Mitä tavaraa teillä ei ole vaikka "pitäisi" olla?
Meillä ei ole keittiönpöytää, syödään sohvalla. Varsinkin vanhemmat ihmiset tätä jaksaa aina ihmetellä.
Kommentit (83)
Meillä ei ole ruokapöytää, sohvaa, telkkaria, autoa, pesukonetta, kahvinkeitintä eikä astianpesukonetta.
Itselläni ei ole tietokonetta eikä käsilaukkuja.
No minulla ei ole oikein mitään. Ei sohvaa, ei sänkyä, kahvinkeitintä, pyykkikonekin hajalla. Ei ruokapöytää, ei... ei mitään.
Eikä edes niitä rakkautta, ystäviä tai terveyttäkään.
Maljakko. Juustohöylä. Vaatekaappien ovet (poistin käytännön syistä)
Tämä ei ole esine, mutta kukaan ei kerää pokemoneja. Perheemme nuori kuuluu peliyhteisöön, mutta aikuisilla ei ole Facebook-profiilia tms.Eikä tuota ole nuorellakaan.
Merkkilaukut jne ei minua kiinnosta. Mieheltä puuttuu trendikkäät kikkelinjatkeet.
Nuoremme ei juo viinaksia, aja mopoautolla, vedä sähkö- tai muutakaan tupakkaa. Eikä vaadi merkkivaatteita.
Mankeli, olis muuten kiva kapistus, etenkin lakanoiden sileäksi saamiseksi, mutta vaikka ne silitysraudalla saisikin sileeksi, niin en vaan jaksa silittää lakanoita, eli niille saa riittää vetäminen mieheni toimiessa apurinani. Lakanoiden vetämisen jälkeen käärin ne tiukalle rullalle, ja pistän liinavaatekomeron hyllylle - siinähän oikeentuvat, ja melkoisen monet lakanani ovatkin sellaista materiaalia, kuten puuvillasatiinia, ja silenevät melkoisen hyvin ilman silittämistäkin tai mankelointia, niin onko tuo mankeli sittenkään niin tarpeellinen??? Mitä mieltä ootte?
Kaulinta
DVD- ja musiikkisoittimia
Älypuhelinta
Kuivausrumpua
Näistä olen harkinnut kaulimen hankkimista
Kakkuvuoka. Kuivausrumpu. Dvd-soitin tai cd-soitin. Kohta luovumme kirjahyllystä.
Vierailija kirjoitti:
Mankeli, olis muuten kiva kapistus, etenkin lakanoiden sileäksi saamiseksi, mutta vaikka ne silitysraudalla saisikin sileeksi, niin en vaan jaksa silittää lakanoita, eli niille saa riittää vetäminen mieheni toimiessa apurinani. Lakanoiden vetämisen jälkeen käärin ne tiukalle rullalle, ja pistän liinavaatekomeron hyllylle - siinähän oikeentuvat, ja melkoisen monet lakanani ovatkin sellaista materiaalia, kuten puuvillasatiinia, ja silenevät melkoisen hyvin ilman silittämistäkin tai mankelointia, niin onko tuo mankeli sittenkään niin tarpeellinen??? Mitä mieltä ootte?
Mankeloimisessa/silittämisessähän on se juttu, että se vähentää pölyä. Mutta eihän se nyt mitenkään välttämätön juttu oo.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole esine, mutta kukaan ei kerää pokemoneja. Perheemme nuori kuuluu peliyhteisöön, mutta aikuisilla ei ole Facebook-profiilia tms.Eikä tuota ole nuorellakaan.
Merkkilaukut jne ei minua kiinnosta. Mieheltä puuttuu trendikkäät kikkelinjatkeet.
Nuoremme ei juo viinaksia, aja mopoautolla, vedä sähkö- tai muutakaan tupakkaa. Eikä vaadi merkkivaatteita.
Ihan kuin meillä, paitsi ettei nuori edes pelaa. Myös maksukanavat, netflix ym puuttuvat. Sarjat ja leffat katsotaan streamina. Viimeiset mammutit ovat 37 ja 38.
Leipäkone, joka oli joskus jo muistaakseni 90-luvulla hittituote, mutta eipä ole hankittu sitä, ei sen puoleen olen pärjännyt ilman pullantekoa vartenkin olevaa konetta, joka meillä oli vuosia käytössä, mutta sitten halkesi se muovinen kulho, niin eipä sitten tullut hankittua uutta kulhoa siihen koneeseen, vaikka ehkä olisi pitänyt. Olenkin nyt vaivannut pullataikinan ihan käsin monia vuosia, ja samapa tuo, niin harvoin tulee enää leivottuakaan, että sen kerran kun leivon, niin käsipelillä vaivaus tuottaa saman tuloksen kuin koneellakin, mutta tietysti kädethän siinä taikiintuu, ja joutuu vaivaamaan käsiään.:)
Vedenkeitin. Emme ole mieheni kanssa teen litkijöitä, niin ehkäpä sen takiakin on jäänyt hommaamatta, ja jos kuumennettua vettä tarvitaan, niin kattilaan vettä ja liedelle jne.
Älypuhelin, tiskikone, televisio, huonekasveja, koriste-esineitä, kattolamppuja, auto, vedenkeitin, leivänpaahdin, samaa sarjaa olevat astiat. Nämä tuli näin äkkiseltään mieleen, varmaan jotain unohtu mainita. Kerron vielä, että oon keski-ikää lähestyvä nainen.
Erikoiskahvien keitin, Moccamasteri on kylläkin tavallisen kahvin keittämiseen ollut jo vuosikymmeniä, ja jo toinen ostamamme Masteri. Olisi varmaankin mukava tommonen spesiaalikahvikeitin, mutta eipähän nyt ole tullut hommattua, taitavat olla melkoisen tyyriitäkin.
Rumpukuivaaja pyykinpesukoneen yhteyteen puuttuu. En ole katsonut tarpeelliseksi, ja mitä olen kuullut moisesta kapistuksesta, niin vaatteet vaan kuluvat ja ruttuuntuvat, eli olen katsonut parhaaksi tavaksi kuivatella pyykkini narulla tai telineessä sekä henkareissa roikottaen.
Mikro, tiskikone, sähkövatkain, monitoimikone, matto (pieni kynnysmatto löytyy), käsisuihku vessassa. Siinä varmaan kaikkein yleisimmät jutut, mitä meillä ei ole.
Olen sitten ap:n vastakohta, sillä mulla ei ole ollenkaan sohvaa. Katson telkkaria työtuolilta ja jos on usempia ihmisiä, haetaan keittiön tuoleja.