Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaluokkalaisen kännykänkäyttö, rajat?

Vierailija
20.08.2016 |

Millaiset rajat teillä on pienen koululaisen kännykän käyttöön? Ja oletteko tiukkoja niiden kanssa?

Meidän ekaluokkalainen sai oman kännykän viime viikolla ja nyt päivät ovat yhtä taistelua, kun koko ajan pitäisi saada pelata tai viestitellä.

Ensimmäisenä päivänä sai pelata ym. pari tuntia, sen jälkeen ollaan rajoitettu puoleen tuntiin illassa. Hirveä kiukku monta kertaa päivässä aamusta asti...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole muksuilla omaa puhelinta. Meillä löytyy kotipuhelin, josta molemmat käyvät soittamassa vanhemmalle koulusta kotiuduttuaan. Ensin kotona tehdään läksyt ja syödään välipala. Isi tulee kotiin 15.30, jonka jälkeen pääsee kavereille. Kyläilyt kavereitten kesken sovitaan vanhempien kautta. Lapset tokalla ja kolmannella.

Meillä toimiva systeemi, vaikka yksi kaverin vanhemmista moittii. Lapseni ei kuulemma saa aikuistua. Hänen muksunsa menee pitkin kyliä, itse sopien menonsa ja tulonsa. Rajat on rakkautta ja mielestäni lapsen kotiintuloaika ei ole viikolla järkevää olla kymmeneltä illalla..

T. Tiukkapipo

Vierailija
2/6 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

J

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuviehätystä, kyllästyy kyllä. Anna sen pelata ja viestitellä alkuun, sillä se ohi menee.

Vierailija
4/6 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rajoja kun kännykkää ei ole. Tarvinnee harkita sitten kun vanhempi on.ehkä 6. tai 7. luokalla.

Vierailija
5/6 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 9 vuotiaalla tehtiin lopulta niin että puhelinta saa käyttää vaan soittamiseen tekstareihin ja whats uppiin. Muuten oli koko ajan näpläämässä.

Se oli paras päätös ikinä.

Olen varma että lapsen kavereiden vanhemmat eivät tiedä miten paljon aikaa lapsensa viettävät kännykällä- tai eivät välitä. Itse pääsee helpommalla...

Vierailija
6/6 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pakko hankkia kännykkä kun 2-3 kertaa viikossa lapsen täytyy lähteä yksin kouluun ja haluamme tarkistaa, että varmasti lähtee.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi