Tyhmä kysymys: kävin vuosi sitten passikuvassa, mutten saanut fyysistä kopiota
...ja nyt tarvitsisin kuvan naamastani. Miten kauan kuvaamot säilyttävät kopiota, ei vuotta varmaan? Tuli näin jälkikäteen mieleen, että miksi en saanut fyysisiä kopioita kuvastani vaan kuva jäi vain sähköiselle palvelimelle?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Maksoitko paperikuvista?
No sitä mä ajattelinkin.
Maksoin passikuvista. Ihmettelin lähtiessäni, että enkö muka tuohon samaan hintaan voi saada ihan paperillekin niitä kuvia, kun niillä voi olla muutakin käyttöä kuin vain siihen yhteen passiin. Äitini ihmetteli samaa, sillä hän sai fyysiset kuvat mukaansa, vaikka sähköisen passihakemukseni tekikin. Ja kyseessä sama kuvaamo.
Kuva lähetetään suoraan poliisille jossa se on voimassa 6kk. Itse saa päättää kuvia otettaessa ottaako kummin vai molemmin
Vierailija kirjoitti:
Kuva lähetetään suoraan poliisille jossa se on voimassa 6kk. Itse saa päättää kuvia otettaessa ottaako kummin vai molemmin
Selvä, kiitos vastauksesta! Ilmeisesti olin sitten valinnut tosiaan vain sen sähköisen kuvan. :-)
Mihin tarvitset kuvaa? Ota itse tai käy automaatissa.
Ei ole varmaa, ettävalokuvaajalla on oikeus antaa sinulle paperikopiota. Tämä valokuva oli viranomaisia varten. Mutta ottaahan tuo naamastasi kuvan kun pyydät. Ja muualtakin, jos kehtaat. Tuskin on edes se viranomaiskuva tallessa. Se ei saa olla tiettyä kuukausimäärää vanhempi, joten sen säulyttämisessä ei ole mitään mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitset kuvaa? Ota itse tai käy automaatissa.
Niinkin "mitättömään" asiaan kuin opiskelijakorttiin, johon ei tosiaan onneksi tarvitse niin virallista kuvaa. :D tuli vain mieleen näin vuoden jälkeen, että olisi vain helppoa laittaa se valmis passikuva hakemukseen, en oikein tykkää kuvailla itseäni.
Mulla kysyivät haluanko myös paperikopioita.
Maksoitko paperikuvista?
No sitä mä ajattelinkin.