ihmeellinen unimaailma
Tein tästä jo kerran avauksen,se katosi heti.Toivoisin ASIALLISIA vastauksia,vaikka joltain joka osaa selittää unia.Olen 57-vuotias nainen ja avoliitossa,joka on olemassa vainsiksi,että tullaan taloudellisesti toimeen paremmin asumalla yhdessä.Meillä ei ole ollut mitään yhteistä ainakaan kymmeneen vuoteen.Avokkini ei tästä kärsi,minäolentäysin turhautunut.
Unimaailmani on aina ollut vilkas ja mielikuvituksellinen,olen mm. elänyt unissa eri aikakausilla ym ym.Nyt näiden vajaan kymmenen vuoden aikana olen nähnyt paljon unia julkkiksista,seurustelen unessa aina kyseisen miehen kanssa ja olen todella onnellinen.Julkkisnimiä en tahdo tässä mainita,eivät ole mitään pintasellaisia,vaan poliitikkoja ja näyttelijöitä,ikäluokkaani ja vanhempia,oikeasti ihmisiä joita arvostan tai ihailen tai ainaskin pidän miellyttävinä.
Monta vuotta sitten unissani seikkaili kanssani eräs suomalainen miesnäyttelijä joka oikeasti on lemppareitani.Viime yönä hän tuli taas.Olimme muka jossain ravintolassa,seurassani oli joku muu mies,hän ei jäänyt mieleen.Olimme muka päättäneet että lähdemme yhdessä tämän näyttelijän kanssa.Se ei selvinnyt,olimmeko jo olleet aiemmin yhdessä,mutta sanoin unessa:hienoa että taas kohtasimme.Olin siis nähnyt unta hänestä ennenkin.
Lähdimme muka tyttäreni luo yöksi,mies kaatui,oli niinkuin talvi ja liukasta.Aloin heittelemään häntä leikilläni pienillä jääpalasilla,se oli siis leikkiä ja peuhasimme siinä hämärällä tiellä.
Heräsin olkapäähäni tuntuvaan koputukseen,avokkini herätti minua katsomaan keihään karsintoja kun olin näin pyytänyt.En kuitenkaan jaksanut nousta,sanoin jatkavani unia ja...niin kävi,että uni palasi ja jatkui,saman henkilön kanssa.
Anteeksi,että tästä tuli näin pitkä,mutta voiko joku valaista.Onko nämä merkkejä siitä,että lähde nainen ja aloita oma elämä.
En ikäihmisenä tietenkään yhdistele näitä oikeita henkilöitä itseeni,mutta että alitajunta kehottaa näiden unien muodossa ajattelemaan tulevaisuuttani.Olen jaksanut liian kauan,meille molemmille olisi parasta erota.Miksi en saa lähdettyä?
Kommentit (4)
Saattaa olla. Lisäksi oma tulkintasi on tärkein. Ehkä kaipaat iloista tunneyhteyttä ja fyysisyyttä. Suosittelisin tekemään plus miinus-listan. Täällä eletään vain kerran.
Kiitos vstauksista,paitsi tuosta viimeisestä.En ole mielenvikainen enkä haihattelija.Siksi kai tämä suhde on kestänyt näin kauan,13 vuotta,siis mikä suhde?.
Nuorena vastaavassa tilanteessa nostinkytkintä kun tuli ongelmia.Nyt vain vuodestavuoteen olen ajatellut,miltä toisesta tuntuu kun ja jos lähden.Kumppanilla on ajoittainen alko-ongelma.Esim, emme voi yhdessä rentoutua ja ottaa muutamaa grokia tv-tä katsellessa,saunan jälkeen tms.Hän kun ottaa ensimmäisen,niin sitten se on vientiä vähintään kolme päivää,voi mennä viikko toistakin.Nyt on vähentänyt kun saatiinauto taas käyttöön,mies rakastaa ajamista.
Tuosta alkosta vielä,ostan vaivihkaa itselleni jonkun siiderin tms. ja juon vaikka saunassa yhden ja illalla vaikka partsilla toisen.
Jos jouluna tai muina juhlapyhinä hän ottaisi,sitä ei jaksaisi "erkkikään elävänä".Järkkäilen aina jotenkin niin,että ei ole rahaa,sanon niin,vaikka olisikin.Itse ostan vinkku-tai likööripullon ja se menee hitaasti iltaisin rentoutuessa vaikka kirjan ääressä kun toinen jo nukkuu,on muuten iltauninen,minä taas kukkuja.
Harrastukset ja mielenkiinnonkohteet ovat aivan erilaiset,no luonto ja sen ilmiöiden tarkkailu on yhteistä sekä kissaihmisyys.Meillä on niitä kaksi.
Lopetan tähän,mutta kiitos.Tuota mitä kirjoititte,olen puhki pääni miettinyt.Jos rupean listaamaan,niintiedänvarmasti,kumpi sarake on pidempi.
En usko että kannattaa unista etsiä siihen ratkaisua lähteäkö vai jäädä. Se täytyy kumminkin lopulta ihan tietoisella mielellä päättää.
Minusta nuo unet lähinnä kertovat siitä, minkä jo tiedät itsekin, että olet tällä hetkellä parisuhteessa tyytymätön, ja siksi jo unimaailmassa haaveilet toisista. Kuitenkin voit tehdä kumman tahansa päätöksen, lähteä tai jäädä, eikä unet sitä tiedä kumpi on parempi sen paremmin kuin päivätietoisuuskaan.