Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aijon hakea lukion jälkeen kauppikseen

Vierailija
17.08.2016 |

Olen tajunnut viime aikoina, että haluan kaupan kassalle töihin. Rakastan asiakas palvelua ja olen ollut kesä töissä kaupan kassalla. Voisiko joku merkonomi kertoa, onko kauppikseen pääsy kokeita, jos, minkälaiset ja onko muuten minkäläinen koulutus. Kirjoitan ensi keväänä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijo.

Vierailija
2/21 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vielä käydä muutama äidinkielen kurssi, jos aiot selvitä kirjoituksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kauppis on aina tarkoittanut kauppakorkea koulua nykyistä Aalto-yliopistoa.Siitä ei taida olla tässä kyse. Jos olisi niin ap varmasti tietäisi mitä se vaatii ja tuskin haaveilisi kassa hommista sillä pohjalla

Vierailija
4/21 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku hae äidin kieltä opiskelemaan.

Vierailija
5/21 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aijjon hakea äidin kielen kurssille

Vierailija
6/21 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppis on kauppaoppilaitos eli 2. asteen oppilaitos

En ole kuullut kauppis-nimitystä käytettävän kauppakorkeakoulusta ennen kuin törmäsin siihen AV-palstalla. Tais olla joku tuleva "akateemikko" asialla.

Vierailija
7/21 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hauska.

Vierailija
8/21 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kauppis on aina tarkoittanut kauppakorkea koulua nykyistä Aalto-yliopistoa.Siitä ei taida olla tässä kyse. Jos olisi niin ap varmasti tietäisi mitä se vaatii ja tuskin haaveilisi kassa hommista sillä pohjalla

Kauppis on aina tarkoittanut kauppaopistoa eli sitä amiksen tasosta paikkaa. Joten sulla on väärä luulo ollut.

Vierailija
9/21 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakorkea on kauppis, oli jo ennen sun syntymää.

Tuo oikeinkirjoitus ei sulta ihan taivu, otapa pari tuntia tukiopetusta siihen. Sitten vaan amikseen tai kauppaopistoon, ei ole pöäsykokeita kumpaankaan.

Vierailija
10/21 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vielä käydä muutama äidinkielen kurssi, jos aiot selvitä kirjoituksista.

Joo tiedetään, että tuli vähän typoja, en jaksa täällä keskustelu palstalla tarkistella kirjoituksiani niin tarkkaan, koulu tehtävissä kyllä tarkistan. Olen siis ap. Ketään merkonomia paikalla???

Vierailija
11/21 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppis on aina tarkoittanut kauppaopistoa eli sitä amiksen tasosta paikkaa. Joten sulla on väärä luulo ollut.

Olet väärässä, sorry.

Vierailija
12/21 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kauppista siis nyt tarkoitan, en kauppa korkeaa! Ap.

Vierailija
13/21 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä sanon jollekin täälläpäin  , ett Iivari pääsi kauppikseen niin tiedämme kyllä molemmat mihin opinahjoon Iivari pääsi =kauppakorkeaan.

Mut miten vaan .Pääasiahan on ,että puhujat ymmärtävät toisiaan.Mikä ei tässä nyt toteudu ja keskustelukin luisui jo ihan muualle kuin aloitus.

Auto törmäsi jalankulkijaan - ei prkl BMW törmäsi - ei oo BMW , Audi se on - eikä oo ku hevonen

Vierailija
14/21 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen töissä Aalto-yliopistossa, tosin tekniikan puolella. Kyllä me puhutaan aina Kauppiksesta.

Vierailija
15/21 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen töissä Aalto-yliopistossa, tosin tekniikan puolella. Kyllä me puhutaan aina Kauppiksesta.

Viitaniemen kauppis heti siinä amista vastapäätä

Vierailija
16/21 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yhtään merkonomia tai muuta asiasta tietävää?? Ap.

Vierailija
17/21 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
18/21 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
19/21 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin päin aiot hakea? Helsingissä ainakin SLK jengi vaan kävelee sisään, niiden yo-linjalle pääset helposti.

Vierailija
20/21 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppis on aina ollu kauppakorkea. Kauppaopisto oli kauppaopisto.

T. Yo 1987 stadista