sinne JOS tarvitsee jotain tarkistaa. Kun ei kerran voi yksinkertaista lappua toimittaa niin johan on ihme!? Ensi viikolla sitten hiihtolomailevat eli ois venynyt kohtuuttoman kauan tuo asia.
Jaahas, josko siirtyis soffalle syömään karkkeja ja odottamaan Emmerdalen alkua:) Meidän vakiosarja joka pitää nähdä, tyttö tykkää siitä alkumusiikista.
Delfine rv 15+6 sekä tyttö 12/03
nimistä,meillä on tytölle nimi valmiina ja pojalle on 2 tokaa nimee mutta ekaa mietitään vielä,meillä on niin että haluun samantyyliset eli tytöllä on 4 kirjaiminen niin toisestakin tulee :) mies otatti tytön synt.ajan ja nimen tohon käteen ja toiselle on paikka toisessa:).
sitte noista sukulaisista,meillä on niinpäin et mä en tuu omien vanhempienkaa toimeen syystä että ne on niin hankalia,oikeestaan isä on suurin syy,tyttöö ei oo varmaa vuoteen nähny saatika mua! mun sisko ja veli kyllä on sellasii lellikkejä että :@,anopinkaa tuun hyvin toimeen ja tulin appiukonkin kanssa joka nukkui 3.v sitten pois :(.
mä en oo nikeistä kyllä luonu vielä sillai mielikuvaa,ois kyllä hauskaa nähdä kun on luonnut että millanen tämä henkilö onkin :).
no nyt töllöö tuijottaa ja napsii namii ettei verensokeri pääse laskee ;)
k.h.p ja tärppi rv 14+5
Laitoin aamulla pojille aamupalat nenän eteen ja lähdin täyttää pyykkikonetta. Sillä välin oli sitten tuo nuorempi kiivennyt hakee jauhopurkin ja onnellisena levitti ne kaikki pitkin keittiöö... Hiivatti et teki mieli pyörittää tuo lapsi niissä jauhoissa...
Masukki liikkuu täällä näköjään enimmäkseen iltaisin. Alkaa olee jo aika napakoita nuo potkut, mieskin jo tuntee ne ihan kunnolla kädellään.
Missymomista tilailin tänään paitoja ja housuja ja just nyt tajusin etten tajunnut mitään kokomerkintää laittaa mihinkään. Apua, mitähän sieltä tulee...
Täytyykin kattoo et voiko asialle tehdä jo nyt jotain.
Rakenneultraa meillä tiedossa ens keskiviikkona heti aamusta kasilta. Ei millään jaksais odottaa...
Mut nyt katoan tutkii sitä tilausta josko jotain ois tehtävissä.
Lunta tulvillaan...juu lunta sataa koko ajan lisää tänne Lounais-Suomeen ja pihalla alkaa olla sellaiset kasat, että tälle menolla meillä tehdään lumiukkoja vielä toukokuussa...
Minä luulen tunteeni vauvan liikkeitä eilen illalla sängyssä maatessani, mutta voi olla että luulo ei ole tiedon väärtti. No pian ne alkavat muutenkin tuntua...Aika monella alkaa olla jo rakenneultra kohta tulollaan, toista se on meillä perän pitäjillä. Minulla on ensi viikolla vasta toinen neuvolakäynti, sillä alkuraskauden lääkäriä ei ollut.
Joku kyseli, että missä kaupungissa kerrotaan rakenneultrassa sukupuoli. Täällä Turussa on erillinen ultrayksikkö, jossa rakenneultran suorittaa kätilö. Minulle ei kerrottu tietoa sukupuolesta ekalla kerralla, mutta kolmella seuraavalla kerralla minulta on kysyttä haluanko tietää sukupuolen. Kätilöstä varmaan riippuu, haluaako hän kertoa näkemästään vai ei. Voi olla, että tällä kertaa tietoa ei minulle suoda.
Minun pitäisi myydä tuplarattaani kevään aikana ja hankkia vauvalle tilalle vaunut. En ole todellakaan mikään kauppamies, joten saa mies hoitaa asian, minä jotenkin vaivaudun aina tällaisissa tilanteissa. Ostettavien vaunujen merkki ja malli on jo valittu, mutta kuosi vielä askarruttaa... No pienessä ovat tämän mamman murheet:).
Minulla on kudottu kantoliina, mutta olen harkinnut myös trikoisen liinan ostamista, sillä kudotun kanssa tulee sisällä välillä melkoisen kuuma. Ajattelin myös opetella imettämään liinan kanssa.Imestyspaita on siis myös hankintalistalla.
Minä olen koko alkuraskauden vältellyt kahvin juontia, mutta nyt on taas ruvennut tekemään päiväkahvia mieli. Huomasin saavani lievää " sydämen tykytystä" , kun join saman päivän aikana kaksi kupillista kahvia...Elimistö ei taida oikein olla samaa mieltä kofeiinista.
Yöuniin kahvin juonti ei ole kyllä vaikuttanut.
Nyt on pakko mennä pesemään tukkaa, olen lievästi sanottuna räjähtäneen näköinen, joku vielä säikähtää. Jaksuja kaikille!
Opemamma ja vimpula rv 14+3