Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Sähköiskuja" eri puolilla kroppaa?

Vierailija
19.08.2016 |

Mulle on muutaman vuoden ajan tullut sellaisia tosi kovia pistoksia, kuin sähköiskuja tai kovia neulalla tuikkaisuja, eri puolille vartaloa. Ne tulee ihan yllättäen eri tilanteissa ja missä asennossa vain: töissä, kaupassa, levossa, liikkeessä, istuessa, makuulla... Kipu on usein niin kova, että kotona saatan ihan ääneen kiljaista ja vähintään on pakko jäädä hieromaan "pistokohtaa". Yleensä tulee vain yksi (tai kaksi) pistoa kuin salama kirkkaalta taivaalta, mutta joskus on tullut muutamia "sarjana". Kipu menee siis yleensä samantien ohi kyllä. Noita saattaa tulla ihan mihin vaan kohtaan: varpaaseen, sormeen, käteen, jalkaan, selkään, päähän, silmän taakse, syvälle alapäähänkin tuikkaa joskus, kylkeen.

Joskus oli pahempia kausia, kun noita tuli usein, muutamia kertoja päivässäkin, mut saattoi olla päiviä välissäkin. Nyt on jonkin aikaa tullut vain muutaman kerran kuussa. Muuten ei haittaa niin, mut mietin vain voiko olla jotain vakavampaakin? Plus töissä on vain joskus vähän noloa, jos asiakkaiden paikalla ollessa säpsähtelen ja ilme menee kivun takia oudoksi. :-D

Onko muilla tämmöistä? Onko selvinnyt, mistä johtuu vai onks tää ihan normaalia, semmoista mitä kaikilla on?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kuuluu MS-taudin ensioireisiin

Vierailija
2/18 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joilla joidenkin keskushermostoon vaikuttavien lääkkeiden annostusta muutetaan, saattavat saada noita sähköiskuja aika useinkin. Lähinnä silloin kun annostusta vähennetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurologilla kävisin

Vierailija
4/18 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyykemömmöjen vieroitusoireita.

Vierailija
5/18 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina välillä! Ollut lapsesta asti. Joskus niihin kuuluu pieni pakkoliike, esim. käden nytkähdys. Luulen, että johtuu jostain jännityksestä tms.

Vierailija
6/18 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ensin noita ja sitten ne muuttuivat lihasnykäyksiksi. Alkoivat 10 vuotta sitten. Syytä ei ole saatu selville. Oireetkin on jo vähentyneet. Lisäksi mulla oli pari vuotta sitten sellainen, että näkökentän keskelle tuli iso "pilvi", jonka läpi ei nähnyt. Se tuli samana päivänä 2 kertaa.

Oon käyny kuvissa ja neurologilla. Ei löytänyt mitään.

Vierailija
7/18 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja neurologilla kävin joskus ihan kontrolleissakin noin viisi vuotta sit jo, mut sen mielestä kaikkia tuikkii joskus... :-/ Jotain magneettikuvia otettiin jaloista ja selkärangasta, mut ei vikaa. Lihasbiopsiassa oli jotain tosi lievää, mahdollisesti, mut ei ollut varmaa kuulemma, mikä ehkä saattaisi viitata johonkin alkavaan lihassairauteen, mut sit ei kuitenkaan kai ollutkaan mitään lopulta. En oikein ottanut itsekään selvää niiden eri lääkäreiden mielipiteistä... Ms-tautia ei neuron mielestä voinut olla. Edelleen mulla kyllä on niitä lihasheikkousjuttuja tai siis lähinnä kädet ja jalat ykskaks väsähtää. Silloin aiemmin menin lääkäriin, koska portaiden nousu oli vaikeaa ja esim. hiustenkuivaus. Nykyään jo välillä syödessäkin pitää lepuutella käsivarsia. Välillä nolottaa, että oonko vain luulotautinen ja kiukuttaa, että miksi oon näin huonokuntoinen enkä jaksa mitään. Pelkkä hidas (siis tosi hidas...) tunnin kävelylenkkikin vetää ihan hapoille ja raihnaksi. :-(

Lääkkeitä ei ole käytössä mitään.

Vierailija
8/18 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ms:n sulkea pois pelkän magneetin perusteella muuten?

Ap

Vierailija
9/18 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin uudestaan lääkäriin.

Vierailija
10/18 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kovia sähköiskuja keskivartaloon, kun neljä selkänikamaani oli murtunut. Selkäni hoidettiin kuntoon kipulaastareiden avulla.

Sinuna kävisin lääkärissä ja kertoisin tilanteesta, koska jokin syy sähköiskuihin on olemassa.

Vierailija
11/18 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa on pettämässä

Vierailija
12/18 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksa on pettämässä

Oikeasti???

Mulla on myös ollut tuollaisia pistoja välilllä ja loppuraskaudessa vuosi sitten tuli raskaushepatoosi (=raskaudenaikainen maksasairaus, jonka syytä ei tiedetä ja pitäisi parantua synnytyksen jälkeen). Maksa-arvojen ois pitänyt parantua jo heti raskauden jälkeen. Tai siis on ne laskeneet niistä tosi korkeista lukemista ja on nyt viitteiden ylärajoilla, mut ennen raskautta ne oli ihan matalat aina. Joskus tuohon kai voi liittyä joku piilevä "oikea" maksasairaus, jos ei arvot normalisoidu.

Voiko olla, että mun maksa on oikeasti nyt jotenkin sairastunut? Vai oliko tuo vastaus joku vitsi?

Vierailija
13/18 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksa on pettämässä

Oikeasti???

Mulla on myös ollut tuollaisia pistoja välilllä ja loppuraskaudessa vuosi sitten tuli raskaushepatoosi (=raskaudenaikainen maksasairaus, jonka syytä ei tiedetä ja pitäisi parantua synnytyksen jälkeen). Maksa-arvojen ois pitänyt parantua jo heti raskauden jälkeen. Tai siis on ne laskeneet niistä tosi korkeista lukemista ja on nyt viitteiden ylärajoilla, mut ennen raskautta ne oli ihan matalat aina. Joskus tuohon kai voi liittyä joku piilevä "oikea" maksasairaus, jos ei arvot normalisoidu.

Voiko olla, että mun maksa on oikeasti nyt jotenkin sairastunut? Vai oliko tuo vastaus joku vitsi?

Se voireilla noi tai sitten ihon kovana kutiamisena. Maksanvaihtoja on tehty pelkän kutinan takia.

Liittyy siihen että maksa ei hoida tehtäviään ja myrkyt mitä maksa suodattaisi normaalitilassa pääsevät iholle.

Vierailija
14/18 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Oisko tuohon jotain lähdettä tai sivustoa linkata, missä olisi tutkimustietoa tai muiden kokemuksia?

Vierailija
15/18 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla diabetesoireita?

Vierailija
16/18 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuota teki masennus ja ahdistuneisuus. Korjaantui ssri-lääkityksellä.

Vierailija
17/18 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jaloissa säkäreitä, kun on levottomat jalat.Bäsyneenä tai krapulassa tuntuu muuallakin.

Vierailija
18/18 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Oisko tuohon jotain lähdettä tai sivustoa linkata, missä olisi tutkimustietoa tai muiden kokemuksia?

http://askelterveyteen.com/7-maksamyrkytyksen-merkkia/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi