Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstamammat! Millaisia syysverhoja olette miettineet? Millaisia kynttiläkuppeja pimeneviin iltoihin, vai riittääkö vanhojen siirtely?

Vierailija
19.08.2016 |

Niin?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä suuruisia metatyötunteja ja varsinaisia kotityötunteja teillä näihin menee? Keskimäärin vaikkapa vuodessa?

Vierailija
22/36 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikkolahjainen aloittaja on jälleen palstalla. Mukavaa, ettei koko viikonloppusi mene kynttiläkuppeja tuijottaessa.

Mun mielestä ihan asiallinen aloitus ja näyttää olevan palstamammoilla antaa myös vastauksia :D

Vitsille (suomennos: sinulle) vastataan vitsillä. Ymmärräthän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä suuruisia metatyötunteja ja varsinaisia kotityötunteja teillä näihin menee? Keskimäärin vaikkapa vuodessa?

Ressukka...Olen pahoillani, ettet pysty ymmärtämään, mitä metatyö tarkoittaa. Kysy vaikka äidiltäsi!

Vierailija
24/36 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sälekaihtimia kääntelen

Vierailija
25/36 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyisemmät verhot, tyynyt ja liinat vaihdettu, väreinä vaalea/tumma lila ja kanerva. Toi heti oikeanlaista tunnelmaa!

Vierailija
26/36 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt?

Vierailija
27/36 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikkolahjainen aloittaja on jälleen palstalla. Mukavaa, ettei koko viikonloppusi mene kynttiläkuppeja tuijottaessa.

Mun mielestä ihan asiallinen aloitus ja näyttää olevan palstamammoilla antaa myös vastauksia :D

Vitsille (suomennos: sinulle) vastataan vitsillä. Ymmärräthän?

Kuin myös ;)

Vierailija
28/36 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vaihdan talviverhot sinä viikonloppuna kun kelloa siirretään talviaikaan. Samalla vaihdan sohvatyynyjen päälliset, torkkupeiton ja kynttilät sekä pari koriste-esinettä talven sävyihin. Kynttilälyhty pysyy samana kesät talvet.

Nyt on "kesäkynttilät" palamassa viimeisiään, näillä pimeillä ja sateisilla keleillä pakko lämmittää sielua jotenkin!

Talven sävyihin? Mitkä ovat talven sävyjä?

Mä rakastan värejä mutta jokaisella on tietty omat värinsä. Meillä kesän värejä on karamelliset ja kevyet sävyt (keväänvihreä, turkoosi, pinkki ja keltainen) ja talvella mausteiset lämpimät sävyt (oranssi, punainen ja lilan sävyt) kontrastina värittömälle, kylmälle ja kostealle ulkoilmalle. Nyt tosin olen miettinyt että seuraavaksi voisin vaihtaa talvisävyt "muted pastelleihin": kermaa, nutriaa, vanhaa rosaa jne

Vierailija
29/36 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt?

Noin 1 tunti 2x vuodessa. Verhojen silitys (2 kappaa keittiöön, 2 verhoa olohuoneeseen), 4 tyynynpäällisen vaihto sohvalle, torkkupeiton asettelu ja kynttilät laatikosta pöydille. Käytetyt tekstiilit khh ja kynttilöiden jämät roskiin.

Jos ompelen uudet verhot tai tyynynpäälliset menee pari tuntia enemmän vuodessa. Mutta näin teen ehkä 5 vuoden välein.

Vierailija
30/36 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut niin kivat ja laadukkaat verhot joka huoneeseen että roikkuu ikkunoissa kesät ja talvet 😃

Nyt ostin uuden torkkupeiton ja tyynyn (Lidlistä) mutten ajatellut sen kummemmin syksyä vaan sain halvalla ja vanhat oli jo niin monta vuotta vanhat.

Jouluksi vaihdan verhot mutta teen sen vaan lapsia varten ja koko ajan odotan että saan vaihtaa vanhat, ihanat verhoni takaisin 😁

Saatan kyllä vaihtaa päikseen verhoja huoneesta toiseen.

Tuikkukipotkin muuten ostin uudet mutta olin kutsuilla niin siksi tuli kohteliaisuudesta tilattua.

Vierailija
31/36 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitäisi pestä ja silittää verhot, mutta en voi, koska laiska mies ei millään saa ikkunoita pestyksi. Ikkunat on jo niin likaiset, ettei kunnolla näe ulos, mutta mies ei ole sanallakaan vihjannut niiden pesusta. Verhot kerää pölyä ihan samalla tavalla kuin muukin sisustus.

Vierailija
32/36 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ehdi verhoja vaihdella, saati tuikkukippoja ostella. Aikani menee uusien muumilaulujen opetteluun ja sormiväreillä maalailuun. Tätähän aloittaja haki?

Vierailija
33/36 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tahtonut keltaiset tai oranssit verhot ja sohvatyynyjen päälliset, piristämään talvella, mutta mies sanoi hyi v***u ei sovi, joten se siitä.

Vierailija
34/36 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi, tästä aloituksesta tulee mieleen kun hankimme verhot olohuoneeseen. Ensimmäiset 7 vuotta olimme ilman verhoja ja sitten hankimme verhot. En tiedä mikä mielenhäiriö tuli sitten tuosta muutama vuosi eteenpäin, kun riehaannuimme ostamaan toiset verhot, joissa oli toisenlainen kuosi. 10-vuotias tyttäremme protestoi voimakkaasti ja tivasi, miksi ostimme turhaan verhot kun meillä oli verhot jo ennestään.

Vierailija
35/36 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei onneksi ole verhoja, mutta odotan innolla että saan vaihtaa kevään alesta ostamani syystuikkulyhdyt kesätuikkujen tilalle.

Iloani vaan estää, etten ole löytänyt vielä sävyyn sopivia sohvatyynynpäällisiä ja kaitaliinaa olohuoneen ruokailupöydälle.

Kevätväreistä talviväreihinkään en haluaisi suoraan siirtyä kuten aiempina vuosina.

Vierailija
36/36 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pitäisi pestä ja silittää verhot, mutta en voi, koska laiska mies ei millään saa ikkunoita pestyksi. Ikkunat on jo niin likaiset, ettei kunnolla näe ulos, mutta mies ei ole sanallakaan vihjannut niiden pesusta. Verhot kerää pölyä ihan samalla tavalla kuin muukin sisustus.

Tyhmä kysymys tietty mutta mikset pese niitä ikkunoita itse? Meillä on 24 ikkunaa (osa tosi isoja ja osa korkealla) ja olen aina pessyt ne itse kerran vuodessa. Mies tekee sitten muita juttuja sillä aikaa.