Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä miehen siskon käytöksestä?

Vierailija
18.08.2016 |

Eilen tuli extempore käymään kahden muksunsa kanssa ja toi jotain kutomiaan sukkia miehelleni, kun olivat menomatkalla mummon ja vaarin luo. En oikein tule hänen kanssaan toimeen, kun hän on sellainen voimakasluonteinen omiensa puolustaja ja näkee minussa aina jotain huonoa, kun mies on kertonut sille minun taloudellisista ongelmista ja menneistä "villeistä vuosista". Olin aikoinaan kova juomaan varsinkin viikonloppuisin ja rahat meni aina kun tulivatkin. Siitä tosin aikaa jo kymmenen vuotta, mutta leima on näköjään ikuinen. Tuli siis meille ja tervehti miestäni ja minulle vain pahansuopa katse sekä väritön "Hei vaan." En välitä enää hänen paheksuvasta asenteestaan milläänlailla ja hyvä, että edes jotenkin ollaan puheväleissä, mutta sitten tuli raja vastaan kun jutteli mieheni kanssa ja alkoi huomauttelemaan siivottomuudesta. En ole koskaan ollut mikään neuroottinen siivousasioissa ja oloni on kotoisa sekä viihtyisä, jos on pelkästään perussiisti eikä tarvi suurennuslasin kanssa hangata paikkoja ja varoa/pelätä sotkemasta. Nyt meillä sattuu olemaan inventaario vaatekaapeista, kun heitetään vanhoja riepuja pois, että tulisi kaappitilaa ja ne nyt sattui eilen lojumaan toisen sohvamme päällä suuressa kasassa. Alkoi samantien valittaa, ettei näin voi kukaan olla kotonaan ja ihmetteli olemmeko niin laiskoja ettemme viitsi tehdä loppuun mitään. Joo, oli keskeneräinen homma ja ruokaa juuri olin tekemässä, kunnes hänen korkeutensa tuli paikalle mollaamaan. Olin viittä vaille heittämässä sen ulos, mutta lasten takia nielin kiukkuni. Jumalauta kun kiehui. Lähtivät onneksi melko pian ja miehen kanssa asiasta keskustelin ja sanoi vaan, että se on aina ollu yhtä rasittava ihminen. Suutuin, kun miehelläni ei ollut pokkaa sanoa siskolleen suoria sanojan ja lisäksi olen myös aina tuntenut mieheeni jonkinasteista katkeruutta, kun mennyt aikoinaan kailottamaan menneisyydestäni joka ei kellekkään ulkopuoliselle ymmärtämättömälle ihmiselle kuulu. Porttikielto sille akalle tulis vissiin laittaa, ei tarvi tänne tulla arvostelemaan enää mun kodinhoitoani! Prkl...

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En täysin hahmota miksi vaatekaappien siivoaminen soktee olohuoneen. Eikö voi esim lajitella pois samantien. Ja yhden kaapin kerrallaan.

Jonkun mielestä on helpompi tehdä asiat toisin kuin sinun mielestäsi. Sitä paitsi on olemassa sanonta talo elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan. Oikeastaan mikään ei oo loukkaavampaa kuin se, että joku itseään parempana pitävä ihminen tulee alleviivaamaan omaa paremmuuttaan esim kodinhoidon suhteen.

Vierailija
62/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En täysin hahmota miksi vaatekaappien siivoaminen soktee olohuoneen. Eikö voi esim lajitella pois samantien. Ja yhden kaapin kerrallaan.

Jonkun mielestä on helpompi tehdä asiat toisin kuin sinun mielestäsi. Sitä paitsi on olemassa sanonta talo elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan. Oikeastaan mikään ei oo loukkaavampaa kuin se, että joku itseään parempana pitävä ihminen tulee alleviivaamaan omaa paremmuuttaan esim kodinhoidon suhteen.

Minun tavallani koko kämppä ei mene sekaisin kun siivotaan komeroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosta on kiva olla pahansuopa ja sinulla olivat työt kesken. Yritä unohtaa koko juttu.

Vierailija
64/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tättärärää, ja päivän Paremman Ihmisen palkinto tulee sinulle! Triit trööt onneksi olkoon! *taustanauhalta kuuluu aplodit*

Vierailija
65/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin muille kämpän väliaikainen sekaisin meneminen ei ole maailmanloppu. Elä ja anna elää.

Vierailija
66/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tais kolahtaa kun tälläisen selittelypurkauksen laukaisi. Keskittyisin itsetutkiskeluun eikä ulkopuolisen syyttelyyn. Eihän miehen sisko nyt suoraan mitään ilkeää ole sanonut. Itse sanoisin paljon rumemmin.

Niin miksi? Ihan mielenkiinnosta kuulisin miksi sanoisit vielä pahemmin? Miten se on sun asiasi? Ihme kyylä.

T. Ketjun lukija

Siksi koska en arvosta näitä ihmisiä ketkä elävät "villiä" elämää nuorena päihteiden ja velkojen kanssa. Ovat roskaväkeä. Mutta jos oma veli sellaiseen sekaantuisi koittaisin purra kieltäni ja olla hiljaa. Mutta jos tähän lisätään vielä huono kodinhoito niin voisi olla vaikeaa olla hiljaa. Miettikää nyt tarkemmin mikä vaikutelma tulee ihmisestä jolla on historiaa velkaatumisen kanssa ja ilmeisesti röykkiöittäin tarpeettomia vaatteita löytyy silti kaapeista. Ei se rahankäyttö ole ilmeisesti sen fiksumpaa kuin nuorempana. T: alkuperäisen kommentin kirjoittaja.

Et voi tietää, mistä nuo vaatteet on, muakin vois arvostella noin, mutta mä ostan uusia vaatteita vain pakosta, lapsille lähinnä pikkareita ja sukkia. Ihmiset haluaa lahjoittaa meille vaatteita, kun on useampi lapsi. Välillä tuntuu, ettei sillä oo mitään rajaa, mitä meille oltais työntämässä. Ja miten paljon. Meillä sitten on paljon vaatteita, jotka on syystä tai toisesta sopimattomia... Nykyään kieltäydyn suoraan kaikista alle 110cm vaatteista...

Vierailija
67/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt kyllä ensi lukemalta ymmärtänyt, mikset voinut vain ihan normaalisti sanoa, että kaappien organisointi ja poistettavien lajittelu on meneillään. Toisekseen, miksi märehdit niillä muinaisilla join ja rahat meni-muistoillasi tässä yhteydessä, kun ne eivät mitenkään tuohon tilanteeseen liittyneet. 

Vierailija
68/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi elää se elämä niin, ettei menneisyyttään tarvitsisi peitellä. Jokaiselle meistä on sen verran järkeä annettu. Sitä pitää vain käyttää.

Harmi, ku kellään meistä elämä ei oo kuin elokuvan teko, että elämästä vois ottaa niin monta toistoa, että saa sen sitten leikattua mieleisekseen. On normaalia ja inhhimillistä tehdä virheitä, fiksua ottaa opiksi niistä, mutta äärimmäisen sokeaa kuvitella, ettei olis koskaan tehny mitään virhettä tai että olis eläny elämänsä niin, ettei ole mitään, mitä olis ollu syytä tehdä toisin.

Vierailija
69/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
70/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miehelläsi ja tämän siskolla on sisarussuhde ja siskon käytöksestä päätellen jopa aika läheinen. Itse olen seurustellut miesten kanssa joilla on siskoja, ja siskot nyt ovat sellaisia. Eivät he ole vihollisia vaan he suhtautuvat mieheesi kuten veljeen nyt yleensä suhtaudutaan. Kommentit olivat varmasti osoitettuja miehelle samaan tyyliin, kuin on totuttu lapsuuden kodissa kommentoimaan. Neljän pojan ja yhden tytön elämää sivusta seuranneena olen havainnut, että tyttö on aika kova komentelemaan veljiään ja mielestäni se on vaan aika herttaista. Olen siis seurustellut vuosia yhden nuista veljeksistä kanssa. Sisko ei ole sinulle uhka paitsi jos yrität väkisin asettua häntä vastaan. Meidän naisten tulisi muistaa se, että sisko oli olemassa ennen minua ja varmasti on omalla tavallaan rakkaampi miehelle kuin minä. Siskon kanssa ei kuitenkaan avioiduta tai hankita lapsia ja aikuinen mies osaa asettaa siskolle rajat. Jos miehesi itse ei  reagoi siskonsa toimintaan niin ihan suotta sinäkään omia hermojasi kulutat, jätä se mies mieluummin jos ei kasva aikuiseksi.

Jotkut sisarukset eivät osaa kasvaa aikuiseksi ja he toistavat lapsuuden käyttäytymismalleja lopun ikäänsä, eli esikoinen on se joka määrää ja iltatähti käyttäytyy kuin hemmoteltu kakara. Ei siihen sukuun naitujen kuitenkaan kannata mennä sotkeutumaan, omat hermot vaan menee.

Itse en ole nykyisen mieheni suvun kanssa tekemisissä ollenkaan, mutta en missään nimessä kieltäisi heiltä meillä käymistä. Eivät itse tule koska ovat sosiaalisesti rajoittuneita, mutta mies käy usein kotonaan yksin ja se on tietysti ihan ok. Ei kannata ottaa kaikkea niin henkilökohtaisesti, ihmiset ja suvut on erilaisia.

Vierailija
71/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse tykkäisi todellakaan, jos oma käly / kuka tahansa tuppautuisi luokseni arvostelemaan kotini siisteyttä. Sinun tapauksessasi etenkin ikävä tilanne, että kerrot siskon suhtautuvan sinuun muutenkin nuivasti menneisyytesi takia. :/ Se, että hän arvostelee sinua jonkin sellaisen takia, mikä ei ole ollut enää vuosiin ajankohtaista, kertoo vain ja ainoastaan hänen lapsellisuudestaan, ei sinun.

Voihan toki olla, että kälysi ei tarkoittanut kommenttejaan suorina hyökkäyksinä sinua kohtaan (vaan ihan yleiseksi päivittelyksi ilman sen pahempia taka-ajatuksia) ja sinä koit ne itse loukkaviksi, esim. juuri siksi, että välinne noin ylimalkaan ovat huonot. Jos välien selvittely puhumalla ei onnistu, niin jätä vain sen mulkun kommentit omaan arvoonsa tai lähde aina sopivasti kauppaan/lenkille, kun hän kyläilee.

Vierailija
72/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekis mieli laittaa tänne kuva kiertoon lähtevien vaatteiden kasasta, joka majailee ikeakasseissa meidän makuuhuoneen nurkassa kolmatta kuukautta. Välillä sieltä lähtee jotain pois ja uutta tulee taas tilalle.

Taputa ap itseäsi selkään, kun olit niin reipas että hoiditte homman päivässä!

P.S. Olikohan siellä kasassa jotain siskon antamaa, jonka pois heittämisestä kimpaantui?

Vierailija
73/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin motivoi se väliaikainen sotku. On siis joku käytännön syy hoitaa homma loppuun asti kun muuten sitä sotkua pitää katsella pidempään.

Vierailija
74/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tais kolahtaa kun tälläisen selittelypurkauksen laukaisi. Keskittyisin itsetutkiskeluun eikä ulkopuolisen syyttelyyn. Eihän miehen sisko nyt suoraan mitään ilkeää ole sanonut. Itse sanoisin paljon rumemmin.

Ja sun elämän tehtäväsikö on huomautella muille ihmisille heidän kotiensa tavoista, siivouksista ym. ?

Voi hel...ti että tän päivän ihmiset on itsekkäitä omahyväisiä ja vielä tyhmiäkin.

Vierailija
75/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minäkin siivoan kaappini niinkuin parhaiten itse näen. Jumats. Kun välillä pitää tehdä ruokaa penskoille ja mennä sinne ja tänne ettei koskaan saa yhtä hommaa tehtyä kunnolla loppuun. Mulla samanlainen mies ettei voi suoraan puolustaa puolisoaan ja sanoa suoraan päin naamaa siskolleen. Kärsin vielä Avan älyttömästi väsymyksestä ja masiksesta tollasten ihmisten takia. Eilen pääsin illalla mustikkaan ja tulin vasta 22 aikaan kotiin kaupan kautta.

Oli mies ny sen verran, että oli ruvennu nykertään lasten juttuja.

Mikä toi sun miehes sisko on - tonttuko? Kun tulee tuomaan miehellesi villasukkia. Itte varmaan kutonu. Ja äitinsä samanlainen kutoo sukkia ja haukkuu sua tyttärensä kanssa saamattomaksi. Ite olen parikertaa rumasti sanonu miehen siskolle asiasta. Sehän on sellainen kotona äitinsä kanssa, että haukkuu kaikki ihmiset. Ja asuu vielä äitinsä kanssa vaikka on mieskaveri toisella paikkakunnalla. Sano vain päin naamaa tollatteelle. Jos mies menee mussuttaan siskonsa puolelle niin tiiät sitten millainen nuppa mihes on.

Vierailija
76/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt kyllä ensi lukemalta ymmärtänyt, mikset voinut vain ihan normaalisti sanoa, että kaappien organisointi ja poistettavien lajittelu on meneillään. Toisekseen, miksi märehdit niillä muinaisilla join ja rahat meni-muistoillasi tässä yhteydessä, kun ne eivät mitenkään tuohon tilanteeseen liittyneet. 

Koska todennäköisesti siinä sohvalla lojuu sedimenttiä viime joulusta asti. Ei suinkaan mitään lajiteltuja vaatteita.

Vierailija
77/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meet toisen kotiin niin pidät turpas kiinni. On se kumma kun ei pidä turpaansa kiinni miehen sisko. Ei kuulu hyviin tapoihin mennä ex tempore kenenkään kotiin vierailulle, ei ainakaan villasukat kädessä omalle velikullalle.

Mistä hel. Syrjäkylältä se sun veljes sisko tuli.

Sulla on oikeus sun omaan menneisyyteen ja sun menneisyyteen on vahvana osana sun äidin ja isän kasvatus ja olosuhteet. Sinä itse et ole syyllinen. Ja olethan sinä oikein kunnon ihminen siivoat kaappeja laitat ruokaa lapsille. Huolehdit varmaan muutenkin kodistasi omien voimien mukaan. Ei mun sukulaisillakaan pölytöntä ole, vaikka ovat ilkeitä minulle ja huomauttelevat. Heti kun tulevat kylään niin näkee sen kyyläävän siivousilmeen ja tietää mitä ovat aik. Kerroilla kyylänneet ja puhuneet keskenään. Anoppi oli meillä ja oli saanut miheltäni viinapullon tai ostant. Meni meillä pullo kädessä Veteli kaikkien kaappien ovet auki ja luuraa kaappeihin ja sanoo, että mihinkähän minä nyt tämän pullon piilottaisin. Ei ollut kaapissa vaatteet siisteissä pinkoissa. Mutta eipä ollut mun mies mitään siivonnut eikä vaatteita kaappiinsa viikannut. Vaikka oli jo 16 vuotiaana mennyt toiselle paikkakunnalle lukioon ja oli niin sivistynyttä ja siistiä. Voi v. Heitänkö pellolle koko äijän. Siskonsa ja veljensä naamasta ja veljensä muijasta aina näkee mitä ovt puhuneet tai mitä asiaa milloinkin kyttäävät kun tulevat meille. No ei olla paljon tekemisissä. Valistan omia lapsiani siitä huonosta käytöksestä. Ensi li rkutellaan ja ostellaan lahjoja ja sitte ku oliki tyttären rippijuhlat niin ei tulla paikalle.

Vierailija
78/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi seurustelet luuseri miehen kanssa?

Vierailija
79/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvi selitellä mtä vaatteita missäkin ja miten teet. Olethan oikei kunnon ihminen ja miksi sun miehesi olisi sun kanssa. Jos seuraavalla kerralla tulee tunne huonosta kohtelusta, huomauttelusta. Ota asia puheeksi. Puhu asiat halki ja sano ettei tollanen käytös sua kohtaan käy. Sulla on aivan oikeat ja omat syyt miten asioita teet. Jos ei hyvät puheet auta niin räyskäse oikein rumasti. Olet varmaan liian kiltti ja alentuvainen niin kuin minäkin. Toisilla on enemmän sanavalmiutta kuin toisilla. Puhu miehellesi ja kysy miksi on sinun kanssasi jos tunnet olevasi huonompi. Miehesi varmaan haluaa olla kanssasi😍 . Pyydä puolustamaan itseäsi siskonsa tökeröä käytöstä vastaan. Luultavasti mies ei kuitenkaan mene siskoaan ja äitiään vastustamaan. Mutta sitten voit itse räyskästä mihes siskolle oikein kunnolla. Vaikka esim. Eikö tää akka osaa järjestellä sen vertaa elämäänsä, ettei pompi toisten kotiin etukäteen sopimatta. Nykyään sovitaan etukäteen millon saa vierailulle tulla, erityisesti noi miehen lähisukulaiset. Kait hän nyt tälläsen normin tuntee😜 . Kyllä mullekkin on veljen vaimo leiskautellu, yö kyläilyn jälkeen, että lakanat pitää pestä. Jos koti on huonosti siivottu, ei se tarkoita sitä, että vieraat joutuis paskasis lakanois nukkuun. Olen minä saanu tän naisen kotona syödä paskasella haarukalla, enkä siitä ääneen ole huutanut. Käyn vain kylässä, jos kutsutaan ja sovittuna aikana, yritän olla kohtelias. Tämä yrittäminen tekee olon tietenkin hieman vaivautuneeksi😅 . Sitten on vielä oma äitini joka puhuu vaikka mitä ja sekottaa asioita ja sählää (lue: yrittää käyttäytyä korrektisti).

Tälläkin keskustelee sellaisia hyvän koulutusen, työpaikansaaneita, jotka on jo kotonaan saaneet kaiken hyvän ja huomion ehkä muiden sisarusten kustannuksella. Niitten ohjeet ja teoriat on niin korrekteja ja mtäänsanomattomia, juuri niinkuin kultalusikka suussa synnytään. Ihmettelen vain tämmösten puheita ja kirjoituksia. Ollaan niin järkyttyneitä pakolaisista ja auschwitsin tapahtumista ja ei nähdä, että naapurin samanikäisen kiltin tytön jättää yksin, se kun ei kelpaa seuraan. Ja miksi ei kelpaa. Onko se jotain saastaista vai pilaako se oman menestyksen ja hyvän elämän, että on tälläisen hiljaisen ihmisen kanssa tekemisissä.

Että huhuh. Elä omaa elämää ja pidä itsesi ehyenä ilkeistä ihmisistä.

Vierailija
80/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule nyt juodaan kaffeet ja syödään jottain hyvää. Oot ehkä siivonnu ne kaapit ja laittanu tuhatkertaa ruokaa. Ja vaikka et olisikkaan tehnyt mitään kunnon kotihommia niin ymmärrän sinua. Kerro sitten kun se sivistynyt anoppis auttaa sinua pyyteettömäst😱 . Voimia tulevaan ja naura paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän