Mulla on vaan 15€ rahaa häälahjaan - apua!
Ystävän häät tulossa lauantaina. Kurjan taloustilanteen (yllättävä remontti) vuoksi minulla ei ole kuin 15€ rahaa häälahjaan. Kulkemiset teen julkisilla ja vielä lainamekossa :( tahtoisin silti muistaa ystävää ja osallistua häihin.
Mitä ihmettä voin ostaa vain tuolla rahalla? Minusta noin pienellä summalla kannattaa ostaa jotain sen sijaa, että laittaisin kolme vitosen seteliä kirjekuoreen. Mietin kauniita käsipyyhkeitä ja korttia.. Olen myös taitava leipuri, mutta tuskin esimerkiksi itsetehty suklaa on riittävä?
Kommentit (14)
Osta sellaiset puiset sydämenmuotoiset käsipyyhkeiden pidikkeet joissa lukee vaimo ja toisessa mies tms.
Stockalta kuusi jalallista jälkiruokakippoa, 2e/kpl. Tosi nättejä. Jostain vois saada myös sellaisen kerrostatjoiluvadin, ja leivo siihen jotain söpöä ja sellofaani ympärille
Missä asut? Olisiko sinulla mahdollista päästä esimerkiksi Iittalan outlettiin? Niitä on ainakin Helsingin lähellä Espoossa ja Vantaalla. Myös jostain Stockmannilta tai Sokoksesta tms. voisit juuri tähän aikaan löytää kodin osastolta jotain alennusmyynnistä 60%. Samoin kirjakaupasta joku runokirja tai valokuva-albumi. Myös Prismoissa yms. on kirja-osasto ja siellä voi olla hyviä alennuksia. Miten esimerkiksi joku keittokirja alennusmyynnistä? 15 euroa voi hyvinkin riittää. Jostakin Jamie Oliverin kirjasta lahjansaajat eivät ikinä arvaa, että se on alennuskorista.
Jos hääpari on sulle läheinen, tee niille lahjakortti, jolla lupaat kokata heille illallisen esim. puolivuotishääpäivän kunniaksi.
Skumppa, kortti ja itsetehdyt suklaakonvehdit (jääpalamuotilla tehtynä, jos löytyy) on myös ihan todella hyvä lahja. :)
Tai sitten kortin mihin kirjoitat jonkun lupauksen (esim koira- tai lapsenvahtina oleminen, että leivot ihanan kakun joku kerta kun tarvitsevat tms).
No jätä menemättä niin ei tartte stressata, ja voi käyttää nekin fyrkat itse, koska ero niille kuitenkin tulee!
Skumppa ja kaunis korttikin on aivan riittävä, tuossa tilanteessa, käytä suurin osa rahasta skumppaan, saat vähän hienomman ja sitten pieni kaunis kortti kylkeen. :)
Jos tiedät, etteivät juo skumppaa, muukin hyvä viini on ok tai jos eivät juo alkoholia, osta jokin hienompi alkoholiton juoma (Louhisaaren juoma tmv) ja niitä omatekoisia suklaita.
Hauskoja juhlia!
Kiitos vinkeistä! Iittalan outlet on vieressä joten voisin käydä katsomassa jos jotain löytyisi :) ehkä kortti ja suklaat riittävät hätätilanteessa, mielellään vaikka kiva pikkujuttu vielä .
Mielellään sitä panostaisi enemmän mutta minkäs teet kun rahaa ei ole :/
Itse tehty suklaahan on ihana lahja. Jos tuolla rahalla löytyisi kaunis tarjoiluastia ja pöytäkynttilä, voisit asettaa kynttilän ja suklaat astiaan. Aseta kynttilä astiaan, ja suklaat sellofaaniin käärittyinä siihen myös, ja kääri sitten vielä "koko höskä" sellofaaniin. Panosta kauniiseen korttiin.
https://www.google.fi/search?q=chocolate+%2B+cellofan&client=firefox-b-…
Me saatiin häälahjaksi Iittalan Outletista ostettu Teema-astiasarja, 2.laatua.
Ei siinä mitään muuten, mutta joka ikinen lautanen kulahti pinnastaan muutaman käyttökerran jälkeen. Ei kestäneet astianpesukonetta tai aterimien "raapaisuja". Lasitus oli siis todella surkeaa laatua, vaikka uutena näyttivätkin ihan 1.laadulta.
Mikset lyö rahoja yhteen jonkun toisen kanssa, saatte suuremmalla summalla ostettua yhteisen lahjan?
Skumppaa tai muuta nestettä pullossa ja kortti.. Suklaa menisi kyllä tuon lisukkeena tosi kivasti.