Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin tänään pitkästä aikaa kirpparilla, ja huh, kauheata kelvotonta rojua myynnissä!

Vierailija
17.08.2016 |

Varmaan 95 % tavaroista oli ihan kaatopaikkakamaa, nyppyyntyneitä neuleita, kulahtaneita ja muotonsa menettäneitä trikoorytkyjä. Onko taso kirppareilla mennyt kaikkialla näin huonoksi?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden hinnat ovat kovat, koska ihmiset myy enää vain siksi että pääsisivät tavaroista eroon. Monessa perheessä on työttömyyttä tai sairautta ja kirppikseltä saadut rahat tulevat tarpeeseen. Jos rahasta ei ole pulaa, voi myydä halvalla. Hyvä esimerkki tästä on kun ostin FB-kirppikseltä hyvälaatuiset lasten Goretex-kengät kympillä (uudenveroiset Vikingit). Kun pyysin myyjän osoitteen noutoa varten, huomasin että osoite oli hyvällä asuinalueella ja siellä vielä kadulla jonka taloissa tavallisella keskituloisella ei olisi ikinä varaa asua. Oman lähiöni FB-kirppiksellä vastaavat kengät olisivat maksaneet vähintään 20e, todennäköisesti enemmän.

Vierailija
22/32 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vaatteiden hinnat ovat kovat kun maksaa se pöytävuokrakin 30 euroa viikko.

Noin halvalla pöytävuokralla luulisi että ne hinnatkin olisivat maltilliset.

Meillä hinnat tätä luokkaa:

44,00 eur/viikko +3,5% kokonaismyynnistä.

Sehän riippuu aivan siitä käykö kirpparilla asiakkaita, ostajia siis.

Meidän kirppiksellä hinta on vain 20€/vko ja tuskaa on saada omansa pois. Vaikka pitäjät on kehuneet usein mun pöydän hyvää tasoa sekä laadulta, että hinnoilta.

Viimes kun kävin parina päivänä, niin oli n. 6 asiakasta, hyvin hiljaisen näköistä. Tavara ei liiku. Uusi kirppis ja pöytätarjousta taas kaupattiin, mutta kun ei saa omia edes pois niin ei kannata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri vein myyntiin uusia mekkoja, takkeja, siistejä lastenvaatteita 0.50 - 3 euron hintaan. Toivon, että löysivät tiensä jonkun työttömän tai lapsiperheen, eikä minkään jälleenmyyjän luo. Muistan kun opiskeluaikana kirpparilöydöt pelastivat budjetin ja toivat pitkään iloa, saman ilon soisin nyt muille kun itsellä jo vähän enemmän palkka. Torin kautta koitin lahjoittaa ja myydä, mutta ostajien jatkuvat oharit riittivät.

Vierailija
24/32 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kirpparilta voi löytää laatuvaatteita, ku porukka ostaa kertakäyttövaatteita h&m:sta? Ite kiertelen kyllä aina kirppuja, jos asuinalueen lähellä sellainen on. Kun käy usein ja tiheään tsekkaamassa tarjonnan, niin silloin löytää paremmin hyviä juttuja. Taas pitäisi lähteä kirppiskierrokselle etsimään uusoa housuja. Tosin ne housut on ennenki ollu kiven alla, kun on ihan väärän mallinen. Uutena en kyllä varmaan osta, hintalaatu ihan hanurista!

Vierailija
25/32 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin saa kauppojen alennusmyynneistä halvemmalla uutta, kuin kirppareilta vanhaa. Itse olen tänä kesänä ostanut paljon uusia vaatteita perheelle 50-70 % alennuksella.

Vierailija
26/32 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä välillä hyvääkin löytyy, mutta pitää olla paikalla silloin, kun myyjät tuovat kamaa. Parhaat lähtevät h-e-t-i. Esim. omassa pöydässä on usein ollut myynti ekana päivänä pari sataa, sitten viitenä seuraavana päivänä yhteensä sen verran. Ja jos myyjällä sitä hyvää tavaraa vain vähän, loppuviikonhan siellä sitten seisovat ne p*skat.

Vierailija
27/32 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä oli vaan ajan kysymys, että koska kirppareiden valikoiman taso romahtaa koska lama näkyy kirpparivalikoimassa. Ostovoima on vähentynyt ja ihmiset ostavat kirppareilta enemmän, eli myyntiin päätyy jo kertaalleen kierrätettyjä kuteita. Kävin juuri Kaivarin Kanuunassa missä olen tottunut tekemään löytöjä, ja petyin kyllä pahasti. Hintataso on törkeä, vielä kolme vuotta sitten valikoima oli ihan toinen. Sama näkyy kyllä muillakin kirppareilla, mitä syrjäisemmästä kirpparista kyse, sitä varmemmin valikoima on huono.

Olen huomannut, että nykyisin myytävät vaatteet ovat usein ylihinnoiteltuja ja tosi käytetyn näköisiä. Oikeastaan jopa suututtaa ihmisten ahneus ja typeryys.Itse tienasin juuri parisataa euroa kirpparilla kun myin näitä kierrätysvaatteitani 20 senttiä- 1e kappalehintaan, uudet talvisaappaat 5e ja yhden talven pidetyn parkatakin 5e hintaan. Myyn sillä hinnalla, millä ostan itse. Lopetin kirppareilla käymisen siitä syystä, että ostan sieltä kaikkea turhaa mitä sitten ei tule arvostettua. Ostan nyt uutena vaatteet ja tarkastan, että materiaali on kestävää. En osta heräteostoksia enää lainkaan.

Kirppareiden aika taitaa olla menossa ohitse ainakin omassa ikäluokassani +30v.

Vierailija
28/32 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan useimmiten 1-5€ hintaisia lastenvaatteita, joskus vähän kalliimpia ulkovaatteita. Yleensä 0,20€ hintaan myynti tarkoittaa, että pöytä on täynnä huonokuntoisia HM & Lindex riepuja, en osta niitä.

Lähimmällä kirppiksellä on yli 250 pöytää ja näistä n. 50 on sellaisia, että katson vähän tarkemmin (oikea kokovalikoima, ei näytä kaatopaikalta). Lopulta alle kymmenessä pöydässä on hyväkuntoisia, ehjiä, puhtaita vaatteita. On mukava käydä tuolla kirppiksellä, koska siellä myyjät ovat tajunneet merkitä myynnissä olevien vaatteiden koot isoin lapuin ja voi katsoa vain ne, mistä voi löytyä sopivaa ostettavaa.

Vierailija
29/32 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaatopaikkatavaraahan siellä on suurin osa. Itse halusin kahvinkeittimen työmaalle, mutta eipä löytynyt. Kaksi Tampereen suurinta kirpparia kävin läpi. Jotain 80-luvun alun lankapuhelimia, vhs kasetteja ja muuta jätettä kyllä olisi löytynyt.... 

Eipä sieltä kirppareilta oikein löydä kuin kirjoja. 

Vierailija
30/32 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden laatu on huonompaa kautta linjan, siis pitovaatteiden. Trikoo ja neule ei vaa pysy kuosissa, jos se alunalkaen on ollu huonolaatusta. Kirppareita on paljon. Ihmisten ostovoima huonompi. Nettikirpparit ja erilaiset kierrätysringit vie myyjiä, joilla hyvää tavaraa.

Vierailija
31/32 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mahdollisuus poiketa monta kertaa viikossa eräällä itsepalvelukirpparilla. Usein käymällä olen tehnyt erittäin hyviä löytöjä. 90 % tavarasta on tosiaan kaatiskamaa, 5 % on hyvää tavaraa.  Välillä huomaa että on joku hylly täynnä laadukasta merkkituotetta parin euron hinnoilla, eli joku alueen varakas rouva on taas kyllästynyt vaatekaappiinsa. Jos rouva sattuu olemaan samaa kokoa niin siinä on hyvä apaja.

Vierailija
32/32 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteiden hinnat ovat kovat, koska ihmiset myy enää vain siksi että pääsisivät tavaroista eroon. Monessa perheessä on työttömyyttä tai sairautta ja kirppikseltä saadut rahat tulevat tarpeeseen. Jos rahasta ei ole pulaa, voi myydä halvalla. Hyvä esimerkki tästä on kun ostin FB-kirppikseltä hyvälaatuiset lasten Goretex-kengät kympillä (uudenveroiset Vikingit). Kun pyysin myyjän osoitteen noutoa varten, huomasin että osoite oli hyvällä asuinalueella ja siellä vielä kadulla jonka taloissa tavallisella keskituloisella ei olisi ikinä varaa asua. Oman lähiöni FB-kirppiksellä vastaavat kengät olisivat maksaneet vähintään 20e, todennäköisesti enemmän.

Varmasti motiivi onkin tuo tienaaminen, mutta tämän epäkohdan voi havainnollistaa Tokmanni/Stockman metaforalla. Tokmannilla hintataso on edullinen ja pulju on segmentoitu eri kohderyhmälle kuin Stokka. Sen vuoksi Tokmannilla asioivien ihmisten aikomus on ostaa mahdollisimman edullisesti ja laatu on toissijainen. Sama pätee kirppiksiin. Kirppiksillä asioivat ihmiset ovat pääsääntöisesti vakkarikävijöitä, siellä joko käydään tai sitten ei. Juuri löydöt, ne aarteet, ovat motiivina kirppiksillä kiertelyille. Ylihintaiset, brändittömät ja nuhjuiset vaatteet jäävät hyllyihin, koska siellä yritetään myydä Tokmannin laatua Stockmanin hinnoilla.

Nettikirpparit taas eivät ole sidottu paikkakuntaan ja löytöjä on helpompi tehdä. Kirpparin sijainnilla on siis merkitystä, jos se sijaitsee lähiössä tai teollisuusalueella pienessä kaupungissa jossa ei ole vaateliikkeitä, löytöjen tekeminen on pienoinen ihme. Ne isommat kaupungit joissa on vaateliikkeitä reilusti ja ihmisten käyttövarallisuus korkeampi, on kirppareillakin hyvää tavaraa myynnissä.

Itse tykkään Tampereen kirppareista sekä Helsingissä Kampin takana oleva UFF (en muista katua) oli ainakin pari vuotta sitten aika helmi.

Huonolaatuisilla ja nuhjuisilla vaatteilla voi tienata vaan, jos pitää hintoja riittävän alhaalla. Itse möin torikirppiksellä yli sadalla eurolla, vaikka vaatteeni olivat jo aikansa eläneet. Kaveri joka myi Gantia, Nikea yms.merkkejä käytettynä mutta siisteinä, ei myynyt kuin pari paitaa. Torikirppikset eivät ole paikkoja, jossa merkkituotteiden menekki olisi kovaa. Siksi merkkivaatteet kannattaa myydä netissä, eipähän kukaan varastakaan niitä itsepalvelukirppikseltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän