Mies sanoo että olen jäänyt henkisesti teinin tasolle
syystä että vertailen itseäni muihin. Mutta tekeehän tätä kaikenikäiset?!
Kommentit (13)
Mun mies sanoo myös, et elän murrosikää ja teini-iän kapinavaihetta.
Itse ajattelen, et kukin ihmisistä taantuu aina välillä lapsen ja nuoren tasolle ja se on ok, sallittua ja kuuluu elämään. Murrosikää voi käydä läpi vaikka näin nelikymppisenä.
N40
No voi vittu mitä vastauksia taas. Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen, et kukin ihmisistä taantuu aina välillä lapsen ja nuoren tasolle ja se on ok, sallittua ja kuuluu elämään. Murrosikää voi käydä läpi vaikka näin nelikymppisenä.
N40
Kyllä, näin on, mutta en näe tätä itsensä vertailua muihin ainoastaan teinien juttuja?! Aivan varmasti tätä tekee vanhemmatkin ihmiset. Ap
Minusta hiukan vaikutaa, että ap:n miehellä saattaa olla sanomisissaan jokin totuuden siemen.
Vierailija kirjoitti:
No kärsimätön ainakin olet. Haistattelet v****a, kun et saa omaa mieltäsi tyydyttäviä vastauksia kymmenessä minuutissa :). Taitaa miehesi olla pikkusen oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
syystä että vertailen itseäni muihin. Mutta tekeehän tätä kaikenikäiset?!
Voin mielestäni ihan vilpittömästi sanoa, etten vertaile itseäni muihin. Tästä on yksi poikkeus: elämänvaiheet, jotka ovat raskaita ja joissa usko on koetuksella ja masennus uhkaa. Silloin mieleen hiipii helposti sellaisiakin ajatuksia. Hyvinvoivana en semmoisia mieti.
Mielestäni aikuinen ihminen, joka koko ajan vertailee itseään muihin, on itsekeskeinen ja kypsymätön. Teininä on normaalia kehitystä pohtia itseään suhteessa muihin.
Riippuu ehkä miten sitä tekee.
Otetaan pari nelikymppistä naista kuntosalin pukkarissa:
Liisa: "Tuossahan on aika samanikänen nainen kun minä. Mutta voi että, kun se on timmimmässä kunnossa ja hitsi, kuin kivasti se jaksaa näin illalla laittaa meikkiä. Mahtaako olla treffit tulossa vain vaan kotia menossa? Olikohan se spinningissä? Taidanpa itsekin mennä ens viikolla, jos sillä vaikka sais noin kivat reidet. Ja voisin oikeestaan itekin sipasta vähän punaa huuliin, niin olis vähän freesimpi olo. Mutta mulla on kyllä kivemmat vaatteet!"
tai
Riitta: Tuossahan on aika samanikänen nainen kun minä. Mutta voi että, kun se on timmimmässä kunnossa ja hitsi, kuin kivasti se jaksaa näin illalla laittaa meikkiä. Mä oon tällänen vitun läskiplösö vaan. En taida enää tänään syödä enää mitään. Nyt kyllä vähän itkettää. Jäi meikit kotiin. Mieskin varmaan mieluummin kattelis meikattua naamaa ku tällaista punakkaa ryppynaamaa. Miks mä oon tällanen? Miks en voinu vaan kuolla sillon ku oli nuori ja nätti, olis ainaki tullut hyvännäkönen ruumis. Voi vitun vittu en enää ikinä tuu kuntosalille, varmaan tuokin nauraa mulle."
Toinen näistä on suhteellisen tervettä, ehkä positiivisen kannustavaakin, toinen taas aika surullista aikuiselta naiselta.
Ehkä sun ei kannata ainakaan miehesi kuullen enää verrata itseäs muihin, pidät ajatukset itselläsi. Luulen kyllä että niitä melkein kaikilla on, mutta miksi sitä tarvisi tuoda esiin? Voihan se olla että mieskin alkaa ajatella että "no kylläpä onkin naapurin Kyllikillä paremmat tissit".
Vierailija kirjoitti:
Vastaukset ovat linjassa avauksen kanssa. Ap määrittää keskustelun sävyn.
Onhan se lapsellista verrata itseään muihin, olla niin kiinnostunut itsestään. Varsinkin jos vertailu koskee ulkonäköä. Se on ok murrosiässä, kuuluu kehitykseen, mutta aikuistuessaan sitä yleensä alkaa olla kiinnostuneempi ympäröivästä maailmasta. Elämänkokemuksen lisääntyessä itsetuntemus lisääntyy, eikä vertailuun enää ole tarvetta.
Se, että on omasta mielestään parempi kuin muut, ei tee siitä totta. Jos on omasta mielestään huonompi kuin muut, niin sehän on alemmuuskompleksia ja se puolestaan on itsekeskeisyyttä sekin: "enkö Minä olekin huono, kukaan ei varmaan ole niin huono kuin MInä!" Jos käyttää energiaansa ja aivokapasiteettiaan miettimällä mitä muut Minusta ajattelevat, niin se on kyllä aikamoista tuhlausta.
Vertaatko itseäsi muihin? Missä asioissa? Millaisiin tekoihin vertailusi johtaa?
Kaikenikäiset eivät todellakaan vertaile itseään muihin. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä parempaa tekemistä on.
Sori. Kertoo vain siitä, että olet pienisieluinen. Ei se silti mitään. Ei voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu.
Kuka se ap:n mies oikein luulee olevansa?!
Taitaa se mies itse olla jäänyt henkisesti teinin tasolle..
Vierailija kirjoitti:
N40
Miehesi taitaa itse olla lapsellinen.
Miehesi taitaa itse elää murrosikää ja teini-iän kapinavaihetta...
Luuleeko hän olevansa jotenkin fiksumpi ja parempi kuin sinä?
Kuka hän oikein luulee olevansa?
Toi on niin noloo OMG.