Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä miehen siskon käytöksestä?

Vierailija
18.08.2016 |

Eilen tuli extempore käymään kahden muksunsa kanssa ja toi jotain kutomiaan sukkia miehelleni, kun olivat menomatkalla mummon ja vaarin luo. En oikein tule hänen kanssaan toimeen, kun hän on sellainen voimakasluonteinen omiensa puolustaja ja näkee minussa aina jotain huonoa, kun mies on kertonut sille minun taloudellisista ongelmista ja menneistä "villeistä vuosista". Olin aikoinaan kova juomaan varsinkin viikonloppuisin ja rahat meni aina kun tulivatkin. Siitä tosin aikaa jo kymmenen vuotta, mutta leima on näköjään ikuinen. Tuli siis meille ja tervehti miestäni ja minulle vain pahansuopa katse sekä väritön "Hei vaan." En välitä enää hänen paheksuvasta asenteestaan milläänlailla ja hyvä, että edes jotenkin ollaan puheväleissä, mutta sitten tuli raja vastaan kun jutteli mieheni kanssa ja alkoi huomauttelemaan siivottomuudesta. En ole koskaan ollut mikään neuroottinen siivousasioissa ja oloni on kotoisa sekä viihtyisä, jos on pelkästään perussiisti eikä tarvi suurennuslasin kanssa hangata paikkoja ja varoa/pelätä sotkemasta. Nyt meillä sattuu olemaan inventaario vaatekaapeista, kun heitetään vanhoja riepuja pois, että tulisi kaappitilaa ja ne nyt sattui eilen lojumaan toisen sohvamme päällä suuressa kasassa. Alkoi samantien valittaa, ettei näin voi kukaan olla kotonaan ja ihmetteli olemmeko niin laiskoja ettemme viitsi tehdä loppuun mitään. Joo, oli keskeneräinen homma ja ruokaa juuri olin tekemässä, kunnes hänen korkeutensa tuli paikalle mollaamaan. Olin viittä vaille heittämässä sen ulos, mutta lasten takia nielin kiukkuni. Jumalauta kun kiehui. Lähtivät onneksi melko pian ja miehen kanssa asiasta keskustelin ja sanoi vaan, että se on aina ollu yhtä rasittava ihminen. Suutuin, kun miehelläni ei ollut pokkaa sanoa siskolleen suoria sanojan ja lisäksi olen myös aina tuntenut mieheeni jonkinasteista katkeruutta, kun mennyt aikoinaan kailottamaan menneisyydestäni joka ei kellekkään ulkopuoliselle ymmärtämättömälle ihmiselle kuulu. Porttikielto sille akalle tulis vissiin laittaa, ei tarvi tänne tulla arvostelemaan enää mun kodinhoitoani! Prkl...

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua niin vitutti, kun miesreppanasta ei ollut tekemään asiaa, joka minua kismitti, mutta jolle en itse tietenkään tehnyt mitään. Miehet on paskoja reppanoita, kun eivät tee asioita puolestani. Itsehän voin tietenkin olla tekemättä sitä asiaa ja siinä ei ole mitään väärää, koska minulla on vagina.

Vierailija
82/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekään en ole siisteimmästä päästä, mutten kuitenkaan kävisi siisteyttä arvostavia nimittämään neuroottisiksi siivoojiksi, jotka suurennuskasin kanssa siivoaa. Ehkä tuo sunkin asenteesi paistaa läpi..

Miksi miehen pitää sanoa mitään? Hän osaa luovia siskonsa jutut sisäänulos aloittamatta mitään kolmatta maailman sotaa. Osa miehistä käsittelee siten naisten jutut. Varmasti paljon puolisonsakin oikkuja.

Jospa menneisyydellä ei olekaan mitään tekemistä tuossa siskon asenteessa, vaan ihan nykyhetkessä. Hyväksykää itsenne, jotta voitte hyväksyä toisenne.

Tyypillinen paholaisen Asianajajan vastaus. Meni toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa samanlaiselta siivoamiselta kuin siinä Pokka pitää -sarjassa sillä sottapyttysiskolla... Päämäärätöntä kekojen siirtelyä läävässä.

So what! JOPA Hyacint osaa olla kommentoimatta ja on ystävällinen siskolleen!

Vierailija
84/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolusta ihan itse itseäsi,aikuinen ihminen!!!

Todella inhottavaa laittaa mies siiven väliin jos et itse pysty asioista puhumaan!

Hänen veljensä on saanut paskan naisen,näytä olevasi erilainen.Jos miehesi on suhun tyytyväinen niin anna olla mutta avaa itse suusi äläkä kiusaa miestäsi-ei kuulu sille.

Hän ei minua kuuntele, se sota on jo käyty. Menee pahemmaksi ja valitti hän yhtälailla miehellenikin kaiken maailman pikkuasioista. Joskus kuuntelee mieheni puhetta. Ap

No jo on äkänen nainen.Mitäs tossa sitten,ei tarvi tulla kylään..

Kudottuja sukkia...olisin käskeny varmaam tupata persiiseen..

Vierailija
85/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ap:n moka, mitäs antoi syytä haukkumiseen", "väkivallan uhrin vika, mitäs provosoi lyömään", "raiskatun vika, mitäs antoi ymmärtää", "ryöstetyn vika, mitäs ei laittanut useampaa lukkoa ja hälytyslaitetta ja vahtikoiraa"... Törkeä käytös on törkeää.

Sotku on sotkua ja surkea siivoaminen surkeaa siivoamista

Ja omassa kodissaan saa sotkea ja siivota surkeasti, tai olla vaikka siivoamatta, jos haluaa.[/

Mä säälin ihmisiä, joiden elämän tarkoitus ja suurin saavutus on siisti koti :(

Siisti koti mahdollistaa sen elämisen. Kaaosmainen kekoilu on wt-hommaa...

Wt-hommaa on aukoa suutaan joka paikassa estottomasti. Wt:t kun ei tunnetusti osaa normaaleja käytössääntöjä. Ovat joka paikassa äänekkäästi kertomassa kuinka muiden tulee elää ja olla. Siksi ne sitä wt-porukkaa onkin. Eivätkä raukat edes tajua kuinka typeriltä kuulostavat ja näyttävät, kun pitää päästä sanomaan ihan kaikkeen se oma ehdottoman oikea mielipiteensä.

Vierailija
86/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammojen koti- ja metatöiden suuruus paljastuu tässäkin ketjussa. Kovasti uhoatte palstalla olevanne korvaamattomia, mutta läävänne ovat kaatopaikkakunnossa , ketjusta päätellen.

Vierailija
87/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi seurustelet luuseri miehen kanssa?

Onko nainen siis miehensä omaisuutta ja päätös- , käsky- ja käytösvallan alla?

Uikutatte hiljaa ja mies dominoi?  Ihan uutta tällä palstalla.

Vierailija
88/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miehelläsi ja tämän siskolla on sisarussuhde ja siskon käytöksestä päätellen jopa aika läheinen. Itse olen seurustellut miesten kanssa joilla on siskoja, ja siskot nyt ovat sellaisia. Eivät he ole vihollisia vaan he suhtautuvat mieheesi kuten veljeen nyt yleensä suhtaudutaan. Kommentit olivat varmasti osoitettuja miehelle samaan tyyliin, kuin on totuttu lapsuuden kodissa kommentoimaan. Neljän pojan ja yhden tytön elämää sivusta seuranneena olen havainnut, että tyttö on aika kova komentelemaan veljiään ja mielestäni se on vaan aika herttaista. Olen siis seurustellut vuosia yhden nuista veljeksistä kanssa. Sisko ei ole sinulle uhka paitsi jos yrität väkisin asettua häntä vastaan. Meidän naisten tulisi muistaa se, että sisko oli olemassa ennen minua ja varmasti on omalla tavallaan rakkaampi miehelle kuin minä. Siskon kanssa ei kuitenkaan avioiduta tai hankita lapsia ja aikuinen mies osaa asettaa siskolle rajat. Jos miehesi itse ei  reagoi siskonsa toimintaan niin ihan suotta sinäkään omia hermojasi kulutat, jätä se mies mieluummin jos ei kasva aikuiseksi.

Jotkut sisarukset eivät osaa kasvaa aikuiseksi ja he toistavat lapsuuden käyttäytymismalleja lopun ikäänsä, eli esikoinen on se joka määrää ja iltatähti käyttäytyy kuin hemmoteltu kakara. Ei siihen sukuun naitujen kuitenkaan kannata mennä sotkeutumaan, omat hermot vaan menee.

Itse en ole nykyisen mieheni suvun kanssa tekemisissä ollenkaan, mutta en missään nimessä kieltäisi heiltä meillä käymistä. Eivät itse tule koska ovat sosiaalisesti rajoittuneita, mutta mies käy usein kotonaan yksin ja se on tietysti ihan ok. Ei kannata ottaa kaikkea niin henkilökohtaisesti, ihmiset ja suvut on erilaisia.

Mä olen neljän veljen sisko, aikanaan lapsuudenkodissa kovastikin heitä komennellut. Vaan eipä tulis mieleenkään nyt aikuisena mennä veljeni kotiin ja alkaa komennella tai arvostella aikuisia ihmisiä. He elävät omaa elämäänsä ja minä omaani. Ei ole minun asiani opettaa heitä, jollei sitä erikseen pyydetä. Se että olen sisko ei muuta tätä asiaa. Ei siskous anna lupaa sekaantua muiden elämään. Ei todellakaan. Ihmettelen kyllä niitä jotka tätä ei ymmärrä vaan antavat siskojen/veljien pompottaa ja arvostella itseään ja perhettään. Ja niitä jotka jotenkin puolustelee tuollaista moukkamaista käytöstä. 

Vierailija
89/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En täysin hahmota miksi vaatekaappien siivoaminen soktee olohuoneen. Eikö voi esim lajitella pois samantien. Ja yhden kaapin kerrallaan.

Jäi kesken, kun ruokaa piti välissä laittaa, kunnes tulivat käymään. Meillä siis hurja määrä turhia vaatteita ja se on iso homma, eilen saatiin kuitenkin tehtyä. Jätesäkkeihin ja vaatekeräykseen meni turhat vaatteet. Ap

Mutta a)miksi ne piti kasata sohvaan just olkkariin ja b)miksei niitä voinut pakata suoraan säkkeihin ja c)miksei niitä voi lajitella useammin?

Ei h-tissä Ap:n tartte perustella, millä tekniikalla hän komeroitaan siivoaa!!

Itselläni on samanlainen kahden tarkastuksen tekniikka. Ensin todennäköiset poistot sohvalle/sängylle, ja sitten toisen tarkastuskierroksen jälkeen lopulliset poistot säkkeihin.

Nyt 4-kympin jälkeen uskallan heittää välittömästi ulos kaikki vieraat sukulaissuussuhteesta riippumatta, jotka vähäisimmässäkään määrin rupeevat arvostelemaan talon tapoja, siisteytty tms. Meillä on porttikielto mm. omille vanhemmilleni ja appiukolleni.

Jos siivoaisi järkevästi, ei tulisi noita tilanteita... Tuollainen kekojen siirtely on järjetöntä.

Vastaa siellä ketjussa, jossa kysellään neuvoja siivoamiseen. Tämä ei ole se ketju.

Kuten sanottu, ap:n moka jonka olisi voinut helposti välttää. Plus ei kai siellä turhan tavaran ja kekojen keskellä itselläkään kivaa ole.

Lue tää ketju vähä tarkemmin, ennenku kommentoit. Ap sanoi että oli alottamassa sitä hommaa ja välissä teki vaan ruokaa. Miks täytyy kommentoida mitään jos ei edes tiedä mikä tilanne on?

Eikä sanonut. Ja silti se ei selitä sitä että joku vaatekeko on olkkarin sohvassa. Miksei lajitella useammin, jolloin niitä poispantavia e ole sohvatolkulla, miksi ne pitää raijata just olkkariin, miksei järjestä kaappi kerrallaan, jolloin ei synny kekoa, miksei kokkaa ensin ja vasta sitten tee tuota...

Kädetöntä huushollausta.

Sä taidat ihan oikeasti olla vähän yksinkertainen?

Vierailija
90/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En täysin hahmota miksi vaatekaappien siivoaminen soktee olohuoneen. Eikö voi esim lajitella pois samantien. Ja yhden kaapin kerrallaan.

Jonkun mielestä on helpompi tehdä asiat toisin kuin sinun mielestäsi. Sitä paitsi on olemassa sanonta talo elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan. Oikeastaan mikään ei oo loukkaavampaa kuin se, että joku itseään parempana pitävä ihminen tulee alleviivaamaan omaa paremmuuttaan esim kodinhoidon suhteen.

Minun tavallani koko kämppä ei mene sekaisin kun siivotaan komeroa.

Kerrotko tarkalleen mistä kohdasta sait käsityksen, että koko ap:n kämppä oli sekaisin?

Vierailija
91/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäi kesken, kun ruokaa piti välissä laittaa, kunnes tulivat käymään. Meillä siis hurja määrä turhia vaatteita ja se on iso homma, eilen saatiin kuitenkin tehtyä. Jätesäkkeihin ja vaatekeräykseen meni turhat vaatteet. Ap

Mutta a)miksi ne piti kasata sohvaan just olkkariin ja b)miksei niitä voinut pakata suoraan säkkeihin ja c)miksei niitä voi lajitella useammin?

Miksi olisi pitänyt?

Vierailija
92/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitti lukea ekaa sivua pitemmälle tällaista ääliöintiä, mutta vetäkää vittu päähänne eka sivun "miks et siivoo useemmin" ihmettelijät.

Vierailija
93/94 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat kaikki sympatiani puolellesi ap!I so know the feeling!Koita kestää,se on mun neuvo.

Omalla kohdallani en muuta voinut,koska veri on aina vettä sakeampaa.Mieheni olisi mennyt siskonsa puolelle.(en siis tarkoita että sulla kävis niin)

Vierailija
94/94 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä ap. Täällä toinen yhtä "ihanan"kälyn omaava. Anna mennä toisesta korvasta ulos,hymyile ja "ajattele isänmaata"(vanha sanonta kun pitää yrittää kestää) Tuollaiset idiootit kuin kälymme ovat,eivät ole ansainneet sekunnin murto-osaa ajatuksistamme. Oma kälyni on lapseton vanhapiika ja voi Luoja kun hän tietää niin kaikesta kaiken;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän