Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK monimuoto(aikuis)puoli ja tutustumisleikit

dfgadgds
21.08.2016 |

Siis ihanko totta joudun edelleen pelleilemään jotain ryhmäleikkejä? Haluan opiskella.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin ne väliin ihan kylmästi. Ei ole haitannut opiskelua.

Vierailija
2/27 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan ryhmäytymiseksi. Tutkitusti paremmin ryhmäytyneet suorittavat tutkintonsa nopeammin ja ajallaan.

Ja on noita ihan kovan rahan koukutuksissakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivon etten joudu, vaikkakin aloitan ihan päiväopinnoissa. Suurin osa kuitenkin ihan aikuisia ihmisiä ryhmästä. En todellakaan halua kiertää jotain rasteja haalarit päällä tmv...

Vierailija
4/27 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole hankkimassa siellä kavereita, vaan tutkintoa itselle. Jättäkää leikit lapsille!

Vierailija
5/27 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil oli kans. Ja ope kertoi, että muistakaa syödä marjoja ja pähkinöitä ja nukkua kunnon yöunet, niin jaksatte :D Kaikki olimme töissäkäyviä aikuisia.

Vierailija
6/27 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin aloitan päiväpuolella ja siellä on ihan reilusti yli 30-vuotiaitakin. Juuri lukiosta/amiksesta päässeitä vain vähän. Tutustumisleikkejä silti, en ymmärrä. Kuka noista muka tykkää? Eivät ainakaan auta oikeasti tutustumaan.

Vierailija
7/27 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä nyt ymmärrä onko se niin kauhea paikka käyttää muutama tunti siihen tutustumiseen. Täti-ihmisetkin vois joskus vaihtaa vapaalle edes hetkeksi.

Vierailija
8/27 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iso ryhmä yli nelikymppisiä täydennyskoulutusopiskelijoita, kaikki ammatti-ihmisiä, valtaosa maistereita ja joukossa useampia tohtoreitakin. Oli aika erikoista joutua tutustumisleikkien pyörteisiin, mutta ihan kiltisti me kaikki tottelimme. Onneksi tuo jäi siihen ensimmäiseen lähipäivään. Kai.

Vierailija
9/27 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meil oli kans. Ja ope kertoi, että muistakaa syödä marjoja ja pähkinöitä ja nukkua kunnon yöunet, niin jaksatte :D Kaikki olimme töissäkäyviä aikuisia.

Niin? Aika monella se elämänhallinta on siitä aikuisuudesta huolimatta päin helvettiä.

Vierailija
10/27 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkea sitä aikuinen ihminen joutuu tekemään ryhmäytymisen varjolla... :D ei ihme että kaikki on aivan naamat, eihän noita vittu selvinpäin kestä kukaan

Vierailija
11/27 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkö on suomen amk:n taso? Ei ihme ettei sinne kukaan halua.

Vierailija
12/27 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa se on nuortenkin koulutuksissa, meidän ryhmästä puolet on kyllä 30 toisella puolen, yksi yli 40v myös. Vaikka olen itse vasta parikymppinen, koko homma tuntui naurettavalta. Itselle olisi riittänyt ensimmäisen päivän tutustumiset, samaa kuulin myös muilta. Ryhmäytyminen onnistui hyvin kun oli yhteinen vihan kohde :D Koko ensimmäinen viikko oli tutustumisleikkejä ja ensimmäinen vuosi näytelmiä, opiskelen siis hoitoalaa.

Vierailija
13/27 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainoa nuorempi tulevalla luokallani, muut työssäkäyviä uudelleen kouluttautuvia 30-40-vuotiaita. Itsekin olen mennyt kouluun ihan vain opiskellakseni. Ihanko totta meidän pitää silti leikitellä jotain... En viitsi jättää aloitusviikkoa väliinkään kun on muutakin ohjelmassa kuin tuutoreiden kanssa leikkimistä. Silti... hohhoijaa.

Vierailija
14/27 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset nyt vain ovat sosiaalisesti rajoittunut kansakunta ja sen kyllä huomaa.

Vierailija
15/27 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset nyt vain ovat sosiaalisesti rajoittunut kansakunta ja sen kyllä huomaa.

On tutustumisleikkejä ja tutustumisleikkejä. En usko, että harva vastustaisi niitä, jos ne olisivat oikeasti hauskaa ohjelmaa ja harmiton tapa tutustua toisiin jonkun mukavan puuhan ohessa. Mutta monet ovat sellaisia hampaat irvessä väännettyjä, todella vaivaannuttavia ja teennäistä pelleilyä jonkun ns. kasvatustieteellisen metodin perusteella. Hulluttelu voi olla hauskaa, väkinäisyys todella harvoin.

Vierailija
16/27 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistolla ihan samanlaista :) Jos niin kauheasti ahdistaa, niin jättäkää se oriointiviikko suosiolla väliin. En minäkään sen takia viikkoa ottaisi töistä vapaata. 

Vierailija
17/27 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuule me leikittiin tutustumisleikkejä lääkiksessäkin. :D

Vierailija
18/27 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistolla ihan samanlaista :) Jos niin kauheasti ahdistaa, niin jättäkää se oriointiviikko suosiolla väliin. En minäkään sen takia viikkoa ottaisi töistä vapaata. 

Meillä se oli läsnäolopakollinen :D Kuten muutkin opinnot, poissaoloista korvaavia tehtäviä (paljon rankempia kuin tunnilla hihhulointi, mukava tehdä kipeänä) ja enemmistä poissaoloista kurssia ei hyväksytä, vaikka tentistä saisi täydet pisteet. Ja kuitenkin tenttiin tulevat asiat ovat kirjassa, jota tunnilla ei käytetä saati tenttiaiheita käsitellä kunnolla näillä tunneilla. Pistää kaipaamaan yliopiston tenttimiskulttuuria.. 

Terkkuja Jyväskylästä :) 

Vierailija
19/27 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu, että toi on vaan "ylempitasoisten" rakastamaa häpäisemistä. Saavat kattoa vieressä, kun muut käyttäytyy epänormaalisti ja ovat ihan noloissaan. Nauttivat varmaan siitä punastelusta ja pienestä kärsimyksestä, jonka sillä pompottelulla saavat aikaan.

Periaatteessa muuten ei mitään väärää, mutta mun takakireälle sisäänpäin kääntyneelle luonteelle nuo tutustumisleikit ei oo koskaan sujuneet. Luo vaan huonon alkukäsityksen koko koulunkäynnistä, kun aloitetaan jollain mahdollisimman epämukavalla.

Tutustumisen voi hoitaa muutenkin kun leikkimällä ja joutumalla tekemään asioita, jotka ei kaikilta, esim. todella ujoilta, luonnistu ja joita ei normielämässä tapahdu.

Ehkä noita voi pitää tietynlaisina sietotesteinä: jos ei pysty, niin ei ole ehkä sopiva ihminen muutenkaan, yhtään mihinkään.

t. luuseri

Vierailija
20/27 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa esimerkkejä, minkälaisia nuo leikit on? Itse kävin koulut jo aikoja sitten eikä silloin tehty muuta kuin esiteltiin vieruskaveri muille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi