Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pilaako aamuisin syötävä kaurapuuro karppauksen?

Vierailija
17.08.2016 |

Otsikossa se kysymykseni oikeastaan olikin. Olen muutama kuukausi sitten aloittanut karppauksen ja hiilareita on mennyt päivässä 50-80g. Vointi on ollut kaikin tavoin parempi ja olen huomannut, että erityisesti vehnä turvottaa ja aiheuttaa mahakipua ym. jo pieninä määrinä, myös muut viljat, muttei lähellekään niin pahoja oireita mitä vehnästä tulee. Kaurasta en aamupuurossa ole saanut minkäänlaisia oireita.

En siis ole päässyt "eroon" aamuisesta kaurapuurosta, koska oikeasti tykkään siitä. Olen kuitenkin muuttanut tavalliset kaurahiutaleet kauraleseihin, joissa on aavistuksen vähemmän hiilareita. Lisäksi laitan kaurapuuroon voita ja syön sen raejuuston kanssa.

Olen myös yh ja opiskelija eli rahaa ei ole mitenkään älyttömästi käytössä. Tämänkin takia puuro on tuntunut hyvältä, koska se ei ihan älyttömiä maksa ja jostain syystä kaura ei ainakaan noin pienenä määränä ole itselleni aiheuttanut oireita, joita saan muista viljoista.

Muuten ruokavalioni on siis sellainen kun karppaajalla "pitääkin" olla, mutta viljoista kauraleseitä on päivittäin se puol desiä puuron seassa. Voiko tämä jotenkin "pilata" karppauksen? Oloni on ollut tällä ruokavaliolla todella paljon parempi mitä aiemmalla ja näin tulen syömään loppuikäni. Ei ole haluja palata entiseen ja saada kaikki ne vaivat takaisin.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisämunuaisten uupuminen on huuhaata. Tiede ei sellaista tunne. Mutta se on totta, että karppasi tai ei, liikunnalla voi vetää överit ja stressi tuhoaa enemmän kuin ne hyödyt, jota liikunnasta saa. Eli kitudieettaamalla ja treenaamalla tekee oikeasti hallaa itselleen!

Vierailija
22/32 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai enää kukaan karppaa. Sehän on todistettu epäterveelliseksi tuhanteen eri otteeseen!!!

No huh huh. 

Ihminen alkaa haisemaan niin palalle, että ei voi olla samassa huoneessakaan. 

Niinhän sinä luulet. Mä oon karpannut 14v ja jatkan tätä loppuelämäni. Miten voi olla epäterveellistä syödä paljon kasviksia, rasvoja, välttää sokeria ja syödä muutenkin mahdollisimman luonnollista ruokaa ilman miljoonia lisäaineita? Näin typistetysti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai enää kukaan karppaa. Sehän on todistettu epäterveelliseksi tuhanteen eri otteeseen!!!

No huh huh. 

Ihminen alkaa haisemaan niin palalle, että ei voi olla samassa huoneessakaan. 

Kerrotko tarkemmin, missä ja kuka sen on todistanut epäterveelliseksi?

Monikin karppaa edelleen.

Vierailija
24/32 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pilaa.

Kaura muodostaa suojaavan kalvon suolistoon.

Sitä saa syödä 1 desilitran (kuiva-aines)

Se paras keittää veteen.

Syön kaurapuuron kanssa ruokalusikallisen raejuustoa, tonnikalaa vedessä ja kourallisen marjoja.

Vierailija
25/32 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pilaa.

Se paras keittää veteen.

Syön kaurapuuron kanssa ruokalusikallisen raejuustoa, tonnikalaa vedessä ja kourallisen marjoja.

Reilu voisilmä tuohon vielä, niin siinä on kaikki.

Vierailija
26/32 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pilaa.

Se paras keittää veteen.

Reilu voisilmä tuohon vielä, niin siinä on kaikki.

Minä syön kaurapuuroa voisilmällä ja kurkumalla. Kurkumaan tulee oikein himo, kun sitä tottuu käyttämään. Maitoa en kaipaa.

Vierailija
27/32 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilaa.

Vierailija
28/32 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se haju on kuvottava, joka tulee karppaajista. Oksettaa ajatuskin!

t. nirppanokka

Vierailija
29/32 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan kookosöljyä mukaan. Sillä tavalla siitä tulee terveellisempää. 

Vierailija
30/32 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. nirppanokka

Vain ketoosissa haisee. (eikä välttämättä silloinkaan)

Vierailija
31/32 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pilaa

Vierailija
32/32 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. nirppanokka

Vain ketoosissa haisee. (eikä välttämättä silloinkaan)

Ketoosi haisee vain aloitusvaiheessa, kun elimistö vielä käynnistelee ketoaineiden tuotantoa, sekä ketoaineiden käyttöä energian lähteenä.

Kun tämä starttivaihe (n. 3 viikkoa) on kulunut ja elimistö on saavuttanut tasapainon ketojen tuotannossa ja kulutuksessa ei hajua enää tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi