AMK monimuoto(aikuis)puoli ja tutustumisleikit
Siis ihanko totta joudun edelleen pelleilemään jotain ryhmäleikkejä? Haluan opiskella.
Kommentit (27)
K94fkslda kirjoitti:
Meillä oli jotain nimileikkejä ja sellaista että nakeltiin palloa ringissä ja sanottiin kirjaimia ja jos sai pallon niin piti sanoa joku itseen liittyvä sillä kirjaimella alkava sana
Apua... ! Kuulostaa todella vaivaannuttavalta, vaikka ihan sosiaalinen olen. Joskus on tosin pitänyt työpaikalla kehittämispäivissä leikkiä kaikenlaista...
Olen onneksi onnistunut välttämään nämä leikkitunnit opiskelujen yhteydessä, vaikka olen opiskellut monta tutkintoa. Orientaatioviikolla yliopistolla viimeksi onneksi oli vaan kirjastoihin ja oppiaineen henkilöstöön tutustumista. Epävirallinen tutustuminen hoitui opiskelijabileissä, joihin en osallistunut, kun ikäeroa oli niin valtavasti muihin opiskelijoihin nähden (olin aloittaessa lähempää neljääkymppiä ja en oikein jaksanut innostua pussikaljan juomisesta puistossa vesisateessa, ravintolaan olisin voinut vielä lähteä). Ei sinänsä haitannut, kun eka vuosi oli lähes pelkkää itsenäistä tenttimistä ja varsinaisilla kursseilla myöhemmin taas ihan uudet naamat.
joka saamarin koulussa sitä typerää "leikkimistä" ja siellä on pakko olla D:
Vierailija kirjoitti:
Itse toivon etten joudu, vaikkakin aloitan ihan päiväopinnoissa. Suurin osa kuitenkin ihan aikuisia ihmisiä ryhmästä. En todellakaan halua kiertää jotain rasteja haalarit päällä tmv...
No ne rastien kiertämiset tapahtuu ihan vapaa-ajalla ja vapaaehtoisesti, ei niihin ketään pakoteta. Haalaritkin pitää erikseen tilata ja maksaa, eli niitäkään ei kenellekään väkisin anneta.
Meillä oli kanssa jo 10 vuotta sitten, aikuispuolella (hotelli- ja ravintola-ala). Ikähaarukka luokalla 18-45, ja siinä sitten esim. kaikille huivi silmille, ja sitten piti sokkona muodostaa porukalla neliö... aijee, kun v*ttu ketään kiinnosti. Tai kaatua taaksepäin, niin että toinen ottaa kopin. Tutustuuko tuolla tavalla muka yhtään keneenkään? Kolmannen koulupäivän jälkeen mentiin porukalla bisselle lähibaariin, sitten jopa opittiin toistemme nimet :D
Vierailija kirjoitti:
Joskus tuntuu, että toi on vaan "ylempitasoisten" rakastamaa häpäisemistä. Saavat kattoa vieressä, kun muut käyttäytyy epänormaalisti ja ovat ihan noloissaan. Nauttivat varmaan siitä punastelusta ja pienestä kärsimyksestä, jonka sillä pompottelulla saavat aikaan.
Periaatteessa muuten ei mitään väärää, mutta mun takakireälle sisäänpäin kääntyneelle luonteelle nuo tutustumisleikit ei oo koskaan sujuneet. Luo vaan huonon alkukäsityksen koko koulunkäynnistä, kun aloitetaan jollain mahdollisimman epämukavalla.
Tutustumisen voi hoitaa muutenkin kun leikkimällä ja joutumalla tekemään asioita, jotka ei kaikilta, esim. todella ujoilta, luonnistu ja joita ei normielämässä tapahdu.
Ehkä noita voi pitää tietynlaisina sietotesteinä: jos ei pysty, niin ei ole ehkä sopiva ihminen muutenkaan, yhtään mihinkään.
t. luuseri
Siis millaisista leikeistä tässä nyt puhutaan?
Itse olin pari viikkoa sitten uuden työn aloituspäivinä juuri tuollaista ryhmäytymistä edistävissä jutuissa eivätkä ne nyt mitään mainittavan arvoista epämukavuutta aiheuttaneet. Onko mulla vaan harvinaisen fiksu työnantaja vai oletteko te vaan yliherkkiä hermoilijoita?
terv. introvertti
Voi tsiisus. Siitä saisi koulutusaikaa jo viikon lyhemmäksi kun skipattaisiin tuollaiset pelleilyt.
Meillä oli jotain nimileikkejä ja sellaista että nakeltiin palloa ringissä ja sanottiin kirjaimia ja jos sai pallon niin piti sanoa joku itseen liittyvä sillä kirjaimella alkava sana