Tunnetko miestä, joka olisi jättänyt vaimonsa toisen naisen takia?
Siis tuosta vaan, ilman näkyvää syytä..
tai jos on, niin mikä on ollut syynä?
Kommentit (78)
eikö kaikki ihmiset tunne heitä? outo kysymys.
Ja mistä sitä lopulta tietää uskottomuuden " perimmäistä" syytä, kukaan ulkopuolinen ainakaan. Aina sillä ei edes ole mitään sen erikoisempaa perimmäistä syytä. On vaikeampaa olla uskollinen kuin uskoton.
Yksi mies jätti nuoremman takia.
Yksi nainen jätti miehen koska miehellä oli suhde.
Yksi nainen jätti miehen ihan ykskaks yllättäen ilman kolmansia osapuolia tai muuta " syytä" .
tunnen totisesti kaksikin miestä jotka ovat vaihtaneet naista ja ilman mitään näkyvää syytä.
ensimmäinen liitto oli muoruudenhairahdus ja ihan ok kun loppui. silti sattui ihan hirveesti. toinen olikin sitten täysin kauheus. liki 20 vuoden liitto päättyi kuin seinään, miehellä oli uusi elämä valmiina toisella puolella suomea. otti vaan ja lähti. ei mitään keskusteluja, ei mitään yritystä helpottaa jätetyn osaa. kammottavaa.
ja nämä miehet olivat siis minun entisiä
uskottomia miehiä kyllä tiedän, mutta en ainoatakaan miestä, joka olisi jättänyt vaimonsa. Tarkoitan siis tapauksia, jossa mies jättänyt vaimonsa (jonka kanssa mennyt ihan ok ilman mitään isompia ongelmia) toisen naisen takia, johon on rakastunut. Ja jatkanut elämäänsä tämän toisen naisen kanssa.
Tuli vain mieleen tuosta Panu ja Anna- jutusta, että voiko toisen jättää vaan kun ihastuu toiseen ihmiseen..Itse en voisi tehdä noin.
ap
Tunnen useammankin miehen, joka on jättänyt vaimonsa toisen naisen takia. Tunnen myös naisia, jotka ovat jättäneet miehensä toisen miehen tai naisen takia. Yksi pari oli todella onnellisen oloinen aina siihen asti, kun mies eräänä iltana otti mukaansa laukun ja astui autoonsa ja kaasutti pois vastavalmistuneesta ok-talostaan, kahden juuri ja juuri kouluikäisen lapsensa ja kauniin, älykkään ja huolehtivan vaimonsa luota.
Vierailija:
Tuli vain mieleen tuosta Panu ja Anna- jutusta, että voiko toisen jättää vaan kun ihastuu toiseen ihmiseen..Itse en voisi tehdä noin.
ap
Ei voi jättää. Ainakin mulle tuli sellainen olo, että hitto vie, mitä ihmettä mun pää tekee! Mennä ny ihastumaan! Tuli halu katsoa sitä omaa liittoa ja panostaa siihen.
Malliesimerkki on Anne Sällylä, jonka mies ihan tuosta vaan yhtäkkiä lähti liitosta, joka oli vaimon mukaan täydellinen. Miehen mielestä taisi olla vähemmän täydellinen, sillä eihän kukaan lähde liitosta jos on siinä onnellinen.
Miksi mies tekee noin? Miksi jättää, vaikka kaikki on hyvin?
Ajattelin että onko teillä jotain inside-tietoa näistä. Onko vaimo ollut sellainen, että se piti vaihtaa johonkin? Tiukkapipo, pihtari, haukkunut miestään jne jne..
ap
Ihastumisesta saa voimaa tehdä radikaaleja päätöksiä ja elämänmuutoksia. Ylimenosuhde-sana lienee kaikille tuttu?
Vierailija:
Tuli vain mieleen tuosta Panu ja Anna- jutusta, että voiko toisen jättää vaan kun ihastuu toiseen ihmiseen..Itse en voisi tehdä noin.ap
Tosin eivät olleet naimisissa, oli tyttöystäväasteella se tarina.
tai miehessä jonka vaimo hänet jättää
jotkut ihmiset vain ovat sellaisia, että kun he eivät osaa ratkoa ongelmia elämässään - joko parisuhteeseen liittyviä ihan tavallisia huonompia kausia tai sitten omia, vaikka omaan ikään liittyviä kriisejä - he ihastuvat.
Ihastuminen on heille hoitoa ahdistukseen, jota kaikki meistä potevat erilasissa elämän käännekohdissa (esim. ikäkaudet, lasten syntymä, oman vanhemman kuolema, työelämän muutokset).
Ihastunut voi sitten alkaa kuvitella että tämä uusi tässä on ratkaisu kaikkiin ongelmiini - vaikka ulkopuolisesta se olisi ihan järjetöntä jos ne ongelmat ovat vaikka työelämään liittyviä.
hän jätti vaimonsa minun takiani. Heidän avioliittoa ei nyt juuri avioliitoksi voi kutsua kuin paperilla, nykyään ovat ihan hyviä ystäviä.
Meillä taas on lapsia jo tullut useampikin kappale ja oikein hyvin pyyhkii.
Ulkopuolisen silmiin liitto on voinut näyttää erittäin onnelliselta, mutta kulissien takana se on ilmeisesti ollut kaikkea muuta kuin onnellinen, jos toinen kerran yhtäkkiä lähti.
Minä jätin entisen mieheni tuolla lailla. Eräänä aamuna ilmoitin, että muutan tänään pois. Olin jo vuosia ollut onneton, mies ei ollut se oikea mulle, tuntui etten saa suhteesta mitään irti. Välitin kyllä hänestä, mutta en sillä lailla kuin puolisosta pitäisi välittää. Aina kun yritin puhua, hän ei tajunnut, tai ei kuunnellut. Kun yritin ottaa eron puheeksi, hän alkoi selittämään miten on jo suunnilleen varannut meille vierekkäiset hautapaikat, tms. Kerran kun riitelimme, sanoin hänelle päin naamaa että en rakasta häntä tippaakaan, seuraavana päivänä hän kysyi oliko se vain suutuksissa sanottua vai totta, sanoin että totta. Hän ei kuunnellut. Näin mentiin pari vuotta, kunnes hankin itselleni asunnon ja lähdin. En ole nähnyt häntä kertaakaan sen jälkeen. Hänentyylisistään ihmisistä on hirmu vaikea erota ns. normaalilla tavalla: keskustelemalla, ja toteamalla että se on nyt tässä. Kyllähän minä yritin puhua, mutta mikään ei mennyt perille. Hänen mukaansa ero varmaan tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta, minun läheiseni taas sanoivat että olivat jo osanneet odottaa sitä.
Hänessä ei sinänsä ollut mitään vikaa. Hän ei lyönyt, ei juonut, ei pettänyt, ei haukkunut minua, ei yrittänyt kahlita nyrkin ja hellan väliin, hän tienasikin ihan hyvin, jne. Minua ei vaan enää kiinnostanut, rakkaus loppui.
Vierailija:
Miksi mies tekee noin? Miksi jättää, vaikka kaikki on hyvin?Ajattelin että onko teillä jotain inside-tietoa näistä. Onko vaimo ollut sellainen, että se piti vaihtaa johonkin? Tiukkapipo, pihtari, haukkunut miestään jne jne..
ap
syytä ei sanonut halusi vain erota. luulen että halusi vain oleskeluluvan suomeen, sen saatuaan maa alkoi poltella jalkojen alla. en ole katkera erosta, oikeastaan se oli elämäni paras ratkaisu. näin jälkikäteen ajatellen kun katson uuden miehen kanssa tehtyjä lapsiani.
Toisin sanoen lämmin ja avoin suhde, missä molempien hyvä olla. On yhteisiä asioita ja miehellä vapaus myös omiin juttuihin. Seksi ok. Viihdytään hyvin yhdessä ja kotona. Harrastetaan yhdessä jne.
Hups, sitten vain joku kaunis nainen iskisikin silmänsä mieheen ja mies jättäisi vaimonsa naisen vuoksi. Onko näitä..?
Siksi tuntuukin kummalliselta, että niin moni (täällä) väittää pettämisen olevan kovinkin yleistä. Koko laajassa tuttava- ja sukulaispiirissäni ei kukaan ole joutunut pettämisen uhriksi saati pettänyt itse puolisoaan. Yksi kyllä ihastui toiseen, mutta pääsi tunteen yli ja jatkoi suhdettaan miehensä kanssa lopulta ihan onnellisena. Eronneita pareja tunnen muutaman, mutta heilläkään ei ole ollut syynä kolmansia osapuolia. Edes tutkimusten mukaan pettäminen ei ole yleistä, päinvastoin selvä vähemmistö ihmisistä on pettänyt tai tulee todennäköisesti pettämään puolisoaan.
Ehkä se sitten menee niin, että jos itse pettää tai tulee petetyksi, tuntuu sen jälkeen, että " kaikkihan" pettää...? Vähän sama kuin tupakoinnissa: enemmistö EI tupakoi, mutta silti moni tupakoitsija kuvittelee " melkein kaikkien" polttavan. Tai päivähoidossa: tilastojen mukaan edelleenkin enemmistö kotonaolevista vanhemmista pitää kaikki lapsetkin kotona, vaikka keskustelun perusteella voisi luulla, että suunnilleen " kaikki" veisivät jopa alle 3-vuotiaat esikoisensa päiväkotiin äitiyslomallaan. Ja sen neitsyydenkin sekä tytöt että pojat menettävät yleensä vasta lähes täysi-ikäisenä, vaikka poikkeuksiakin löytyy (esim. 15-vuotiaat on usein kokemattomia, toisin kuin tämän palstan perusteella voisi luulla...).
mulla oli nuorena tollanen ero 1,5 vuoden suhteesta.
Puhuin puoli vuotta että pitäisikö meidän erota kun tämä suhde ei sovi minulle ja sitten kun vihdoin sain tehtyä selväksi että tämä on NYT ero ei toinen ensin uskonut pariin viikkoon ja sitten sanoi, että miten voi tuollainen asia tulla kuin salama kirkkaalta taivaalta..!
Kukaan ei voi tietää, mitä mies oikeasti ajattelee. Me ulkopuoliset voimme vain LUULLA, että suhde on lämmin ja molemmilla on siinä hyvä olla.
En usko, että sellaista miestä (tai naista) onkaan, joka lähtisi hyvästä, toimivasta, onnellisesta suhteesta. Sellaisessa suhteessa elävä ei todennäköisesti edes vilkuile ympärilleen sen vertaa, että huomaisi jos joku häneen ihastuu.
Oletko Panun ex, joka ei pääse yli siitä, että julma vamppi Anna vei häneltä miehen, vaikka he (lue: nainen) oli täydellisen onnellisia?
Vierailija:
Toisin sanoen lämmin ja avoin suhde, missä molempien hyvä olla. On yhteisiä asioita ja miehellä vapaus myös omiin juttuihin. Seksi ok. Viihdytään hyvin yhdessä ja kotona. Harrastetaan yhdessä jne.Hups, sitten vain joku kaunis nainen iskisikin silmänsä mieheen ja mies jättäisi vaimonsa naisen vuoksi. Onko näitä..?
Tai no, hän löysi toisen naisen ja sillä hyvä.
tunnen naisen joka jätti miehensä toisen naisen takia (tai mies heitti pihalle kun suhde selvisi).