Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on yh-kämppä?

Vierailija
19.08.2016 |

Joskus kuulen tuon termin ja jäänyt huvittuneena miettimään, että millainen se YH-KÄMPPÄ mahtaa olla?

Onko teillä mielikuvia/stereotypioita, millainen on yh:n kämppä?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/38 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatimattoman näköinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanat verhoina, sotkuista ja likaista, tupakantumppeja ja pulloja, likaisia vaatteita ja pitsalaatikoita ja leluja ja laskuja röykkiöissä. Paha haju

Vierailija
4/38 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin vuokra-asunto, jossa kaikki pinnat halvinta materiaalia. Maalarivalkoiset seinät, joihin ei saa edes kiinnittää mitään maalaamisesta tai tapetoinnista nyt puhumattakaan. Huonekalut Ikeasta tai kierrätyskeskuksesta. Yksittäisinä sisustuselementteinä jotain itsetehtyä tai "tiimarikamaa". 

Vierailija
5/38 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-asunto kerrostalolähiössä (usein kaksio) rakennusvuosi sijoittuu välille 70-99. Lattiat muovimattoa, seinät maalatut. Kalusteet juurikin ikeaa. Sisutuksessa kerätty kivoja esineitä, missä usein teksinä esim 'home' 'carpe diem' jne. Myös tauluja voi löytyä aforismiteksteillä varustettuna. Sisustuksessa usein on teemavärinä valkoinen tai harmaa (niinkuin jokapaikassa nykyisin) Jos taloudessa on lemmikki, se on joko rottwailer tai sekarotuinen koira, myös maatiaiskissa voi käy.

Vierailija
6/38 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokra-asunto kerrostalolähiössä (usein kaksio) rakennusvuosi sijoittuu välille 70-99. Lattiat muovimattoa, seinät maalatut. Kalusteet juurikin ikeaa. Sisutuksessa kerätty kivoja esineitä, missä usein teksinä esim 'home' 'carpe diem' jne. Myös tauluja voi löytyä aforismiteksteillä varustettuna. Sisustuksessa usein on teemavärinä valkoinen tai harmaa (niinkuin jokapaikassa nykyisin) Jos taloudessa on lemmikki, se on joko rottwailer tai sekarotuinen koira, myös maatiaiskissa voi käy.

Kaupungin vuokra-asunnoissa alkaa olla jo laminaattilattiat. Ne muovimatot on omistusasujilla joilla ei ole ollut varaa rempata sitten 1980-luvun.

Vierailija
7/38 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania yleistyksiä:) Kun mä olin yh mulla oli 4h oma kämppä, kauniisti mun maulla sisustettu. Värejä, pehmeitä materiaaleja, lastenhuoneet kauniit ja viihtyisät. Ikeaa ei silloin vielä Suomessa ollutkaan joten ostin Stockalta sohvat ja vitriinin.  Iso keittiö missä lapset ja lasten kaverit viihtyivät. Kesät vietettiin omalla mökillä järven rannalla.

Tällaisia kämppiä oli ja on myös mun yh ystävilläni.

Vierailija
8/38 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3h ja keittiö. 75 neliöä. Siistinä pidetään, on parketti ja nahkasohvat.

Vierailija
9/38 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihania yleistyksiä:) Kun mä olin yh mulla oli 4h oma kämppä, kauniisti mun maulla sisustettu. Värejä, pehmeitä materiaaleja, lastenhuoneet kauniit ja viihtyisät. Ikeaa ei silloin vielä Suomessa ollutkaan joten ostin Stockalta sohvat ja vitriinin.  Iso keittiö missä lapset ja lasten kaverit viihtyivät. Kesät vietettiin omalla mökillä järven rannalla.

Eivät nuo olleet kämppiä vaan koteja/asuntoja. 

Vierailija
10/38 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, olen yh enkä ole koskaan kuullut kyseistä termiä. Missä tuota käytetään?

Vierailija
11/38 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sulla onkin aika hyvät kortit joettu. Ei todellakaan kaikilla ole asiat noin hyvin :D

Vierailija
12/38 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattokaa yh-kodit.fi ihan siistejä mun mielestä. Ehkä vähän kalliita.

Vierailija
13/38 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kuulen tuon termin ja jäänyt huvittuneena miettimään, että millainen se YH-KÄMPPÄ mahtaa olla?

Onko teillä mielikuvia/stereotypioita, millainen on yh:n kämppä?

Stereotypiat valehtelee. Vaikka asuin kunnan kerrostalossa, pidin siivouspäivän 2 kertaa viikossa, tiskasin päivittäin jne.

Nykyään aviossa en pysty pitämään samaa tasoa, koska perhe sotkee. Siivoan myös työkseni eikä koko ajan voi jaksaa.

Vierailija
14/38 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jossa kylpyhuoneessa on vain yksi aikuisten hammasharja.

Tuskin muuta isoa eroa mihinkään parisuhdekämppään.

Vierailija
15/38 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, olen yh enkä ole koskaan kuullut kyseistä termiä. Missä tuota käytetään?

Mulle on jotkut vieraat sanoneet kylässä käydessään, että "tää ei näytä kyllä yhtään yh-kämpältä".

Jäin huvittuneena miettimään, millainen se "yh-kämppä" mahtaa sitten olla.

Ap

Vierailija
16/38 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungin vuokra-asunto, jossa kaikki pinnat halvinta materiaalia. Maalarivalkoiset seinät, joihin ei saa edes kiinnittää mitään maalaamisesta tai tapetoinnista nyt puhumattakaan. Huonekalut Ikeasta tai kierrätyskeskuksesta. Yksittäisinä sisustuselementteinä jotain itsetehtyä tai "tiimarikamaa". 

Tässä nimenomaan muovimatot. Pesuhuoneessa on kaakelit. Kaapit on ne ihanaakin ihanemmat valkoiset, puunvärisillä vetimillä ja listalla. Äänieristys olematon. Tätä ei edes viitsi yrittää sisustaa, ei höpöhöpö lauseita missään, tasoilla ruuvimeisseleitä, sakset, lehtiä. Tuskin se mieskään tätä sen paremmin sisustaisi, jos sellainen olisi.

Vierailija
17/38 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nimenomaan muovimatot. Pesuhuoneessa on kaakelit. Kaapit on ne ihanaakin ihanemmat valkoiset, puunvärisillä vetimillä ja listalla. Äänieristys olematon. Tätä ei edes viitsi yrittää sisustaa, ei höpöhöpö lauseita missään, tasoilla ruuvimeisseleitä, sakset, lehtiä. Tuskin se mieskään tätä sen paremmin sisustaisi, jos sellainen olisi.

jatkoa, verhot Tokmannista 12e, olkkarin lamppu Halpa-Hallista. Lapsen huoneessa on lamppu, jota myyjä kutsui moderniksi, muovihärpäke.

Vierailija
18/38 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jatkoa, verhot Tokmannista 12e, olkkarin lamppu Halpa-Hallista. Lapsen huoneessa on lamppu, jota myyjä kutsui moderniksi, muovihärpäke.

Ja lapsilla älyttömästi halpoja muovileluja, joista osa rikki tai ainakin paristot loppu.

Vierailija
19/38 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lapsilla älyttömästi halpoja muovileluja, joista osa rikki tai ainakin paristot loppu.

On, se paristojen loppuminen on suunniteltua, koska äänet ärsyttää. Halpojakaan ne ei ole mutta pukki tuo. Kaikesta kliseisestä sisustusjutuissa olen kyllä luopunut. Mieluummin ei sitten mitään. Toki telkku, sohvat löhöilyyn. Mutta ei olkkarin pöytää tai hyllyköitä.

Vierailija
20/38 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole ikinä kuullut tuollaista termiä, mutta omalla kokemuksella aikuisen sänky saattaa löytyä olohuoneesta, että lapset saa omat huoneet. Ja ehkä keskivertoa siistimpää ja kivoja sisustusjuttuja. Ehkä keskivertoa enemmän pinkkiä, marimekkoa tai kukkakuviota, jos se yh n nainen. ( ei siis tarvii huomioida miehen sisustuskankaat)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi