Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako sossusta mitään jos on säästöjä?

Vierailija
19.08.2016 |

Niin... Säästössä tonnin verran ja omistan myös auton. Tuskin saisin sossusta mitään? Olen työttömänä, en saa työttömyysetuuksia koska olen alle 25v vailla ammatillista koulutusta. Tämä on ihan vihoviimeinen keino, älkää tuomitko... Asun hyvin huonojen julkisten liikenneyhteyksien varrella joten auto on töissäkäyntiin ihan välttämätön. Omalle kylälle kun harvemmin työpaikkoja vapautuu.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse hermostua, en ole todellakaan menossa muiden verorahoja haaskaamaan! Enkä varmasti mene sen tonnin käyttämisenkään jälkeen. Tuli tästä keskustelusta jo niin syyllinen olo. Toivon nyt vaan kovasti että jostain saan töitä. Ap

Vierailija
22/31 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat pitää ensin juoda pois, sitten kelpaat sossuun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ajoissa avata toinen tili ja siirtää sinne säästöt eli paria kuukautta aiemmin eennekuin sossuun on asiaa.

Vierailija
24/31 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä jos tietää olevansa sossun asiakas pitemmän aikaa, kannattaa ylimääräisillä rahoilla maksaa aina vuokraa etukäteen. Näin ei joudu pulaan.

Vierailija
25/31 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko asumistukea?

Katso mikä on sossun normi millä pitää tulla toimeen kuussa. Käytät rahat ja sitten voit hakea sossusta.

Jos sinulla on ollut tuloja aiemmin, niin sossu saattaa katsoa tulojasi x kk taaksepäin ja sanoa, että sinulla pitäisi olla tuloylijäämää etkä saa mitään.

Esim. Tammi-kesäkuu palkkasi on ollut 2000 e/kk, sossun laskelmien mukaan siitä olisi pitänyt säästää pahanpäivän varalle, jos olet tuhlannut,niin oma vika. Et saa ehkä loppuvuonna mitään.

Vierailija
26/31 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä aloittajan tilannetta ollenkaan. Olet liian ylpeä tekemään töitä? Ja haluat sossusta rahaa, jonka me muut sinne maksamme tehdessämme töitä, joista MEKÄÄN emme välttämättä tykkää, mutta pakko on tehdä. Mitä siitä tulis, jos kaikki jäis vaan odottamaan, että pääsee joskus yliopistoon?! Ei yhtään mitään. Mene nyt heti vaikka kaupan kassalle töihin. Tai siivoamaan. Sinne pääsee ihan kuka vaan.

Vierailija
27/31 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei tuo tonni kyllä oo raha eikä mikään. Sillä ei kauaa kukaan elä, sossuun heti jos on pakko. Nosta vaikka muutama satanen jemmaan käteiseksi ja sano et piti ostaa kaappi

Jos ihmisellä ei ole työtä eikä toimeentuloa, niin silloin ei ostella viimeisillä rahoilla kaappeja. Kaappi kun ei ole mikään välttämättömyys. Sossut voi laskea sen kaappirahan edelleen tuloksi ja ilmoittaa että myy se kaappi ja käytä rahat siihen mihin pitääkin eli elämiseen. Eli tuo rahan jemmaaminen ei onnistu. Ainakin se ostokohde pitää olla sellainen joka todellakin on välttämättömyys. Muuten sossut ei huomioi sitä ollenkaan.

Joten ei, tuollainen ei todellakaan kannata. Älytön neuvo joka voi viedä ap:n vain ongelmiin.

Vierailija
28/31 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä aloittajan tilannetta ollenkaan. Olet liian ylpeä tekemään töitä? Ja haluat sossusta rahaa, jonka me muut sinne maksamme tehdessämme töitä, joista MEKÄÄN emme välttämättä tykkää, mutta pakko on tehdä. Mitä siitä tulis, jos kaikki jäis vaan odottamaan, että pääsee joskus yliopistoon?! Ei yhtään mitään. Mene nyt heti vaikka kaupan kassalle töihin. Tai siivoamaan. Sinne pääsee ihan kuka vaan.

Hah haa. Vai olen liian ylpeä töihin? Olen lähettänyt kymmeniä hakemuksia, päässyt haastatteluun muutaman kerran mutta paikkaa en ole saanut. Huonoa tuuria kai. Olin pätkän siivoojana mutta vanha vamma ranteessa ei kestänyt sitä.

Vierailija
29/31 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei tuo tonni kyllä oo raha eikä mikään. Sillä ei kauaa kukaan elä, sossuun heti jos on pakko. Nosta vaikka muutama satanen jemmaan käteiseksi ja sano et piti ostaa kaappi

Aika jännää. Minä suunnittelen töistä poisjäämistä kunhan osinkotulot nousevat keskimäärin 1000 euroon kuukaudessa. Minulla ei ole moneen vuoteen käynyt niin että olisi mennyt yli 12 000 euroa vuodessa.

Vierailija
30/31 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin... Säästössä tonnin verran ja omistan myös auton. Tuskin saisin sossusta mitään? Olen työttömänä, en saa työttömyysetuuksia koska olen alle 25v vailla ammatillista koulutusta. Tämä on ihan vihoviimeinen keino, älkää tuomitko... Asun hyvin huonojen julkisten liikenneyhteyksien varrella joten auto on töissäkäyntiin ihan välttämätön. Omalle kylälle kun harvemmin työpaikkoja vapautuu.

Auto ei ole este, ei pakoteta myymään jos tarpeellinen arkielämän kannalta. Säästöt sen sijaan on käytettävä ennen tukea. "Osta" autoon vaikka jokin tonnin hintainen varaosa, niin sitten on käytetty (hanki kuitti). Kaappeja ei tulla tutkimaan, jos tonni onkin siellä.

Vierailija
31/31 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukilaskelmassa otetaan luultavasti tuo tonni tulona huomioon ja oletetaan sinun käyttävän se. Mikäli laskelma huomattavan ylijäämäinen, saatetaan tämä ylijäämä jaksottaa tuloksi seuraavalle kuukaudelle. Sen jälkeen säästöä ei periaattessa voi ottaa enää toista kertaa tulona huomioon, joten jatkossa syntynee toimeentulotukioikeus. Autoa ei velvoiteta myymään, ellei se sitten ole myyntiarvoltaan esimerkiksi 10 000 €, etkä tarvitse sitä juuri tällä hetkellä työssäkäyntiin. Kannattaa laittaa hakemus, siitä ei sinulle mitään haittaakaan ole. Voit saada esimerkiksi aikavarauksen sosiaaliohjaajalle, joka käynee kanssasi läpi tämän hetkistä tilannetta ja joka voi mahdollisesti heittää ilmoille hyviä ehdotuksia opiskelupaikkaa ym. koskien.

T: etuuskäsittelijä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi