Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten omat vanhempasi tulevat toimeen appivanhempiesi kanssa?

Vierailija
18.08.2016 |

Minun vanhempani tulevat ihan hyvin juttuun keskenään, mutta appivanhempani eivät niin puheliaita kuin omani. Appi on kyllä tuppisuu, jolta ei saa mitään irti. Anopilla aina kovat puheet pitää yhteyttä äitiini (asuvat siis eri puolella Suomea), mutta suuriksi puheiksi jääneet.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi he olisivat missään tekemisissä???

Vierailija
2/45 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat tavanneet kerran, parin tunnin ajan. "Appi" tuli silloin käymään meillä sen ainoan kerran kun on kotoaan mihinkään lähtenyt ja vietiin hänet samalla reissulla kaffelle äitini luo. Välimatkaa 700km... joten eivät ole tekemisissä. Kuulumisia kyselevät meidän välityksellä joskus kun on käyty pohjoisessa, muodon vuoksi kai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan tajunnut miksi appivanhempien pitäisi olla tekemisissä keskenään. Eihän näillä ihmisillä ole muuta yhteistä kuin että heidän lapsensa ovat sattuneet menemään keskenään naimisiin.

Toki jos kaikki osapuolet haluavat uusia ystäviä tms, niin ok. Mutta että se olisi joku sosiaalinen pakko, niin en vaan ymmärrä.

Vierailija
4/45 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 2 vuotta yhdessä ja eivät ole tavanneet, 2000 km välissä. 😄

Vierailija
5/45 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteliaan etäisesti. Ei heillä ole juurikaan yhteistä meidän lisäksemme.

Vierailija
6/45 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei olisi, varsinkin jos on yhteisiä lapsenlapsiakin? Meillä ainakin tapaavat säännöllisesti synttäreillä, olisihan se nyt outoa jos välttelisivät toisiaan.

Vierailija
7/45 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei olisi, varsinkin jos on yhteisiä lapsenlapsiakin? Meillä ainakin tapaavat säännöllisesti synttäreillä, olisihan se nyt outoa jos välttelisivät toisiaan.

Ap ruikuttaa jostain yhteyden pitämisestä.

Vierailija
8/45 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap peräänkuuluuttaa, että yhteyttä pitäisi pitää ihan suoraan näiden kahden parin välillä. Miksi ihmeessä? Paitsi kohteliaisuudesta esim juhlapäivinä, tai jos oikeasti synkkaa. Mutta ei nyt vain siksi että lapset ovat liitossa keskenään.

Vierailija
9/45 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika etäiset välit. Mun äiti yrittää pitää edes jonkinlaisen yhteyden heihin (muistaa jouluisin, syntymäpäivisin, pääsiäisenä jne.), mutta appivanhemmat on melko välinpitämättömiä. Ovat hiljaisia ja sisäänpäinlämpeneviä jurottajia. Pitävät melko vähän yhteyttä omiin lapsiinkaan.

Vanhemmillani ja veljeni appivanhemmilla taas on paljon paremmat välit. Veljeni anoppi soitteleekin äidilleni pitkiä puheluita ja lähettelee kortteja. Vähän kateellinen olen siitä...

Mulla ja miehellä on aika viileä/huono suhde ja usein olen miettinyt, että koska meidän vanhemmat ovat niin erilaisia keskenään, niin niin ollaan me miehenkin kanssa ja se tuo haasteita suhteeseen.

Vierailija
10/45 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sillai että 1-2 krt vuodessa näkevät toisiaan meillä ja juttelevat niitä näitä kohteliaasti ja päivittelevät yhdessä kuinka aika kuluu ja lapset senkun kasvaa. Vois kai heitä useamminkin kutsua yhtä aikaa, mutta toisaalta miksi?  

Vierailija
11/45 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki appivanhemmat tulee hyvin toimeen toistensa kanssa. Meidän äidit pitää jonkin verran yhteyttä keskenään. Mun äiti on esim. tehnyt anopille joulukoristeen ja neulonut hartiahuivin.

Vierailija
12/45 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no sillai että 1-2 krt vuodessa näkevät toisiaan meillä ja juttelevat niitä näitä kohteliaasti ja päivittelevät yhdessä kuinka aika kuluu ja lapset senkun kasvaa. Vois kai heitä useamminkin kutsua yhtä aikaa, mutta toisaalta miksi?  

Tai miksi ei? Olettehan te kaikki jo yhtä ja samaa perhettä.

Vierailija
13/45 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap peräänkuuluuttaa, että yhteyttä pitäisi pitää ihan suoraan näiden kahden parin välillä. Miksi ihmeessä? Paitsi kohteliaisuudesta esim juhlapäivinä, tai jos oikeasti synkkaa. Mutta ei nyt vain siksi että lapset ovat liitossa keskenään.

Lukutaito olisi ihan suotavaa teillä kahdella! En ole ruikuttanut mitään vanhempieni ja appivanhempieno yhteydenpidon perään. Anoppillani on vaan ollut suuret puheet muun suvun kuullen, ja on sanonut äidilleni pitävänsä yhteyttä häneen. Suuret puheet ovatkin jääneet puheiksi. Huvittavaa sinänsä.

-AP

Vierailija
14/45 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika etäiset välit. Mun äiti yrittää pitää edes jonkinlaisen yhteyden heihin (muistaa jouluisin, syntymäpäivisin, pääsiäisenä jne.), mutta appivanhemmat on melko välinpitämättömiä. Ovat hiljaisia ja sisäänpäinlämpeneviä jurottajia. Pitävät melko vähän yhteyttä omiin lapsiinkaan.

Vanhemmillani ja veljeni appivanhemmilla taas on paljon paremmat välit. Veljeni anoppi soitteleekin äidilleni pitkiä puheluita ja lähettelee kortteja. Vähän kateellinen olen siitä...

Mulla ja miehellä on aika viileä/huono suhde ja usein olen miettinyt, että koska meidän vanhemmat ovat niin erilaisia keskenään, niin niin ollaan me miehenkin kanssa ja se tuo haasteita suhteeseen.

Just. Tuskinpa huono parisuhteesi on appivanhempiesi vika.

Otahan vähän vastuuta omasta elämästäsi.

Vierailija
15/45 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukutaito olisi ihan suotavaa teillä kahdella! En ole ruikuttanut mitään vanhempieni ja appivanhempieno yhteydenpidon perään. Anoppillani on vaan ollut suuret puheet muun suvun kuullen, ja on sanonut äidilleni pitävänsä yhteyttä häneen. Suuret puheet ovatkin jääneet puheiksi. Huvittavaa sinänsä.

-AP

Kirjoitit epäselvästi.

Vierailija
16/45 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. Tuskinpa huono parisuhteesi on appivanhempiesi vika.

Otahan vähän vastuuta omasta elämästäsi.

En mä niin sanonutkaan. Vaan sitä, että kun ollaan niin erilaisista perheistä ja erilaiset luonteet, niin se tuo haasteita. Olisihan se helpompaa jos arvot ja lähtökohdat olisi samalaiset.

Vierailija
17/45 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Miksi yhteydenpito olisi yksin anopin vastuulla?

Vierailija
18/45 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tulee toimeen

Vierailija
19/45 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin. Sillä he eivät ole missään tekemisissä toistensa kanssa.

Vierailija
20/45 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

"Suuret puheet" = kohteluaisuutta. Kokee että pitää sanoa noin muttei oikeasti halua pitää yhteyttä. Ei siinä sen kummempaa. Mikä tässä on huvittavaa, vai oletko loukkaantunut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi