Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelläkään Ikeasta persialainen matto? Kokemuksia?

Vierailija
21.08.2016 |

Itse himoitsen yhtä tiettyä mattoa ja Ikean matothan on tehty vanhoista matoista ns.tilkkutäkkityönä eli paloja ommeltu yhteen. Matot on hiekkapesty ja värjätty uudelleen ja niihin on ommeltu vuorikangas vahvikkeeksi taakse.
Minkälaisia ne on käytönnössä? Oletteko pesettäneet sellaista tai peräti uskaltanut pestä itse?

Minulla on ollut monia, kalliita villamattoja (lähelle 1000€:n) ja niitä olen uskaltanut kotona pestä eikä ole menneet miksikään. Persialaisista matoista minulla ei ole mitään kokemusta, vain yksi Marokosta tuotu matto löytyy mikä ny voisi olla lähinnä tuollaista mattoa mistä nyt haaveilen.

Olisi kiva kuulla kokemuksia edes yksi. :)

Toinen mikä kiinnostaa on lehmäntalja. Onko sellainen käytännössä hankala?
Olisiko kenelläkään jakaa kokemuksia sellaisesta? :)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut Ikeasta yhden aidon maton, mutta ei se ole mistään paloista tehty vaan ihan yhtä palaa oleva kudottu villamatto. Ihan hyvä matto, kai. Maksoi 999€.

Vierailija
2/2 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle vastauksestasi ykkönen!

Nuo persialaiset eivät ole villaa vaan sellaista silkkimäisen pehmoista. Silti on kiva kuulla, että olet ollut tyytyväinen Ikean villamattoon sillä kyseessä on kuitenkin saman hintaluokan matot ja jos laatu on hyvä kelimeissä ymv. niin voisi olettaa, ettämyös persialaiset matot olisivat ok laadultaan. :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi