Jos saisit valita yhden ruokalajin/keittiön..
Mitä saisit syödä loppuikäsi, mikä se olisi?
Keittiöllä tarkoitan esim. Kiinalaista, välimeren ruokia yms.
Nyt ei välitetä lihoamisesta eikä terveellisyydestä yhtään :D
Itsellä taitaisi mennä tuonne kiinalaisen keittiön puolelle.
Kommentit (21)
Minä valitsisin suomalaisen ruoan: kalaa, perunaa, vihanneksia, marjoja, jäätelöä, jogurttia, piimää ja lihaa mahdollisimman yksinkertaisesti maustettuna. Minä myös aion syödä tätä loppuikäni. Ovathan jotkin muun maailman ruokalajit ja keittiöt kivoja, mutta ei ole suomalaisen voittanutta.
Thairuokaa! Eivät syyttä itsekin pidä sitä maailman parhaana ruokana.
Välimerellinen, ei tarvitsisi luopua pizzasta ja ruoka olisi monipuolista, hyvää ja terveellistä.
Voisin syödä aamiaisia koko loppuikäni. Kahvina latte itse jauhetuista pavuista, joka on tehty kulutusmaidon ja kerman sekoitukseen. Siihen kaveriksi pinaattimunakas, jossa loraus kermaa ja raastettua juustoa antamaan makua. Ja sitten Atrian pekonia tai joku muukin valmistaja käy, kunhan pekonissa on kunnollinen savun maku.
Vietnamilainen keittiö. Se vaan on niin hyvää.
Mäkin valkkaisin välimerellisen, eli tomaattikastikkeet, pastaruoat, pitsat, vuohenjuustot, kala- ja äyriäisruoat, saisi käyttää monipuolisesti kasviksia ja sieniäkin kohtuupaljon. Plus jätskiä!
italiaisella mentäisiin. muuten voisin valita kiinalaisen tai japanilaisen keittiön, mutta niiden jälkkärit on niin pahoja, että pakko valita se tiramisun luvattu maa. ranska ois kanssa aika kova, löytyis niin suolasta kuin makeaa herkkua
Suomalainen, muiden maiden keittiöihin luultavasti kyllästyisin jossain vaiheessa. Jos suomalaista ei saa valita, niin sitten italialainen.
Vierailija kirjoitti:
Minä valitsisin suomalaisen ruoan: kalaa, perunaa, vihanneksia, marjoja, jäätelöä, jogurttia, piimää ja lihaa mahdollisimman yksinkertaisesti maustettuna. Minä myös aion syödä tätä loppuikäni. Ovathan jotkin muun maailman ruokalajit ja keittiöt kivoja, mutta ei ole suomalaisen voittanutta.
jäätelö ja jogurtti eivät ole suomalaisia
Aijai, tulisi kyllä kova taisto slaavilaisen, korealaisen ja italialaisen kanssa :-D
Jos pitäisi valita yksi ainoa ruokalaji, niin valitsisin pitsan, koska siitä voi tehdä niin monenlaista variaatiota.
Vaikea kysymys, tykkään niin monenlaisesta ruuasta. Ehkä kiinalainen tai japanilainen keittiö veisi kuitenkin voiton...
Japanilainen keittiö. Ruokakulttuurien fuusioilla on pitkät perinteet, joten on vaikea vetää rajaa siihen mikä on kiinalaista tms. Eli kaupanpäällisinä saa japanilaisen kotiruokaversion muiden maiden ruoista.
Vaikea kysymys, tykkään niin monesta :) Intialainen, japanilainen ja italialainen olisi mun loppukolmikko ja veikkaanpa että italialainen veisi voiton.
Sellainen yleiseurooppalainen, parhaat palat italialaisesta ja ranskalaisesta keittiöstä unohtamatta Pohjolan marjoja ja graavilohia.
Aasialaiset ruoatkin maistuvat, mutta tosiaan tuo jälkkäripuoli jää sillä suunnalla vähän heikoksi.
Japanilainen tai eteläkiinalainen
Venäläinen. Rakastan borschkeittoa, seljankaa, blinejä, kaaliruokia, sieniä ja etikkasäilykkeitä ❤