Kavereille ruokaa
Kun teille tulee lasten kaveria suoraa koulusta niin annatteko niille jotain välipalaa tai ruokaa samalla kun teidän lapset syö? Mä olen käskenyt lasten kaverit ottamaan välipalaa yhtä aikaa lasten kanssa, mutta kun tuntuu että mikään ei riitä. Nälkä on hetken päästä uudestaan. 4-5 lasta syö välipalaa niin kyllä sen kaapissa huomaa. Kauppaan saa lähteä.
Kommentit (6)
En tykkää, että koulusta tullaan suoraan kylään. Koulun toivekin on läksyrauha klo 17 asti. En käännytä takaisin tulijoita ja välipalaa saa ottaa vieraatkin, mutta lapselle olen muistuttanut että kotiin suoraan eikä kavereita heti kylään. Muuten meillä ei kaverikäyntejä rajoiteta.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää, että koulusta tullaan suoraan kylään. Koulun toivekin on läksyrauha klo 17 asti. En käännytä takaisin tulijoita ja välipalaa saa ottaa vieraatkin, mutta lapselle olen muistuttanut että kotiin suoraan eikä kavereita heti kylään. Muuten meillä ei kaverikäyntejä rajoiteta.
Läksyrauha?
Meille saa tulla kaveri suoraan koulusta vain erikseen sopimalla. Ensin läksyt, sitten vasta kaverit ja leikit.
En syötä muita lapsia. Lapsen kaverit asuu kaikki 2km säteellä joten voivat ensin käydä syömässä kotona ja tehdä läksyt ja sitten on aikaa leikille.
Minusta oli mukavaa saada pitää lettukestejä lasten ja heidän kavereiden kanssa. Ja jos kaveri oli käymässä ruoka-aikaan niin pöydästä löytyi aina paikka myös hänelle. Ehkä minä yksinhuoltajana kaipasin seuraa ja elämää taloon. :)
Tee jotain sellaista välipalaa, minkä tarjoamisesta et mene konkurssiin. Jos teet viidelle hengelle vaikka savuporoleipää, niin varmasti tuntuu, mutta viiden lapsen kaurapuurot eivät kaada köyhempääkään taloutta.