Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Useamman lapsen äidit ovat reippaimpia kotitöissä kuin pienten perheiden äidit.

Vierailija
19.08.2016 |

Ainakin tuntemani tapaukset jaksavat aina synttäreille leipoa itse sekä voileipä että täytekakkuja. Pienten perheiden äidit taas ostavat kaupasta kaiken valmiina. Oletteko huomanneet saman asian?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. En tunnekaan kovin isoja perheitä. Itse olen laiska pienen perheen äiti. Tai en sanoisi että laiska, olen vain kiinnostunut käyttämään aikaani hieman toisin kuin leipoen. No ruoan kyllä teen itse. Mutta ilmeisesti se ei riitä?

Vierailija
2/9 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä suurperheiden äidit on luonteeltaan kotiäitityyppejä, jotka tykkäävät kotona puuhastelusta ja leipomisesta. Yhden lapsen äidit nauttivat ehkä enemmän jostain muusta. Ja lisäksi, kun lapsia on paljon, on usein pakko osata kokata ja leipoa, koska ruokaa menee paljon ja juhliakin on useammin. Ei tässä välttämättä laiskuudesta ole kyse. Ja vaikka olisikin, niin mitä sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Yhden lapsen äidit jää helposti nyhräämään ja säätämään. Koska voivat.

Vierailija
4/9 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Ainoan lapseni synttäreille leivoin aina pöydän koreaksi ja kaverini lapsineen olivat todella pettyneitä, kun lopetin synttärileipomiset lapsen täytettyä 10 vuotta. Parasta oli kuulemma aina ihanien tarjoilujen odottaminen ja syöminen :). Synttäreitä vietetään edelleen, mutta ei niin suureellisesti ja pienemmällä porukalla.

Vierailija
5/9 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein myös monilapsisten perheiden äidit ovat kotona, mutta yhden/kahden lapsen äidit käyvät töissä. Aika on siis jaettava toisin, jolloin esimerkiksi leipomukset on helpompi ostaa, kuin tehdä itse.

Vierailija
6/9 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon se poikkea sun sääntöön: 3 lasta, en tod leivo. Ikinä. Mitään.

Vierailija
7/9 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut, mutta itse en viihdy ollenkaan kotona puuhastelemassa niitä näitä, kokkailemassa ja häsläämässä. Hoitovapaa sai melkein pään hajoamaan tylsyyteen. Opiskelin sitten avoimessa muutaman kokonaisuuden, että pysyisin järjissäni siinä tylsyydessä, ja totesin, että ei enää ikinä. Koska mieskään ei ole kotona viihtyvää tyyppiä, lapsilukumme jää yhteen.

Ajatus suuresta perheestä on kammottava. Me viihdymme hyvin yksilapsisena perheenä, voimme elää kuten haluamme, ja antaa ainokaiselle paljon huomiota ja rakkautta.

Vierailija
8/9 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tosi monta yhden lapsen kotiäitiä... Yksikin ollut kotona 20 vuotta, ainoa lapsi 14. Eikä äiti osaa keittää edes perunoita.

Vierailija
9/9 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Huomaat jotain ja se on koko totuus.

Minä elin elämäni parhainta aikaa silloin kun lapset olivat vauvoja ja taaperoita.

Se ilo minkä heräävät lapset toivat kotiimme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi