Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SYYSKEIJUJEN PERJANTAI***

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DarkOrange]...joka ei pysy yhtään paikallaan. Teki voltteja ja pyörähteli ja kaikki on ok!! Hiukan helpottavaa:)

T. Onnellinen kerttu rv 11+2 (la muuttui kolmella päivällä...) [color=DarkOrange][size=5]♥[/size]

Vierailija
2/24 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei tipu kovin alas:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hiljainen aamu meidän pinossa.

Vaunut on nyt sitten hankittu ja eilen haettiin kotiin. Eteisessä seisovat, oli hullua tai ei. Ja kivat ovat, juuri mieleiseni.

Kertokaa muut keijut vähän teidän olosta tällä hetkellä, joko alkaa olla parempi? Miten nukutte?

Itse kun nukun vieläkin aika huonosti, aamulla oksettaa ja oksennan, päivällä on nykyään jo aika hyvä olo ja illaksi iskee taas kuvotus, yleensä myös väsyttää ihan hirveästi töiden jälkeen. Kokonaisolo alkaa kyllä jo olla parempi jos tämä vain ei ole taas tilapäistä. Rinnat ovat edelleen kipeät. Viikonloppuna minulla alkaa jo 15.viikko ja kun pahat olot alkoivat 6.viikolla niin kyllä tässä on saanut kärvistellä.

Vauva2006, olisi oikein mukava jos kävisit kertomassa kuulumisiasi! Ja hyvä kuulla että mielesi on jo hieman parempi.

Hyvistä ultrauutisista onnittelut kaikille niitä saaneille ja uusille tervetuloa!

Vierailija
4/24 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttu, onnittelut iloisista ultrakuulumisista!

Itsellä ei oikein mitään kerrottavaa. Meillä alkaa nyt hiihtoloma, ihanaa! Saa aamuisin nukkua vähän pitempään eikä tarvitse joka ilta patistella poikaa läksyjä tekemään. Meidän poitsulle tahtoo tuo läksyjen teko olla melkoista tervan juontia. Mieluiten se myyrästäisi vaan pihalla.

Ensi viikolle yritän saada neuvola-ajan proteiinikontrolliin, kun olivat ke:na plussalla. Samalla voisi kuunnella sydänääniä.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

neronja rv14+0

Vierailija
5/24 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaakaan en ole tämän (enkä aiemmissakaan) raskauden aikana oksentanut, mutta etovaa oloa tietty ollut. Joinakin päivinä se on jo ollut melkeinpä jo poissa, mutta sitten se taas palaa uudestaan. Alkuillasta iskee aina älytön väsymys, mutta kun siihen aikaan ei pääse vielä nukkumaan, niin sittenpä se väsymys meneekin aina ohi ja jaksan valvoa puolille öin (paha tapani). Rinnat kipuilee aika ajoin. Ja närästystä on aina välillä.

Tänään otin käyttöön lentotukisukat, kun huomasin, että nilkkoihin on alkanut tulla suonikohjuja. Nää sukat tuntuu tosi hyviltä ja vievät täysin kohjujen aiheuttaman jomotuksen pois.

neronja edelleen rv14+0

Vierailija
6/24 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttu84: onnea hienosti sujuneesta ultrasta, kiva että kaikki oli hyvin!!!

Sitten tuohon Tinahin kysymään omaan oloon: mullakin pahoinvointi jatkuu vieläkin, ei tosin onneksi jatkuvana. Se alkaa yleensä puolenpäivän jälkeen ja kestää iltaan asti. Esimerkiksi en ole moneen päivään syönyt muun perheen kanssa iltaruokaa ollenkaan, kun koko ajan ällöttää. Olen vaan popsinut jotain salaattia, hedelmiä, tms. Edellisissä raskauksissa ei ollut enää pahoinvointia tässä vaiheessa, koskakohan tää olo loppuu?

Viime yö meni aikas tylsästi kuopuksen suhteen, kun poika alkoi klo 1 jälkeen oksentamaan. Lakanat jouduttiin vaihtamaan kahteen kertaan ja herraa pesemään siinä sivussa. Outoa (tai hyvähän se vaan on) kyllä, tänään ei pikkumies ole enää yhtään oksennellut. Pelkäsin jo, että tässä menee koko viikonloppu sairastellessa...

Mäkimeirami rv 13+0

Vierailija
7/24 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitää laiskan pinoutujan taas aktivoitua.

Andoliniska kertoi eilen pelkäävänsä, että kaikki ei ole kunnossa. Täällä on aivan samanlainen paniikki päällä. Sain ultran aika myöhään, vasta 13+-viikolle, ja jännittää kyllä aika tavalla siihen saakka. Esikoisesta ei ollut ollenkaan samanlaista oloa. Varmaan siihen on vaikuttanut osaltaan tämä keijujen huono karmakin, niin moni on joutunut pettymään. :( Meillä ei ole takana vielä yhtään ultraa eikä yhtään kertaa sydänäänten kuuntelua, joten siksi np-ultraan kasautuu aika paljon paineita. Uskotaan kuitenkin, että kaikki on niin kuin pitääkin.

Olo on vallan erinomainen. Lievistä lievin pahoinvointi on oikeastaan mennyttä. Hieman aamulla ennen aamiaista ja illalla väsyneenä saattaa heikottaa, mutta sitä ei edes huomaisi, jos ei tietäisi. Maha turpoaa ja rinnat kasvoivat jo aikaa sitten, mutta siinä ne oireet sitten ovatkin.

Ystäväni sai eilen tyttövauvan, ja sitä piti tietysti itkeä tirauttaa. Tänään menen katsomaan pientä kummityttöä. :)

Mukavaa viikonlopun odotusta

höyryjyrä 10+4

Vierailija
8/24 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla iloisia ultrakuulumisia, itse kun niin pelolla odotan omaa ultraa..

Olo alkaa itsellä oleen jo kohtuullinen. Jumissa olevista hartioista johtuvaa päänsärkyä kyllä riittää. Pitäis saada aikaiseksi varata hieroja.

Eilen oli uudesta pakkauksesta puhetta. Itse en oo kahdesta edellisestäkään ottanut, joten en ota nytkään. Mielestäni värit oli liian poikamaisia. Jos sattuu niin, että kahden pojan jälkeen tytön saisin, niin en häntä kyllä vaaleansinisiin pue. Vaikka 140 euroa ei vastaa pakkauksen arvoa, mutta summalla saa esim. hennesistä aikamoisen kasan itse valitsemiaan vaatteita. Pakkauksen puku on mielestäni huonolaatinen ja väri arka. Ainoa mikä pakkauksessa on erittäin hyvä, on makuupussi. Sen olen sitten parilla eurolla hakenut kirpputorilta.

Mutta mukavaa viikonloppua kaikille keijuille!

Andoliniska + vauva-kirppu 11+1

Vierailija
9/24 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blueviolet] Pahoitteluni vauva2006! On kyllä kamalaa kun niin moni keijuista on joutunut pettymään. Mukavaa kuitenkin, että moni on myös saanut ultrasta hyviä uutisia. Mulla ultra ens viikolla ja kyllä jännittää!

Omaa (.): Olen ollut taustailijana muutaman päivän, kun keskiviikkona iski pahaolo. Noin viikon sain nauttia hyvästä olosta ja sitten taas pahaaoloa. No onneksi tämä päivä vaikuttaa taas vähän paremmalta. Meidän tuttavapiiriin on tulossa monta vauvaa ja mikäs sen mukavampaa :) Tääne suuntaan ei oikeastaan muuta, odotellaan sitä ultraa niin tiedetään enemmän.

Mukavaa päivää kaikille!

Oona, poika ja sintti 10+5 [color=deeppink][size=5]♥

Vierailija
10/24 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miten on, vieläkö teillä on niitä menkkatyylisiä vatsakipuja? Häiritsee kun on tässä monta päivää jo juilinut ja kun ne kivut olivat jo pitkään poissa.

Panikoimaan en vielä ryhdy, mutta mietityttää vaan.

Vierailija
11/24 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi harmi, että vauva2006:n tiputtelu johti sitten keskenmenoon ;(

Toivottavasti ei tarvitse enään lukea vastaavista !!!! Ja ainakin minun puolesta listalla saa vierailla!!

AIka monet ovat käyneet ultrassakin, ihanaa! Meillä se on vuorossa maanantaina, valitsin tietty heti ekan ajan jota hoitaja ehdotti, kun ei malta odottaa ;) vähän jännittää. Mä kun tunsin jo viikko sitten aivan selviä liikkeitä, mutta nykyään ei enään mitään selvää.... No toivotaan että vaavi on vain piilosilla...

Pakkauksesta: mun mielestä toi uus oli aika kiva. äkkiseltään vaikutti kivemmalta kun se, mikä meillä on esikoisesta. Mutta en aijo ottaa pakkausta, koska meillä jäi viimeksikkin paljon käyttämättä siitä ja serkuilta ollaan peritty pakkauksia jo ennestään - jos olisin tietty käyttömäärät etukäteen, niin en olis ottanu esikoisellekkaan. Siis olen kyllä sinänsä tykännyt ja on hyviä tavaroita suurin osa, mutta kun on noita perittyjä niin paljon, eikä noi kerkee mennä edes juuri miksikään! Meillä eka on poika, saa nähdä kumpi nyt tulee, jos on poika, niin ei tarvii kyllä mitään ostaa. Jos on tyttö niin joku hame pitää tietysti ostaa, vaikka aijon kyllä käyttää " pojan" vaatteita tytölläkin, kun tykkään enemmän vihreästä ja keltaisesta, kun punaisesta :)

Mulla jatkuu edeleen huono-olo ja varsinkin päänsärky. Johtuu kyllä osin flunssastakin, ihan hillitön yskä on myös. Niin että omat kuulumiset menee taas ihan valitusksen puolelle - tylsää. Mutta pientä lievenemistä havaittavissa, joten jospa tämä tästä..

jaahas on sitten perjantai, meillä tuo isäpakkakin on ollu kipeänä ja kotosalla (tänään meni kyllä kokoukseen vaikka kurkku on kipeä), niin ei nyt tunnu viikonlopun tulo erilaiselta. Toivotaan vaan, että isukkikin paranee, omassa voivottelussa kun meinaa olla ihan tarpeeksi...

t. K rv11+++ sekä ukkeli 1v4kk

Vierailija
12/24 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilisen päivän kotona lepäilemässä, kun tämä flunssa verotti voimia ja tuntui, että tarvitsen pienen hengähdystauon muutenkin. Päätä särkee, kun yritän miettiä oikean ratkaisun tähän lapsivesipunktioasiaan. Tai siis oikea ja oikea - sehän siinä mättääkin, kun oikeaa ratkaisua ei ole. Eikä mielestäni hyviä ratkaisuja. No, pari viikkoa aikaa miettiä luottaako lukuihin vai ottaako riski. Eilen otin yhteen ukkoehdokkaan kanssa asiasta, hän kun ei ymmärrä huoltani. Tänään ollaankin sitten töissä silmät turvoksissa... Pikkuhiljaa haluaisin jo nauttia tästä raskaudesta täysin siemauksin, mutta epävarmuus kalvaa, vaikka tuntuukin siltä, että kaikki on kunnossa.

Olo olisi muuten hyvä, mutta jonkinlainen väsymys jatkuu yhä, vähentynyt tosin. Iltaisin edelleen kuvottava olo johtuen väsymyksestä. Liikkuminen ei pahemmin kiinnosta, vain lepo, mutta eiköhän tässä vielä ennätä. Ruoka maistuu, paitsi iltaisin...

Jännitän lasten tuloa kotiin. Aion kertoa heille tulevasta vauvasta, mutta en ole suunnitellut valmiiksi, miten kerron heille.

fullmoon 12+4

Vierailija
13/24 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin täällä pitkästä aikaa. Eilen oli ultra ja kaikki ok:)!!! Mieskin sanoi, että pakko se on nyt uskoa ja alkaa olla paremmin sopetunut tähän vauvan tuloon. Häntä alkuun vähän jännitti, että mitähän sitä on tullut tehtyä;). Pikku tyyppi oli rauhallinen ja lääkäri joutui tökkimään mahaa, että sai kääntymään sivuprofiilin esiin ja mittaukset tehtyä.

Pitkään aikaan ei juuri ollut huonoa oloa, mutta tällä viikolla on ollut taas. Oksentaan en oo raskaus aikana onneks joutunut kuin 2 kertaa. Iltaisin särkee päätä, enkä meinaa saada nukahdettua. Huimaus on myös uusi oire. Eilen melkein pyörryin kaupungilla, kun olin ruokapaikassa kassalla jonottamassa. Piti sitten kutsua mies siihen ottamaan ruuat vastaan ja mennä itse äkkiä istumaan, kun alkoi jo silmissä harmaantua. Ehkä se oli sitäkin, kun ultran jälkeen jännitys laukesi.

Nyt vaan kaikille odottajille ja masukeille hyviä oloja!

t:nau rv12+1

Vierailija
14/24 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=SkyBlue2]Turvotusta oli muuten tasan 1mm ja ilmeisesti hyvä tulos. Minä skannasin jo ultrakuvan tietokoneelle ja pitää lähettää yllätyksenä äitini sähköpostiin, saa nähdä mitä vastaa:)

Äitiyspakkauksesta¿minä olen jo mielessäni järjestellyt ne kaikki ihanat pikkuvaatteet vaatekaappiin:) Ja melkein jo oikeasti raivannut niille tilan:) Tämä on meiän ensimmäinen lapsi ja otetaan pakkaus¿ja olen todella innoissani, haluaisin sen heti kotiin keskelle olohuonetta niin voisin aina välillä käydä hypisteleen niitä pikkupikkupaitoja:)

Huomaa kyllä varmaan kaikesta että ensimmäistä ollaan saamassa :)

Tinah mullakin vaivannut nuo menkkakivut. Alkoi yhtäkkiä rv 10 ja vaivaa 24/7. Se painon tunne ja kipuilu alavatsalla. Minä kuljin pari päivää terveysside pikkupöksyissä kun tuntu että kohta tulee tavaraa ulos:( Mutta kerran neuvolassa ei oltu huolissaan ja ultrassakin tänään oli kaikki ok, niin olen päättänyt olla huolehtimatta. Ilmeisesti ne kuuluu asiaan, mutta niistä kyllä helposti huolestuu :(

Ja pahoinvoinnista vielä Tinah¿.täällä pahoinvointi vaan pahenee koko ajan. Tai nykyään päivällä parituntia parempi olo, mutta iltaa kohti aina vaan pahenee. Iltaruoka ei maistu täälläkään¿ja viime yönä heräsin kesken unien siihen kun oksetti:(

Mutta Möykky sai eilen kaiken aiheuttamansa pahoinvoinnin anteeksi kun temppuili niin hauskasti meille ultrassa:) Tuleekohan siitä isona sirkuspelle¿

Fullmoon onko mulla menny jotain ohi kun en nyt ymmärrä¿kun eikö sulla ollu turvotusta se ihan normaali määrä. Mietit kuitenkin jatkotutkimuksiin menoa? Suositteliko lääkäri vai miksi? Anteeksi uteluni¿vaikeiden kysymysten kanssa olet siellä¿mutta olen varma että teet oikean ratkaisun mitä sitten päätäkin.

Kerttu

Vierailija
15/24 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pahoittelut myös minulta kaikille niille jotka taas ovat joutuneet poistumaan joukosta!! Itseänikin jännittää miten itselle käy, kun 9.3 pääsee ensimmäiseen ultraan ja näkee onko kaikki hyvin. Kyllä tässä raskaudessa (kolmas) on pelottanut ja ollut kaikkia tuntemuksia ettei kaikki ole ihan OK. Aikaisemmista raskauksista en tällaista muista ollenkaan... Hienoa, että hyviä ultra uutisiakin taas on!

Pahaa oloa on edelleen ja varsinkin jos ei syö vähän väliä jotakin. Ylä vatsa on aivan turvoksissa ja varsinkin syönnin jälkeen. Hävettää oikein kun näyttää että olisi jo 7. kuulla raskaana, eikä kolmannella:) Tiedä sitten mistä johtuu, ennen ei vastaavaa vaivaa kyllä ole ollut. Jatkuva jano on myös kiusana.

Olen myös kallistunut siihen, että en ota tällä kertaa pakkausta, kahdesta aikaisemmasta olen ottanut, mutta kuosit eivät kyllä oikein miellyttänyt ja onhan noita jotakin vaatteita jäänyt aikaisemmiltakin.

Hyvää päivänjatkoa kaikille, nyt täytyy lähteä jatkamaan työntekoa!

t. Tuittu ja papunen 11+6(?)

Vierailija
17/24 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa ollut pari päivää alavatsakipuja ja jotain tuntemuksia emättimen suunnassakin. Yritin soittaa tänään neuvolaan ja kysellä asiasta, mutta eihän sinne päässyt läpi puhelimella. Kävin kaupassa ja mun oli pakko hidastaa vauhtia. Tunsin alavatsassa särkyä, nippailua taas. Olisko niin että vauva on nyt alkanut painamaan ja hakee tilaa itselleen?!

Mun tekis mieli ottaa se äitiyspakkaus. Sitä on niiin ihana hypistellä :) , mutta tosiasia on se että mulla on pojan jäljiltä tosi paljon vaatteita, et sen puolesta ei oikein kannattaisi. No tässä on vielä aikaa miettiä. Haluaisin kuitenkin sen kylpypyyhkeen ja ne kynsisakset. Onko kukaan nähnyt samanlaisia jossain myynnissä?

rv 13+4

Vierailija
18/24 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttu84: Aivan ihana runo... kiitos kun laitoit sen. Vedet silmissä täällä sitä luin. =)

Mulla on kans ollu " menkkakipuja" ... hieman jo huolestuin niistä, mutta oon koittanu aatella, että kun muillakin on niin ne kuuluu asiaan. =)

Mulla on pahoinvointia oikeestaan vaan vapaa päivinä, kun en kotona syö niin hyvin ja säännöllisesti kuin töissä. Järjetön nälkä saattaa yht´äkkiä tulla ja sen myötä myös oksettava olo, mutta menee yleensä syömällä ohi. Yökkimistäkin saattaa tulla ihan ku salama kirkkaalta taivaalta, mut sekin menee ohi kun keskittyy vastustamaan sitä. =)

Tänään on ollu taas maha NIIN TURVOKSISSA, että ihan hävettää.. työkaverit sano, että ihan ku olisit paljon pidemmällä jo tossa raskaudessa.. =)

Mä koitin varata ultraa rv:lle 13, mutta en päässy läpi sinne. Olin niin raivoissani sen jälkeen, että meinasin soittaa joka paikkaan ja haukkua koko puljun. =) No en sitten soittanu. Harmitti vaan niin vietävästi, kun ensin se olikin 2 pv kiinni ja nyt en päässy läpi.

Tässä päälimmäiset tällä erää... =) Hyviä vointeja kaikille! Ja muuten... oli kiva kuulla HYVIÄ ultra uutisia! =0)

Burde rv 9+5

Vierailija
19/24 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikki!

Täällä on kaikki entisellään, ei ole pahoinvointia, eikä huimausta tms. Joku kirjoitti tänne jokusen aikaa sitten, että aivastaessa vihlasee vatsasta. Mulla on sitä ihan samaa! Muuten on jäänyt kaikki nippailut sun muut pois. Vatsakaan ei ole enää entisestään kasvanut. Jos en tietäis ja huomaisi, että kuukautiset on jäänyt pois, niin en kyllä mitenkään voisi tietää olevani raskaana. Onneksi tiedän, niin en ala teho dietille, tämän hiukan kasvaneen mahan kanssa :) Kovasti olen yrittänyt niitä liikkeitä jo tuntea, mutta ei sieltä mitään tunne. Ilmeisesti istukka kanssa on tiellä, joten saattaa olla, että kestää vielä kauan.

Huomenna meidät on taas kutsuttu anopille syömään. Tällä kertaa olis tarjolla feta salaattia ja valkosipulipatonkeja. Harmi vaan, että joukossa siis sekä fetaa, että tonnikalaa, joita olen tähän asti välttänyt... Ajattelin huomenna kyllä syödä pikkasen niitä...

Äitiyspakkausta en saa, kun en suomessa asu. Harmi, olen aina niin ajatellut, että joku kaunis päivä sellainen tulee kotiin. No, ne värit ei kyllä ole mun makuun, joten ei niiiin hirveästi harmita. Ja en sitä siis aio ostaa, juuri niiden värien vuoksi.

Vaunuja ollaan koitettu jo viikon ajan ostaa, mutta vielä ei ole tärpännyt. Mutta siis i´coon merkkiset ostetaan ja malli on Platon. Tunteeko joku tuon merkin siellä suomessa?

Seirana rv13

Vierailija
20/24 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lukemassa torstain pinon ja oli pakko tulla vielä kirjottamaan.

Tinah kyseli, että onko muut jo ostanu jotain... No siis joo! Hävettää jo ihan kun on jo niin paljon kaikkee. =) " isoista" ostoksista ainoo on turvakaukalo... oli stockkalla alennuksessa ja " piti ostaa kun halvalla sai" . ;) Heh... olipa tosi halpa, mut just se mikä oli alunperinkin tarkotus ostaa.

Ultra kokemuksia on ihana lukee... kumpa ittekin pääsis pian ultraan. Seuraava on vasta 3vkon päästä.

Nyt taitaa olla mulla ne ekat " itkukohtaukset" . Tai miten sitä ny kuvais... melkeen kaikki meinaa alkaa itkettää... =) Esim. just se kertun runo, vauvan jumpat ultrassa, jne.. Heh. Ihan outoa. =)

Burde taas