"nelikymppisille miehille kelpaa vain parikymppinen nainen" -toistelu ja realiteetit
Tätä olen lukenut täältä kyllästymiseen asti ja kyllä, nettideiteillä on merkittävästi miehiä, jotka etsivät itseään ja minua nuorempia naisia (40 v.). Eli olen ihmisjätettä, joka ei koskaan saa miestä, vaikka olen normaalipainoinen, treenaan, olen nätti ja huoliteltu (tahattomasti) lapseton nainen? Ei aivan.
Valoja päälle nyt ihmiset näiden juttujen kanssa. Miettikääpä seuraavia asioita:
- Nuoret naiset ovat täälläkin noin sata kertaa sanoneet, että nelikymppinen on liian vanha.
- Onko tuttavapiirissäne, kaupungilla, ylipäänsä kaikkialla vain pareja, joilla on ikäero, jossa nainen on ainakin 10 vuotta miestä nuorempi?
- Onko niin, että ette tiedä tai tunne ketään naista, joka olisi uusioperheessä oman ikäisensä tai nuoremman miehen kanssa (kun lapsi kerran on viimeinen niitti naisen "arvolle")?
Joo, netissä jokainen voi hakea ihan mitä vain. Varmasti komea, pitkä, menestynyt ja treenattu nelikymppinen saa kaikenikäisiä naisia ja veikkaan, että hänellä on ihan realistiset mahdollisuudetkin sellaiseen. Suurin osa miehistä on ihan tavallisia, ja jopa noista komeista menestyjistä suuri osa on liian vanha parikymppiselle, joka ei vain halua vanhempaa miestä, oli status ja ulkonäkö mitä vain.
Netissä jokainen voi hakea miten epärealistisia asioita ikinä haluaakaan. Minä en hae. Ongelmaksi on muodostunut ainoastaan lapsettomuus ja se, että en jaksaisi enää aloittaa uusperheessä. Mutta treffeille pääsen kyllä ja ihan kivojen ikäisten, vähän vanhempien ja vähän nuorempien kanssa.
TLDR: älkää hyvät ihmiset kuvitelko, että nettideitit ovat TODELLISUUS. Katsokaa ympärillenne ja miettikää, miksi tosiaan reaalimaailman parit eivät noudata nettideittien hakukriteereitä (kaikilla 40+ -miehillä on aina paljon nuorempi nainen).
Kommentit (168)
Tällaiset ketjut kuvaa hyvin, miten kaukana realismista palstalle kirjoittelevat elämäntapanettiläiset ovat. :D Minun tuttavapiirissäni (akateemisia, urheilullisia, päihdeongelmattomia ihmisiä) a) puoliso on suunnilleen omanikäinen, b) puolison kanssa ollaan naimisissa, c) puolison kanssa on hankittu lapsia. Tällä palstalla tuollainen elämä on täysin mahdotonta, koska 1) akateemisia miehiä ei ole, 2) kukaan ei urheile, 3) kaikki käyttävät liikaa päihteitä, 4) kenelläkään ei ole puolisoa, 5) naimisiin ei "haluta" mennä 6) lapsia ei haluta. Kertoo lähinnä palstalaisista. :D
Omassa, melko laajassa, tuttavapiirissäni lähes kaikilla pariskunnilla on ikäeroa alle 5 v ja ihan molempiin suuntiin. Ihan sama minkä ikäisenä ovat pariutuneet. Yhdellä pariskunnalla on ikäeroa miehen hyväksi 13 v, mies elää nyt kolmatta pikkulapsivaihetta kuusikymppisenä. Nainen ensimmäistä. Toisella pariskunnalla puolestaan ikäeroa on 9 v naisen hyväksi, molemmilla toinen yritys, ei yhteisiä lapsia.
Ihan vasta miehen hyvä kaveri avioitui toista kertaa, vaimo on miestään 2 v vanhempi. Ja mies on komea, korkeasti koulutettu ja hyvätuloinen. Oma mieheni sanoo, että ei ikinä ottaisi kumppanikseen nuorta naista, jos joskus yksin jäisi. Ei haluaisi enää uutta perhettä, eikä jaksaisi elää kuten nuoret, vaan halua pappaantua rauhassa ;D. Eli viettää perjantai-illat kotona karaokea laulaen, pitää oloasuna sinistä kerrastoa, hoitaa puutarhaa, sienestää, jutella menneistä ajoista (Neuvostoliitto, Kekkonen, Lada, lankapuhelin, musta-valkotelkkari...tiedättehän?), hiihdellä, kalastella, tehdä risusavottaa, tössötellä tohveleissa, syödä läskisoosia ja juoda pannukahvia...no enpä usko, että kovin monta nuorta naista kiinnostaisikaan tuollainen mies, vaikka ihana onkin.
Ne on ihan tietynlaiset miehet, jotka nuoremmista naisista kumppanikseen haaveilee. Ja useimmiten jäävät ilman nuorempaa ja vanhempaa.
Kun olin 20 v, 25-vuotiaat miehet tuntuivat tosi vanhoilta, enkä meinannu edes kehdata sanoa kaverille, että tapailin 25 v kundia. Jo yli 30 v täysiä ikäloppuja. 40-vuotiaat jo toinen jalka haudassa kamaa. Ei ois oikeesti voinu vähempää kiinnostaa. Se 25 v meni just ja just.
Kun olin 33 v, 40 v ja sitä vanhemmat tuntuivat ikälopuilta, todella todella vanhoilta.
Kun olen 40 v, tajuan, että en tunnekkaan itseäni niin vanhaksi, kuin mitä luulin tämän ikäisten olevan. Mutta esim. tällä hetkellä 50 v tuntuvat ikälopuilta harmailta eläkeläisiltä.
Ei tarvii olla paljoakaan ikäeroa, kun se nuorempi osapuoli kokee sen vanhemman tosi vanhana..
Itse olen 43 ja hyvin kelpaisi vaikka 53-vuotias kunhan olisi sellainen että on pitänyt itsensä kunnossa. Ei nyt mikään juttagustafsberg tarvitse olla mutta sellainen jonka kansssa kehtaa kulkea kaupungilla. Kovin "lapsellista" naista en kyllä edes haluaisi jos ei pelkästä seksistä olisi kyse.
Esim. tällainen kelpaisi hyvin jos olisin kumppania hakemassa. Vaikka onkin 45 ja siis minua pari vuotta vanhempi http://img.yle.fi/uutiset/hameenlinna/article7842899.ece/ALTERNATES/w58…
Ap:niin pitäisi "katsoa peiliin" jonkun huutelijan mielestä. Ilmeisesti on katsonutkin, kun kerran seuraa löytyy. :D
4-kymppiset miehet haluavat usein vielä perheen. 2-kymppinen on siihen liian nuori mutta 3-kymppiset käy, ja sen ikäisiä pariutumishaluisia naisia onkin runsaasti.
4-kymppisillä on valitettavasti parasta ennen -päiväys mennyt ohi. Niitä kiinnostaa vasta 5-kymppiset jotka eivät enää haaveile lapsista.
Eniten huvittaa se, että miehet esittävät netissä, että heillä on rajattomasti valinnanvaraa ja naisilla ei ollenkaan, kun tullaan keski-ikään. Pienellä porukalla miehistä onkin varmasti parempi tilanne kuin naisilla, mutta suurin osa meistä normipulliaisista on ihan sinut ikääntymisensä kanssa ja tyytyväisenä suhteessa ikätoverinsa kanssa. Mistäköhän nuo miesten harhat kumpuavat? On naisiakin, jotka luulevat olevansa ikinuoria, mutta enemmän tämä on miesten heiniä.
En tiedä mitään säälittävämpää, kuin mies (nainen), joka ei ole sinut ikänsä kanssa ja yrittää epätoivoisesti olla vielä nuori.
Kas kun ihminen ei siitä nuorene yhtään, vaikka kuinka jahtaisi itselleen puolta nuorempaa puolisoa.
Hei 46 täällä minä olen! Ei väliä edes, missä kaupungissa kuljetaan, kun minulla on auto.
Trine kirjoitti:
En tiedä mitään säälittävämpää, kuin mies (nainen), joka ei ole sinut ikänsä kanssa ja yrittää epätoivoisesti olla vielä nuori.
Kas kun ihminen ei siitä nuorene yhtään, vaikka kuinka jahtaisi itselleen puolta nuorempaa puolisoa.
Toisaalta monella lapsettomalla, sosiaalisesti aktiivisella nelikymppisellä on aivan erilainen elämäntapa kuin samanikäisellä lapsia hankkineella naisella. En ole vielä täyttänyt neljääkymmentä, mutta kun täytän, uskoisin minule sopivan kumppanin löytyvän sen ikäisenä ennemmin neljää- kuin viittäkymppiä käyvästä naisista.
Säälittävää on epätoivoisesti koettaa olla vanha!
Mies 40 kirjoitti:
Ja pointti oli ?
Sorry vaan mutta suurin osa 40 naisista luulevat olevansa vieläpä timmejä mutta kyllä se parasta ennen päiväys on mennyt jo 10 vuotta sitten eli ei ihme että miehet haluavat nuorempaa.
Suositelen deittailemaan 50-60 vuotiaita miehiä heille 40 kymppisenä on ihan 20 kymppinen
Näinnän se menee. Moni itsestään huolehtiva ja kaljuuntamaton mies menee kolmekymppisestä vielä nelikymppisenä ja vanhempanakin. Naisista voi erittäin harvoin sanoa samaa.
Uuno sen jo tiesi, että naisten perisynti on rupsahtaminen.
Vierailija kirjoitti:
Trine kirjoitti:
Toisaalta monella lapsettomalla, sosiaalisesti aktiivisella nelikymppisellä on aivan erilainen elämäntapa kuin samanikäisellä lapsia hankkineella naisella. En ole vielä täyttänyt neljääkymmentä, mutta kun täytän, uskoisin minule sopivan kumppanin löytyvän sen ikäisenä ennemmin neljää- kuin viittäkymppiä käyvästä naisista.
Säälittävää on epätoivoisesti koettaa olla vanha!
Samaa mieltä. Elämäntilanne ja -asenne ratkaisee enemmän kuin ikä jos parisuhdetta haetaan.
Minä olen eronnut nainen, 47 v. Erosin 42 v.
Nykyinen mieheni on vuotta vanhempi.
Kaikki kiinnostuneet ovat olleet suht samanikäisiä, max 10 v vanhempia.
Miespuolisia työkavereita kun kuuntelee, ei kukaan viisikymppinen halua nuorta naista. He haluavat kumppanin, jonka kanssa jäädään yhtä aikaa eläkkeelle.
No mutta... En ole eläessäni nettideiteillä ollut... Tiedän vain asian IRL.
Tiedän aika moniakin 40-vuotiaita miehiä jotka nussii 18-25 vuotiaita naisia..Eikä mitenkään vaikee temppu niiltä..tosin nää tyypit on naimisissa sen oman ikäisen kans ja sit ne harrastaa velvollisuudesta seksiä vaimon kans :< et juu..odotan innolla vanhenemista..
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 17 vuotta vanhempi mies. En ikinä voisi kuvitellakkaan seurustelevani alle 40 vuotiaan kanssa, hyi yök. Että meitäkin on ;)
N29
Mä haluan nähdä kun sä toistat ton saman mantran 20 vuoden päästä kun oot 49: en ikinä voisi kuvitella seurustelevani alle 60 vuotiaan kanssa. Kyllä miehellä pitää alzheimer ja eturauhassyöpä olla :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 17 vuotta vanhempi mies. En ikinä voisi kuvitellakkaan seurustelevani alle 40 vuotiaan kanssa, hyi yök. Että meitäkin on ;)
N29
Mä haluan nähdä kun sä toistat ton saman mantran 20 vuoden päästä kun oot 49: en ikinä voisi kuvitella seurustelevani alle 60 vuotiaan kanssa. Kyllä miehellä pitää alzheimer ja eturauhassyöpä olla :)
Onneksi parisuhteessa ollaan yksilön, eikä keskimääräisen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mies 40 kirjoitti:
Ja pointti oli ?
Sorry vaan mutta suurin osa 40 naisista luulevat olevansa vieläpä timmejä mutta kyllä se parasta ennen päiväys on mennyt jo 10 vuotta sitten eli ei ihme että miehet haluavat nuorempaa.
Suositelen deittailemaan 50-60 vuotiaita miehiä heille 40 kymppisenä on ihan 20 kymppinen
Näinnän se menee. Moni itsestään huolehtiva ja kaljuuntamaton mies menee kolmekymppisestä vielä nelikymppisenä ja vanhempanakin. Naisista voi erittäin harvoin sanoa samaa.
Tässä hyvä esimerkki ap:n mainitsemasta ilmiöstä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 40 kirjoitti:
Ja pointti oli ?
Tässä hyvä esimerkki ap:n mainitsemasta ilmiöstä. :)
Se nyt vain on totuus, että miehet pysyvät haluttavina pidempään. Näin luonto on sen tarkoittanut.
N29