Miksi narsisteja vihataan ja heistä kirjoitetaan tälläkin palstalla niin ikävään sävyyn?
Eiväthän he voi itse sille mitään, jos ovat syntyneet sellaisiksi ja lisäksi heidät kasvatettu väärin. Lisäksi kun ottaa huomioon nykytiedon jonka mukaan narsistien hoito on todella vaikeata, tai täysin mahdotonta, niin viha tuntuu todella epäoikeudenmukaiselta. Ymmärrän että narsistit herättää voimakkaita reaktioita teoillaan ja käytöksellään, mutta eikö silloinkin tulisi tuomita nuo teot, eikä yksilöä joka ei halutessaankaan voi todennäköisesti koskaan tilastaan parantua?
Kommentit (12)
Sä voit ottaa itsellesi narsistin ja tulla sit parin vuoden luluttua kertomaan, oletko vielä samaa mieltä.
Kyllä minä säälin heitä, varsinkin sellaisia ei niin äärinarsisteja. Mutta ymmärrän myös, että moni on heidän takiaan kärsinyt.
Koska suuro osa on aika ikäviä ihmisiä. Enkä jaksa uskoa etteivät pystyisi muuttumaan. Eivät vain tahdo.
Narsisti on nykyajan haukkumasana. Narsisteja on oikeasti vain pieni osa väestöstä, mutta on niin helppoa haukkua veemäistä pomoa, anoppia ym. kyseisellä termillä.
Ennen haukuttiin homoksi, nykyään narsistiksi.
Vierailija kirjoitti:
Koska suuro osa on aika ikäviä ihmisiä. Enkä jaksa uskoa etteivät pystyisi muuttumaan. Eivät vain tahdo.
Tässä täytyy tietää, että narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivät eivät käytännössä pysty paranemaan halutessaankaan kuin ani harvoin ja tämäkin vaatii ns. akuutin narsistisen kriisin. Naistenlehti/av-narsismi jonka mukaan kaikki kuspäät ja narsistisia piirteitä omaavat ihmiset ovat muka klassisia narsisteja vesittävät vakavaa asiaa! Tällaiset narsistisia piirteitä omaavat kyllä pystyvät halutessaan muuttamaan käytöstään. Puhtaan narsismin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Lähinnä säälittää kun tietää, että kaikki puuhansa johtuvat pohjattomasta sisäisestä tyhjyydestä jonka täyttämiseen näitä "lähteitään" tarvitsee. Itsekin ihmetellyt tuota vihaa. Johtunee niistä ikävyyksistä joita narsistit aiheuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti on nykyajan haukkumasana. Narsisteja on oikeasti vain pieni osa väestöstä, mutta on niin helppoa haukkua veemäistä pomoa, anoppia ym. kyseisellä termillä.
Wikipedian mukaan narsistisen persoonallisuushäiriön arvellaan olevan eri lähteiden mukaan 1–9 prosentilla väestöstä. Tämä on pieni osa väestöstä, mutta kuitenkin 1-9 henkilöä sadasta. Eli ihminen voi hyvin törmätä elämässään useisiin narsisteihin. Sitten on päälle kaikki ne, joilla on narsistisia piirteitä.
Kunhan ei itse tarvitse olla missään tekemisissä, niin mun puolesta narsistit saa olla ihan omassa rauhassaan.
Siksi koska jokainen palstamammojen exä on narsisti ja he ovat ikäviä ihmisiä.
Onko vielä olemassa ihmisiä jotka EIVÄT ole narsisteja?
Ihminen on luonnostaan vihamielinen kaikkia itsestään jollain tavalla poikkeavia kohtaan.