Perhe-etuuksien veroituksesta!
Paljonko teillä on ollut veroprosentti että olette saaneet palautuksia/mätkyjä esim kodinhoidontuesta?? Vanhempainpäivärahahan määräytyy yleensä tulojen mukaan niin sen summa voi vaihdellakin mutta entä kht. Kertokaa!
Kommentit (17)
Minäkin olen muuttanut veroprosenttiani mutta tuntuu että olen laskenut bruttotulot jotenkin alakanttiin ja veroprosenttini sitä mukaan olisi alhainen. Ei näillä tuloilla olisi mukava maksella mätkyjä
Ap
Kannattaa laskea sitä pidätystä, sillä aika monet saavat mätkyjä päivärahan ja kotihoidontuen pienuudesta huolimatta! Verotuksesta puuttuu mm. tulonhankkimisvähennystä ym., joka alentaa verotettavaa tuloa. Veroprossa on nopea laskea netissä ja vielä tälle vuodellekin ehtii vaikuttaa useamman kuukauden ajan ilman, että puolet menee veroihin!
Kodinhoidontuesta en maksa euroakaan veroja, se katsotaan meillä perheensisäiseksi rahansiirroksi, josta ei veroja tarvitse maksaa. Käytännössähän summa on pieni, koskee lähinnä siivousvälinehankintoja ja pesuaineita.
PIENTÄ FIILAUSTA:
Ei veroitus, vaan VEROTUS
Ei kodinhoidontuki, vaan KOTIHOIDONTUKI
Ei kiinnosta sun fiilauksesi. Eli jos prosentti pysyy koko vuoden alle 20%, niin onko riski saada mätkyt? Minusta 20% on aika iso raha kht:sta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta sun fiilauksesi. Eli jos prosentti pysyy koko vuoden alle 20%, niin onko riski saada mätkyt? Minusta 20% on aika iso raha kht:sta.
Ap
Sosiaalietuuksista verotetaan yleensä 20 prossaa.
veroitus
:=DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Se on etuutta, josta menee korkeampi verotus :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSosiaalietuuksista verotetaan yleensä 20 prossaa.
VÄHINTÄÄN 20 % vie veroituskarhu. Käytännössä, jos minimin laitat,mätkyjä tullee .
Kävin ihan mielenkiinnosta laskemassa. Kuvitteellinen perhe, jossa mies tienaa 3000e/kk, kaksi lasta (2v ja 4v) kotihoidossa. Kotihoidontukea tulisi Helsingissä yhteensä 750e/brutto/kk.
Veroprosentti tuolle summalle olisi 15,5, ilman mitään vähennyksiä.
Mulle tuli 18,5 kun laskin. Eli jos sen verran vähintään menee veroihin, ei tule mätkyjä? Nämä veroasiat ovat niin monimutkaisia :-D mutta eikös se mene sitten lisäprosentilla jos on jotenkin vähemmän laskettu? Ja en ole ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSosiaalietuuksista verotetaan yleensä 20 prossaa.
Kyllä näin yleensä on, mutta suurinosa etuuden saajista hakee muutosverokorttia
Mätkyjä saa, jos jää kesken vuotta pois töistä. Ainakin ennen oli näin.
Minulla on tällä hetkellä 15%. Tänä vuonna olen jäänyt hoitovapaalle niin saa nähdä miten käy. Mutta olettaisin ettei mätkyjä ole tulossa kun verotoimistosta käsin kumminkin laski se täti tuon prosentin minulle