Mitä mieltä ootte tällaisesta, kun kaverini haluaa tasaisesti järjestää irtiottoja arjesta, mutta sitten kuitenkin...
...haluaa, että muut tekevät kaikki hommat hänen puolestaan?
Eli hän on sosiaalinen ja tykkää siitä, että on illanistujaisia ja bileiltoja ja mökkiviikonloppua jne. kaveriporukalla. Sitten kuitenkin haluaa delegoida kaikki hommat (mahdollisen juhlapaikan varaus, sopivan viikonlopun katsominen, syömiset ja juomiset, siivoukset, lastenhoidon järjestäminen jne.) muille! Lisäksi valittaa, jos osa kutsutuista ei pääse osallistumaan!!! Niin ja lisäksi valittaa siitä, ettei muut järjestä yhtä innokkaasti kaikenlaisia pirskeitä.
Kyse on kuitenkin ruuhkavuosia elävistä noin 35 - 40 -vuotiaista, eli on sitä elämässä paljon muutakin kuin illanviettojen suunnittelua ja toteutusta!
Kommentit (10)
Rasittavaa. Jos hammasta purren ja väkisin vääntäen järjestetään jotain, niin se ei yleensä ole kivaa. Kaikki aistii sen, että tässä tehdään tätä "kun on pakko ja kun ei kukaan muukaan". Jos joku HALUAA hyvin mielin järjestää vaikka niitä illanviettoja, niin asia on eri ja silloin siitä pystyy nauttimaankin.
Tavallaan ymmärrän sen, että alkaa jossain vaiheessa vähän ärsyttämään, jos itse järkkää tapaamisia ja illanviettoja ja toiset ei tee koskaan mitään. Toiset tulee mielellään "valmiiseen" pöytään mutta eivät koskaan järkkää mitään ja tapaamisia ei ehkä edes olisi, jos tuo yksi ei olisi aktiivinen. Toisaalta, kelläänhän ei ole mitään velvollisuutta järkkäillä mitään.
Jos kukaan ei jaksa järkätä, mutta halutaan tavata, niin helpointa on mennä ravintolaan syömään, ei tartte kuin varata pöytä. Toisaalta ajattelen, että jos on halukas tulemaan johonkin viikonlopun viettoon, voisi myös olettaa, että jonkun pikkujutun on valmis hoitamaan. Ei kai voi ajatella, että se yksi ja sama ihan joka kerta hoitaa ihan kaiken. Siitä tosin ei voi suuttua, jos joku ei pääse tai halua tulla mukaan.
Mäkin kyllästyin, kun olin se ainoa, joka järkkäsi mökkiviikonloppuja (sovin päivät, järkkäsin kimppakyydit, menin edeltä siivoamaan ja valmistelemaan, hain kaupasta ruoat ja juomat koko porukalle, laitoin suurimman osan ruoasta, siivosin jälkikäteen jne.). En järkkää enää ja eipä niin paljon nähdäkään enää sillä porukalla.
Minun mielestä se on sen homma, joka illanvieton haluaa, ottaa ohjat käsiin ja järjestää se. Mä tykkään nähdä kavereita hyvässä ravintolassa, ja siksipä ehdotankin, että lähdetäänkö päivänä x ravintolaan y, mä voin varata pöydän. Ja sitten varaan niille jotka ovat lähdössä. Jos joku tykkää enemmän kotibileistä tai mökkireissuista, saa järjestää ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän sen, että alkaa jossain vaiheessa vähän ärsyttämään, jos itse järkkää tapaamisia ja illanviettoja ja toiset ei tee koskaan mitään. Toiset tulee mielellään "valmiiseen" pöytään mutta eivät koskaan järkkää mitään ja tapaamisia ei ehkä edes olisi, jos tuo yksi ei olisi aktiivinen. Toisaalta, kelläänhän ei ole mitään velvollisuutta järkkäillä mitään.
Jos kukaan ei jaksa järkätä, mutta halutaan tavata, niin helpointa on mennä ravintolaan syömään, ei tartte kuin varata pöytä. Toisaalta ajattelen, että jos on halukas tulemaan johonkin viikonlopun viettoon, voisi myös olettaa, että jonkun pikkujutun on valmis hoitamaan. Ei kai voi ajatella, että se yksi ja sama ihan joka kerta hoitaa ihan kaiken. Siitä tosin ei voi suuttua, jos joku ei pääse tai halua tulla mukaan.
Mäkin kyllästyin, kun olin se ainoa, joka järkkäsi mökkiviikonloppuja (sovin päivät, järkkäsin kimppakyydit, menin edeltä siivoamaan ja valmistelemaan, hain kaupasta ruoat ja juomat koko porukalle, laitoin suurimman osan ruoasta, siivosin jälkikäteen jne.). En järkkää enää ja eipä niin paljon nähdäkään enää sillä porukalla.
Ja minä inhoan sitä, että vähän väliä kärtetään, että kokoonnutaan yhteen ja sitten menetän kokonaisen viikonlopun, kun pitää mennä jollekin käpyselle mökille ja esittää, että on kivaa, kantaa selkä vääränä nyyttikestiruokaa, järjestää viikonlopuksi lapsille hoitaja jne.
Ihanaa, kun tapaaminen on ½ tunnin kahvittelu lounasaikaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä inhoan sitä, että vähän väliä kärtetään, että kokoonnutaan yhteen ja sitten menetän kokonaisen viikonlopun, kun pitää mennä jollekin käpyselle mökille ja esittää, että on kivaa, kantaa selkä vääränä nyyttikestiruokaa, järjestää viikonlopuksi lapsille hoitaja jne.
Ihanaa, kun tapaaminen on ½ tunnin kahvittelu lounasaikaan!
Just niin. Ja pahinta on just jotkut mökit, mistä ei pääse edes halutessaan pois. Mun kaverit on ihania, mutta en mä jaksa niitä montaa päivää putkeen, mieluummin en edes yhtä yötä. Enkä jaksa sitä älytöntä säätämistä mitä sellaiset mökkiviikonloput aiheuttaa. Kunnon hyvä safka hyvässä ravintolassa, pari kolme tuntia höpötystä ja rentoutumista, siinä ehtii hyvin jutella ja pääsee pois kun haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus ja harmittaa kyllä, ettei enää nähdä isolla porukalla. Lisäksi nämä mun kaverit vielä valittavat että "vitsi kun ei olla nähty kunnolla pitkään aikaan ja olis niin hauska taas lähteä mökille/kylpylään jne. yhdessä. Pitäis vaan järjestää..."
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole ihan noin paha tilanne, mutta vastaavantyyppisiä on pari kaveria. Laittavat viestiä että olisi kiva nähdä, ja sitten kun sanoo että juu niin olisi, laita ehdotuksia mitä, missä ja koska, niin vastaus on että pitäisikö mennä syömään? minne? milloin? ja itseä ärsyttää kun hänhän sen ehdotuksen teki joten voisi sitten ehdottaa paikkaa ja aikaa. Ja sitten yleensä omat ehdotukset ovat aina vääriä ja loppupeleissä ne overridetaan kaverin omilla ehdotuksilla. Helvetin ärsyttävää. Nykyään vastaan yleensä vaan että kaikki käy, ja kun kaveri kysyy että mitäs ja milloin niin vastaan uudestaan että kaikki käy, niin kauan kunnes menee jakeluun.
Minkä tässä on tarkoitus mennä jakeluun? Ehkä kaveri ajattelee että voisitte yhdessä sopia mitä teette ja milloin. Vaikea on ehdottaa mitään kun ei vielä tiedä sun aikatauluja että sopiiko päiväsaikaan vai viikonloppuisin, pelkästään arki-iltana tms.
Eikö kaveri tee itse muka yhtään mitään? Mökkiviikonloput on kivoja, mutta ihan perseestä silloin kun kaikki jää vain yhden ihmisen vastuulle. Jos osallistuu, niin on kyllä mielestäni kohtuullista olettaa muiltakin apua järkkäilyssä.
Mulla ei ole ihan noin paha tilanne, mutta vastaavantyyppisiä on pari kaveria. Laittavat viestiä että olisi kiva nähdä, ja sitten kun sanoo että juu niin olisi, laita ehdotuksia mitä, missä ja koska, niin vastaus on että pitäisikö mennä syömään? minne? milloin? ja itseä ärsyttää kun hänhän sen ehdotuksen teki joten voisi sitten ehdottaa paikkaa ja aikaa. Ja sitten yleensä omat ehdotukset ovat aina vääriä ja loppupeleissä ne overridetaan kaverin omilla ehdotuksilla. Helvetin ärsyttävää. Nykyään vastaan yleensä vaan että kaikki käy, ja kun kaveri kysyy että mitäs ja milloin niin vastaan uudestaan että kaikki käy, niin kauan kunnes menee jakeluun.