Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu, että en voi olla onnellinen, koska pitää käydä töissä

Vierailija
18.08.2016 |

Ja vika ei ole töissäkäynnissä sinänsä vaan alassani. Olen kuitenkin jotenkin ihan tarmoton ja tiedän, ettei muidenkaan ammattien opiskelu ratkaisisi ongelmaa, töissä on sellaisia rakenteellisia ongelmia, jotka tekevät ihmisestä onnettoman. Oman vapauden menetys, eli ettei töissä voi tehdä asioita niin kuin itse haluaa, vaan pitää noudattaa työtapoja. Joilla on oma perustelunsa, mutta joka ei minua millään tavalla puhuttele. En haluaisi olla tyhmä orja. Tuntuu, että työ estää minua olemasta onnellinen.
Meillä vaihtui jokin aika sitten firman omistaja ja kun oli vanhaan tottunut, on erityisen vaikeaa kestää uusia heikennyksiä työoloihin :(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi... :o(

Etsi itsellesi rikas mies ja lopeta se työnteko

Vierailija
2/13 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join the club. 10 vuotta 13-15h työpäiviä paskalla palkalla, lapsien lapsuudesta olen jäänyt paitsi lähes täydellisesti, terveys mennyt yöunien mukana.

Ei saa mistään uutta työtä, ei pääse kouluhin. Olen satavarma että tämä työ tappaa mut ennenkuin täytän 40v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala? Ryhdy yrittäjäksi!

Vierailija
4/13 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muuten sama, mutta mä luulen että alanvaitho voisi auttaa. Tosin siihen olen jo liian vanha valitettavasti, joten täytyy vaan kestää eläkeikään. Ei mulla onneksi työ koko onnea pilaa, vain mielentilan työpäivän ajaksi.Heti kun duunin oven suljen, pystyn kuitenkin sulkemaan työn pois mielestäni ja olemaan tyytyväinen.

Mä oon siis it-alalla ja ihan täynnä tätä paskaa. Tein nuorena pari välivuotta tehdastyötä, ja siellä olin työssä onnellinen. Käsillä tehtävää, pientä työtä, jota ei tarvinnut ajatella, sen kun teki rutiininomaiset liikkeet kun liukuhihnalta tuli uusi tuote. Samalla ajatteli muita asioita, vailla painetta tai vastuuta mistään. Minä luulni että olisi "hienoa" ja "edistystä" hankkia akateeminen koulutus ja vaativa työ, mutta yhtä helvettiä se on. Yhtä burnoutin rajoilla taistelemista ja ahdistusta. Mutta kun sitä on jo 20 vuotta tehty, menee kyllä loppuunkin asti. Suomalaisella sisulla, PERKELE!

Vierailija
5/13 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi voi... :o(

Etsi itsellesi rikas mies ja lopeta se työnteko

Olisi kiva olla hyödyksi ja tehdä jotain, se vain sammaloittaa, jos jää kotiin makaamaan. Mutta työnantajien näkemykset mun työoloista ei tue sitä, että töissä voisi viihtyä.

Ap

Vierailija
6/13 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että en voi olla onnellinen, koska ei ole töitä.

Vierailija
7/13 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala? Ryhdy yrittäjäksi!

Ongelmani on se innostuksen puute. Oma elämä on jotenkin ihan jäissä.

Ap

Vierailija
8/13 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ antaa parhaimmillaan henkistä ja fyysistä palkkaa. Työssä olon ajatus on, että sinä "myyt" osaamistasi yritykselle palkkaa vastaan. Viisas yritys hoitaa kuitenkin asiansa niin, että työntekijä on halukas antamaan kaiken osaamisensa työnantajan käyttöön ja lisäksi voi kohtuullisen hyvin. Huonot yritykset eivät ymmärrä tätä ihmisten hyvinvoinnin merkitystä tulokselleen.

Jos olet turhaantunut työhön, voit hakea elämän eliksiiriä esim. harrastuksista, työn ulkopuolisista  opinnoista. Kannattaa ottaa kuitenkin järki käteen ja ymmärtää, että työpaikka ei voi täyttää kaikkia ihmisen tunnetarpeita, vaan se on oman privaattielämän tehtävä.

Vierailija
9/13 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnon kohteeni ovat sellaisia tosi hörhöjä. Aina olleet.

Ap

Vierailija
10/13 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että en voi olla onnellinen, koska ei ole töitä.

Sama juttu, ihmeelliseltä tuntuu että joku valittaa kun on vakituinen toimeentulo.

Vierailija
11/13 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda alaa.

Vierailija
12/13 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ antaa parhaimmillaan henkistä ja fyysistä palkkaa. Työssä olon ajatus on, että sinä "myyt" osaamistasi yritykselle palkkaa vastaan. Viisas yritys hoitaa kuitenkin asiansa niin, että työntekijä on halukas antamaan kaiken osaamisensa työnantajan käyttöön ja lisäksi voi kohtuullisen hyvin. Huonot yritykset eivät ymmärrä tätä ihmisten hyvinvoinnin merkitystä tulokselleen.

Jos olet turhaantunut työhön, voit hakea elämän eliksiiriä esim. harrastuksista, työn ulkopuolisista  opinnoista. Kannattaa ottaa kuitenkin järki käteen ja ymmärtää, että työpaikka ei voi täyttää kaikkia ihmisen tunnetarpeita, vaan se on oman privaattielämän tehtävä.

Edellinen pomo tajusi tämän, vaikkakin alkoi olla jo väsynyt ja välillä sai ihan ihme kohtauksia, mutta niiden ulkopuolella tuntui, että hän kuitenkin todella välitti työntekijöidensä hyvinvoinnista muutenkin kuin vain sanana. Harvinaista toki, eikä hänkään täydellinen ollut, firman kehittämisen paras terä oli jäänyt jo pois, sitä kaipasin, mutta kaikki silti sujui.

Nyt uusi omistaja ei oikein tajua minusta sitä, että antaessaan saa. Minä en ole halukas antamaan hänelle enää samaa panosta kuin tälle vanhalle, vaikka odotin eteenpäin menoa ja uusia tuulia innolla. Niitä en koe, että on vielä saatu, vaan jotenkin sellaista taantuvaa ummehtuneisuutta kohti sitä, että ensin löysät pois (=paha olo kaikille) ja sitten aletaan vaatia ylimaallisia suorituksia, vaikka rento meininki olisi jopa tuottavampaa.

Ap

Vierailija
13/13 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellinen pomo tajusi tämän, vaikkakin alkoi olla jo väsynyt ja välillä sai ihan ihme kohtauksia, mutta niiden ulkopuolella tuntui, että hän kuitenkin todella välitti työntekijöidensä hyvinvoinnista muutenkin kuin vain sanana. Harvinaista toki, eikä hänkään täydellinen ollut, firman kehittämisen paras terä oli jäänyt jo pois, sitä kaipasin, mutta kaikki silti sujui.

Nyt uusi omistaja ei oikein tajua minusta sitä, että antaessaan saa. Minä en ole halukas antamaan hänelle enää samaa panosta kuin tälle vanhalle, vaikka odotin eteenpäin menoa ja uusia tuulia innolla. Niitä en koe, että on vielä saatu, vaan jotenkin sellaista taantuvaa ummehtuneisuutta kohti sitä, että ensin löysät pois (=paha olo kaikille) ja sitten aletaan vaatia ylimaallisia suorituksia, vaikka rento meininki olisi jopa tuottavampaa.

Ap

Sinun kohdallasi jo onnistui se, että työ ei saa olla mielekästä esimiehen mielestä. Muuten se on liian helppoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi