Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seiskan aloittanut tyttö joutunut syrjityksi, ei jousta yhtään erikoisesta tyylistään

Vierailija
18.08.2016 |

Hänelle on sanottu suoraan, että jos pukeutuisi ja meikkaisi kuten muutkin niin pääsisi porukkaan. Olen tarjoutunut ostamaan hänelle esim. pillifarkkuja, nyöritoppeja, conversea ja kånken-reppua tai adidaksen "urheilu"pussia mutta ei kelpaa. Pukeutuu mustaan ja niitteihin ja meikkaa rajusti. Sanoo että on mielummin syrjitty kun liittyy aivottomaan kanalaumaan. Kuitenkin myös kotona on masentuneen oloinen ja lähes koko ajan huoneessaan. Mikä avuksi? Varsinaista kiusaamista ei ole esiintynyt, ainoastaan yksin jättämistä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka omaperäistä mustaan pukeutuva ns.erilainen tyttö, koko juttuhan on pahin klisee mitä minä tiedän :)

Sehän riippuu tietty porukoista! Kuvislukiossa erilaisin nuori oli konservatiivisesti collegepaitaan pukeutuva, välillä siistejä hameita käyttävä katolisesta koulusta tullut nuori.

Vierailija
22/33 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka omaperäistä mustaan pukeutuva ns.erilainen tyttö, koko juttuhan on pahin klisee mitä minä tiedän :)

Mikäs sun anti on tähän keskusteluun?

Se, että tuo tyttö käy läpi vaihetta jota sadat miljoonat tytöt ovat käyneet läpi häntä ennen eikä asiassa ole mitään ihmeellistä, saati että hänen tyylinsä olisi edes erikoinen niinkuin otsikossa väitetään. Joten voitte nukkua yönne rauhassa, tytössä ei ole mitään erikoista, päinvastoin hän on vain tylsä normaali tyttö niinkuin sadat miljoonat tytöt häntä ennen tuossa iässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäs Parkanossa te asutte? Täällä pääkaupunkiseudun lähiössä ollaan paljon suvaitsevampia, ihonvärikään ei merkkaa saatika vaatetus.

Laitas Parkanon tilalle vaikka Nigeria.

Hups, nythän viesti onkin aika syrjivän sävyinen. Eihän noin voi sanoa.

Vierailija
24/33 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksun kuuloinen tyttö sulla. Itsekkin olin syrjitty, mutta pukeutuminen ei tosiaan ollut siihen syynä. Kyllä ne kiusaajat keksii kiusauksen syitä ihan mistä vain. Voisit yrittää kannustaa ja ehdottaa häntä menemään harrastuksiin joista olisi kiinnostunut ( kuuntele lastasi, älä painosta menemään mielesi mukaan. Se vain pahentaisi asiaa! ) Tyttäresi tietää missä seurassa ei halua olla, joten elä pakota häntä kanalaumaan opettamaan elämään heidän typerille tavoilleen. Sinun pitäisi olla ylpeä ettei lapsesi ole kiusaaja!

Vierailija
25/33 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs sun anti on tähän keskusteluun?

Se, että tuo tyttö käy läpi vaihetta jota sadat miljoonat tytöt ovat käyneet läpi häntä ennen eikä asiassa ole mitään ihmeellistä, saati että hänen tyylinsä olisi edes erikoinen niinkuin otsikossa väitetään. Joten voitte nukkua yönne rauhassa, tytössä ei ole mitään erikoista, päinvastoin hän on vain tylsä normaali tyttö niinkuin sadat miljoonat tytöt häntä ennen tuossa iässä.

Minusta hän ei kuulosta tylsältä. Omitunen sun asenne.

Vierailija
26/33 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin jättäminen ja syrjiminen on kiusaamista.

Vierailija
27/33 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin samanlainen jäärä. Silloin tuntui, että olisin myynyt sieluni, jos olisin taipunut meikkaamaan tai pukeutumaan samoin kuin kaikki muut. Ajattelin että jos en kelpaa näin niin ei sitten. Mutta nyt jälkeenpäin ajattelen, että olipa typerän pienestä kiinni. Joskus opiskeluaikoina joku vanha koulukaveri tuli baarissa vastaan ja sanoi että wau sähän olet muuttunut! Kouluaikana sama tyyppi huuteli käytävällä typeryyksiä mulle. Tuli taas sellainen olo, että miten idiootti maailma tämä onkaan. Mutta jos olisin vähän antanut periksi tälle idioottimaisuudelle, laittanut vähän ripsaria, niin miten paljon helpompaa olisi ollut. Ympäristöään kun ei voi yksi ihminen muuttaa. Paras kun pystyy vähän joustamaan, vaikka tietäisikin miten hölmöä tämä kaikki pinnaölisuus on.

Mä olin myös tuollainen oman tieni kulkija ja oman pääni pitäjä. En ollut kiusattu, mutta ehkä vähän hyljeksitty kummajainen kuitenkin. Aikuisena olen ajatellut, että oishan sitä voinut vaikka teeskennellä pitävänsä samasta musiikista kuin muutkin, ois satavarmasti päässyt helpommalla. Toisaalta mulla on just nyt tosi hyvä elämä :-) Lapsi on nyt 11 ja näyttää olevan samanlainen oman tien kulkija kuin äitinsäkin. Mietin kovasti, että pitäiskö tässä nyt yrittää saada lapsi näkemään massassa kulkemisen "edut" vai pitäiskö kannustaa olemaan oma itsensä. Olen nyt tähän asti koittanut saada lapsen ymmärtämään, että sitä omaa tietä on ihan hyvä kulkea, mutta niitä toisten valintoja ei ehkä kannata kuitenkaan isoon ääneen mollata, että voi vaikka kohteliasuuttaan kehua toisen tavaroita/musiikkimakua/vaatteita/harrastuksia, vaikkei niistä nyt itse niin pitäisikään.

Vierailija
28/33 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisit tunnustusta siitä, että ei ole mikään perässähiihtäjä. Tiedä vaikka siitä piristyisi ja rohkaistuisi entisestään ja saisi omanlaisiaan kavereita. Ei se niitä pissaliisoja seurakseen tarvitse.

Vierailija
29/33 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin jättäminen ja syrjiminen on kiusaamista.

Niin tai asian voi nähdä niinkin, että onko ihmisten pakko olla jonkun kanssa kenen seuraa he ei kaipaa ja kenestä he ei pidä. Mikä olisi ratkaisu? Pitäisikö aikuisetkin pakottaa olemaan ihmisten kanssa joista he eivät pidä?

Vierailija
30/33 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on näköjään paljon rohkeampi ja omanarvontuntoisempi kuin äitinsä! Ja hienoa että on niin. Hän menee omia polkujaan eikä välitä lauman arvoista ja normeista, jos ne eivät satu olemaan samanlaisia kuin hänen omansa. Mieluummin yksin oma itsensä kuin osana laumaa niin että täytyy teeskennellä jotain muuta kuin oikeasti on - näin minäkin ajattelin teininä. Enkä ole koskaan kyllä katunut. 

Vierailija
31/33 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tyttö tällättäisiin kanaksi, ei hän keksisi mitään puhuttavaa noiden kanssa. Saisi vaihtaa kiinnostuksenkohteetkin Salkkareihin ja sidukkaan, ja lopulta joutuisi näyttelemään aivan eri ihmistä pitkälle aikuisuuteen!

Auta häntä etsimään samanhenkisiä kavereita muualta. Netistä, harrastuksista, konserteista tai japanifestareilta saattaisi löytyä. Ei parhaan kaverin tarvitse olla samassa koulussa.

Juurikin näin! itse nuorena aloin siideripissikseksi, että sovin joukkoon. ensinnäkin elämä meni alkoholin takia aivan sekaisin, jonka jälkiä korjailtiin vielä 25-vuotiaana. Kolmekymppisenä viimein tajusin lopullisesti, ettei tuo siideripissis ollut koskaan minä. Ymmärrän ettei aikuiset aina tajua/jaksa /ehdi tukea nuorta olemaan oma itsensä ja vahvistamaan omaa persoonaansa, mutta.. sinä ap tajuat nyt että tyttäresi ei ole siideripissis luonnostaan (niitäkin on ja nauttivat omana itsenä olemisestaan!), joten tue häntä hänen oman persoonansa kehittymisessä! Luultavaa myös ettei tyttäresi ole "gootti" lopun ikäänsä, vain teini-iän :)

Vierailija
32/33 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet laittanut tyttösi noin huonoon kouluun? Eikö ollut vaihtoehtoja?

Vierailija
33/33 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olisi hölmöä alkaa muuttamaan omaa pukeutumistyyliään saadakseen hyväksyntää. Hyvä, ettei tyttäresi moista tee. Vaatteiden takia syrjiminen on todella typerää.

Sen sijaan minulle tuli mieleen, millainen tyttäresi luonne on. Onko hän avoin ja ystävällinen muita kohtaan? Pinnallisuus ei ole vain muodikkaiden teinityttöjen yksinoikeus, vaan yllättävän yleistä kaikkien tuon ikäisten keskuudessa. Kiinnitin huomiota siihen, että hän oli kuvaillut muita tyttöjä aivottomiksi kanoiksi. Itsekin olin teininä erilainen nuori ja ajattelin olevani paljon muita sielukkaampi, syvällisempi ja aidompi ihminen, vaikka olin samalla tavalla pinnallinen kuin muutkin. Väheksyin mielessäni "massalta" näyttäviä ihmisiä (en kiusannut tai haukkunut ketään, mutta tämä oli ajatusmaailmaani), ja pelkästään se, että joku oli tyyliltään gootti tai punkkari, sai minut kiinnostumaan tästä ihmisistä kaverina. Ihan kuin erikoisesti pukeutuvat olisivat lähtökohtaisesti tietynlaisia sisältä päin, samaten muodikkaasti pukeutuvat tietynlaisia. Myös se voi saada uudet luokkatoverit varpailleen, jos he vaistoavat ylimielisyyden ja sen, että heidän elämäntapaansa ja tyyliänsä ei pidetä samanlaisessa arvossa kuin omia. Mutta sinä ap tunnet tyttäresi meitä paremmin kuin me ja tiedät paremmin, kuinka avoin hän on, vai onko hän kovin mustavalkoinen ajatuksiltaan. Sinä tiedät meitä paremmin, voisiko asennemuutoksesta olla apua kavereiden löytymisen kannalta, vai onko tyttäresi suhtautuminen muihin ihmisiin ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi