Mikä avuksi? Kissa pissailee eteisessä oleviin kenkiin!
Eläinlääkärissä on käytetty, ei löydy tulehdusta tms. Jotain stressireaktiota tmv annettiin diagnoosiksi ja kipulääkettä aina kun pissaa. 15-vuotias kissa kyseessä. Vuoden sisään nyt pissannut eteiseen kuudesti ja monet kengät heitetty menemään. Kolmen eri perheenjäsenen, mm. lapsen, joten ei ole kyse esim. yhden ihmisen jalkahiestä.
Ikinä ennen kissa ei ole tuollaista tehnyt. Mitään elämänmuutoksia ei ole ollut, joten en tiedä mikä stressi sillä olisi... Mutta tässä 1,5 vuoden sisään on alkanut kerjätä ruokaa jatkuvasti. Heti syönninkin jälkeen on vailla lisää. Sitten jos lisää laittaa, niin ei syö mitään eli ei ole nälästä kyse. Onko sillä alkanut vanhuus hapertaa aivoja?!
Hiekkalaatikko pidetään puhtaana, vettä ja muroja on aina. Märkäruokaa saa aamulla ja illalla. Näin on ollut kissan koko elämän ajan. Ruokakuppia kun ollaan pidetty eteisessä, niin ei pissaa. Mutta jos ei ole kuppia, niin pissaa jonkun viikon päästä taas. Koko aikaa kuppia ei vaan voi eteisessä pitää, sillä eteinen on tosi pieni eikä sinne sovi kenkäteline eikä kulkemaan jos ruokakuppi on siellä koko ajan.
Kaikenlaisia eläinlääkäristä ja eläinkaupoista ostettavia suihkeita ollaan kokeiltu, mutta ovat niin voimakkaanhajuisia (tai eivät tepsi), etten hajusteyliherkkänä pysty olemaan.
Niin mitähän tässä keksisi? Ideoita, neuvoja? Kissa on enimmäkseen sisäkissa. Nuorempana käytettiin valjaissa ulkona päivittäin, mutta nyt vanhempana ei halua enää ulos. Sekin on muuten tullut tässä ihan vuoden parin sisään.
Kommentit (22)
Ei se pissanhaju lattiasta pyyhkimällä lähde. Kokeile cleaner neutraliser tai PissiPois
Jos noi kengät ovat ainoa ongelma niin nosta ne pois. Ja anteeksi, mutta vaikuttaa helpolta ratkaisulta jos ruokakupin pitäminen eteisessä auttaa? Raivaa tilaa muuten! Mulla on 4 kissaa, joista jokaisen olen ottanut eri kodeista pelastaakseni piikiltä. Joku niistä on alkanut kusemaan kaikkeen tavaraan mikä on lattialla tai kangasta/nahkaa. Myös sohva piti hävittää tuon takia, Näyttää, että kaikkeen kankaiseen kusee, sohva tosin oli nahkainen. Laukkuni unohtui lattialle, joten johan sinnekin oli kustu. Samoin vieraan laukkuun. Sänkyyn ei ole vielä kustu. Olen siis elimoinut sänkyä lukuunottamatta kaikki potentiaaliset kusipaikat
Summa summarum: sängystä ei vielä ainakaan ole kusta löytynyt. Minulla ei ole sohvaa, ei mattoja. En pidä lattialla kenkiä enkä laukkuja = ei ole ollut toistaiseksi kusta. En ole vielä valmis luovuttamaan, varsinkin kun en tiedä kuka se noista on. Joten olen ilman sohvaa sitten toistaiseksi. Ja en säilytä lattialla mitään.