APUA CANARIAN MATKA LÄHESTYY !! MITÄ PITÄISI HUOMIOIDA!
Ollaan ensi joulukuussa menossa. Hepatiitit otettu vaikka ei olekkaan pakollinen. Henkilökortit kunnossa, matka varattu kaikin tavoin. Mitä muuta pitäisi huomioida???
Että aika kuluu nopeasti äsken oli vasta 2015 joulukuu ja suunnittelimme tätä ja nyt on jo kota elokuu ohi eli alkaa kohtapuolin matka kolkutella ovea. Ei enää kuin reilu 3 kk vaikka äsken oli lähes vuosi.
Kommentit (40)
Tässä jo varsin kattava pakkauslista
http://www.rantapallo.fi/matkavinkit/matkailijan-pakkauslista/
Saako siellä ulkomailla kunnon suomalaisia ganddarelleja?
Joulukuussa voi olla kylmä. Ota villatakki ja villasukat mukaan.
Ja Kanaria kuuluu Espanjaan ja on samanlainen kuin Ahvenanmaa Suomessa. Joku reppana luulee varmaan että on Afrikkaa...
Ota huomioon että jos teidän perheessä on jalkapallofaneja niin Gran Canarian saarella on nykyään tarjolla pääsarjatason jalkapalloa kun UD Las Palmas nousi pääsarjaan.
Las Palmas-Real Madrid 30 000 katsojan edessä voi olla ihan elämys.
Kanarian saarille siis olet menossa, siellä perillä voit sitten sanoa vaikka Las Islas Canarias, tai Canary Islands, (tulee muuten latinan 'canis' sanasta,joka tarkoittaa 'koiraa' Ei siis kanarialintuja (joka sekin tosin on Kanarian saarilta alunalkaen tunnettu.
Rantapallon pakkauslista ei kyllä sovi ainakaan minulle.
Ainut minkä olen kerran unohtanut oli latausjohto jota ei tainnut olla tuossa listassakaan.
En tiedä mikä loma rantapallossa oli tarkoitus viettää mutta rantalomalle en ole ikinä takkia pakannut mukaan enkä kävelykenkiä. Yksi ohut villatakki/neule on ollut mukana mutta sitäkään en ole koskaan tarvinnut. Pakkaan mukaan kahdet sandaalit...sport ja juhla. Ja lirpsat uima-altaalle ja rannalle.
Lääkkeet ja käsidesi!
Kyllä mä passin kanssa matkustaisin. Joo, ei ole pakko. Mutta silti.
Nyt kun Suomessa ei tarvita enää kesäkenkiä, niin putsaisin mukaan otettavat kesäkengät (sandaalit, ballerinat sun muut) ja nakkaisin matkalaukkuun.
Kesävaatteet kannattaa nyt pestä ja laittaa kaappiin ja sitten matkan lähestyessä vain vähän tuulettaa.
Oikeasti ja todennäköisesti sulla on siellä
- 1 mekko, joka on päällä 80 % ajasta
Ja illalla sitten hame/caprit ja toppi/t-paita ja ehkä neuletakki. Muuta ei tarvita.
Kahvia, suodatinpusseja, hernekeittoa, ruisleipää ja voita nyt ainakin pitää ottaa mukaan, ettei siellä kuole nälkään.
Mille saarelle menette? Jos vaikkapa Teneriffalle ja siellä Teidelle, niin huipulla voi olla todella kylmä. Myös La Lagunassa, jossa ehdottomasti kannattaa käydä, on reilusti viileämpää kuin rannalla.
Nyt en kyllä keksi muuta huomioitavaa. Kivaa matkaa!
Ei kai ny capreja, nehän on tän palstan mukaan suoraan perkeleestä!
Mille saarelle ja mihin kohteeseen olet menossa?
Kannattaa tarkistaa eri Suomi-ravintoloiden esiintyjät, että voitte nyt jo suunnitella minä iltoina käytte katsomassa Frederikiä ja minä Tauskia.
Ap ei taida olla ollut ketjussa mukana aloitusviestin jälkeen, kun ei ole edes kertonut mille saarelle ovat menemässä.
Pitää huomioida vain ap: n yksinkertaisuus, ei muuta! :D
-Pörrösukalliset crocsit matkaan, kun joulukuussa menette
-Uudet caprit olisi syytä hankkia, mutta legginsitkin hiinä ja hiinä käyvät
-Kun tai jos jätät lomalla sen sian, katso voiko mikään paikallinen suomalaisravintola ottaa hänet hoiviinsa/listallensa
A) Pistä viisumihakemukset menemään.
B) Kiillota kroksit, pese caprit ja silitä lypsyhuivi.
Kannattaa katsoa hyvät homobaarit jo valmiiksi, niin ei tarvitse paikanpäällä etsiskellä.
Hyi kamala Kanarialla inhottavan viileä sää joulukuussa jos rantalomalle meinaa :(
jalat paloi siellä :( tosi runsaasti siis aurinkorasvaa.siellä on myös häiriköiviä afrikkalaisia ainakin rantojen lähettyvillä.