Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vituttaa, kun ihmiset eivät tajua, että Facebookin arvonnoissa ei saa velvoittaa jakamaan julkaisua, vaan sellaiset arvonnat ovat huijausta!

Vierailija
19.08.2016 |

Koko ajan saa lukea noita jaettuja arvontoja, joihin tulee satoja ja tuhansia t&j kommentteja!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö saa?

Muakin ärsyttää ne. Ei kiinnosta mitkään arvonnat.

Vierailija
2/26 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki ole huijausta, osa arvontojen järjestäjistä vain ei ole tietoisia säännöistä. Moni kilpailu on huijaus, mutta se selviää, kun katsoo missä kilpailu on julkaistu. Jos on eilen perustetulla sivulla, jossa ei ole muuta kuin kilpailu, pitäisi ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikähän laki kieltää facebook arvonnan jakamisen?

Vierailija
4/26 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen nyt mitään lakia tarvita vaan FB:n omat käyttösäännöt. Ihmettelen kyllä miten niin suuret joukot lankeaa noihin huijausarvontoihin vaikka niistä on jatkuvasti varoiteltu.

Vierailija
5/26 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään mutta osallistumista varten ei saa velvoittaa jakamaan tai tykkämään sivusta, ainoastaan julkaisusta!

Vierailija
6/26 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookin säännöt taitaa kieltää arvonnan pakollisen jakamisen. Ei siinä lakia tarvita, kun facebook saa määritellä asian ihan itse.

Vierailija
7/26 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa kun sivu pyytää tykkäämään kuvasta tai sivustosta niin siellä on näitä t&j-kommentteja tai jotain voi kun saisin, mulla on kahdeksan erityislasta, olen työtön, yh, talo paloi, koira karkasi jne. säälitarinoita.

Vierailija
8/26 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen nyt mitään lakia tarvita vaan FB:n omat käyttösäännöt. Ihmettelen kyllä miten niin suuret joukot lankeaa noihin huijausarvontoihin vaikka niistä on jatkuvasti varoiteltu.

Mitä pahaa siitä seuraa jos jakaa jonkun fb:n arvonnan? Miksi siitä siis pitää varoitella? 

Vierailija
9/26 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa kun sivu pyytää tykkäämään kuvasta tai sivustosta niin siellä on näitä t&j-kommentteja tai jotain voi kun saisin, mulla on kahdeksan erityislasta, olen työtön, yh, talo paloi, koira karkasi jne. säälitarinoita.

Joo, tai jos siinä julkaisussa on linkki erilliselle kilpailusivulle, jossa arvontaan voi osallistua, on siinä julkaisun alla taas kasapäin näitä kilpailuvastauksia elämäntarinoineen.

Vierailija
10/26 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vain lailla on merkitystä! siksi suomi on täynnä idiootteja, tyhmyyttä ei ole laissa kielletty :)

Vierailija
11/26 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ajan saa lukea noita jaettuja arvontoja, joihin tulee satoja ja tuhansia t&j kommentteja!

Samaa olen ihmetellyt. Nykyään olen lopettanut monien ihmisten seuraamisen, kun heidän seinänsä on vain täynnä näitä "Osallistu ja jaa tämä viesti niin osallistut perunan arvontan" yms. mainoksia.

Saan roskapostia muutenkin enkä siihen päälle enää facebook kavereiden jakamia spammeja tarvitse.

Vierailija
12/26 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon itse tehnyt tällaisia arvontoja, ja Facebook tarkastaa jokaisen mainoksen sääntöjenmukaisuuden ennen hyväksymistä. Sille tietysti Facebook ei voi mitään, jos en postittaisikaan voittoja. Sen takia niissä on maininta, että Facebook ei ole osallisena arvontoihin.

Vierailija
13/26 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin yrittäjänä olen ihan rehellinen näissä arvonnoissa. En kyllä käske jakamaan, mutta ihmiset jakaa silti. Arvon tykänneiden/kommentoineiden kesken.

Aina arvon sen palkinnon, mikä on luvattu.

Toki järkeä saa käyttää, jos luvataan joku ilmainen iphone, niin hohhoijaa...

Vierailija
14/26 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin yrittäjänä olen ihan rehellinen näissä arvonnoissa.

Minä taas kuluttajana jätän käyttämättä niiden yrityksien palveluita tai ostamatta heidän tuotteitaan joiden roskapostia tai mainoksia näen facebook seinälläni.

Vierailija
15/26 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas kuluttajana jätän käyttämättä niiden yrityksien palveluita tai ostamatta heidän tuotteitaan joiden roskapostia tai mainoksia näen facebook seinälläni.

Monelle pienyrittäjälle some on edullisin tapa saada näkyvyyttä. Kun markkinointibudjetti on pieni, ei paljon telkkarissa mainosteta. Tuetko sinä mieluummin suomalaista pienyrittäjää vai kenties isoa kansainvälistä veronkiertäjää?

Vierailija
16/26 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle pienyrittäjälle some on edullisin tapa saada näkyvyyttä. Kun markkinointibudjetti on pieni, ei paljon telkkarissa mainosteta. Tuetko sinä mieluummin suomalaista pienyrittäjää vai kenties isoa kansainvälistä veronkiertäjää?

Tuen sitä joka parhaiten vastaa tarpeitani ja on hinnaltaan edullisin.

Jos se pienyrittäjä spämmää facebook seinäni täyteen mainoksiaan niin silloin en häntä voi tukea.

Roskapostin lähetys sähköpostin kautta on vielä edullisempaa, kuin some joten samalla logiikalla sallit sen ja ostat niiden yrityksien tuotteita jotka lähettävät sinulle roskapostia?

Aika härskiä myös pienyrittäjältä syytää muita yrityksiä veronkiertäjiksi.

Vierailija
17/26 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö normaalin kuluttajan jolla on jo muutenkin pulaa rahasta ostaa kalliimmalla samaa tuotetta pienyrittäjältä, kuin kauhealta isolta kansainväliseltä (pienyrittäjän mukaan) verojakiertävältä yritykseltä vain siksi, että sinä pienyrittäjänä saisit enemmän rahaa?

Ehei ei se ole kuluttajan tehtävä palvella yrityksiä vaan yrittäjien tehtävänä on palvella kuluttajaa ja kuluttaja sitten menee sen yrittäjän luo joka palvelee parhaiten hänen tarpeitaan.

En lainkaan ihmettele miksi olet katkera pienyrittäjä jos logiikkasi on se, että kuluttajat ovat sinua varten.

Vierailija
18/26 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee myötähäpeä kun joidenkin FB:n seinä on täynnä pelkästään näitä Voita grillikota!-postauksia. Eräskin tuttu mamma asuu kerrostalossa eikä ole mökkiä, niin kaikenmaailnan ajettavien ruohonleikkureiden ja kaasugrillien arvontoihin osallistuu, ja seinällä ei muuta olekaan kuin Liiba Laaban päivän positiivisia ja sitten arvontoja, sekä Jounin kauppaa. Oikeasti, edes newsfeedistä piilottaminen ei piilota tuota spämmäämistä.

Ihan daiju mielikuva tulee tällaisista ihmisistä, ihan kun FB olisi olemassa vaan arvontojen takia, ei voi paljoa sosiaaliseksi mediaksi kutsua.

Mulle onkin tullut ihan uus mittari, että haluanko tutustua ihmiseen. Jos sillä on seinällä Jounin kaupan arvontapostauksia tai paljon näitä "voita pallogrilli"-postauksia, en välitä tutustua sen paremmin. Kyllä se some vaan aika paljon ihmisestä kertoo.

Vierailija
19/26 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostatko sinä myös maitosi huoltoasemalta kaksin tai kolminkertaiseen hintaan vain tukeaksesi pienyrittäjää vai käytkö isossa S tai K liikkeessä ostamassa halvempaa maitoa?

Lyödäänkö vetoa, että sinä itse yrität hankkia asiat sieltä mistä halvimmalla saat mutta samalla ohjeistat muita tekemään päinvastoin?

Vierailija
20/26 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otahan sinä "asiakkaat ovat yrittää varten" pienyrittäjä mallia tästä:

http://yle.fi/uutiset/vapaat_aukiolot_pakottivat_pikkukaupan_isannan_va…

"Kauppias Hannu Lehtisen mielestä pienten kauppojen pitää panostaa palveluun, jotta ne voivat pärjätä koventuneessa kilpailussa."

Eli paranna palveluasi äläkä hauku mahdollisia asiakkaita.