Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laboratorioalan perustutkinto (yo-pohjainen) onko kellään kokemuksia?

Vierailija
20.08.2016 |

Onko kellään kokemuksia kys. koulutusalasta? Olen löytänyt lähinnä keskusteluja siitä miten alalle ei kannata hakeutua, huono työllisyystilanne, huono palkka jne. Nämä siis jo tiedossa...
Olisi kiva kuulla minkälainen tuo itse koulutus on? Paikallisen amiksen sivuilta löytyi niukasti tietoa opintojen sisällöstä. Onko paljon työharjottelua? Yo-pohjainenhan käydään läpi kahdessa vuodessa. Mitenköhän työläs tutkinto tuo on?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tykkäsin tosin paljon! tosi hyvä "peruskoulu" laboratorioalalle, jos kemia kiinnostaa niin suosittelen lämpimästi. 20 viikkoa oli työharjottelua (joista itselleni poiki puolitoistavuotinen työsuhde). typerältä tuntui aluksi mennä amiskaan kun lukion käynyt, mutta kertaakaan en katunut että sen kävin.

Vierailija
2/5 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä tykkäsin tosin paljon! tosi hyvä "peruskoulu" laboratorioalalle, jos kemia kiinnostaa niin suosittelen lämpimästi. 20 viikkoa oli työharjottelua (joista itselleni poiki puolitoistavuotinen työsuhde). typerältä tuntui aluksi mennä amiskaan kun lukion käynyt, mutta kertaakaan en katunut että sen kävin.

Kiitos vastauksesta! Miten teillä nuo työharjottelut jakautui? Oliko niitä jo ekana vuonna?

Täällä opinnot jakautuisi niin, että ekana vuonna suoritetaan 74 osaamispistettä (pk-pohjaisilla ekana vuonna ekana vuonna 45). Musta tuo 74 kuulostaa tosi paljolta.... Miten rankkoja nuo opinnot on? Onko opetusta joka päivä 8-16? Mulla on ihan hyvät pohjatiedot lukion kemiasta eli siinä ei pitäis tulla ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kummatkin harjoittelut toisena vuonna, mutta tässäkin oli hiukan tapauskohtaisia eroja. Muistaakseni muuttui jonkun verran valmistumiseni jälkeen ja ensimmäinen harjoittelu oli jo ensimmäisenä vuonna. Voi tietysti riippua koulustakin.

Itse en kokenut opintoja rankkoina. Oli hyvä kemiapohja (lukion kaikki mahdolliset kemian kurssit käytyinä), joten asiat oli suurimmaksi osaksi tuttuja, varsinkin alussa kun oli vain perusopintoja. Opetusta oli meillä ainakin vähän miten sattui, joskus saattoi olla tyyliin vain pari tuntia teoriaa, mutta käytännön työt oli varsinkin opintojen loppuvaiheessa pitkiä, joten niin oli myös päivät. Mutta käytännön työt oli yleensä myös todella mukavia, joten pitkät päivät ei haitannut. 

Vierailija
4/5 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt ko.tutkinnon ja alasta tykännyt. Töitä vain ei juuri ole. Vakituiseksi pääseminen työn alla. Olen tehnyt vuosia määräaikaisuuksia ja ollut välillä työttömänä. Tulevaisuus näyttää aika synkälle.

Vierailija
5/5 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaanpas tätä, löytyykö lisää kokemuksia?

Erityisesti kiinnostaisi kuulla miten pitkiä päiviä opinnoissa on. Onko joka päivä 8-16? Onko vaativia kotitehtäviä jne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi