Millainen aivoton massa-sopuli ostaa/antaa lapsensa ostaa jopon?
Naurettavaa, että jokin tietty merkkituote pitää saada vain siksi, että se on muotia ja kavereillakin on se. Paska, ruma ja törkeän hintainen teinipissisten kopiopyörä. KUKAAN ei ostaisi sitä, jos se ei olisi trendikäs ja syynä hankintaan on 99% tapauksissa se, että naapurin Jassicalla on se myös.
Kommentit (62)
Sellainen, jonka lapsi haluaa Jopon. Itsellänikin oli lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen kuin minä, joka en itse saanut lapsena tai teininä mitään (massa)muotijuttuja ja olin yleinen vitsi koulussa kopiovaatteineen ja -tuotteineen.
Kävi itsetunnon päälle. Rankasti.
Surullista, että itsetuntoa pitää rakentaa muiden hyväksynnän kautta ulkoisilla asioilla.
T. Hyvän itsetunnon omaava entinen koulukiusattu, jolla ei ole tarve miellyttää muita.
Jopo hankittiin, koska siinä on todella hyvä ajoasento selkävaivaselle teinillemme :) kohta jopo siirtyy siskolle kun esikoinen saa mopoauton. Eli kestävä on myös
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa, että jokin tietty merkkituote pitää saada vain siksi, että se on muotia ja kavereillakin on se. Paska, ruma ja törkeän hintainen teinipissisten kopiopyörä. KUKAAN ei ostaisi sitä, jos se ei olisi trendikäs ja syynä hankintaan on 99% tapauksissa se, että naapurin Jassicalla on se myös.
Mun äiti ja isä antoi mun ostaa Jopon vuosi sitten. Onnex. Äidillä oli 70-90-luvulla samanmallinen Seilori ja tykkäsin sillä teininä talvisin ajella, kun oli kevyt polkea. Se varastettiin ja oli kyllä surku. Kymmenen vuotta sitten ostin hybridin, mutta ajoasento oli liian matala ja niskat kipeytyivät. Vuosi sitten ostin Jopon ja kyllä on kiva ajella, sopii hyvin tällaiselle 157-senttiselle.
T. Nainen 41v
Ketjun innoittamana kävin katsomassa Jopon sivuja. Siellä oli ilosena yllätyksenä lapsille sopiva Jopo 16". Vaikea tietysti arvella näkemättä, mutta vaikuttaisi että nousu satulalle olisi helppo matalan keskiputken ansiosta. Olen nähnyt ulkomailla toki parempiakin toteutuksia, mutta kyllä tuo hakkaa 90% saatavilla olevista lastenpyöristä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen aivoton massa/sopulilauma kuuntelee cheekkiä, sannia, jvgeetä?
Ja käyttää iphonea.
Siinä se on koko paketti. Jopo, kånken, converset, iphone ja ja halvoista napeista kuunnellaa sannin mitähän vittua.Sehän on sitä elämää. Halutaan ottaa elämästä kaikki irti, sillä aika on rajallinen ja elämme vain kerran.
Pahinta mitä ihmistä voi kohdata, on asennevamma, joka estää ja rajoittaa elämää ja se on pahempi kuin sairaus tai vamma.
Mitä elämää se sellainen on, missä me kaikki näyttäisimme samalle mitä muut ja jos joku ei näytä samalle, niin sitä sitten joukolla kiusataan ja syrjitään?
Homogenisointi nyt on vaan täysin perseestä.
Pintaliitoelämä, niin persoonatonta. Huvittaa tuo massapsykoosi, kun ette vaan osaa mitään noin niinkun itse miettiä, apinoidaan vaan toisia ja elämänohjeet luetaan iltalehdestä, mikä on "IN"
Olette ihan spedejä.
Niin te varmaan ajattelette, että sille lapsellekin pitää hankkia ne "pakolliset" että sitä ei kiusata, mutta itse siihen kiusaamiseen ette halua puuttua. Miten voi ihmiset olla noin tyhmiä?
Olette suvaitsevaisia olevinaan, mutta ettepä suvaitse erilaisuutta kuitenkaan, teidän mielestänne kaikkien pitäisi olla samassa muotissa.
Mä en usko lokerointiin.
Sellainen jolla on varaa. Sen jopon ja konkkenin ja konversen hinnalla me saadaan koko lapsilaumalle käytetyt pyörät, normaalit reput ja halvat lenkkarit joilla kävely ei kuitenkaan pilaa lapsen jalkoja ja selkää.
Jopoja tehtiin joskus Taiwanissa ja siksi se on alhainen huorapyörä, jolla ei kenenkään itseään kunnioittavan isänmaallisen ihmisen pitäisi ajaa!!!!
Mulla on kånken, jopo, concerset, iPhone ja air podit
No jopas on Jopo-vihaa.! Täällä yksi aivoton ilmoittautuu 😀 Tänä kesänä ostin pojalle. Enpä tiennyt, että kyseessä on näin pahasti ihon alle menevä asia. Ihan olen Jopoa pitänyt pyöränä muiden joukossa. Poika tykkää kovasti Jopon pystystä ajoasennosta. Itsekin ajelen sillä mielelläni.
Minä olin 16 v ja töissä ja ostin Jopon v 1966, ja vanhemmillani ei ollut sanomista siihen ostokseen.
Ajan sillä muuten vieläkin.
pitää olla vaihteet ja käsijarru. hi hou silver..awayyy
Mä inhoan ns. sopulimentaliteettiä, mutta ajaessani kumarassa vanhaa urheilupyörääni, mietin useasti, että olispa jopo.
Myin juuri oman maastopyöräni, hankin torista halvan romujopon ja sähköistin sen. Loistava kauppa/salipyörä ja sen pidemmälle en koskaan pyöräilekään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Jopolla ajaa alle kahden kilometrin matkoja. Helppo nousta päälle ja pois. Nopea se ei ole, joten ei sovellu normaaliin pyöräilyyn. Käytän itse sunnuntaipostinkantoon kätevyyden vuoksi.
Höpöhöpö, 60-luvun Jopoilla ajeltiin max 50 km reissuja ja oli tosi kevyt polkea. Vieläkin sillä ajelen.
T. Mummeli
Vierailija kirjoitti:
3, hyi helvetti millaista pissis-kopiota kasvatat. Jo nuoresta opetat että pitää käyttää massatuotteita ollakseen samanarvoinen kuin "kaikki muut"
Koitas nyt ottaa iisisti. Lapsi kertoo millaisen pyörän hän haluaa. Jos se on Jopo, olkoon sitten niin.
Järjetön vaahtoaminen asiasta, josta sinulla ei ole mitään käsitystä, osoittaa sinun vajavaisuutesi yleensä ja erityisesti ymmärtämättömyytesi lapsen tahdosta.
Ota nyt ne iltalääkkeet ja mene nukkumaan. Huomenna on uusi päivä ja hyvän levon jälkeen sinun aivosi saattavat jopa toimia ja et enää oksenna älyttömyyksiä sinulle kuulumattomasta asiasta.
Voimia.
Usean vuoden takainen typeryys nostettu jostain syystä. Ap ei ilmeisesti tajua, että suomalainen tuote. Jopoa valmistettiin vähän aikaa ulkomailla mutta se palasi Suomeen kuten Turun sinappi.
Jotkut ei kestä sitä, että on olemassa merkkituotteita, jotka syystä tai syyttä ovat suosittuja. Ei niitä ole pakko hankkia jos ei halua. Enitsekään ostaisi ylihintaisia lenkkareita, mutta kohtuuhintainen lujatekoinen kotimainen fillari päihittää Bilteman halvat ja heikkolaatuiset, käytössä rungostaan vääntyvät kiinalaispaskat koska tahansa.
Vastaava mutta Jopoa edullisempi on Virossa tehty, Suomessa suunniteltu Madison.
Hinta on ongelma vain jos on säälittävän köyhä reppana.
Silloin voi miettiä "kannattiko lisääntyä jos ei ole varaa edes Jopoon"
Mun 10-vuotiaasta fileksistä pitäis vaihtaa kaikki teräsosat. Ne on ruosteessa.